Tour de France Scorito

1 2 ... 136 ... 283 284
Matt89

'@ WCEendt

Dankje! 15m aan sprinters vind ik wel erg weinig, in mijn ogen is dat veel te weinig en zou daar nog minimaal 6m bij moeten.
30m aan klassementsmannen is dan, vanzelfsprekend, wel erg veel. Hebben ze dan Froome, Porte, Valverde, Quintana en Contador? Alleen op die manier kom je aan de 30m denk ik. Vreemd! Ze hebben toch zelf de voorbeschouwing over het parcours geschreven?;p

@ DeRetrorenner
Ik heb helaas geen één aanvaller voor het hooggebergte.. Daar baal ik van en ga ik mogelijk nog veranderen. Anderzijds is dat enorm lastig, want wie kies je dan. Ik heb liever een Meintjes die 6 x 8e wordt dan een Gesink en Uran die allebei 1 x 4e worden (en geen klassementspunten hebben).

Ik heb zelf nu 8 klassement, 8 sprinters, 2 tijdrijders en 2 aanvallers (punch / middengebergte)

Laatst gewijzigd
RubenVB

Matt89. Dan kies je geen aanvallers. Geen aanvallers hebben en 6x een kopgroep die voor de winst gaat, is ook zo wat. ;-)

Icon

'@Matt,

Meintjes wordt wellicht 6x 8e van de ak mannen, in de etappe uitslag wellicht door aanvallers wat lager...

Dat is een rekenfout die denk ik wel meer mensen maken. Niet dat ik veel aanvallers heb.

WCEendT

'@Matt89
Misschien overdreef ik het lichtelijk hoor, moet je als je thuis bent maar eens nakijken :).

Matt89

Dat is waar, maar 3 aanvallers hebben en 4 van de 6 x balen dat ze er niet bij zitten is ook vervelend ;)

@ WCEendt

Ga ik doen!:)

@ Ruben en Icon
Ik ben er van overtuigd dat het hebben van aanvallers wordt overschat. Oké als je exact de juiste aanvallers kiest is het mooi meegenomen, doe je dat niet dan schiet je er uiteindelijk niets mee op.

Laatst gewijzigd
Icon

Ben ik helemaal met je eens.

Wollage

'@Matt89:

Froome, Porte, Quintana, Bardet, Aru, Meintjes, Buchman, Valverde --> 27,25 mil

Sagan, Demare, Kittel, Colbrelli, Arndt, Groenewegen, Bouhanni --> 19,75 mil

Rolland, Naesen, Calmejane, Bennett, Gesink --> 4 mil

Starlynk

Over het algemeen zijn er altijd maar een paar aanvallers die het waard zijn. Namelijk de aanvallers die minimaal 3x top 10 rijden (en dat zijn dan ook vaak gelijk de mannen in de top 5 van de bolletjestrui). In de Giro kon je Rui Costa en LL Sanchez al wel opschrijven vantevoren, maar ook die waren maar met moeite hun geld waard. In de Tour zijn er niet 5, maar 25 renners die deze rol kunnen vervullen, dus aanvallers kiezen is echt een schot hagel. Misschien dat ik een gokje waag met een 500k of 750k renner, maar anders neem ik gewoon de (semi) klassementsrenners. En ook niet buiten beschouwing laten: vaak is de beste vluchter ook een klassementsrenner die er doorheen gezakt is ;)

RubenVB

'@Matt Klopt. Maar daarom is dit nog steeds een gokspelletje. Een pool. Kies je renners, gok erop, heb vertrouwen.

Je kan het ook omdraaien. Je hebt niets aan je AK mannen als ze elke keer de kopgroep laten rijden. Zij hebben namelijk geen enkele binding met Scorito en het gaat alleen om tijd. ;-)

RubenVB

'@Wollage Nice. +1

Shimmy88

Team is al een tijdje rond, zit alleen nog met een laatste issue.

Ga ik kristoff nog switchen voor bouhanni? En dan zou ik nog meintjes kunnen upgraden naar Aru. Maar ben nu eigenlijk nog het meest voorstander van bouhanni erin ipv kristoff en lekker een miljoen overhouden.. want de rest van mijn team ben ik zeer tevreden mee.. of dan toch rolland voor roglic??

