Tour de France Scorito

1 2 ... 240 ... 283 284
elstupidoloco

Het experiment met een dure sprintploeg en zwakkere bergploeg + 5 dure uitvallers blijft gek voelen. Een bergetappe, Scorito openen en tot de conclusie komen dat je 150 plekken zakt. Dat voelt niet echt vertrouwd.
Laat de Vuelta maar komen

nasibal

Elstupido

Hier slechts 5 plekken gezakt gelukkig. Laat die sprintetappes maar weer komen.

Wielrennertje

Op Dan Martin's instagram zegt hij dat hij dat hij niet kon sprinten door kwetsuur van zijn val. Had hem gisteren als kopman. Zit te twijfelen tussen Aru en Bardet

elstupidoloco

'@nasibal

Yates redt de meubelen voor je in de bergetappes? Voorlopig heeft mijn keuze voor Ulissi nog niet het gewenste effect. Ik vraag me af of ze deze Tour überhaupt nog een keer een grote kopgroep weg laten rijden.
Ze mogen van mij ook wel weer gaan sprinten, wat Scorito betreft dan

Rebellin

Ik heb na de valpartij van Porte een wat uitgedund klassementsteam, maar gelukkig heb ik nog Grivko die ik kan inzetten icm Aru. Die pakte ook nog wat punten in de openingstijdrit en ik verwacht hem ook nog in de laatste tijdrit. Die gaat zeker 100 punten opleveren.

Tijdens de selectiefase ben ik uitgemaakt voor troll op dit forum toen ik Grivko voorstelde. Een excuses lijkt mij op zijn plaats!

giantje

Nu Gisteren wel een mooie etappe gezien . Maar tour poul word niks te veel uit vallers Sagan - Demare - Valverde - Porte Fuglsang Roglic - Tmartin nauwelijks punten En yates werd hier weg geschreven toen maar niet genomen stom . Hopelijk de Vuelta beter !

hartstikkebedankt

Aru, Froome of Daniel Martin, wie zullen we eens kiezen vandaag... Leuke etappe en dan toch wel apart dat de finish alsnog 27 kilometer na de laatste top ligt. Iemand die voor Daniel Martin gaat als kopman?

BarryE1

'@rebellin Als jij zo'n briljantje hebt en andere mensen nemen je niet serieus, dan is dat toch alleen maar goed?! Wat maak je je dan druk.

Pietje Precies

Heb je naast Grivko ook Sütterlin en/of Bodnar?

Wielrennertje

'@Rebellin Jij voorspelt dat Grivko wel even 100 punten pakt terwijl dat niet eens zeker is. Je dwingt nu excuses af omdat jij dat verwacht? Daar komt het nu op neer en dat is best raar..

BarryE1

'@Wielrennertje Zou dan altijd voor Bardet gaan i.p.v. Aru. Gisteren bergop weinig verschil tussen beide heren en Bardet heeft laten zien geweldig te kunnen dalen. In etappe 9 eindigde Bardet ook nog voor Aru in het sprintje, terwijl hij ook nog een grotere inspanning had verricht.

christidoc

'@giantje
Sagen en Demare heeft bijna iedereen. Wel balen voor je dat je zowel Porte als Valverde had.
Maar Yates doet het niet zo goed. 126 punten voor 3m valt op dit moment tegen. Zeker als je meeneemt dat hij er 26 heeft gekregen voor zijn witte trui verspreid over de sprintetappes waar je waarschijnlijk een beter alternatief had. De halve Sky trein(Thomas, Landa, Kiryienka en Nieve) is goedkoper dan Yates en levert meer punten op. Alleen ben ik dan die idioot die net Henao gekozen heeft van de trein. Hadden jullie Henao zo zwak verwacht? Ik had gehoopt dat hij zeker tot de laatste 10 had meegekund.

fringale

De vrije val is ingezet, wat met nog maar 3 klassementsrenners (Aru, Froome en D. Martin) in koers, in de lijn der verwachtingen lag. Nooit gedacht dat ik er halverwege de tour al 5 (Valverde, Porte, Thomas, Majka en Fuglsang) zou kwijt geraakt zijn. Maar vooral jammer dat we nooit gaan weten wat een Valverde in deze editie van de tour zou gepresteerd hebben...

