Team Sunweb 2018

1 2 ... 8 ... 18 19
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Verschil is met SKY en Movistar is dat zij renners hebben naast de grote kopmannen die ook in andere koersen nog heel goed meekunnen... in die zin gaat die vergelijking manco. Sunweb zal uiteindelijk hun sterkste renners toch een beetje moeten verdelen, net zoals alle andere minder sterke ploegen.

sukhoruchenkov

Tourploeg van Sunweb zal zoiets worden als:
Dumoulin
Kelderman
Matthews
Geschke
Arndt
Kragh Andersen
Theuns
Teunissen

Sterke ploeg op zich, maar niet zozeer in de bergen.

Johnny7

Preidler wordt echt niet gemist zeg kom op. Die heeft in de Giro van 2016 2 bergen redelijk opgereden en daarna was het niet veel meer.
Er moet echt een meesterknecht bijkomen ala Reichenbach maar dan in het tenue van Sunweb en nog een redelijke klimmer die daar net iets onder zit. Een Anacona van vorig jaar bijvoorbeeld (want die bakt er dit jaar ook niet veel meer van dat klopt).

S. Morgenstern

Wat is er aan de hand met Kamna en Tusveld? Iemand enig idee? Valt te hopen dat ze binnenkort weer eens iets van hun potentie kunnen tonen. Andersen is na zijn matige voorjaar gelukkig wel weer goed in gang geschoten.

Franco Bitossi

Kragh, Arndt en Geschke lijken wel zeker na Zwitserland.

Diever

Even over die klimknechten. In de Ronde van Slovenië waren er 3 jonge renners die het naar behoren deden. Bergop zaten ze bij de beste. Hamilton, Storer en Hindley. Als ze zich blijven ontwikkelen worden dat leuke renners in de ondersteuning. Of misschien wel meer.

En Dumoulin heeft de Giro natuurlijk niet verloren door het ontbreken van klimknechten. Hij verloor het door, achteraf makkelijk zeggen, het man tegen man gevecht niet meteen aan te gaan tegen Froome. Daar was geen houden aan door het onnodig wachten op Reichenbach

Laatst gewijzigd
Tom De Molen

.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Tuurlijk een mooie optie maar Poels zal ook niet voor 2 cola in de week bij Sky fietsen. De ploeg van Sunweb is in de breedte relatief zo zwak dat ik voor dat geld op dit moment liever 2 renners uit de categorie onder Poels zie komen dan alleen Poels.

xistnc

Van vermeende insiders heb ik hier wel eens gelezen dat Poels en Dumoulin mekaar 'niet liggen'.

Adrianus en Patrick

Vrij matige colum, Poels is in potentie absoluut niet de beste GT renner van Nederland hij heeft dit nog nooit laten zien mijnsinziens..Anderen zullen zeggen : hij heeft ook nooit voor eigen kans mogen rijden en dat moet ik ook erkennen. maar hij zakt er wel vaak door heen. Hij wordt ook niet voor niets kopman nooit belangrijke kopman bij Sky op 30!! jarige leeftijd.

Laatst gewijzigd
tendam

De columnist is blijkbaar fan van Sunweb, maar verder wordt mij niet duidelijk waarom Poels daarheen zou moeten. Dan zou ik, Poels zijnde, eerder naar Dimension Data gaan. Veel meer vrijheid. Of terug naar Quickstep, daar zou hij meteen weer de beste klimmer zijn.

Abdoe

Die column doet iets wat je in Wielerflits-discussies ook vaak ziet: voor iemand anders bepalen wat die zou moeten willen. Poels komt op mij totaal niet over als iemand die in een 'ijzeren wurggreep' zit. Hij maakt eigenlijk altijd een ontspannen indruk en lijkt het prima naar zijn zin te hebben bij Sky. Ik vraag me af of hij echt zo graag kopman in een grote ronde wil zijn, met alle druk die daarbij hoort en het vanaf de eerste dag scherp moeten zijn.

Laatst gewijzigd
Timocycling

Tja, onze vriend Poels kiest natuurlijk zelf voor de keiharde knaken bij Sky en dat is zijn goed recht. Hij kan gemakkelijk ergens kopman zijn en zelf voor podium meestrijden, maar geld is schijnbaar belangrijker en dat kan ik heel goed begrijpen. Jammer is het echter wel want er zit meer in dan dat eruit komt.

Johnny7

Ondanks dat ik Poels niet graag bij Sunweb zou zien omdat ze met Dumoulin Kelderman al goede kopmannen hebben die juist knechten nodig hebben en niet een 3e kopman denk ik niet dat Poels voor het geld kiest. Er zijn zat ploegen die hun kopman een miljoen kunnen betalen. Dus als Poels echt wil zou hij ergens kopman kunnen worden voor hetzelfde salaris als wat hij nu heeft of zelfs nog wel hoger.

meneertour

Teunissen is reserve voor de Tour: https://www.limburger.nl/cnt/dmf20180629_00066248/teunissen-rekent-niet-op-tour-en-wacht-contractverlenging-af

S. Morgenstern

Ik hoop vooral dat hij volgend jaar bij een ploeg rijdt waar zijn programma van het eerste deel van het seizoen in het teken staat van een vrije rol in het Vlaamse voorjaar.

assen

Shit, zou balen als Teunissen de Tour nie mag rijden. :-(

Adrianus en Patrick

Teunissen der buiten gelaten, Kelderman der uit... Als ik TD was zou ik met de vuist op tafel slaan en volgend jaar een beter ploeg eisen...

Oomen is de enige betrouwbare trawant zo langzamerhand.
Curvers, en TenDam zijn bijna met pensioen wat gaat ivar hier aan doen?

pirazzi

Ten Dam kan toch langer mee in het hooggebergte dan Teunissen? Het gaat Sunweb om het algemeen klassement van Tom Dumoulin, niet om eventueel dagsucces met Matthews of Teunissen.

skylimit

'@pirazzi waarom niet teunissen voor theuns, alleen omdat teunissen de ploeg lijkt te verlaten? Of gaat theuns opeens verrassen in de Tour?

pirazzi

Geen idee, misschien gaat Teunissen wel de Vuelta rijden.

S. Morgenstern

Dumoulin gaat die niet rijden toch? Volgens mij was de insteek hierboven dat Dumoulin de sterkst mogelijke ploeg om zich heen verdient.

Adrianus en Patrick

Transfervrije versterkingen volgend jaar voor TOM

Kreuziger
Igor Anton
Beñat Intxausti
Andrei Amador
Mollema;)
Sergio Henao

Laatst gewijzigd
kjjl

Twee versterkingen die wellicht haalbaar zijn lijkt me.

Andrei Amador - Enig idee waarom Movistar hem nog niet heeft verlengd? Lijkt me een perfecte versterking.

Kreuziger - Ijzersterke alleskunner, maar helaas niet meer zo'n sterke klimmer als 2008-2016

Igor Anton - Laatste overwinning in 2015 en bij TDD was dat niet omdat hij moest knechten..
Beñat Intxausti - Chronisch geblesseerd
Mollema;)
Sergio Henao - Knecht waarschijnlijk alleen voor heel, heel veel poen

Johnny7

Bahrein haalt weer een leuke knecht in de naam van Caruso en Sunweb heeft nog niets - zullen contract van Vavaeke wel gaan verlengen ofzo! Irriteer me er mateloos aan als Dumoulin je kopman is!!!!

Eens met analyse van kjjl trouwens.

1 2 ... 8 ... 18 19

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.