Tour de France Scorito

1 2 ... 148 ... 283 284
Scotty

Ik!

Pfff, de opstelling morgen bezorgt me nu al kopzorgen. Kittel of Froome of Porte.

Marsthinaikos

D. Martin of Majka?

Scotty

'@zico, Martin, zitten meer ritten in naar zijn smaak.

Maar allebei goede renners.

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

'@Zico - allebei. Buchmann of Cummings ?

moosma

Groenewegen of Colbrelli??

Marsthinaikos

'@Park111982 Persoonlijk ga ik voor Buchmann.

Heb maar 5 AK rijders dus twijfel of er nog eentje bij moet. Verder 2 TT, 3 aanv, 2 klimmers en 8 sprinters

Laatst gewijzigd
jort101

5 AK renners mensen, ik snap er echt niks van..je moet toch minimaal 7 klassementsrenners hebben.. als je elke bergetappe vluchters moet opstellen komt het echt niet goed hoor lijkt me

Ceramiche Ariostea

Ik zit nu aan 8 AK, 9 sprinters, 1 aanvaller, 2 tijdrijders. Wel een aantal AK mannen die mogelijk door het ijs zakken en daarna als aanvaller gezien kunnen worden.

Marsthinaikos

Daarom stle ik Cav maar niet op, kan ik wat AK voor halen

duimp30

Park111928 is 1 aanvaller niet te weinig?

Awesem

Er is teveel spreiding in aanvallers dit jaar. Als je slim punten wil pakken, ga je meer voor AK mannen en knechten.

Ceramiche Ariostea

'@duimp30. Misschien wel maar mannen als Izagirre, Buchmann en Fuglsang kunnen ook net zo makkelijk door het ijs zakken voor AK en de rol van aanvaller overnemen

Mollemawintdetour

Ik snap niet dat er zoveel mensen zoveel aanvallers meenemen.
Naar mijn mening wordt het aantal kansen en de zekerheid op punten hierbij best wel overschat.

Voor een heuvelaanvaller zoals een Cummings zie ik eigenlijk alleen 14, 15 en misschien ook 13 door de lengte, maar zijn toch flinke beklimmingen waarbij ik eerder voor echte klimmers als Gesink/Wellens/De Gendt zou gaan. Verder voor de klim-aanvallers enkel 8, 13 en 15. Bij de overige bergetappes denk ik dat de kans erg groot is dat de klassementsmannen om de dagzege mee doen. Ik geloof dat door de kleine hoeveelheid finish bergop de klassementsmannen zich ook al eerder gaan laten zien en dat er daardoor een sneller koersverloop zal ontstaan met minder kans op dagzeges voor aanvallers.

Verder vind ik het lastig om Izagirre in te schalen. In januari nog het bericht dat hij voor het klassement zou gaan en nu ineens voor dagzeges? Als aanklamper/tijdrijder is hij naar mijn mening zijn geld niet waard. Maar als aanvaller/tijdrijder zou ik hem nog overwegen.

Boertjuh

Iemand een idee wanneer de starttijden van morgen bekend worden?

Ceramiche Ariostea

'@duimp daarnaast heb ik ook nog Roglic, T. Martin dus naast tijdrijder als aanvaller bestempeld kunnen worden

duimp30

Klinkt allemaal logisch, ik denk dat ik mijn team moet aanpassen.

Gids05

Izagirre +majka of aru + de gendt of roland ???

Mollemawintdetour

Klassementsrenner 9 € 27.500.000
Klimmer 2 € 1.500.000
Tijdrijder 1 € 750.000
Aanvaller 0 € 0,00
Sprinter 8 € 21.250.000
Knecht 0 € 0,00
Totaal 20 € 51.000.000

Met 1 klassementsrenners die ik eigenlijk als aanvallers inschaal.

arjenzvob

Er is een ei gelegd! En een gouden ei ook nog!

AK: 6x voor 21.500.000
Klim/aanval: 4x voor 3.750.00
Tijdrijder: 1x voor 2.000.000
Sprint: 8x voor 24.745.000
Knecht: 1x voor 750.000

Vandaag Greipel eruit gehaald. Een stemmetje in mijn achterhoofd vertelde me hem niet te nemen, en in te ruilen voor Bouhanni. Wellicht een slechte raadgever, maar ik kon die stem niet blijven negeren. Die 1.000.000 kon in investeren in andere keuzes waar ik over twijfelde en dat pakte verrassend goed uit. Ineens staat Ulissi in mijn team, mijn muis ging haast vanzelf naar zijn naam. Moet een goed teken zijn!

