Tour de France Scorito

1 2 ... 253 ... 283 284
De Bezemwagen

Mensen die Uran hebben gekozen, zijn erg gelukkig in hun keuze. De keuze kan je achteraf makkelijk beredeneren maar daarmee betekent het nog niet dat de keuze voorafgaand aan de tour logisch volgt uit een beredenering. Geluk is hierbij een hele grote factor, inzicht en wielerkennis een heel kleine. Ik heb op het laatste moment Aru/Bardet/Uran genomen ipv Valverde/Porte/Izagirre. Ik ga dan ook niet mijn gelijk halen zoals een aantal wijsneuzen hier.

Laatst gewijzigd
christidoc

'@De Bezemwagen

Sorry, maar deze vergelijking gaat heel erg mank. Iedereen heeft kans op valpartijen, sommigen iets meer dan anderen maar dat is grotendeels pech. Het inschatten van een renner heeft veel meer meer met inzicht en wielerkennis te maken dan valpartijen.

wesley1983

'@de bezemwagen: respect voor jou, is echt niet meer leuk om hier mee te lezen soms met die wijsneuzen die elk hun gelijk willen halen. Trouwens ben ik het eens met elstupido met zijn stelling de Péraud van 2014, die kwam ook uit het niets (uran wel al voorgaande jaren podium gehaald in grote ronde maar was eerder op zijn retour in te schatten zoals een Contador) Wat ik echt jammer vind zijn de valpartijen van Valverde en Porte, Het klassement ging er helemaal anders uitgezien hebben van Scorito, een tour met aankomsten helemaal op het lijf geschreven van Valverde en een Porte in de vorm van zijn leven (De dauphiné zei al veel daarover) Maar jammer genoeg zullen we het nooit weten en hebben degene die Valverde en Porte niet hebben gelijk zeker. Zit nog altijd met de vraag kennis of geluk dan, degene zonder hen zeggen kennis, degene met ongeluk, straatje zonder eind dus en je kan blijven discussieren, daarom dat ik niet veel post de laatste tijd want komt altijd op hetzelfde neer.

vasnd

Verdorie ja Bezemwagen ik heb inderdaad met mijn ogen dicht een willekeurige 1M renner aangeklikt en dat is wonderbaarlijk waar de best presterende geworden. Verdorie. Volgende keer mijn AK team maar met Ulissi of Gilbert aanvullen om niet voor lul te staan. Oh wacht.

Edit: ah en weer een figuur die valpartijen en anders dan verwacht presterende renners gelijk trekt. I'm out.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Het weg durven laten is inderdaad de crux. Ik ben echt nog steeds overtuigd van de kwaliteiten van elke renner in mijn team, maar als het er bij de helft niet uit komt (Valverde, Porte, Majka, Demare, Felline, Roglic, Buchmann, Colbrelli, Swift), scoor je toch matig. Het is dan pijnlijk als je bovenin mensen ziet staan met renners als Rolland, Impey, of Boudat, wat in mijn ogen vooraf echt mindere keuzes zijn.

De Bezemwagen

'@vasnd mooi dat je out bent want ik werd een beetje moe van het opdringen van je zogenaamde beredeneerde keuze en het achteraf gelijk willen halen van de juistheid van je keuze.

vasnd

Ik probeer het nog 1 keer.

Uran, Majka, Yates, Fuglsang, Barguil, Izaguirre, Colbrelli, Mclay, Greipel, Cavendish. Het waren vooraf allemaal beredeneerde gokken op basis van het seizoen dat ze draaien. En van dit lijstje is Uran goedkoop. Zijn er zo veel semi-AK mannen als alternatief in die prijsrange? Nee. Volkomen te begrijpen keuze. Bennet heel misschien als alternatief met goed voorseizoen.
Verwacht ook maar iemand consistente top 5? Vast niet. Een paar korte plekken via aanval en wellicht aardig klassement zoals Landa nu doet wel, en dat zou ruim voldoende zijn geweest.
Niemand,maar dan ook niemand hier claimt dat Uran vooraf een garantie op top 5 was. Een goede (en frisse!!) outsider wel. En met die jongens ben ik het eens.

