Tour de France Scorito

1 2 ... 162 ... 283 284
jort101

Welkom Felline <3

De bavariaan

Quintana denk ik ondanks dat iedereen hem zowat uitsluit lijkt wel

Klootje Kriekeljon

Daarom zijn die punten voor ploeggenoten het eerste wat ze nog meer moeten devalueren. Ik weiger dan ook een ploeg te maken met eerder ploeggenoten van puntenpakkers dan persoonlijke favorieten.

Dom Tumoulin

Izagirre is na 2 weken steady in mijn team te hebben gezeten gisteren ook geslachtofferd ...

Valvuillerdemoz

Moet eigenlijk van Avermaat er uit halen voor nog een sprinter. Maar van de aanvallers is dat nou juist de grootste puntenpakker. En voor 2 miljoen zit er geen fatsoenlijke sprinter meer bij. Colbrelli? Volgens mij haal GvA al meer punten. In allen de sprintetappes. Dan maar 3 aanvallers mee in de sprint...

krypton

'@vasnd/WCEendt/klassikl
Het is natuurlijk niet waar dat je voor een grote ronde (bijna) zou kunnen weten wie wanneer mee zit in ontsnappingen en dat dit dan ook nog zo gebeurt plus dat ze dan nog vooruit bijven ook... Het is altijd een gok of iemand in de goede vlucht zit en of iemand dan ook de vorm heeft waar je op hoopt/die je verwacht. En weegt zo'n gok op tegen klassementsmannen die elke dag wel punten pakken (minstens plek 10 t/m 20, punten voor de plek in het klassement en na de ronde nog punten voor eindklassementen)? Ik vind heel vaak van niet.

Treenert

Gadverdamme wat een bak stress weer met diverse poultjes en verschillende regels en andere puntentellingen en.......................... AAAAAHHHHH

Maar ik ben klaar, veel plezier allemaal.

Ooh ja, denk nog ff aan mijn poultje, winnaar krijgt het boek Thomas Dekker

https://www.scorito.com/cycling-manager/tour-de-france-2017/thomas-dekker?code=e480de57-45b0-4887-bd78-6ad4a297a8b7

Valvuillerdemoz

Contador ipv Quintana, maar das puur op uitstraling.

embargo

Ennnnnn we zijn begonnen

krypton

Mijn team uiteindelijk:
- Porte
- Froome
- Valverde
- Aru
- Fuglsang
- Bardet
- D. Martin
- Meintjes
- Buchmann
- I. Izagirre
- Küng
- Bevin
- Albasini
- Kittel
- Sagan
- Demare
- Cavendish
- McLay
- Swift
- Colbrelli

WCEendT

Lekker bezig bij wielerflits.

Reageer ik over lijstje van Youri, wordt het edited; wel on-topic blijven -_-.

On-topic:
Mijn keuze gemaakt, sta niet volledig achter mijn team door gebrek aan paar namen o.a. Valverde, Ion Izagirre en Fuglsang.

MAAR we gaan het zien :P.

sprintgeit

En we zijn los!..

Treenert

En we zijn begonnen

Misterlucky96

'@Treenert

Op het laatste moment aangemeld, als 100ste 😃

Charlie33

Wat betekent dat gouden bekertje achter mijn naam in het pouleoverzicht

Jori

AK: Froome, Valverde, Porte, Meintjes, D.Martin, Fuglsang, Izagirre, Buchmann
Aanvaller: Bennett, Gilbert
Sprinters: Sagan, Kittel, Greipel, Matthews, Demare, Bouhanni, Groenewegen, Colbrelli, Swift

ben benieuwd :) Ak mannen was lastig omdat ik toch Valverde wou houden, daardoor moest ik de goedkope renners vinden hiervoor (fugl, Izagirre etc).
Ook was een dure tijdrijder als Roglic geen optie meer, hoewel ik hem zeker de tijdrit zie winnen en etappe 3 nog een mooie uitslag rijden (top 10)
Majka had ik er graag nog bij gehad, maar was te lastig. Aru, Contador, Quintana, Bardet gaan het ongetwijfeld goed doen, maar wie van deze het best zou doen?

Laatst gewijzigd
JimKro

Eindelijk begonnen!

Nou hier mijn team en overwegingen:

Sprinters:

Kittel, Greipel, Demare, Sagan, Groenewegen, Bouhanni

Behalve Cavendish heb ik gekozen voor alle kanonnen. Aangevuld met de volgende renners die allemaal meerdere etappes hebben om goede klasseringen te halen buiten de sprints als aanvaller, tijdrijder en/of puncher:

Matthews, Swift, EBH (heeft zelfs met Cav zeker 5-6 kansen, rest is bonus).

Voor het klassement heb ik gekozen om mij te focussen op de 3 duurste puntenpakkers aangevuld met goedkope klassementsrenners die hun geld makkelijk terug kunnen verdienen door middel van trui/teampunten en zo nu en dan een goede klassering bergop. Ik heb de keuze gemaakt om flink te snijden in de hogere midden categorie qua prijzen (e.g. Aru, Contador etc.), omdat het met dit parcours verwacht dat het voor deze mannen veel moeilijker gaat worden om hun prijs terug te gaan verdienen. Uiteraard zullen er vast een aantal van hen wel goed gaan scoren, maar ik kies wat dat betreft dan liever voor meer zekerheid in mijn sprintteam.

