'@JDL: nee, Cav twijfel ik niet eens over. Het zou me zeer verbazen als die langer dan een week mee doet en vaker dan 1 keer podium rijdt.
EBH is gewoon een groot raadsel. In het interview met Renshaw wordt hij niet eens genoemd; hij lijkt een soort eilandje binnen de DD-ploeg.
Wat betreft teampunten voor Küng: klinkt leuk, maar dan stel ik toch liever een klimmer of een sprinter op dan 8 teampunten krijgen in het geval dat Porte het geel draagt (kans=30% of zo?).
'@kevinraar
Jij vraagt echt alles. Zo haal je er toch geen voldoening uit als je het goes doet?
Lees eens wat uitslagen. Dat weet je vanzelf welke sprinters dit goed aan zouden kunnen.
Vraag is dan alleen of ze wel volledige risico's nemen met die natte wegen. De proloog winnen gaan ze niet doen en ze komen tenslotte om te sprinten.
Nog voor de fanatici, in de Belgische kranten zijn (ook online) interessante dingen te lezen. Over de Belgische coureurs bijvoorbeeld, maar ook over Buchmann, die antwoordt op de vraag 'Op welke plaats eindig je?" met "Maakt me echt niet uit dit jaar". Betekent niet per se dat hij een slechte keuze is, maar de kans dat hij zijn best gaat doen om het jongerenklassement te winnen lijkt me klein.
Ook nog een knecht van 500k die min of meer meldt voor het klassement te gaan, maar die hou ik voor mezelf.
ben er uit - 8 klassementsmannen, 8 sprinters, 2 tijdrijders, 2 aanvallers (en 500k over). Zo hoef ik niemand bij bepaalde etappes op de bank te houden (en die dan scoren) en moet ik elke sprint/bergetappe aanvullen met truidragers = zekere punten. Die tactiek werkte ook bij de giro (met Yates en Jungels opstellen bij sprint etappes en Gaviria bij bergetappes). Van mij mag het beginnen. Oja, ik zal vanavond al spijt hebben van bepaalde keuzes
Met nog een paar uur te gaan zit ik zwaar in de stress... Greipel of Kristoff...
Heb nu Greipel, maar wil 'm eigenlijk niet. En durf niet te kiezen voor Kristoff. Dan is er nog de optie Bouhanni, maar dat resterende miljoen gaat me te veel last-minute keuzestress opleveren.
Wat verwachten jullie van Kristoff dit jaar?
Gelukkig lees ik dat er meer over EBH zitten te twijfelen. Ik heb hem, maar ben bang dat als Cavendish oke rijdt hij niks kan/mag doen. Mocht Cavendish minder rijden kan hij zomaar een flinke sloot punten binnen halen. Overigens denk ik dat de rest van mijn team gewoon vast ligt, dus het alternatief zou dan Mclay zijn. Maar of ik daar dan zo gelukkig van word..
@Vieds Ik zat ook te twijfelen. Heb voor Kristoff gekozen. Hem zie ik meer sprinten voor elke plek, terwijl Greipel al snel zal laten lopen wanneer hij verkeerd zit etc. Daarbij moet Kristoff zich ook in de kijker gaan rijden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.