@bezemwagen prima, met jouw naam verwacht ik ook niet anders dan dat je achter de feiten aan hobbelt ;).

Laatst gewijzigd
wesley1983

Masterw: eerdere bergritten mclay bij de eerste lossers gemeld en zelfs een keertje allerlaatste binnengekomen, dus als er gekoerst wordt gaat hij het moeilijk krijgen in heuvelritten ook normaal

Lance Beenstrong

Lastige keuze voor morgen:

Plek voor 2, dit zijn de opties:
- Aru zekere 8 punten
- D. Martin, zekere 8 punten +evt. 10 overwining Kittel
- Küng vanuit kopgroep
- Groenewegen, in de sprint.

Froome en overige sprinters(Greipel, Swift, Colbrelli, Bouhanni, Matthews, Kittel) sowieso mee.

Neig nu naar D. Martin en Groenewegen omdat ik toch wel een sprint verwacht.

De Bezemwagen

'@vasnd moest gniffelen om je sneer.

Lage rugpijn

Godsamme , ik word dement...Heb ik zojuist 500 strafregels zitten schrijven met " ik ben een domme lul omdat ik aru niet heb geselecteerd...Moet natuurlijk URAN zijn.....Kan ik nondeju weer overnieuw beginnen....

law93

Net even met streetview de laatste kilometer bekeken. Ziet er interessant uit. Als ze de brug over zijn gaat het toch aardig omhoog. Na de laatste rotonde is het circa 300m tot de streep en nagenoeg vlak. Ben benieuwd..

kevinraar

Morgen kittel Groenewegen of matthews als kopman?

Lage rugpijn

'@'kevin: Van matthews weet je vrijwel zeker dat hij erbij zit en met een licht oplopende finish is hij kansrijk. Ook als kittel er wel bij blijft verwaxht ik matthews top 5 dus daarmee loop je het minste risico denk ik.

kevinraar

Bedank gaat Petit morgen meesprinten of niet? En moet ivoor trui punten gaan?

Pietje Precies

'@Lage rugpijn, haha doet me terugdenken aan de eerste tijdrit. Die zat ik toevallig samen met mijn pa te kijken (die het leuk vindt om wielrennen te kijken, maar niet de tijd en passie heeft om het écht fanatiek te volgen).

Meestal zit ik hem allerlei achtergrondverhalen etc. te vertellen over renners, bijvoorbeeld ook over Uran en zijn tijdrittransformatie, Vino-moment, etc. Even later kwam Aru met naam in beeld en zei m'n pa "huh, die Aru finishte een half uur geleden toch al."

@jsprunk, da's ook maar net hoe je het zelf inschat. Ik zag bijvoorbeeld in Rolland de rol van Barguil. Zeker met de nieuwe kopmanregel kan het hebben van de juiste aanvaller (Barguil) goud zijn. Ik had goede hoop dat Rolland in een paar etappes + bergklassement hoog zou gaan eindigen. Helaas pindakaas.

Daarentegen vond ik juist uit jouw lijstje Swift een gokje (maar goed, dat kwam door stuk in Engelse krant waaruit ik dacht op te maken dat ie enkel paar etappes zou targeten i.p.v. ook massasprints), Majka een matige keuze en Roglic & Felline zelfs zwakke keuzes (in vergelijking met wat je voor die bedragen ook had kunnen hebben). Zo blijft een ieder van mening verschillen! Als je voor je zelf maar kan onderbouwen waarom je iemand wel of niet neemt. Overigens helemaal met je eens qua Impey & Boudat. Dat vind ik gewoon weggooien van geld en vooral ook selectieplekken.

-----
Overigens hopen dat het morgen allemaal goed gaat. Toen ik voor de ronde deze etappe via Maps checkte, vond ik het een hele vreemde en gevaarlijke laatste kilometer. Hopelijk blijkt dat allemaal mee te vallen.

