Tour de France Scorito

1 2 ... 163 ... 283 284
Treenert

Heb op Martin én Roglic gegokt. Verwacht dat Martin ms geel pakt en dat Roglic lang kort in het klassement kan staan en in de aanval gaat naar geel.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Mijn ploeg:

Froome
Porte
Valverde
Aru
D. Martin
Uran
Gesink

Gilbert
Ulissi

T. Martin
Roglic

Sagan
Kittel
Demare
Matthews
Bouhanni
Colbrelli
Groenewegen
Boasson Hagen
Petit

Meest gewilde afwezigen:

Swift - heb voor de goedkopere Petit gekozen, die zich wel degelijk gaat mengen in de sprints en zelfs wil gaan aanvallen
Henao - gaat laatste man van Froome zijn denk ik
Cummings - voor de TT en als aanvaller
Impey - pakt eigenlijk altijd wel zijn ereplekken in een grote ronde
Izagirre - stond er tot laatste wisseling in
Avermaet - logisch
Majka - te duur maar gaat het zeker weer goed doen

vasnd

'@Dom Tumoulin
Als ik kijk naar de renners die jij in de plaats hebt dan gaat het tussen ons aankomen op vorm van de dag en het geluk van rechtop blijven. Leuk!

RubenVB

Ak:
Froome
Porte
Bardet
Aru
Martin
Meintjes
Uran(Voor een miljoen niet kunnen laten liggen)
Latour
Buchmann

Tt:
Roglic
Kung

Sprinters:
Kittel
Sagan
Demare
Bouhanni
Colbrelli
Matthews
Groenewegen

Extra :
Felline
EBH

Ik had zelfs een miljoen over. Geen enkele upgrade gaf mij een goed gevoel dus heb ik het maar laten liggen. Ik heb geen autistische trek dat het op moet. Ik denk op alle vlakken te kunnen scoren.

Teams verschillen in accenten maar iedereen succes met de dagkeuzes! Daar worden de echte verschillen gemaakt!

klassikl

Mijn team:

AK:
Froome, Porte, Valverde, Maijka, D. Martin, Fuglsang, Meintjes.

Klimmers:
Uran, De Gendt, Buchmann.

Aanvaller:
Gilbert

Tijdrijder:
Kung

Sprint:
Sagan, Kittel, Kristoff, Matthews, Groenewegen, Colbrelli, Demare, EBH.

bakfiets

AK: froome, porte, Aru, meintjes, majka, d. Martin. Aangevuld met Caruso en henao.
Tijdrit: kung en roglic
Alleskunner: felline
Sprint: sagan, kittel, kristoff, mathews, groenewegen, colbrelli, bouhanni, demare en Swift.

Gekozen om veel te investeren in het sprintteam. Swift gekozen omdat hij naast sprints ook inzetbaar is als vluchter. Niet gekozen voor 3 a 4 vluchters. Reden: ik zie niet veel kansen deze tour en er was veel keuze dus moet je ze net in de goede etappe opstellen. Dan liever gokken op teampunten met Caruso en henao. Bovendien valt de kopman uit van deze twee dan zie ik henao en Caruso hoog eindigen in etappes.

klumper

Mijn ploeg:

Kittel
Sagan
Demare
Greipel
Mathews
Bouhanni
Groenewegen
Boudat

Froome
Porte
Valverde
Aru
Fuglsang
D Martin
Henao

Roglic
Cummings
Bennet
Gilbert
Ulissi

Wollage

'@Jori: Leuk team. Jouw Fuglsang, Gilbert en Swift vs mijn Roglic, Kung en Cummings

Froome, Porte, Valverde, Dan Martin, Meintjes, Buchman, Izagirre, Bennett, Ulissi, Cummings, Roglic, Kung, Kittel, Sagan, Greipel, Matthews, Demare, Bouhanni, Groenewegen, Colbrelli.

Lang getwijfeld over EBH en Swift, kreeg ze er niet in.

