Tour de France Scorito

1 2 ... 252 ... 283 284
Sonnycolbrelli

Ik vind George Bennett wel een verrassing deze tour (niet echt scoritogewijs). Niet verwacht dat hij eigenlijk steeds bij de AK groep zou zitten.

Laatst gewijzigd
ONCE

Barguil en Landa gezien hun voorbereiding.
Niet scoritogewijs Bettiol. Jammer ook dat hij in Rodez niet voor eigen kans mocht rijden.

elstupidoloco

'@vasnd

Als je er van tevoren vanuit gegaan was dat sagan door de jury naar huis gestuurd zou worden na wat wiebelen op de fiets, dan was majka inderdaad een gokje. Net zo n gokje als Aru dus. De gok was: een enorme klasbak die in de afgelopen 2 jaar een sloot aan punten bij elkaar gefietst heeft, maar waarvan de vorm enigszins onvoorspelbaar is.
Persoonlijk vond ik Uran een gokje in de categorie kreuziger:de kans op plek 9 AK is ongeveer net zo groot als de kans op plek 25. En ja, die is kans is groter dan de kans op plek 4. Hoe leuk de bergetappes momenteel zijn, we zitten wel met z'n allen naar een gedevalueerde, onthoofde tour de kijken.
De vergelijking met de tour 2014 komt in me op. Uran als de Péraud van 2017?

Klootje Kriekeljon

Nasibal, ik heb toch een ander beeld bij een echte verrassing. Dumoulin die de Vuelta wint bijv. Maar scorito-gewijs is dat weer geen verrassing.

Elstupido, blijf vooral je best doen om te zoeken naar een renner die je kunt vergelijken met iemand die 2x podium grote ronde heeft gereden. Of geef je ongelijk toe.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Ik ben bijna blij dat ik Uran niet heb. Ik had Thomas ook al, en daar werd ik ook al voor van alles uitgemaakt als je tracht uit te leggen waarom je hem hebt. Als ik Uran ook had gehad was ik weg gejaagd denk ik haha.

Ik heb Uran nonchalant gewogen en keihard de deur gewezen. My bad....
-

Morgen een uitstekende kans voor Kwiat, die zou ons zomaar een Peter Winnen classic kunnen geven.

Wielrennertje

Simon Yates had ik echt niet zo verwacht eigenlijk. 7e staat hij nu. Dacht dat wit sowieso naar Meintjes zou gaan maar Yates toont zich de betere. Op scorito 3m wat ik de grootste overpriced renner van allemaal vond. Nu had hij zelf ook wel aangekondigd dat hij voor wit etc. wilde gaan voor de Tour, maar de meesten onderschatte hem wel en verwachtten er helemaal niks van. Maar ja echt een grote verrassing ook weer niet. Maar het is wel dat we nu weten dat hij, net zoals zijn broer wel echt top 10 kan rijden in grote rondes.

Laatst gewijzigd
ajvs

'@Nasibal, ja kwam wel over als een grapje maar vond het geen leuk grapje, daarom dat ik reageerde en er ook bij zei dat ik de opmerking wel kon begrijpen ;) Wou simpelweg even uitleggen waarom ik zo doordraaf wbt Uran.

@Wielrennertje, 2490e (96,5%), gezien ik Valverde, Porte, Sagan, Demare, Cavendish & Fuglsang kwijt ben (samen toch 23M) kan ik daar best mee leven, maar had er meer van gehoopt. Wou eigenlijk mijn prestatie van vorig jaar verbeteren, dat gaat helaas by far niet lukken, vooral mijn sprintteam valt me echt tegen, mijn AK team doet het nog vrij redelijk ondanks dat ik er nog maar 5 heb. En toch weer even op je reageren: ik heb wel gelijk wbt Uran, dus dan is je gelijk halen wat anders dan wanneer je mis zat maar achteraf alsnog je gelijk probeert te halen. Ik praat hier niet mijn foute keuzes goed ofzo he.

Wbt S. Yates ben ik het met je eens trouwens! Maar denk dat de strijd nog niet gestreden is, eergister was Meintjes toch sterker, en wanneer S. Yates echt eens definitief moet lossen zoals Bennett dat deed eergister kan het verschil nog wel eens omgebogen worden. Meintjes zijn sterkste week moet nog beginnen he.

Laatst gewijzigd
Wielrennertje

'@ajvs Ach, wat mij betreft stoppen we over het hele Uran gebeuren. Misschien reageerde ik wat bot. Meintjes zie ik nog wel wit pakken. Galibier, Izoard is toch heel andere koek dan port de bales etc.

Pietje Precies

Ik vind het vrij stom om renners als Uran als 'gok' te bestempelen. Op Cháves na (door zijn gezondheid) was geen enkele top-15 renner een gok. Je maakt een inschatting van al die renners of ze hun prijs waard gaat zijn, that's it. De één antwoordt die vraag met nee, de ander met ja. Gebaseerd op het aantal verwachte (én waardevolle) punten.

