Tour de France Scorito

1 2 ... 121 ... 283 284
Klootje Kriekeljon

En het blijft maar doorgaan. Lijkt wel een stel wijven die op stap gaan: die jurk of die? Deze lippenstift of toch die?

Martinho237

'@Sprintgeit, je geeft zelf het antwoord al. Majka heeft jarenlang aangetoond niet krachtig genoeg te zijn om top 5 te rijden in het klassement. Mocht hij daar pas in de 3e week achterkomen dan zal hij niet de gehoopte punten binnenhalen door voor ontsnappingen te gaan. Meintjes maakt ieder jaar stapjes, maar scoort alleen bij aankomsten bergop en dan nog achteraan de groep der favorieten. Pluspunt zijn de truipunten natuurlijk. EBH sprokkelt altijd overal, maar genoeg? Ik denk het niet. Mocht Cav het gouden infuus weer hebben, dan al helemaal niet.
Valverde zal in duizelingwekkend veel etappe's in de punten rijden, waarbij een etappeoverwinning of 2/3 mij niets zou verbazen. Zal ongetwijfeld top 10 rijden. Altijd opstellen dus. Bennett is een renner die je ploeg kan maken of breken. Op basis van vorm mag je verwachten dat ie minimaal 2 keer meedoet om een etappeoverwinning. Dit zal een interessante klassering opleveren, waardoor hij mogelijk in week 3 nog lang blijft aanhaken en zelfs misschien in de afsluitende TT nog in de punten rijdt. Bij mij staat ie er in, maar blijft koffiedik kijken. Naesen zal als ie in de juiste groepjes zit ook altijd meedoen om de overwinning. Zal qua punten in de buurt zitten van EBH schat ik zo in. Kortom; Optie 2

Wielrennertje

Mij is verteld dat R Zabel dit jaar beter gaat rijden dan Froome.

Starlynk

'@Martinho: "Majka heeft jarenlang aangetoond niet krachtig genoeg te zijn om top 5 te rijden in het klassement"

2016: Giro 5e, Tour bollen
2015: Tour als knecht Contador, Vuelta 3e
2014: Giro 6e (als jongere), Tour bollen (als jongere)

Hij is ook pas 27 dus progressie zeker nog mogelijk. Tuurlijk zal hij niet winnen, maar om nou te stellen dat hij jarenlang aangetoond heeft niet goed genoeg te zijn voor top 5 gaat me wat ver :p

elstupidoloco

Kennen jullie dat gevoel? Dat je op dinsdagavond in je Excel bestand bij opstelling 34 denkt: fuck, dit is hem!! Klaar, niks meer aan doen! En dat je op woensdagmiddag overvallen wordt door het gevoel; Wil ik die Roglic eigenlijk überhaupt wel? Izaguirre pakt toch minstens net zoveel punten in dezelfde etappes. En wat als Roglic echt wat ziekjes is? En dan gooi je de hele handel dus toch weer om

GaitBeel

Nicolas Edet als outsider, maar dan ook wel echt een outsider, voor de bollen? in de vuelta heeft hij dit immers al een keer geflikt. Lijkt ook geen stalorders te hebben.

hartstikkebedankt

Ja inderdaad dat herken ik zeker, ik begin nu zelfs te twijfelen of ik ome Alberto er in zal fietsen. Die andere Spaanse ome, Alejandro, heeft zich trouwens weer terug in mijn team gepuncht.

Treenert

Aanvullend op mijn (ware) verhaal van gisteren, hij heeft 3 dagen plat gelegen en zou ws vandaag weer beginnen met trainen.
Wat dat met hem gedaan heeft weet ik ook niet, misschien wel niets en is juist rust wel goed geweest, weet ik veel.

En als jullie het niet geloven verzin ik zo een ander verhaal.

Ps Ik had hem als kopman en ik hou hem als kopman!!

Laatst gewijzigd
Koenniiee

'@Poeksel ; Omdat ik teveel goede kandidaten zie voor bollentrui, zoals De Gendt, Chaves, Majka (wellicht), Rolland, etc. M.a.w. ik zie Bardet er in AK niet doorheen zakken, Aru zie ik dat eerder doen. Dat zou betekenen dat Aru wat vaker in de vlucht gaat, op jacht naar bollentrui punten. Hij heeft dan ook nog de potentie - net als inderdaad Bardet in 2015 - de potentie om het ook echt af te maken. Dat zou betekenen dat Aru wellicht wat vaker van voren zit en meer punten bollentrui gaat pakken. Maar goed, dat is slechts één theorie.