Matt89

'@ wollage

Thanks! Wat me verder opvalt is dat het sprintteam me meevalt (al kan het beter), er geen teampunten ingezet kunnen worden voor Kittel en dat de focus niet ligt op de tijdritten. Wie wordt hun kopman in etappe 1? Porte dan denk ik.

@ Starlynk
Exact wat jij zegt.

@ Ruben
Goed punt, maar ik heb mijn vertrouwen (en dat is belangrijk zoals je zegt ;) ) gevestigd op de klassementsmannen (en sprinters). We gaan het zien ;-)

michelvz1975

Ik hoor niemand op dit forum over Kwiatkowski...
kan toch aardig uit de voeten als aanvaller en in heuvels. Wat vinden jullie?

nathancouw

'@Michel Dit blijft de tour. Sky zal all-in gaan voor Froome.

daannnnn

http://www.wielerflits.nl/nieuws/272378/veel-regen-voorspeld-op-zaterdag-in-dusseldorf.html

voordeel voor de renners die later starten

zomaareens

'@shimmy.. ja...kristoff vs bouhanni.. ook mijn dilemma..
wie doet er vaker mee in de sprint? is het zo dat kristoff zwaardere etappen overleefd? of hogere stijgingspercentages aan de finish?
kristoff lijkt me constanter, maar bouhanni meer topsnelheid

janstof

Ik begin nu toch weer te twijfelen over Valverde. Pakt altijd en overal punten. is veel inzetbaar. heeft een uitermate goed voorseizoen. en als hij in de tour ook een goeie tijdrit rijdt dan maakt hij zeker kans op een top 3 AK. helemaal nu er minder berg op gefietst word in tegenstelling tot vorig jaar.
Nadeel is wel dat ik dan Yates moet dumpen, en dat wil ik eigenlijk niet aangezien dat het verschil gaat zijn met veel mensen!

peewee1972

Kwiatkowski zal bij Froome moeten blijven en zelf niet veel mogelijkheden krijgen om zelf iets te doen?

Twijfel zelf over Gilbert en van Avermaet, wie van de twee zie je de meeste punten pakken? ben bang dat van Avermaet ook teveel bij Porte moet blijven?
En ziet er iemand Ulissi hoog eindigen in een aantal etappes?

daannnnn

Weet iemand wanneer de starttijden van de tijdrit bekend worden gemaakt?

RubenVB

'@Matt Dan is dat jouw gok! Prima toch. Ik vertel mijn gok nog niet. Mijne is zit er ergens tussen in. ;-)

Op dat gebied zijn er ook veel verschillen ondanks de terugkomende klacht dat veel renners vaak worden gekozen door dit forum. Er zijn superveel verschillende balans mogelijkheden, met een andere invulling hiervan. Daarnaast roep ik weer: De dagkeuzes zijn nog belangrijker.

Dit forum heeft een invloed, maar het neemt geen spanning weg en er zijn nog steeds superveel mogelijkheden.

Zou het nog leuker zijn zonder dit forum? Ja. Dat wel.

elstupidoloco

'@Ruben

Je hoeft ook niet per dit forum te kijken he. Je mag ook gewoon iets anders doen met je vrije tijd. Lekker een kopje koffie gaan doen op het terras ofzo.

Nylz

'@ruben

En misschien kom je dan Jasper Stuyven nog tegen!

elrio

Ben benieuwd hoeveel invloed de regen gaat hebben op de tijdrit van zaterdag. De tijdrit is gelukkig niet heel technisch, noch heeft hij hoogteverschil, dus zal het naar mijn mening meevallen, maar als de regen niet constant is kan het toch van invloed zijn. Ben benieuwd of teams met meerdere kanshebbers hun kansen zullen spreiden en bijvoorbeeld Jos 'hotseat' van Emden vroeg laten starten en Roglic aan het einde. Als dat zo is maakt dat teams met koppels wel een betere keus want dan kan de ene winnen en de andere (die in de regen moet rijden) de teampunten oppikken.

ONCE

Het kan natuurlijk op bepaalde TT toppers wel invloed hebben he...

Elrio, ga dr maar van uit dat ze Roglic onder de beste omstandigheden willen laten rijden. Dat geldt voor elke ploeg met meerdere ijzers in het vuur, de AK man gaat voor natuurlijk

Laatst gewijzigd
Starlynk

Kan voor bijv. Küng en Süterlin wel ongunstig zijn omdat BMC en Movistar dan waarschijnlijk hun kopmannen droog willen laten rijden.

1 2 ... 136 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.