Wielrennertje

'@fringale erg balen. Je stond in de top 10 toch? Hoeveelste sta je nu? Als je nog een Bardet ofzo had, kon je de schade nog enigszins beperken. Valverde had denk ik een erg goede tour gereden met het parcours en Quintana die niet top reed. Misschien had hij wel in het geel gereden. Was hij niet uit de tour gevallen had hij zomaar 1e in de scoritoranking kunnen staan. Zo had hij bijvoorbeeld gister een grote kans gehad om te kunnen winnen. Maar helaas.

FC Bal in de Sloot

14 juli he, dus er gaan echt wel wat fransen vluchten. Veel kansen hebben de vluchters niet meer en degene die deze dag hebben aangekruist zullen natuurlijk krachten hebben gespaard, door de tussensprint zal je sowieso wel een kopgroep krijgen van ook weer matthews en kittel waarschijnlijk. Mollema kon gister niet mee en zal er vandaag alles aan doen om mee te zitten. Korte etappe dus verwacht wel dat dit keer een grote groep vluchters het halen en je dus 2 races zal krijgen.

Jekke

3000 plaatsen gestegen rond plek 4000, heb froome bardet martin aru uran buchmann en meintjes. Aangevuld met Kittel en Matthews vr de punten.

Ceramiche Ariostea

Ik heb niet het idee dat de etappe naar Foix voor de vluchters gaat zijn. Tekort en na het zwakke moment gisteren van Froomey misschien een ideaal moment voor Astana en Ag2r vanaf de 1e klim alle registers open te trekken door Sky aan te vallen en Froome te gaan roosteren vandaag. De wens is de vader van de gedachte

Laatst gewijzigd
fringale

'@wielrennertje : in "onze" pool, vanmorgen nog 19e, algemeen gaat het al naar stek 220. Ik moet al met Patrick Bevin hopen dat Uran wint, en blij zijn met dat schamele puntje groen voor een tot dus ver erg ontgoochelende Colbrelli. Misschien dat Buchmann vandaag wat meer doet dan proberen aanklampen. Die laatste kreeg, zoals Majka trouwens, bij mij lichte voorrang op andere renners omdat ik uitging van 6 gratuit bonuspunten van de groene trui van Sagan...maar dat was dus buiten de jury gerekend, al twijfel ik er sterk aan of Sagan wel dat groen zou gehaald hebben, alleszins vandaag toch nog niet. Hoe dan ook, ik liet Bardet links liggen omdat ik dacht dat die niet goed kon dalen, en dat is toch wel een misrekening van formaat. Dat je alles wat vooraf over Uran gezegd wordt, moet omkeren, heb ik pas deze ronde geleerd.

Mollemawintdetour

Ik twijfel nog over 2 plekken en 3 renners

Wellens: zal toch wel een keer meezitten? Heeft alleen de vorm niet echt deze tour. Dus wellicht een te grote gok.
Fuglsang: Hoe is hij eraan toe? Als ie alleen maar uitfietst iig wel teampunten voor Aru voor het geel waarschijnlijk en evt zelfs de etappe.
Matthews: zekere trui punten en teampunten voor Barguil.

Iemand die me bij deze keuze kan helpen?