Moeilijker hoeven we er met zijn allen niet over te doen. Dus als de onzin a la 'onduidelijk wat zijn doel was' of 'maar wel als, komt ie: 'gok'' of 'de kans op plek 9 AK was ongeveer net zo groot als plek 25' achterwege wordt gelaten is het onderwerp snel van tafel.

Überhaupt is het zelden verstandig om met dit spel qua je teamselectie te gokken op teampunten, te gokken of iemand mee gaat sprinten, te gokken in welke etappes een renner gaat aanvallen, etc. Per saldo kost je dat net zo veel of meer punten dan het je oplevert. Met name doordat renners enkel scoren wanneer je ze opstelt. Maar goed, ik vind het in zijn algemeen vrij akelig wanneer men wedden met gokken verwart.

Verder aan iedereen de aanrader om de posts van @Starlynk nog eens uitvoerig te lezen, die man heeft duidelijk verstand van zaken en kan het nog mooi verwoorden ook!

------
Voor mij is Barguil ook de grootste verrassing. Niet dat ik niet wist dat ie over deze kwaliteiten beschikte, maar vooral omdat de vorm zo onzeker was door dat rotte voorseizoen. Landa inderdaad ook fors boven mijn verwachting goed!

Verder had ik achteraf toch voor Tiesj moeten gaan (i.p.v. Buchmann). Lang over getwijfeld omdat ik hem deze kwaliteiten absoluut toedichtte, maar ik hem scorito-wise niet kon verantwoorden vs een Buchmann. Helaas pindakaas! Hopelijk eindigt ie wel 1e in het Benelux klassement!

------
Aangezien ik denk dat van alle fanatieke luitjes hier ook een hoop meedoen aan de Voetbal- en Tennispools op Scorito. Laten we met zijn allen even stilstaan hoe prachtig de Wielermanager in elkaar steekt i.p.v. die vreselijke Tennismanager. Heb op Wimbledon eindelijk eens een fatsoenlijk tennis-resultaat gehaald, maar dat geeft me echt nul voldoening. Enkel leuk voor de Scorito-Index!

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

Ik heb zojuist een stuk papier gepakt en 500 keer schrijven:

"Ik ben een domme lul want ik heb Aru niet geselecteerd" , dat zal me leren.....

Bijkomend probleem is dat de " nooit cannondale selecteren" regel opeens ook niet meer opgaat...

Zadelpen

Morgen is eigenlijk de 1ste etappe waar ik van te voren al niet wist welke namen ik moet opstellen. En ik ben er nog niet uit. Zit er aan te denken te gokken op een massasprint met iedereen erbij. Mijn sprintploeg is wel berekend dat ze allemaal een heuvel over komen, op Kittel na misschien. Maar die is wel super in vorm....

Wordt het morgen daadwerkelijk een massasprint dan kan ik weer gaan stijgen, en goed ook denk ik. En misschien is een massasprint zonder Kittel wel heel gunstig voor mij. Dus die mag ook best afvallen. En zelfs al vallen er meer af, zit er maar 1 sprinter wel bij, dan haalt die hoogstwaarschijnlijk meer punten dan dat ik niet voor een massasprint ga, maar voor bonuspuntjes. Dit kan echt een sleutel etappe worden om net wel 99% te behouden denk ik.

Ga er nog eens rustig over nadenken. Moeilijke etappe om in te vullen vind ik hoor.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Het meest voor de hand liggende scenario is toch Sunweb dat Kittel er af gaat rijden en zelf wil sprinten met Matthews? Of hebben ze een andere keuze als ze nog voor groen aan het gaan zijn? Weet niet hoeveel punten er nog in bergritten zijn te behalen voor het groen...

ONCE

'@ lage rugpijn

We hadden ook gewaarschuwd moeten zijn. Cannondale begon zowaar te winnen dit jaar met talansky in Californië en Rolland in de Giro. De cannondale vloek lijkt opgeheven

Klootje Kriekeljon

Once, en ook dat was een van de redenen om toch voor Uran te kiezen. Ook in het voorjaar waren er tekenen dat het opeens goed ging bij Cannondale. Bijv. PR.

Zadelpen

Once, daarom is het extra pijnlijk van mezelf dat ik Uran niet heb overwogen. Ik heb notabene in dit topic nog iedereen gewezen op het feit dat de groene jongens steeds beter werden.

Om dat feit heb ik even Talansky overwogen. Maar ik dacht eerst maar eens iets presteren voordat ik weer een groene pak. En dan neem ik ze weer serieus. Dat gaat je natuurlijk een keer opbreken. En al best snel blijkt nu, met Uran dus haha.

Ps. Woods zat al wel in mijn hoofd hoor, die heeft dispensatie bij mij gehad. Maar dat was echt de enige. Vanaf nu wordt Cannondale net zo beoordeeld als de andere ploegen ;-).

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

Stel dat sunweb vol gas gaat om kittel eraf te helpen, hoeveel mannen houden ze dan zelf over? Als kittel overboord gaat, dan zijn sinkeldam, curvers, teunissen en timmer er ook wel af. Is dat wel in het belang van Matthews?