Froome, Porte, Valverde, Fuglsang, Meintjes, D, Martin

Deze 6 top tien kandidaten vul ik in de bergetappes aan met renners die punten kunnen scoren uit de aanval, mogelijke bergtrui en teampunten. Van belang was dat al deze ‘aanvulrenners’ ook allemaal extra punten kunnen halen in de paar heuveletappes of tijdritten die er buiten de berg- en sprintetappes zijn. Zo kwam ik uit bij:

Roglic (2x kopman in de TT en daarnaast een goede punch; al het andere is bonus),

Buchmann (teampunten Sagan en eigen witte truipunten, hopelijk nog een paar mooie klasseringen in de bergen),

Ulissi (in mijn ogen een van de sterkste en meest veelzijdige aanvallers, heeft ervaring met winnen en behoort tot de beste punchers. Heeft volledige vrijheid in zijn team en is daarnaast 1 van de vele bergtrui kandidaten),

Met mijn overige renners probeer ik zo goed mogelijk gedekt te zijn in de ‘tussenetappes’ zoals de aanvallers, punch en tijdritetappes. Dus:

Gilbert (voornamelijk meegenomen voor de punch en middengebergte aanvallers etappes, kan hierin een mooie kopman zijn bijvoorbeeld. Daarnaast altijd nuttig als 9e renner als er andere renners uitvallen ivm teampunten. En daarnaast is het natuurkijk gewoon Gilbert!).

Küng (1 van de favorieten voor de eerste tijdrit, met kans op een hele sloot extra punten voor de witte trui onder anderen. Daarnaast kan hij bij winst Porte een mooie 9e man zijn bij hoge nood).

Al met al is dit mijn team:
Froome, Porte, Valverde, Fuglsang, Meintjes, D. Martin, Sagan, Kittel, Greipel, Demare, Matthews, Groenewegen, Bouhanni, EBH, Swift, Roglic, Buchmann, Ulissi, Gilbert, Küng.

Nu hopen op niet te veel gekke dingen door de regen straks…

Heel veel succes allemaal! :)

Laatst gewijzigd
klassikl

'@Krypton

Over het algemeen wel. Maar dit was gewoon geen sterk voorbeeld. Costa ging aanvallen deze giro en wanneer hij dit ging doen was redelijk te voorspellen. Of hij het haalt en goed genoeg in vorm is, dat is een 2e.

hartstikkebedankt

Buchmann, Bennett de eenheidsworsten er uit gegooid nog vandaag, daardoor nog weer wijzigingen moeten doen. Had het idee dat ik wat gokjes moest doen

Froome, Porte, Valverde, Aru, Meintjes, D Martin
Fuglsang, Izagirre, Gesink
Sutterlin
Gilbert, Swift
Sagan, Kittel, Kristoff, Demare, Matthews, Groenewegen, Colbrelli
Bevin

Wat een keuzes man

Laatst gewijzigd
Treenert

'@Misterlucky als 100ste en je naam erbij, dan zul je wel winnen.

Bye the way, aanmelden kan nog steeds.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

8 KA, 1klimmer, 4 aanvallers, 6 Sprinters, 1 knecht zelfs. What have I done!?! Had ik me nog zo voorgenomen een top sprint mee te nemen. Geen Cav, geen Kristoff geen Greipel of desnoods Bouhanni. Ook nog eens geen Aru, Bardet, Izaggire, Quintana. En toch heb ik het beste team, volgens mij. Succes allemaal!

vasnd

SPRINT
Kittel
Sagan
Greipel
Demare
Kristoff
Matthews
Bouhanni
Groenewegen

AK
Froome
Porte
Aru
Fuglsang
D. Martin
Meintjes
Izagirre
Uran
Buchmann

TIJDRIT
T. Martin
Küng
Sütterlin

Mijn pooltjes normaal gesproken zwakjes in de sprinters. Gaat me deze keer niet gebeuren ;).

Laatst gewijzigd
Kpenty

Mijn team:
Ak:
Froome
Porte
Yates
Majka
D.Martin
Izaguirre
Fuglsang

Klimmer:
Gesink

Tijdrijder:
T.Martin
Castroviejo

Aanvaller:
Gilbert
Gallopin

Sprint:
Sagan
Kittel
Greipel (blijft mijn favoriet)
Demare
Matthews
Bouhanni
Colbrelli
Groenewegen

Laatst gewijzigd
jort101

Mijn team dan maar:
Klassement:
Froome
Porte
Valverde
Aru
Meintjes
Thomas
D.Martin
Fuglsang

Klimmers/aanvallers:
Rolland
Felline
Gilbert

Tijdrit:
Roglic

Sprint:
Kittel
Sagan
Demare
Bouhanni
Colbrelli
Groenewegen
Mclay
Swift

Dom Tumoulin

'@vasnd mijn team verschilt slechts met vier renners van jouw team: Kristoff/izaggire/uran/martin zijn bij mij colbrelli/roglic/wellens/majka

1 2 ... 162 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.