Tour de France Scorito

1 2 ... 176 ... 283 284
JimKro

Voorspelbare uitslag. Zoals verwacht al mijn mannen in de top 10 behalve Hagen.

Jelmerbelkin

De top 1000 ingeschoten met een monsterscore van 344 punten zonder punten van Kung.
Beetje verlaat hier mijn team:

Sprint:
Kittel
Sagan
Bouhanni
Matthews
Colbrelli
Groenewegen
Demare
Greipel

AK:
Froome
Porte
Bardet
Meintjens
D Martin
Aru
Fuglsang

Overig:
Buchmann (wit)
G Martin (wit, hopelijk een verrassing)
Kung (tijdrit)
Felline (multi-inzetbaar)
Ulissi

Pietje Precies

Op Valverde na gaat het qua Scorito als een speer. Balen van Swift. Heb er nota bene nog een account voor aangemaakt bij een Engelse krant. Daar beschouwden hij en Cummings het hele parcours. Ik interpreteerde vervolgens zijn woorden als dat ie zijn krachten zou gaan sparen tot etappes waar die écht een kans heeft om te winnen, mooi niet dus.

Maar goed, 7 man in de top 10 + Küng en Gilbert. Ik mag niet klagen. In ieder geval al in de top-1000 :p

Laatst gewijzigd
IL DON

Hmm, had Kung voor de zekere punten opgesteld in plaats van Swift. Kost me toch weer 16 punten. Maar wilde eerst kijken of Swift mee zou sprinten en dan moet hij ook nog bij de top 10 eindigen om schade op te lopen, wordt hij ineens 7e. Dat is toch wel een beetje unlucky.

Wielrennertje

Rond 30.000 plekken gestegen na een slechte tijdrit en een goede etappe vandaag. Had voor de tour nog even mijn twijfels over mijn sprintteam maar die is toch best in orde. Jammer dat ik op het laatst voor Kristoff heb gekozen en Cav eruit heb gehaald.

RubenVB

'@Wielrennertje is maar 1 etappe hè. Over een hele tour pakt Kristoff misschien meer. ;-) Niet op 1 etappe baseren. Moet nog maar blijken hoe Cav zijn lichaam het allemaal verwerkt na Pfeiffer.

Jori

Precies Ruben, ben erg benieuwd of Cav er nog na etappe 9 bij zit, etappe 5 zal alvast een een boel duidelijkheid geven

RubenVB

Met 318 punten lekker gescoord. 7 renners top 10 + EBH 19e + Kung(14 punten). Op naar morgen!

Wielrennertje

'@RubenVB ja idd ik oordeel ook te vroeg nu. Hoorde net ook dat Kristoff betrokken was bij de val. Het is ook pas de eerste etappe na de chrono gister waar Cav rustig aan kon doen. Kristoff is over de 3 weken gezien taaier denk ik en Cavendish kan de bergen waarschijnlijk minder goed verteren met zijn Pfeiffer die net over is.

Laatst gewijzigd
kevinraar

286 punten gescoord gestegen van plek 32177 naar plek 14888

RubenVB

Wat raarkevin.

kevinraar

is best goed

tvm

Hoe kunnen mensen verbaasd zijn dat Swift meesprint?
Dat had Meintjes toch nota bene gezegd bij de ploegenpresentatie?

@ Il DON, ook ik baal er van dat ik Kung heb opgesteld i.p.v. Swift.
Volgens mij heb je overigens een aardig team. Hoeveel punt heb je?

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ik denk dat de grote meerderheid het niet verwachtte. Als je Swift wel (zelfs in) in vlakke massaspurts verwachtte, moest je hem altijd hebben. En heb hem niet super vaak in teams voorbij zien komen.

Ik denk daarentegen dat een hele hoop mensen hem wel een keer of 5 op lastige aankomsten / kopgroep verwachtte.

Qua ploegenpresentatie: Contador maakte een vergelijkbare opmerking richting Degenkolb tijdens de presentatie, maar de Kort vertelde in dat skype gesprek een heel ander verhaal. Die informatie tijdens een ploegenpresentatie blijft meestal maar oppervlakkig. Maar, fraai dat jij hem wel hebt!

Edit: hahahahahaha, zo'n reactie en hem dan zelf nota bene niet opgesteld hebben........

Laatst gewijzigd
tvm

Als je op een dag als vandaag niet minimaal 350 punten pakt, denk ik eigenlijk dat je geen schijn van kans maakt op een serieuze eindnotering.

Misterlucky96

'@tvm

Als Meintjes dat heeft gezegd tijdens de ploegenpresentatie, waarom heb je Swift zelf dan niet opgesteld?