ONCE

'@ klootje

Denk dat de bottleneck wordt hoeveel sprinters er vooraan bij blijven er hoeveel eraf gereden worden. Als ze volle bak die heuvels over knallen zullen Matthews, EBH, Colbrelli en Degenkolb nog wel in het peloton zitten. Kristoff wellicht ook. Dan is het de vraag of de sprintersploegen erachter (lotto's en QS) het nog dicht willen en kunnen rijden. Denk dat ze elkaar voorin wel kunnen vinden zodra Kittel er niet is en wil QS zich helemaal uit elkaar trekken om het dicht te rijden?
Ik heb er wel vertrouwen in dat Kittel er dit keer niet bij zit

ONCE

'@ elstupidoloco

Denk dat sunweb wel hulp van de andere sprintersploegen krijgt zodra Kittel eraf ligt, die ruiken hun kansen dan ook. Denk bijvoorbeeld aan Bahrain en vooral Dimension Data en Katusha. Ook Degenkolb zal wel een mannetje erbij op kop mogen zetten. Maar zoals ik al zei, het belangrijkste is wie er van de sprinters nog meezit of niet

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Waarom wordt Cummings nog iedere keer dat er een mogelijke vluchtetappe kan zijn genoemd bij de kanshebbers? Heeft nog niet een keer top 100 gereden. En toch neem ik hem steeds weer mee.

nasibal

'@Elstupido

Ik denk dat je het beter om kan draaien: Als Kittel er níet af gaat, is dat dan in het belang van Matthews, of welke sprinter dan ook? Denk dat het probleem wie ze zelf kwijt raken van secundair belang is. Met zo'n goede Kittel zou dit wel eens de eerste en énige kans zijn voor een hoop sprinters op een etappeoverwinning. Voor Matthews telt daarbij ook nog eens het groen mee.

Nee, Kittel er aan laten hangen is denk ik een brevet van tactisch onvermogen voor minstens 3 a 4 ploegen.

vasnd

Maarja, welke ploegen?
Zijn Greipel, Kristoff, Degenkolb, Bouhanni, Groenewegen in deze vorm echt zo veel beter bergop dan Kittel? Het tempo zetten wordt heeeel lastig als er een specifieke selectie sprinters bij moet blijven. Van de EBH, colbrelli, swift, Matthews weten we het wel maar er blijven behoorlijk wat ploegen achter. En redelijk intact aangezien de snelheidsbeperkende factor meestal de sprinter is.

Edit: in zo'n etappe was Trentin goud geweest. Meesturen en de hele etappe aan het staartje hangen.

Laatst gewijzigd
nasibal

De vraag is denk ik met name of de jongens die jij noemt net even wat langer aan het peloton kunnen blijven hangen. De enige sprinter die we in beeld écht in moeilijkheden hebben gezien is Kittel. Als de andere sprinters er een kilometer later af moeten en dan hetzelfde tempo als Kittel omhoog rijden dan krijg je nog een hele interessante situatie. Dan krijg je mogelijk een groep met sprinters die terug wil komen op het peloton, maar Kittel achter zich wil laten.

Ik denk dat er sowieso hard omhoog gereden gaat worden, simpelweg omdat het direct een strijd om in de kopgroep te zitten gaat zijn. Kittel gaat er dus sowieso af. De vraag is hoe hard er vervolgens doorgereden gaat worden. Stel je eens voor dat opnieuw Contador zich in de kopgroep meld. Of Caruso. Dan kan je lachen hoor. Of dat het vlak voordat KIttel weer aansluit de boel op de kant getrokken wordt..

Nee zelfs zonder een Sunweb wat bewust door wil trekken zie ik nog duizend en één scenario's waarbij Kittel niet meer terugkomt maar er enkele rappe namen nog wel aanhangen. In elk scenario waarbij Kittel aan de streep netjes aan het peloton hangt zie ik eigenlijk een kopgroep voor de dagzege strijden. Heb je ook weer kans dat Matthews daar in zit. Of Hagen. Al bij al gaat Kittel natuurlijk wel gewoon mee morgen.

vasnd

Edit: laat maar trouwens, ik heb nog een fietsje te winnen ;).

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Kittel heeft als voordeel dat ie helemaal vooraan zal starten, waardoor die later dan anders gelost zal worden.

Denk dat vooral de (mogelijke) wind morgen gaat bepalen wat voor scenario we gaan krijgen.

Ik heb Kittel denk ik tot een paar dagen geleden nog nooit zo goed zien klimmen in de Tour (en beter dan best wat andere sprinters), laatste dagen leek ie daarentegen wel een stukkie minder dan daarvoor. Was ook erg blij met de rustdag.

@vasnd, haha :p Gekke keuze van je om morgen Groenewegen captain te maken ;)

Laatst gewijzigd
Masterw

Iemand een idee hoe mc lay heuveltjes verteert?

1 2 ... 252 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.