FC Bal in de Sloot

'@park

juist niet aanvallen vanaf de 1e klim. Dan geef je froome juist de kans om terug te komen. Aru en Bardet kunnen seconden pakken op de laatste klim. Dan is froome zwak, toen aru won vorige week zagen we dat en gister met bardet. Ik weet niet hoe goed Aru daalt maar Bardet zal in de laatste klim proberen te ontsnappen en het dan verder afmaken in de daling. Bardet wordt de nieuwe gele-trui drager na vandaag gok ik.

ook zullen teams met elkaar gaan samenwerken. een de gendt die punten in de bergen wil pakken zal wat landgenoten mee kunnen nemen

Wielrennertje

Heb nu toch D. Martin kopman gemaakt. Niet dat ik verwacht dat hij top 3 gaat finishen. Ik heb alleen een beetje een zwak voor hem gekregen deze tour met zijn kans op podium. Hoogstwaarschijnlijk is die verdwenen is bij zijn val in rit 9. Daarbij vind ik het gewoon knap hoe hij bijvoorbeeld gisteren bleef knokken, ook al is het geen topklimmer. Vandaar dat ik hem gewoon neem en wie weet.

janstof

'@christidoc

Yates Witte trui punten tellen ook. Je noemt nu de Sky mannen op omdat die meer punten halen volgens jou. Maar aan het einde van de streep zal er wel een groot verschil zitten in het aantal punten van Yates en de Sky knechten, op Landa na.
Laten we een wilde gok doen dat Yates nog eens 40-50 punten haalt in de overige etappes. Tel daarbij op zo'n 90 punten voor het eindklassement (AK +jongeren). dan zit je al snel rond de 250+ punten. Dat is Misschien geen 100 punten per miljoen. Maar alsnog gewoon een goed aantal punten. Natuurlijk zijn er betere puntenpakkers zoals; Aru/Bardet die ongeveer dezelfde prijs hebben, of een verassing zoals Uran en Landa momenteel. Maar je kan het ook vergelijken met mannen zoals Chaves, Contador, Quintana etc.
Al met al vind ik Yates voor 3 miljoen een prima keuze (indien hij de tour uitfietst).
Wat me ook opvalt is dat veel mensen de punten van de jongerentrui onderschatten/vergeten. Toch makkelijk meegenomen aangezien Yates & Meintjes duidelijk favoriet zijn.

BarryE1

'@FC Bal in de Sloot Goed gezien inderdaad. Sky moet op kop gedwongen worden, de boel laten roosteren, profiteren en dan er gebruik van maken. Alleen, hoe dwing je Sky op kop? Of zullen ze dat vrijwillig oppakken omdat ze in principe niet anders kunnen? Dan nog vraag ik me af er vandaag verschillen gaan ontstaan. Het stuk na de col is in principe net te lang en daar kan iemand op achterstand prima terugkeren. Enige hoop vandaag is dat een renner als Bardet een goede dag heeft bergop, er 2 of 3 man kunnen volgen, dan onder leiding van Bardet een goede afdaling en al samenwerkend naar de finish. Een scenario in die geest lijkt me wel spannend.

Kirsipuu

In de categorie 'last minute beslissingen waar je later spijt van krijgt': één uur voor de start van de tour vond ik dat ik toch te weinig sprinters had, dus heb ik Kittel en Uran gewisseld voor Greipel en Groenewegen...

christidoc

'@janstof
Ik reageerde op de comment dat het stom was om Yates thuis te laten. Hij doet het niet slecht, maar ook weet niet zo goed. En de witte trui punten in vlakke etappes tellen niet, zolang je betere alternatieven hebt. En ik denk dat de meesten hier wel betere alternatieven dan 6 punten hebben in vlakke etappes. In mijn team heb ik zelfs Froome voor 10 punten er een aantal keer uit gelaten. En dan had ik Aru voor 8 punten ook nog. Aan die witte trui van Yates zou ik dus niks hebben en die punten zou ik nooit krijgen (In de vlakke etappes, 26 punten bij elkaar). En ja, de punten van het eindklassement leveren inderdaad veel op. Yates is inderdaad een prima keuze, maar om het stom te noemen om hem thuis te laten vind ik overdreven.

1 2 ... 240 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.