Papa Bart

Whahaha meer dan 36.000 plaatsen gestegen. Uhm dat geeft dan ook alleen maar aan hoe slecht ik het gisteren heb gedaan :-)
Voor morgen maar eens ome Gilbert opstellen, ik heb zo'n vermoeden dat Flipje en Petertje het gaan uitvechten op dat kolere pukkeltje.

Jori

Moet zeggen dat ik Swift had en wist dat hij mee ging sprinten, inderdaad van de informatie van Meintjes.
Volgens mij ook de enige echte serieuze vraag die gesteld is tijdens de ploegenpresentatie of ze ook een sprinter hadden, iemand die voor de "flat stages" ging en daar was een heel duidelijk antwoord op: Ben.

Maar hij en Colbrelli zijn wel hoger in de uitslag te vinden dan verwacht, had Colbrelli rond 10 verwacht en Swift rond 14. Dan levert Küng al bijv evenveel punten op als Swift.

Over Degenkolb en Contador: Contador zegt altijd precies het tegenovergestelde. EN als De Kort en Degenkolb beide aangeven dat Contador op 1 komt, geloof ik eerder die jongens. Maar zelfs als Degenkolb meesprinttte, vond ik hem niet zo geweldig (bijv. Zwitserland) .

Maar uiteraard is dit achteraf gewauwel. Als hij niet meesprint, had Pietje Precies weer immers gelijk gekregen. Bevin die nu bijvoorbeeld niet mee doet: Wachtende op de moeilijkere etappes, enkel de tour uit willen rijden of nog de stukjes bij elkaar rapende na die heftig crash van gisteren?

Laatst gewijzigd
Starlynk

Tot nu toe perfect opgesteld in de 1e 2 etappes.. dat is ook een unicum voor mij :p Beetje jammer dat Kristoff (en zijn halve team) onderuit ging, want hij zag er goed uit bij de tussensprint. Morgen wordt al weer een stuk lastiger wie op te stellen, dus ik zal wel gigantisch falen ;) Eerste plek gepakt in mijn vriendenpoule, dat blijft waarschijnlijk het hoogst haalbare tenzij Froome echt veel last heeft van die valpartij...

arviidd

Haha Tvm je zegt hoe kunnen mensen verbaast zijn dat Swift mee sprint en hem dan zelf ook niet opstellen. Waarom heb je hem dan mee?

Swift had zelf gezegd dat hij zijn ritten zou uitzoeken en dat was aanvallend bedoeld.

RubenVB

'Als je op een dag als vandaag niet minimaal 350 punten pakt, denk ik eigenlijk dat je geen schijn van kans maakt op een serieuze eindnotering.'

https://media1.giphy.com/media/PkDpUplSlOTyE/giphy.gif

Klootje Kriekeljon

TVM, makkelijk achteraf. Werkelijk elk interview of bericht ging over dat Swift zijn etappes voor de aanval zou uitzoeken. Meintjes bracht wat twijfel, meer niet. Daarom balen, Swift er uit gehaald om met Petit op de verrassing te spelen.

Dan maar dun aandere spellekes.

IL DON

'@tvm

Sta top 1000. Ja, de Tour gaat altijd goed bij mij. Heb 4x meegedaan, 2x bij de beste 97 procent en 1x bij de beste 99 procent. En 1x bij de Giro bij de beste 99 procent. Sta ook 5 sterren bij Scorito algeheel. En dit is al mijn 26ste Scorito-spel. Dus mijn prijzenkast is ook aardig gevuld.

Wel zijn mijn beste prestaties vooral in 2013 en 2014. Sindsdien alleen de Tour van vorig jaar nog top gescoord. Soms nog wel goed (bij de beste 85 of 90 procent, maar niet top). Ook vaak pech gehad met valpartijen e.d. Dus ben wel toe aan een goede Scorito-Tour, anders ben ik volgend jaar 3-sterren rank, haha. Ik ben net een echte wielrenner, tijdens de Tour komen er speciale krachten los bij mij :-P.

Nee, genoeg stoer gedaan. Je moet een beetje geluk hebben, gecombineerd met wat wielren en spelkennis, dan kun je hoog eindigen als alles goedvalt. Kennelijk gebeurt mij dat het hele jaar niet, maar in de Tour wel. Hopen dat het zo blijft, want het kan van vandaag op morgen weer anders zijn. Zit overigens ook in de Wielerflitspoule. Geen idee hoe hoog ik daar nu sta, zal zo wel even kijken.

elstupidoloco

'@tvm

372 punten vandaag! je sterkt mijn vertrouwen in de goede afloop!

arviidd

Ik zag mensen trouwens het hebben over Amador. Nou die verliest vandaag een dikke 9min. Dus die gaat niet voor een klassement.

1 2 ... 176 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.