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

'@ kevin: Van petit weet ik werkelijk niks. Ik heb zelf mclay niet opgesteld want die nog geen viaduct op maar petit, geen idee. Google eens op resultaten in milaan san remo ofzo?

Poeksel

Ik heb even gezocht wat er aan de hand is met Rolland, want normaalgesproken verwacht je hem inderdaad in de aanval en hoog in het bergklassement. Hij is echter ziek:

https://www.demorgen.be/sport/pierre-rolland-kampte-met-keelontsteking-in-de-tour-b55349a59/

Denk wel dat hij een plausibele keuze was voor 1M.

Lage rugpijn

'@ kevin: petit heeft in ronde van vlaanderen 2x top 30 gereden en in roubaix top 10 dus die moet genoeg inhoud hebben voor deze heuveltjes.

Pietje Precies

Bij deze een maffe voorbarige poging van mijn kant tot het schatten van het ideale team. Heb geprobeerd zowel daadwerkelijke prestaties, als wat je mocht verwachten op voorhand, als pechvogels (die wel goed waren) te combineren:

Sagan 5
Kittel 4,5
Greipel 3,5 (duur, maar mogelijk)
Matthews 3
Démare 3
Bouhanni 2,5
Groenewegen 2
Hagen 1,5

Samen 25 miljoen

Froome 5
Valverde 4,5 (denk echt dat Valverde in deze Tour al heel veel punten had gepakt en zelfs voor de eindzege had meegestreden)
Bardet 3,5
Aru 3
Dan Martin 2
Meintjes 2
Fuglsang 1,5
Uran 1

Samen 22,5 miljoen

Barguil 1 (weliswaar een grote verrassing voor mij, maar doet het dermate goed dat ie er in hoort)
Küng 0,75
Benoot 0,75 (als ie etappe 8 i.p.v. 9 had meegezeten, had ie wellicht samen met Uran en Barguil één van dé koopjes kunnen worden)
Gilbert/Swift/Bennett ofzo voor 0,75 of 1

Samen 3,25 - 3,5 miljoen

Misschien dat er na de ronde iemand wat meer uitblinkt voor die laatste positie. Aan alle genoemden zitten wat haken en ogen, van Gilbert had ik meer eigen punten verwacht. Swift had ik niet in massasprints verwacht maar had vervolgens zonder die val veel meer punten kunnen pakken. En Bennett was op voorhand erg twijfelachtig, maar kan een koopje gaan worden. Voor een Buchmann, Latour, Gesink, Rolland, Cummings, etc viel ook iets te zeggen.

Grootste afwezigen zijn dan Porte (die ik overigens zelf in mijn team had) waarvan ik uiteindelijk betwijfel of hij zijn prijs bij elkaar had gefietst, Landa & Thomas door hun onzekerheid op voorhand, Kristoff te duur, Yates voorlopig te duur (je zou uiteindelijk ook Yates i.p.v. Valverde kunnen doen en elders nog upgraden), McLay te twijfelachtig / netto nog niet super veel punten, Colbrelli te duur / tegenvallend, Majka te duur / tegenvallend / pech, Roglic te duur / pech, T Martin te duur, Ion onzeker qua grote ronde / pech, Cav te onzeker / duur / pech, Cháves te onzeker / duur, etc.

Voel je vrij om te reageren en het oneens met bepaalde keuzes te zijn. Vergeet echter niet dat achteraf een hoop logisch is.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Het is haast niet te doen om de meest ideale ploeg te maken inclusief de uitvallers die hoogstwaarschijnlijk veel punten hadden gehaald. Dat laatste is natuurlijk zeer discutabel. Denk ook dat meest scorende ploeg veel interressanter is.