Maar thanks voor je antwoord: conclusie blijft staan, 'er zit weinig tussen'. Kun je je wel in bovenstaande vinden? Anders lijkt het Aru te worden. ;)

Laatst gewijzigd
Karsten

Grote twijfel tussen Latour of De Gendt.
Latour eindigt ongetwijfeld "hoog" in het jongerenklassement gezien de relatief geringe concurrentie. Reed in de Dauphiné volgens mij echter niet geweldig.
De Gendt vorig jaar tweede in het bergklassement, maar zat in de Dauphiné met zijn pols.....

elstupidoloco

Ome Alejandro ja, die zit er bij mij niet meer in. Maar Aru is nog niet helemaal veilig

Poeksel

Bij Aru lijkt de kans op 'doorheen zakken' inderdaad iets groter Koenniiee.

Martinho237

'@Starlynk: Met alle respect voor Majka, maar top 10 is het hoogst haalbare voor hem denk ik. En daarvoor moet ie nog aardig aanpoten. De resultaten die jij noemt zijn in koersen met minder sterke klassementsrenners dan dit jaar in de tour. Ik kan zo 6 man (in willekeurige volgorde) opnoemen die zo goed als zeker boven hem gaan eindigen: Froome, Porte, Quintana, Contador, Bardet, Valverde. Tel daarbij de concurrentie op van Martin, Meintjes, Aru, Izaguirre, Fuglsang en een verdwaalde Bennett of Sky-luitenant en hij valt er zelfs buiten.

Zijn optreden in Slovenië tegen een Visconti vond ik niet dusdanig indrukwekkend dat ik reden zie hem in de top van het klassement te verwachten.

De bolletjestrui begint zich aardig te ontwikkelen tot een troostprijs voor mislukte klassementsrenners en aanvalslustige klimmers uit het middensegment. Wat dat betreft voldoet ie aardig aan het profiel ;)

JimKro

Sorry hoor, maar Majka een mislukte klassementsrenners noemen klopt gewoon van geen kant. Zowel qua uitslagen als qua kwaliteiten.

Lance Beenstrong

Nog even een interessante overweging voor de laatste paar dagen. Veel mensen hebben het al over diverse tijdrijders gehad en sommige hebben er 2, 3 of zelfs 4 in hun team omdat dit i.c.m. truipunten redelijk zekere punten lijken. Echter is de weersvoorspelling voor zaterdag ontzettend veel regen. Natuurlijk weten we niet precies wanneer deze regen valt en kan er dus een groot verschil zijn in omstandigheden. Dit kan voor verrassingen zorgen van je renners in positieve, maar ook in negatieve zin en daardoor de tijdrit punten nog wat onzekerder maken. Daarnaast is de laatste tijdrit sowieso al meer een gok, omdat er in 3 weken koers veel kan gebeuren. Oftewel, de kans op een mispeer van 2 miljoen met Roglic is onder deze omstandigheden nog wat groter denk ik.

Poeksel

Goed punt LB! http://www.weeronline.nl/Europa/Duitsland/Dusseldorf/4108875 maar goed in de gaten houden.

Laatst gewijzigd
daannnnn

'@Martinho237 Voordeel bij Majka is wel, mocht hij even van jouw rijtje uitgaande 7 t/m12 worden, wel goedkoper is dan de 6 die jij zeker voor hem noemt en daarnaast is de kans ook groot op teampunten van Sagan elke etappe mocht hij in het groen rijden.

Mathieu Moller

Klopt, LB, maar Roglic is volgens mij juist zo'n renner die niet zo'n last lijkt te hebben van regen.

jsprunk

Als het ongelijke omstandigheden zijn, heb je gelijk. Bij gelijke omstandigheden pleit dat imo juist vóór tijdrijders, aangezien klassementsrenners en sprinters met een goede tijdrit rustiger aan zullen doen.

Ik weet niet wanneer de ploegen de startvolgorde moeten bepalen, maar als het weer hier als factor in meegenomen wordt, mogen Roglic en Martin juist op het ideale moment starten, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Kyrienka, Bodnar, Küng, Felline, of Castroviejo.

snellerfietsen

Als het regent kunnen we Kung alvast afschrijven. Die kon in een droog Apeldoorn al niet op zijn fiets blijven.

snellerfietsen

Wie verwacht er overigens nog meer een top10 plek van Gesink in de tijdrit?;)

arviidd

Haha Majka een mislukte klassementsrenner? Hij heeft vaak in dienst gereden en de keren dat hij zelf mocht in de grote rondes deed hij het goed. 5e,6e en 7e in de Giro en 3e in de Vuelta.

Hij heeft nog heel wat jaren te gaan.

Robrunho

Eigenlijk is het heel gek dat ze Quintana in deze Tour uitspelen terwijl deze Tour veel meer op het lijf van Valverde is geschreven lijkt me.. misschien zetten ze iedereen wel op het verkeerde been..

robotour

'@snellerfietsen ik niet, en zeker niet als het regent.

Starlynk

Was die proloog in Romandië niet in de regen?

1 2 ... 121 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.