Het is niet te geloven hoeveel 'verkeerde renners' ik heb gekozen.
Ik mocht tot op heden Valverde, Majka, Izagirre, Sagan, Demare en Porte al uitzwaaien en ben bang dat Fuglsang daar nog bij gaat komen. Des ondanks nog bij de beste 10% maar daar kelder ik ook nog wel uit. Verloren scorito seizoen voor mij.
Kevinraar, wie verwacht je dat morgen de top 20 rijdt? Welke 9 rijders zorgen voor de beste score? Wie moet ik als kopman selecteren? Zal de aanval winnen? Zal Fuglsang uitvallen? Zal er tijdverschil ontstaan in het algemeen klassement? Zal er een rijder vallen tijdens de afdaling?
Man man... Het gaat niet best dit jaar. Rond plek 7.700 waar ik vorig jaar nog rond plek 1.100 eindigde. Deed het elke tour eigenlijk wel goed en dat is vooral leuk wanneer je niet echt een volger van de sport bent. Chaves, Colbrelli, Naessen, Bevin, Ullissi en Betancur heb ik nog geen zak aan gehad. Ongeluk erbij dat dan ook Demare, Sagan, Majka en Valverde wegvallen. Af en toe toch net iets te veel naar de meningen hier gekeken denk ik, haha, en dus een paar risico's heb genomen (het zouden zomaar eens dark horses kunnen zijn). Hopelijk kunnen we er nog wat van maken en anders volgend jaar beter!
Ik had voor morgen al vóór de start Bardet opgeschreven. En nu wint ie vandáág...... twee dagen achter elkaar zie ik dan weer niet gebeuren (rare redenering, ik weet t).
Dus nu speel ik de Uran-kaart maar. Groepje favorieten samen naar de streep. Uran wint de sprint. Dat is mijn uitspraak, en daar moet u het mee doen. Goedenavond.... :)
Gestegen naar de 49e plek algemeen. Ik blijf redelijk constant stijgen en hoop de lijn door te trekken. Met Bardet, Froome, D en G Martin, Aru, Meintjens en Buchmann nog een vrij aardig team. Morgen verwacht ik vanwege de lengte geen kopgroep vooruit. Twijfel om D Martin mijn kopman te maken om wat meer verschil te maken. Echter als het er op die klimmen erop vliegt, lijkt Aru mij de sterkste. Keuzes..
Van tevoren all-in gegaan op sprinters met 29 miljoen. Had van tevoren al mijn twijfels, aangezien het lastig werd om hiermee meer dan 2900 punten te halen. Met dit parcours was het in ieder geval het proberen waard.
Sommige teampunten waren gewoon absurd, 24 punten voor Martin in een sprint en dan verlies je gewoon punten ten opzichte van mannen met minder sprinters waarop je moet uitlopen en ben je kansloos in de bergen zonder Aru of Bardet.
Nu op 98% met als doel 99%, maar ja dat zal er niet meer inzitten, nu maar hopen in de top 97% te blijven.
Waar ik al bang voor was, gebeurd. Zak weg, nu 99,4%. En word voorbij gesjeesd door mensen met Meintjes, Bennet en Van Speyksbroek die geen Porte, Valverde en Thomas hadden.
Scorito-en is keihard! Maar wij van team Zadelpen komen terug, zojuist een cursus Spaans aangevraagd, lachend speculeren wij richting de zon deze tour uit.
Ben benieuwd of onze top 10 kandidaten nog in de buurt van de fiets kunnen komen. Zou leuk zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.