Tour de France Scorito

1 2 ... 171 ... 283 284
RubenVB

Na de Coquard afwezigheid Roglic erin gefietst na enig geschuif. Notabene voor Thomas uiteindelijk . Ik was overtuigd door dit forum, maar zei zelf direct: Als hij niet wint, is hij het geld niet waard.

A fin. Mosterd na de maaltijd. 176 punten. Op naar morgen. Veel mensen dezelfde sprinters. Gewoon constant punten scoren en in bergen verschil maken omdat ik de 2 glijdende Spanjaarden niet hebt.

Laatst gewijzigd
nathancouw

107 punten trouwens, belabberd.

Jori

Over Valverde crash:
The most difficult thing is [the kneecap seems] to be broken, and then because of the crash against the wall, there is a deep cut in the leg.

There was a lot of blood, and they have to clean out the area before doing the x-ray to see if both bones are broken or not. It seems that the knee has a terrible injury.

dit is wel echt heel verschrikkelijk, misschien zelfs wel einde carriere

Lage rugpijn

'@ rubenvdb: Maar ja, dat geldt voor thomas ook, als hij was gevallen was hij zijn geld ook niet waard geweest.

Klootje Kriekeljon

Klinkt slecht :(

nasibal

Oké ik ben weg, wat een drama. Uren aan gepuzzel voor de helft van ons al naar de kloten

Houdou en hartstikkebedankt!

IL DON

'@Bartje

Goedzo. Groot gelijk heb je. Overigens vind ik het niet zo genieten als deze Tour een Froome - Thomas scenario gaat plaatsvinden, haha.

Ben wel een beetje klaar met SKY. Al vind ik Froome zelf best een prima kerel. Hoop op een coupe van bijvoorbeeld Astana/Trek (al hoop ik niet dat Contador gaat winnen).

Quick step minded

Chavanel zegt bij Eurosport dat Petit zich zeker in de eerste week toch een paar keer gaat mengen in de massasprints. Ben alvast blij dat ik hem heb.

IL DON

'@nasibal
Uiteraard, voor de koers vind ik het jammer (dat zei ik ook in mijn reactie). En dat bedoel ik inderdaad met de mogelijkheid tot een coupe. Maar goed, ik hoop dat het ook zonder Alejandro kan.

Klootje Kriekeljon

QSM, paar pagina's terug al artikel gepost over Petit waarin hij beaamt dat ie zich in de massasprints gaat storten en zelfs ook wil aanvallen. Want niet vast aan die rol zit. Zegt zelfs zoiets als dat hij niet de snelheid van de toppers heeft maar dat voor ereplaatsen sprinten ook heel mooi is.

jsprunk

Haha, koppig vasthouden aan Valverde en last minute Küng en Boasson er uit halen. Goede start! Mijn budgetteam scoorde een stuk beter, ook al had ik Trentin daar ernaast staan.

Poeksel

Quote nasibal:

Aj, laten we na het uitvallen van Izagirre maar hopen dat Bouhanni het verrekte goed gaat doen dan. Anders zou Poeksel er wel eens met die fiets vandoor kunnen gaan

Dat neigt een beetje naar eigenwaan :)

Als ik Izagirre overigens had in plaats van Roglic had ik 44 punten meer gehad... daarnaast, zelfs al zouden wij dicht bij de ideale opstelling zitten en de renners volgens onze verwachting punten halen, dan zijn er nog best veel punten te verdienen/verliezen met de juiste renners en kopman selecteren.

quote RubenVB:

Na de Coquard afwezigheid Roglic erin gefietst na enig geschuif. Notabene voor Thomas uiteindelijk . Ik was overtuigd door dit forum, maar zei zelf direct: Als hij niet wint, is hij het geld niet waard.

Met de kennis van nu had ik 'm niet genomen, maar ik heb nog steeds hoop dat ie met de kennis van over een paar weken nog steeds een koopje blijkt. Hopelijk was de val zonder erg.

Sander95

Voor eenieder die baalt van Roglic :
TLJ heeft bewust gekozen om op chronobanden te rijden vandaag. In tegenstelling tot sommige andere ploegen.

Gegokt en verloren of gewoon onverstandig gezien de omstandigheden ?