Laatst gewijzigd
lennym

Mijn team, na 3476483 keer gewisseld te hebben:
Froome
Porte
Valverde
Aru
Martin
Meintjes
Fuglsang
De Gendt
Buchmann
Roglic
Küng
Ulissi
Sagan
Kittel
Démare
Matthews
Bouhanni
Colbrelli
Groenewegen
Swift

DvH6

Ak: Froome, Porte, Valverde, Bardet, Majka, Martin, Fuglsang
Sprint: Sagan, Kittel, Matthews, Démare, Bouhanni, Groenewegen, EBH, McLay
Tijdrit: Roglic, Küng, Sütterlin
Extra: Buchmann, Zabel

Succes allen!

Bidonhouder

Groenewegn gevallen :(

Jori

'@Wollage: Dan heb jij ook een mooi team! Ik moet wel toegeven dat ik maar 19 namen postte, Küng (mijn kopman van vandaag notabene) was ik vergeten.
In roglic heb ik ook wel vertrouwen, getuige dat ik vandaag bennett in mijn team heb staan ;)
EBH had ik lang in mijn team staan als 9e man voor de sprints en wat lastigere etappes en tijdrit(ten), maar met Swift kon ik een hele belangrijke 500.000 vrij maken. Andere optie was Gallopin voor Gilbert, maar durf echt niet meer tegen Gilbert te wedden na het klassiekerspel

Verschillen
Ulissi vs Gilbert debatteerbaar :p
Fuglsang, Swift vs Roglic, Cummings wordt een interessant verschil van inzicht. Tussen agressieve ak mannen en dominante sprinters versus minder voorspelbare etappes en nadruk op itt.

Groenewegen gevallen ja, maar eigenlijk meer weggegleden en dat pak rond de kont doet het goed. Enige is of de benen niet slecht tegen de hekken aan zijn gekomen, maar dat lijkt me wel mee te vallen

Laatst gewijzigd
IL DON

Mijn team:

AK:
Froome
Porte
Aru
Majka
Meintjes
Martin
Fuglsang

Sprint:
Sagan
Kittel
Kristoff
Matthews
Demare
Bouhanni
Colbrelli
Groenewegen
Swift

Tijdrit:
T. Martin
Kung

Aanval:
Rolland
Calmejane

IL DON

En ben er best tevreden over :D.

Maar goed, dat ben ik vaker geweest en lagen na een paar etappes weer een aantal op hun bek, haha. We gaan het zien!

Jori

Iedereen heeft wel dezelfde sprinters, Aanvallers is altijd koffiedik kijken.
Maar vooral benieuwd naar de ak mannen: De confrontatie Majka, Aru/Yates vs Valverde, Buchmann/Uran wordt erg belangrijk

Treenert

D'r klopt geen zak van die tijden volgens mij op tv

WCEendT

Nog geen zelfde team als mijn gezien :D.

vasnd

Bouhanni voorzichtig en verstandig stemt me in iedergeval hoopvol. Wellicht heeft hij het licht gezien :'] .

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Stukje over mijn team en proces naar het team :)

Sprint: Sagan, Matthews, Colbrelli, Kittel, Demare, Groenewegen, Bouhanni en Kristoff

De renners staan in de volgorde waarop ze geselecteerd zijn. Sagan, Matthews en Colbrelli hebben zo veel kansen op dit parcours, die ging ik niet laten liggen. Demare en natuurlijk vooral Kittel zie ik als de te kloppen mannen op het vlak, terwijl Bouhanni en Groenewegen niet per see onder doen voor Greipel en Kristoff maar wel veel goedkoper zijn. Ik heb nog wel getwijfeld of ik Kristoff voor een goedkope renner zou opofferen, maar toen ik zag dat de winnaar van vorig jaar geen Mclay, Laporte of Enger had, trok ik de conclusie dat dit de gok niet waard zou zijn. Kristoff sprintte vorig jaar 7 keer naar top 10 (in een slecht jaar) en Mclay en Enger 4x. Dat ga je toch voelen uiteindelijk. Was redelijk indifferent tussen hem en Greipel, maar Kristoff pakt wellicht nog wat teampuntjes vandaag en morgen.

Tijdrit: Kung

Vond dit gelijk al een mooie koop voor 750k, zeker gezien zijn teamkleuren :) Zoals onderstaand te lezen, zou ik nu de gong heeft geklonken eigenlijk het liefst Kung + Majka + 250k hebben gewisseld voor EBH + Meintjes. Laten we hopen dat dit niet al te veel gaat schelen. Porte was dan gewoon de kopman in rit 1 geworden.