Valverde bv, niet iedereen heeft die. Dus niet iedereen zag hem veel punten scoren. Maar ok.... als we het dan toch proberen. Dan mag Thomas in die ploeg niet ontbreken natuurlijk. Dus in deze ploeg zou ik sowieso Meintjes eruit doen, en Thomas er in.

En we zijn er nog niet, er kunnen nog steeds renners komen die nog weinig of niks hebben gepresteerd maar aan het einde wel hun geld waard zijn. Die moeten nu wel snel komen dan haha! Maar........ het kan nog :-).

Laatst gewijzigd
Edd1e

Ik heb alle Uran verhalen gelezen en begrijp dat iedereen er moe van is, maar ik wil er toch nog een puntje uithalen.

@barrye1, mogelijk Majka en Quintana, ik vind Uran als AK renner toch een iets sterkere klimmer dan Majka, van Quintana verwachtte ik vooraf niet zoveel en verwachtte dat hij na er 1 maal doorheen te zaken zou knechten voor Valverde (waar ik weer podium van verwachtte). Ik schatte Uran wel top 10 rekening houdende met een wat uitvallers, gezien die er elke Tour wel zijn. Als ik een lijstje maak met de renners die ik top 10 verwacht maak ik altijd een lijstje met een stuk of 13 namen, niet 10 :p

En als Quintana, Contador en Uran 1M haden gekost had ik ze mss alle 3 genomen en bijv. geen Ulissi en Cummings. Want Contador en Quintan zouden voor 1M toch geweldige koopjes zijn met hun potentie ;) Beetje rare vraag ook, Quintana en Contador 1M maken is veel te goedkoop, Uran voor 1M vond ik al goedkoop.

Aan de hand van dit verhaal is het wel duidelijk dat er sprake is van hindsight. Jij gaat mij echt niet wijsmaken dat je van tevoren Uran hoger inschat dan Quintana. Je wilt dus zeggen dat je Quintana niet had genomen wanneer hij 2 miljoen kostte, want voor 2 miljoen had je Uran wss niet gekozen. Vooraf was Quintana gewoon top5 kandidaat en doet hij het zelfs slechter dan verwacht.

Over de etappe van vandaag, ik ga voor Kristoff. De finish is oplopend en dat is toch wel in het voordeel van Kristoff. Het zal me niet verbazen als Kittel de heuvels niet overkomt of helemaal stuk zit aan het eind.

Laatst gewijzigd
jsprunk

'@pietje precies: waarom zijn Roglic, Majka en Felline vooraf zwakke keuzes?
Zonder val had Roglic me zeker 80 punten opgeleverd in de eerste tijdrit en in de tweede gaat hij dat nog eens doen. Hij zat twee keer in de aanval, maar haalde slechts 1 keer het einde. In de andere etappes valt hij wat tegen tov van zijn voorseizoen.
Felline was gewoon ziek. Als die in orde was, reed die 2 goede tijdritten, had hij vrij mogen aanvallen na het doorzakken van Contador en ik sloot niet uit dat Degenkolb zwak zou zijn en hij in etappes als vandaag, of de punchetappes mee kon sprinten.
Majka heeft pech gehad met zijn val en miste punten van Sagan. Anders had hij imo zeker top 10 gestaan.

Edd1e

'@jsprunk

Roglic is een zwakke keuze net zoals Thomas dat is, veel te onzeker voor dat geld. Het wordt al lastig om 200 punten te pakken laat staan meer, waar je vanuit wil gaan. Hoe kom je aan 80 punten, een overwinning is max 50? Je rekent hier de dubbele punten van de kopman, maar een Froome of Porte rijdt in de volgende tijdrit top5 en je gaat me niet vertellen dat je beiden niet hebt. Daarnaast verliest Roglic waarde omdat je niet weet in welke etappe je hem moet opstellen. In hoeveel etappes heb je hem al opgesteld en geen punt gehaald?

Sonnycolbrelli

Roglic wint normaal die tijdrit, en haalt dan de punten van Thomas nu + tweede tijdrit en 1+ vlucht.

1 2 ... 253 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.