Starlynk

Zo jongens, de afgelopen dagen dit topic maar zo veel mogelijk gemeden om niet in de verleiding te komen mijn team alsnog om te gooien en vandaag de hele dag onderweg dus niks gezien van de tijdrit. Nog even mijn team waar ik het mee moet doen de komende 3 weken:

Klassement: Porte, Contador, Bardet, Aru, Majka, Meintjes, Fuglsang, Uran
Sprinters: Sagan, Kittel, Greipel, Kristoff, Demare, Matthews, Colbrelli
Overig: Benoot, Küng, Naesen, EBH, Swift

Door de No Sky policy in mijn vriendenpoule (en je zult uiteraard zien dat een grapjas alsnog Froome heeft genomen!) had ik qua budget wat ruimte. Heb nog overwogen om full Movistar te gaan met Quintana, Valverde, Castroviejo en Sutterlin, maar die optie uiteindelijk laten varen (en gezien vandaag was dat geen verkeerde keuze). Uiteindelijk wel Contador erin gefietst omdat ik gewoon heel erg hoop dat hij het nog één keer laat zien. Heb er niet super veel vertrouwen in, maar moest toch ergens een gok wagen. Dan Martin werd het kind van de rekening. Normaal een van de eersten die ik in mijn team heb, maar heb er dit jaar geen goed gevoel over. Om diezelfde reden geen Valverde en Izagirre :o Wel tegen mijn persoonlijke No Cannondale policy ingegaan en Uran geselecteerd, maar kon hem gewoon niet laten liggen voor 1m (heb toch een zwak voor Rigoberto). Voor de rest geen uitleg benodigd voor het klassement lijkt me.

Voor de sprints grof geschut. Geen Cav, Bouhanni en Groenewegen. Misschien dat ze alledrie wel een etappe pakken, maar het zijn m.i. de sprinters met het hoogste hit/miss gehalte en grootste kans dat ze Parijs niet halen. Gok is Kristoff. Hoop dat Alexander gaat laten zien wat hij waard is. Tijdrit was al best prima!

In de overige categorie heeft Benoot het plekje van Buchmann gepakt. Dacht dat iedereen Buchmann wel zou hebben en ik verwacht dat het voor Buchmann een gevalletje "vrije rol in de Dauphiné, knechten in de Tour" gaat worden. Waarschijnlijk wel een flinke smak aan "zekere" truipunten weggegooid daar, maar vond het leuk om Tiesj een kans te geven :) Maar één tijdrijder en gelijk de beste in de dag uitslag: Küng. Ben dus uiteindelijk wel trouw gebleven aan wat ik hier verkondigde op het forum m.b.t. de tijdrijders (geen Roglic, geen Martin). Tot nu toe helemaal geen spijt van ;) EBH, Swift en Naesen zijn dan de multifunctionele opvulrijders; in elke etappe te gebruiken als je een gaatje te vullen hebt! EBH al prima in de tijdrit. We gaan morgen zien welke van deze jongens mee gaan sprinten, en sprinten ze alle drie niet? Ach, dan gaan we ze vast in de aanval zien ergens :)

Ik moet de rest van het topic nog even doorlezen morgen, maar kan me voorstellen dat veel mensen gedesillusioneerd zullen zijn na uitvallen Valverde en Izagirre en valpartij voor Roglic. Mijn team is er goed doorheen gekomen. De No Sky policy gaat me wel gruwelijk veel pijn doen in de algemene pouletjes zoals gevreesd, maar in mijn vriendenpoule sta ik er prima voor. Hopelijk wordt de Sky dominantie niet zo overdreven dat die ene valsspeler alsnog gaat winnen :p

Frankschlekopznbek

ik zit er aan te denken om mn naam te veranderen

nasibal

Dat neigt een beetje naar eigenwaan :)

Dat was dan ook een beetje de insteek natuurlijk ;) Verder helemaal eens met wat je zegt. Moest even nadenken over die '44 punten meer' maar snapte hem uiteindelijk :)

jsprunk

Froome
Porte
Valverde
Majka
D. Martin
Meintjes
Uran
Buchmann
Roglic
Felline
Kwiatkowski
Gilbert
Sagan
Kittel
Demare
Matthews
Bouhanni
Groenewegen
Colbrelli
Swift

Is het geworden. Matige start, met name door Roglic en Felline. Verder was dat enigszins ingecalculeerd.

