Team Sunweb 2018

1 2 ... 9 ... 18 19
T80JZ

Waarom rijdt Dumoulin beter in deze Tour dan in de Giro? Waarom rijdt hij, zoals hij zelf zegt, beter dan ooit?

Hij is een kilo lichter dan in de Giro en dan verschil zorgt ervoor dat hij nu echt met de allerbesten mee kan klimmen, zie dit artikel in het NRC https://www.nrc.nl/nieuws/2018/07/22/verschil-tussen-plaats-een-en-vijf-in-de-tour-een-kilo-a1610870

Hij rijdt beter in warm weer. Volgens de Sunweb-trainer Adriaan Helmantel verklaart het deels het goede rijden van de nummer drie in het klassement, dat laat hij weten aan De Telegraaf. 'Hij houdt van warm weer. De afgelopen twee Giro’s was het redelijk fris, terwijl deze broeiende Tour hem beter bevalt.'

De tweede plaats in de Giro zorgde voor een bevrijding, het bevestigde zijn status als ronderenner. Adriaan Helmantel: „Topvorm is vaak een optelsom, en het gewicht slechts één van de succesfactoren. Na de Giro zag ik bij Tom vooral opluchting. Hij was verlost van de druk en hij zei: ‘Zo, en nu lekker naar de Tour’. Hij straalt, is nu frank en vrij. Hij hoeft namelijk niets."

T80JZ

Ik vergeet een punt:

Dumoulin is een renner van uitzonderlijke klasse die beter en beter wordt.

Timocycling

Er moet wel echt wat klimtalent bij hoor. Dumoulin is zo'n steengoede renner dat hij een betere ondersteuning verdient.

Volgend jaar Tour: Kelderman - Oomen - Geschke - Kragh Andersen - Vervaeke en dan nog een extra klimmer aantrekken (Kreuziger?).
Dan wordt hij tenminste goed omringd.

Jasperdewaal11

Antwan Tolhoek laten komen ;)

Timocycling

Mwah, die zit toch goed bij LTJ? Denk ook niet dat hij van het kaliber is dat Tom verdient. Hij verdient echt een type Reichenbach, die gewoon bij de beste 10/15 mee kan.

gardeyn

'@timo: Kreuziger heeft een smetje (saxo/tinkof), dus die zal niet komen.
Tolhoek heeft net verlengd.

tendam

'@timocycling
De huidige Tolhoek klimt beter dan Kreuziger...

De Plus was trouwens echt een rennertje voor Sunweb geweest. Ik denk dat Sunweb het bij eigen kweek houdt, met die jonge Aussies er ook nog bij. Met Oomen en Kelderman heb je toch een vrij aardig ploegje voor een grote ronde.

ghostwriter

Ik hoop dat ze zich bij Sunweb kapot schamen dat ze Dumoulin zo'n slechte ondersteuning meegeven terwijl hij misschien wel de beste klassementsrenner van het moment is. Sunweb hoort qua budget bij de subtop van de WT maar qua ondersteuning van hun kopmannen lijken ze haast wel een PCT ploeg.

S. Morgenstern

Ze hebben dit jaar ingezet op de Giro en de Vuelta, dat heeft veel invloed gehad. Volgend jaar gewoon alles op de Tour met Dumoulin, Kelderman, Oomen, Geschke, een goed alternatief voor de zogenaamde klimmer Haga, Andersen, Matthews en Arndt. Uitstekend team!

mus van de maasstad

'@ghost

Zoals ik in het nieuwsbericht al zei: ze hadden alle ballen op de tour moeten zetten toen froome aangaf naar de giro te gaan. Zowel met tom als de ploeg.

Dus met Dumoulin, Oomen, Kelderman, Ten Dam, Geschke, Bling, SkA, Arndt naar de tour toe pieken. (Ja wilco heeft een blessure maar dat weet je in dec/jan nog niet)

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@mus van de maasstad en vlek
Met een budget van 18 miljoen euro zou het niet nodig hoeven te zijn om alle ballen op de Tour te zetten om hun kopman goed te kunnen ondersteunen. Kijk naar LottoNL die zich in meerdere rondes op zowel het sprinten als het algemeen klassement richten en toch hun kopmannen goed kunnen ondersteunen met een budget van 6/7 miljoen euro minder. Je zou verwachten dat Sunweb met die 6/7 miljoen extra makkelijk zo'n vijf tot tien geweldige knechten zou kunnen aantrekken maar de LottoNL ploeg is in de breedte véél sterker dan die van Sunweb. Stopt die Spekenbrink soms heel veel geld in eigen zak?

Laatst gewijzigd
Johnny7

Ben blij met het nieuws van afgelopen week dat Sunweb zelf ook eindelijk na 3 jaar het licht heeft gezien. Dat ze Kelderman en Oomen als knecht willen laten vertrekken is goed nieuws. En dat ze ook nog eens 2 klimmers willen aantrekken dat kon ik al bijna helemaal niet geloven!!!!! Nou maar hopen dat het geen klimmers zoals Vervaeke zijn maar echte versterkingen. Aan het budget ligt het in ieder geval niet nee.