AK: Froome, Porte, Valverde, Majka, D Martin, Fuglsang, Uran

Ik heb het een tijdje zonder Valverde gedaan, maar zijn uitslagen van dit jaar in combinatie met het parcours maakte dat ik het niet aandurfde, en ben gaan schrappen in andere namen. "Valverde gaat knechten" my ass! Dit parcours is voor hem gemaakt, en met zijn verbeterde tijdrit moet hij in staat zijn om na etappe 5 al in de top 3 te staan. Vervolgen heb ik tot op de laatste minuten in mijn maag gezeten met de keuze Majka/Aru/Meintjes. Ik had erg veel vertrouwen in Aru, maar aangezien ik niet meer bereid was om in de rest van mijn team te snijden is hij uiteindelijk toch gesneuveld. Daarnaast heeft hij een achterstand ten opzichte van Majka en Meintjes die gunstig in de teampunten zitten. Eigenlijk moet ik zelfs eerlijk zeggen dat ik nu de gong al heeft geklonken, misschien liever Meintjes had. 60 punten eindklassement + eventuele Ulissi punten + witte etappe punten is echt een aardige voorsprong. Ik heb 250k over gehouden, daarmee had ik dan Kung nog kunnen wisselen voor EBH en Porte kopman kunnen maken in rit 1. In de 2e tijdrit, wordt Porte sowieso waarschijnlijk mijn kopman. Martin, Fuglsang en vooral ook Uran vond ik gezien hun capaciteiten in de bergen i.c.m. de lage prijs de ideale mannen om mijn AK team mee op te vullen en Froome en Porte behoeven geen uitleg.

Aanvallende renners: Gilbert en Ulissi

Dit zijn natuurlijk gewoon 2 enorme toppers, die erg rap zijn aan de meet. Ulissi sprokkelt daarnaast nog wat 'Meintjes punten' en voor Gilbert geldt hetzelfde maar dan met Kittel. Ik denk dat ik wel aardig kan inschatten in welke etappes we deze mannen gaan zien, en daar hoop ik wat verschillen te maken ten opzichte van mensen die te veel op tijdrijders, AK en sprint gefocust zijn geweest.

Aanvullingen: Bennett en Buchmann

Twee renners die me mogen verassen in de bergetappes. De ronde van California win je niet zomaar, en Gesink gaf aan dat hij onder de indruk was tijdens trainingen. Ik heb zelf ook veel vertrouwen in Bennett, die ik alleen maar heb zien groeien het afgelopen jaar. Voor Buchmann geldt hetzelfde, zit daarnaast in een gunstig team.

De net niet mannen: EBH, Roglic, Petit, Aru, Meintjes, Sutterlin
Roglic vond ik vrij duur, maar kan wel veel verschillende dingen (aanvallen/tijdrijden/aanvulling bergteam) en is daarnaast een zekerheidje voor de tijdritten. Ik zou echter óf Valverde óf Kristoff moeten slachtofferen en dat vond ik toch te veel van het goede. Zoals aangegeven vond ik EBH ook een leuke aanvulling. Een optie op falen cav, goede 1e tijdrit en daarnaast sowieso al wel in ca. 3 etappes eigen kansen. Van Aru verwacht ik een topklassement, zijn opmaat naar de Tour vertoond veel gelijkenissen met die van Nibali 3 jaar geleden. Volgens mij is hij helemaal terug. Helaas sprak het parcours niet genoeg in zijn voordeel om echt in punten een enorm verschil met Majka/Meintjes te maken. Meintjes zelf heeft vooral heel veel teampuntvoordelen en was goedkoop, maar het parcours is niet in zijn voordeel. Petit en Sutterlin kwamen in beeld om geld vrij te maken voor de eerder genoemde namen.