Blaagstra

Movistar de flop van deze tour en ouwe dure alejandro en dure hypy roglic zonder tourervaring vooral niet nemen! Profetisch!!! En wat heerlijk om na dag 1 precies alles in t pulletje zien vallen. Op porte na trouwens. Maar de man reed om niet te vallen....snap ik. Deze scorito is wederom de mijne. Euhhh mag ik deze vraag stellen, ja dat mag ik

christidoc

De afgelopen week heb ik hier veel gekeken en informatie op gedaan ook al heb ik niet heel veel gereageerd. Dus zal mijn team ook posten.

Klassement/Klimmer:
Froome
Porte
Aru
Majka
Martin
Meintjes
Henao
Uran
Buchmann

Sprinters:
Sagan
Kittel
Greipel
Kristoff
Demare
Matthews
Colbrelli
Groenewegen
Swift

Rest:
Küng
Gilbert

Vanwege het parcours vooral geld gezet op de sprinters. Grootste afwezige sprinters zijn Cavendish en Bouhanni. Cavendish vond ik een te groot risico met zijn jaar tot nu toe en aan Bouhanni heb ik gewoon een hekel. Niet dat dat helemaal de belangrijkste reden was. Ik zie hem ook nog wel een keer vallen door een kamikaze actie. Maar ik denk dat mijn hekel aan hem de keuze wel heeft beïnvloed.
Voor het klassement wilde ik in ieder geval Froome en Porte er in hebben. Deze twee zie ik toch als de sterkste. Vanwege mijn dure sprinters vielen daardoor de andere dure klassementsmannen direct af. Bijzonderste keuze hier is Henao. Eerst heb ik nog Thomas in mijn team gehad, maar vanwege een interview vooraf waarin hij zei dat hij zich niet zo goed voelde ben ik voor Henao gegaan. Ik verwacht dat hij bergop als laatste bij Froome zal blijven aangezien Thomas en Lande beiden de Giro gereden hebben. En naar Uran ben ik gaan kijken na een tip hier. Beetje een gok, maar voor die prijs durf ik Uran wel mee te nemen.

Platje

Morgen 2 plekken voor 3 man. Colbrelli en Swift als sprinters en Kung voor 14 zekere punten. Zelf gekozen voor 9 sprinters (en nog een gokje voor 500k die ik morgen nog niet erin zet) dus dat maakt de keuzes al lastig

Zijn colbrelli en Swift snel genoeg met een vlakke sprint om top 14 te rijden?

wesley1983

Mss moet Scorito maar eens nadenken om 2-3 reserves (1 tussen 3-5 mil, en 2 tussen 1 en 3 mil bvb) op te geven dat je kan gebruiken als er een renner valt en noodgedwongen op moet geven. Maar dan wel gelijk aan waarde of minder. Ploegen zonder Valverde hebben nu 4,5 mil voorsprong terwijl dit niks met wielerkennis te maken heeft om hem niet te selecteren. Zou fair zijn vind ik want velen mogen het nu al na dag 1 vergeten om een hoog klassement te behalen gewoon door pech van een renner.

Niballie

Dat heet gokken.

Blaagstra

En weer: tom veelers bij nos dione. Twee brute dopaoplichter dikke danny en duitser griezkut die notabene ploegleider van lotto is....waar zijn de ex renners die niet gebruikt hebben? Stand up gasten!!!

Treenert

Ben het wel eens met Wesley, het is immers geen gokspel. Geld speelt nl. geen rol, wel het plezier als vandaag zowel Valverde als Izagirre uit je team valt.

Laatst gewijzigd
Vieds

Niet mee eens, uitvallen hoort bij wielrennen en dus bij wielerpoules. Movistar kan nu ook geen reserve oproepen met dezelfde waarde als Valverde.

En ik weet hoe zuur 't kan zijn, ik heb/had Valverde en Izagirre. En Roglic was m'n kopman. Topstart!

1 2 ... 171 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.