Als Oomen, Kelderman, Kragh Andersen en Geschke mee zullen gaan heb je eigenlijk verder nog 1 klimmer nodig maar goed, je weet net zoals dit jaar dus niet of er iemand geblesseerd zal raken. Dus het aantrekken van 2 knechten is verstandig.

ghostwriter

'@Johnny7
Ik zou het zonde vinden als Kelderman en Oomen zich moeten opofferen voor Dumoulin. Ik zou die twee liever als kopmannen in de Giro en Vuelta zien. Sunweb moet geen tweede Sky worden waar kandidaten voor een top tien klassering zich moeten opofferen voor een kopman. Het lijkt erop dat Sunweb hun budget te dun heeft uitgesmeerd over hun verschillende projecten. Persoonlijk vind ik dat nogal slecht gemanaged terwijl ik Sunweb een aantal jaar geleden nog gebruikt als voorbeeld voor andere ploegen (waaronder LottoNL).

T80JZ

Zes redenen waarom Tom Dumoulin volgend jaar de Tour wint, volgens het NRC https://www.nrc.nl/nieuws/2018/07/29/weer-op-het-podium-dat-is-geen-toeval-a1611519

arjenzvob

Kijktip:

https://www.youtube.com/watch?v=E4hiwmIkaYY

Een inkijkje bij team Sunweb, tijdens de laatste week van de tour.

S. Morgenstern

Dit seizoen is dat verschil tussen de WT-ploegen een miljoen of zeven (zelfs met Vifit erbij). Dat zijn de bugetten waarmee de selecties zijn samengesteld waar ghostwriter over oordeelt. Volgend jaar zal dat verschil een stuk kleiner zijn, maar over de kwaliteit van de ondersteuning valt nog niet teveel te zeggen zonder die selecties te kennen.

Laatst gewijzigd
EmPeHa

Ten Dam in de hekken geknald in Surhuisterveen.
https://www.ad.nl/wielrennen/val-in-surhuisterveen-zet-clasica-san-sebastian-op-de-tocht-voor-ten-dam~a26cf62c/

Poeksel

'@Koel: Er zijn wel renners die top 10 zouden kunnen rijden, maar liever in een knechtenrol rijden, zoals Frank en Reichenbach. Ik zou alleen niet zo'n type renner weten die op zoek naar een nieuw team is.... Misschien Tejay?

MarcelGr91

Aanvullend op de link die EmPeHa plaatste naar het AD artikel. Ik was er vanavond bij in Surhuisterveen.
'Omdat meerdere renners bij de valpartij betrokken waren' zoals AD in het artikel aangeeft valt mee. Het waren alleen ten Dam en Sinkeldam. ten Dam ging behoorlijk de hekken in, Sinkeldam kon het achterwiel van ten Dam niet ontwijken en viel eveneens.
Sinkeldam leek niet enorm gehavend, maar stapte wel uit de wedstrijd. ten Dam zag er een stuk minder uit. Heeft toch wel 20 a 30 minuten in het busje van het rode kruis gezeten, hand op het sleutelbeen, waarna hij in de ambulance is gestapt. Het leek dus inderdaad op een sleutelbeenbreuk. Hopelijk valt het mee.

FritsvanHoefelen

Met Vervaeke, Kelderman én Oomen is Tom toch al een stuk beter omringd? Dat ze daar nu de focus niet op hadden is duidelijk met twee paarden.

Die journalisten die nu eisen dat ze stoppen met hun filosofie..

ti-raleigh

Zoals ik Spekenbrink hoor praten zal er niet veel geinvesteerd worden in gevestigde klimmers. En ik denk dat dat ook niet hoeft. Vooral ook omdat je toch niet tegen Sky kunt opboksen. Sunweb heeft het een en ander in opleiding, aldus Spekenbrink. Bovendien willen ze volgend jaar alles op de Tour zetten en niet weer, zoals dit jaar, de dubbel doen. Met een frisse Kelderman (of voor mijn part Oomen, die nog weer een stapje heeft gezet) en Matthews ziet de wereld er heel anders uit. Daarnaast, Tom is nu een ervaring rijker en hij heeft denk ik veel geleerd op tactisch gebied. Dat neemt hij volgend jaar allemaal mee naar de Tour. Als er op de voorlaatste dag een dikke tijdrit is, gaat hij veel, erg veel, kans maken. Tot aan die dag mag Sky lekker de trui houden en kan Tom heerlijk meezuigen in de Skytrein. Dat gezeur over extra klimknechten is zinloos.

GjaltVK

Laurens ten Dam heeft zijn sleutelbeen gebroken in Surhuisterveen, aldus zijn instagram.

Geen San Sebastiaan dus.

kelderfan

'@ti-raleigh
Leuk als hij lekke band krijgt en weer een nodeloze tijdstraf, omdat er geen teammaat in de buurt is.

S. Morgenstern

Heb je de TdF wel gezien? Heb je de comment waar je op reageert wel gelezen? Heeft die tijdschraf ook maar enigszins iets te maken met die opmerkingen?

Laatst gewijzigd
sportfanaat

Iedereen die vind dat Sunweb moet investeren in goede klimknechten roept ook maar wat. Zeker even vergeten dat Oomen gewoon 9e wordt in de Giro en Kelderman 4e in de Vuelta. Zodra die twee volgend jaar fit aan de start staan in de TdF 2019 heeft Tom Dumoulin voldoende ondersteuning in de bergen. Zeker ook de alsmaar beter wordende SKA niet vergeten. Die zal ook een belangrijke rol vervullen.
Ik denk niet dat je de rol van SKY moet willen overnemen, dwz een klimtrein op kop zetten die net zo sterk is als SKY want daar is geen budget voor.

1 2 ... 9 ... 18 19

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.