Veel succes allemaal

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Dit laat volgens mij weinig aan de verbeelding over als het om Petit gaat:

http://www.lavoixdunord.fr/185339/article/2017-06-30/adrien-petit-et-florian-senechal-deux-nordistes-dans-les-starting-blocks

jort101

Nog weinig Felline gezien, top!

timothyvana

Mijn team:

Ak: 8
Froome
Porte
Valverde
Aru
Martin
Meintjes
Izagirre
Fuglsang

Klimmer: 1
Buchman

Tijdrijders/aanvallers: 2
Roglic
Cummings

Sprinters: 9
Sagan
Kittel
Demare
Matthews
Bouhanni
Groenewegen
Colbrelli
Swift
Zabel

Vergelijkbaar met wat hier gepost is. Opstelling en captain gaat van groot belang zijn 😃

ConINGtador

Valt me op dat hier de afgelopen dagen tientallen pagina's is gediscussieerd over de goedkope sprinters: Boudat, Petit, Bevin, Zabel, Arndt, Impey, etc. In de teams die hier voorbij gekomen zijn, tref ik slechts sporadisch een van eerder genoemde namen aan. Durft men de gok niet aan? Of zijn goedkope sprinters simpelweg overbodig deze Tour met dit deelnemersveld?

Laatst gewijzigd
Dom Tumoulin

Ik denk een combinatie van het feit dat het erg onduidelijk was of de goedkope sprinters uberhaupt gingen meesprinten en het feit dat een plek te kostbaar is vanwege de hoeveelheid sprints, het budget en het niveau van de overige sprinters

Pietje Precies

Leuke uitleg en mooie teams JimKro en Sprintgeit! Bij deze ook mijn uitgebreide uitleg en selectie. Succes iedereen!

Na het bestuderen van het parcours de afgelopen weken (inclusief Google Maps :p) heb ik flink lang de tijd genomen om na te denken over enkele fundamentele vragen als hoeveel klassementsmannen, sprinters, punchers, aanvallers en tijdrijders te selecteren + hoeveel geld per categorie te reserveren. Valt me op dat dit soort zaken hier weinig bediscussieerd worden in tegen stelling tot vergelijkingen tussen renners. Zelfde type renners vergelijken is natuurlijk ook een stuk makkelijker, maar de vraag of een 3m sprinter of een 3m klassementsman aan je team toevoegen verstandiger is, is zeker zo interessant.

Net als velen tot de conclusie gekomen dat je sprintequipe dit jaar meer aandacht verdient dan normaal. Maar liefst 9 keer ga je die mannen opstellen en ze zouden ook zomaar 8 keer om de dagzege kunnen strijden. Daarnaast kunnen sommige sprinters (mogelijk) ook in de tijdrit of in punch-etappes scoren. Minimaal 7 volwaardige krachten vind ik dan ook een must. Verder niet te veel focus op punchers. Beperkt aantal kansen en vaak ook prima mogelijk om wat sterke sprinters of snelle klassementsmannen op te stellen.

Door de nieuwe kopmanregel is een top-5 tijdrijder in etappe 1 wat mij betreft een must. Je laat hier simpelweg te veel punten liggen als je die niet hebt. Met de tweede tijdrit heb ik niet zo veel rekening gehouden. Die is nog zo ver weg + behoorlijk serieus klimwerk erin, dat een hoop outsiders denk pas een paar dagen (of dag) van tevoren beslissen of ze een poging gaan wagen. Maar goed, 20 renners mogen selecteren is niet al te veel in zo’n deelnemersveld en op zo’n parcours. Dus wilde ik enkel tijdrijders met wat extra’s of nog liever klassementsmannen/sprinters/etc die ook kunnen tijdrijden.

Qua klassement verwacht ik relatief kleine verschillen en dus interesse om voor de boni’s te rijden. Daarnaast dermate veel toppers aan het vertrek dat ik het ook wel zie gebeuren dat bijvoorbeeld etappe 18 de nummer 5 van het klassement zijn mannen op kop zet voor een laatste kans op een ritzege. Verder is de eindafrekening qua algemeen klassement vrij fors en pakken de toppers ook truipunten in de etappes die naar de kopgroep gaan. Deze ronde iets meer dan normaal focus op extra kwaliteiten als dalen/sprinten/tijdrijden door beperkte aantal aankomsten bergop.