Ik denk dat mijn team uitgebalanceerd is, omdat een aantal sprinters/klassementsrenners ook aanvallers kunnen zijn/worden. We zullen zien! Ik heb er zin in! Het maken van dit team was al een feest, het lezen van dit forum ook. Nu mag het van mij lekker gaan beginnen en dan zie ik over ruim 3 weken wel of ik de juiste keuzes heb gemaakt!

Overigens is dit niet de enige poule waar ik aan mee doe, maar ik vind het wel één van de meest prestigieuze. Zweeler blijft ook fantastisch!

Knalerwtensoep

'@Mollemawintdetour Ene T. Pinot?

Matt89

Ik heb nu serieus een moment van enorme keuzestress terwijl ik dacht mijn team compleet te hebben.
Vragen als:

- Moet ik Valverde wel echt meenemen?
- Gaat Roglic zijn geld wel waard zijn? Zo glijdt hij morgen weg en dan is 2m weg, dus waarom geen goedkopere tijdrijder?
- Moet ik toch Kristoff in mijn team puzzelen?
- Is Colbrelli niet te veel middelmaat in deze Tour?
- Wat moet ik met Swift?
- Is Gilbert nog steeds zo goed?

Ik word er gek van :P

Valvuillerdemoz

'@Allen. Heb de afgelopen dagen met veel plezier dit forum meegelezen. Nuttige beschouwingen en totale meligheid wisselen elkaar mooi af. Aangezien iedereen vol voor veel sprinters gaat, ga ik iets meer voor sterk AK-team. Omdat die naar mijn idee in alle hoge etappes vol aan de bak zullen moeten om een verschil te maken, of om een verschil goed te maken. Ik heb nu en Froome en Porte en Valverde en Quintana en Contador. Daar moet er toch nog één van uit. Maar: welke in g'snaam?

madeks

Heb zelf op het moment Gilbert, Ulissi en Cummings als aanvallers, daarnaast heb ik nog Uran, Bennett en Buchmann maar die rekening ik tot klassementsrenners.
Cummings is meer dan een heuvelaanvaller, ik denk dat hij in de bergen niet onder hoeft te doen voor bijvoorbeeld Wellens, daarnaast heeft hij ook een sterkte tijdrit.
Gilbert kan naast de heuvels ook sterk eindigen in de punchetappes en is daarnaast de ideale 9e man in mijn sprintteam.
Ulissi kan niet mee in het hooggebergte maar zal in de andere etappes vaak aanvallen.

Ik zou juist dit soort mannen meenemen ipv Rolland of de Gendt aangezien in de echte bergetappes moeten de klassementsmannen zich laten zien en meestrijden voor de etappe. Doen ze dit niet kan je altijd nog je klassementsmannen opstellen aangezien die na de vluchters rond plek 8-20 zullen eindigen

nicoed

http://www.wielerflits.nl/nieuws/272853/tour-2017-starttijden-openingstijdrit-door-dusseldorf.html

Ceramiche Ariostea

'@Matt89

Mijn mening.

Valverde - Ja, laat zich altijd zien in aankomsten op een heuvel en zal ook deze tour zich echt niet weg laten rijden en top 8 rijden,
Roglic - Ja, Tuurlijk kan hij wegglijden maar dat kan iemand anders ook. Zijn verleden als schansspringer is misschien nog wel een klein voordeel omdat het zijn evenwicht wel goed zal zitten. Daarnaast is Roglic niet alleen een pure tijdrijder maar kan hij ook als aanvaller op lastig terrein uit de voeten.
Kristoff - Ja, zelf lang getwijfeld tussen hem en Greipel maar naar mijn mening laat Kristoff het minder makkelijk lopen dan Greipel en sprint ook nog voor een 5e of 6e plaats als hij in die situatie komt daarnaast gaat hij ook wat beter bergop dan Greipel naar mijn mening.
Colbrelli - Ja, kan lang mee ook op lastige aankomsten. Gaat zeker meerdere x een top 5 halen .
Swift - Nee, voor mij een net niet coureur. Ik heb Colbrelli hoger zitten
Gilbert - Nee, in de vorm van zijn leven en zal misschien een etappe winnen of een dichte ereplaats halen maar zal ook teveel moeten werken voor Kittel normaalgesproken.

1 2 ... 148 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.