Qua aanvallers zie ik maar een paar etappes dat ik ze op voorhand de voorkeur zou durven geven over de klassementsmannen of punchers. Natuurlijk gaan ze vaker de dagzege pakken, maar het is vrij problematisch als je niet weet wanneer je je aanvallers wel & niet in moet gaan zetten. Daarnaast verschillen de ‘kopgroep-etappes’ ook vrij fors. Sommige beginnen gelijk met klimwerk, sommige juist lang vlak, sommige is echt goed kunnen klimmen belangrijk, sommige juist het hebben van een eindschot, etc. Met de nieuwe kopmanregel is het hebben van de juiste aanvallers daarentegen wel zeer waardevol als je ze ook kopman durft te maken. Zelf wilde ik er mijn vingers niet te veel aan branden en enkel aanvallers met wat extra’s hebben (bijv. kans op bergklassement).

Mijn conclusie was dan ook dat ik weinig geld en plekken aan aanvallers, punchers en tijdrijders moest geven. Iets meer plekken naar klassementsmannen dan naar sprinters en ongeveer evenveel geld naar beide.

Qua tijdritten:
Enkel Küng. Dicht hem een goede kans op top-3 toe. Daarnaast jongerenpunten. Laat je vergeleken met Roglic/Martin dus weinig punten liggen. Tweede tijdrit zou die ook prima moeten kunnen eindigen, liet in Zwitserland zien best behoorlijk te klimmen. Hoop hem verder niet te gaan selecteren, maar in geval van nood kan ie ook nog oké blijken te zijn met oog op Porte-punten. Dus 1 renner voor 0.75 miljoen.

Qua klassementsmannen en klimmers:
Gesneden in de middenklasse. Verwacht dat per etappe behoorlijk zal verschillen wie van hun op welke plek eindigt en dat ze relatief weinig klassementspunten gaan pukken. Liever dus de absolute bazen in de vorm van Froome, Porte, Valverde en Aru.
Dan Martin met zijn punch/sprint en Kittel-punten een mooie aanvulling. Fuglsang met Dauphine-vorm een koopje (waarschijnlijk wel te vroeg gepiekt, maar ja..). Meintjes een anti-scorito renner, maar dermate veel klassementspunten (GC + jongeren) dat ie ook een plekje verdiende. Uran voor 1 miljoen een leuke aanvulling op dit parcours.

Rolland als aanvaller voor slechts 1 miljoen. Geef hem een goede kans om ook in het bergklassement goed te eindigen. En net als velen, Buchmann voor 0.75 miljoen. Verwacht weinig van hem, maar zelfs zonder hem op te stellen zou die al een punt of 40 kunnen gaan pakken. Daarnaast in geval van nood een prima aanvulling met zijn eigen kwaliteiten + oog op Sagan-punten. Al met al 10 renners voor 25.25 miljoen.

Qua sprinters en punchers:
Praktisch alle snelle mannen mee. Kittel en Sagan mochten vanzelfsprekend niet ontbreken. Groenewegen een mooie prijs, Demare een sterk jaar, Greipel blijft een topper, Bouhanni heeft de snelheid.

Verwacht dat Colbrelli braafjes meesprint en is op ander terrein ook inzetbaar. Verwacht voldoende kansen voor Hagen in sprints of via kopgroep + aanvulling voor mijn zwakke TT ploeg. Gilbert voor de punch-etappes, ontsnappingen en eventueel als aanvulling in sprintploeg met oog op Kittel-punten. Al met al 9 renners voor 25 miljoen.

Had best Matthews i.p.v. Bouhanni willen hebben, maar zag geen goede optie waar ik die 500k kon besparen. Zag kort voor de deadline nog de struggles rondom Ion. Ook ik had hem graag erin gefietst, maar zag geen optie om dit te bewerkstelligen. In plaats van Uran had gekund, maar dan had ik ergens 500k moeten besparen.. leek me in totaliteit niet beter. Matthews en Ion i.p.v. Greipel en Uran had wel gekund. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Vind Matthews eigenlijk echt te traag in de vlakke etappes, moet nog maar zien of ie voor plek 8-10 blijft sprinten.

Ulissi is een klasse renner, maar heeft op Franse bodem relatief weinig klaargespeeld en is wat lastig voorspelbaar wanneer je hem wel en niet moet hebben. Had graag joker Benoot gepakt, maar kon de keuze eigenlijk niet verantwoorden. Heb wel een aantal mooie bets op hem staan, dus hij mag lekker gaan shinen! Al met al zeer content met mijn Tour-voorbereiding, poules en bets.

Bring it on! 😊

1 2 ... 163 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.