Tour de France Scorito

1 2 ... 255 ... 283 284
Treenert

Ik denk dat dat Sunweb en andere sprintersploegen Kittel (iedereen heeft hem toch wel mee voor de zekere puntjes) niet laten terugkomen. Er zijn, 40 km vóór de aankomst, immers ook nog wat tussensprintpunten voor Matthews op te rapen. Dan hoeft hij op de meet nog niet eens te winnen als zijn treintje mogelijkerwijs wat hapert door het tempo rijden. En als het dan zo hard gaat vrees ik ook voor Groenewegen, Greipel en ms zelf wel Bouhanni (dag na rustdag). De Tour is géén Parijs - Nice! Nee, het wordt geen normale massasprint, het gaat immers ook nog enigszins omhoog aan het eind.
Degenkolb, EBH, Matthews, Swift, GvA, Colbrelli, Naessen en Kristoff (?) zullen wel acte de presence geven. Of krijgen we toch een grote kopgroep met hardrijders (Martin, Cummings, Castroviejo en Roglic) die weg blijft?

Pietje Precies

Als je qua Majka wel ploeggenootpunten durft te tellen van Buchmann en vervolgens Aru zijn vorm twijfelachtig noemt, ben je denk ik de boel niet helemaal eerlijk aan het vergelijken.

Anyway, mijn geposte team was niet het beste team op voorhand, maar een mengelmoes van het beste team op voorhand + het beste team na afloop. Lijkt me dus logisch dat Majka daar niet in voor komt..

Persoonlijk vind ik dat alle GC-renners overperformen wat betreft het aantal aankomsten dat al richting hen is gegaan. Verder ben ik niet echt van mening dat Aru overperformed, het is meer dat Porte/Valverde zijn gecrashed en Quintana fors tegenvalt. Al die mannen die onder hem staan, had ik ook onder hem verwacht. Verder heeft Aru al wel vaker in grote rondes laten zien redelijk goed van voren te eindigen, kan volgens mij zelfs nog wel wat top-10/15 plekken van hem herinneren in massasprints in de Vuelta.

Qua Felline trouwens: Tour de Suisse waar die er nergens aan te pas kwam. Misschien hadden we met zijn allen meer met het Italiaans Kampioenschap moeten doen. Het was daar niet alleen een indrukwekkende Aru, maar qua vertaalslag naar de Tour waren mannen als Ulissi, Felline en Colbrelli wellicht ook niet zo denderend.

Gilbert is de zoveelste aderlating voor mijn team :(

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Zo, daar gaat nummer 8.

IN: Froome, Aru, D. Martin, Meintjes, Sütterlin, Kittel, Kristoff, Matthews, Colbrelli, Groenewegen, Swift, Bevin
OUT: Porte, Valverde, Fuglsang, Izagirre, Gesink, Gilbert, Sagan, Demare

kwiatkowski10

bij mij porte - sagan demare - valverde gilbert vandaag . had hem net nog opgesteld konnnog wissellen voor meintjes .

Treenert

http://www.wielerflits.nl/nieuws/273946/tour-2017-de-uitvallers.html

Nog nooit meegemaakt, zie al die namen.

RemcovanderMaas

'@ Hartstikkebedankt
Die 8 komen me bekend voor ;-)

elstupidoloco

'@pietje

De teampunten voor Buchmann waren ook niet die met de grootste kans, maar het was slechts om aan te geven op hoeveel manieren majka punten kon scoren. En Buchmann in het wit was op voorhand in mijn ogen meer reeel dan het geel voor Fuglsang (teampunten Aru). Majka persoonlijk zou ik altijd iets lager inschatten dan Aru. Maar ook in een sterk deelnemersveld had majka top 10 kunnen rijden. En dankzij de vooraf vrij zekere teampunten voor sagan (vooraf!) mocht majka ook lager staan in het AK en iedere etappe dan Aru, om net zoveel punten te pakken.

Dit betoog is slechts bedoeld om aan te geven dat majka een minstens net zo zekere keuze is als Aru. Het enige waarom we majka als onzeker zouden inschatten, is omdat hij in de voorbereiding niet de dauphine gereden heeft. We hebben hem niet 1 op 1 kunnen vergelijken

BarryE1

'@Treenert Bouhanni reed als nummer 17 de finish in Rodez op. Op dit moment lijkt niets erop dat hij een finish als deze niet aan zou kunnen.

jsprunk

Ik weet niet hoe men er bij komt dat ik ironisch zou zijn over Fuglsang? Ik heb hem zelfs niet voor mijn budgetteam geselecteerd omdat ik er te weinig van verwachtte. Dat is niet achteraf, ik zou zeggen juist niet, want dan had ik hem hoger ingeschaald dan Talansky of Majka.

nasibal

Het scheelde boven op alles wat al geroepen is ook dat Majka aan de goedkope kant was voor een renner die met wat geluk zomaar bij de juiste helft van de top 10 had kunnen eindigen. Met de nadruk op 'met wat geluk' uiteraard.

@Jsprunk
Voor elke andere renner zou ik gezegd hebben dat hij te vroeg gepiekt had. Fuglsang heeft echter vaker als kopman voor de top 10 meegedaan, ook ná een goede Dauphine. Daarnaast was dit typisch zo'n renner die wegens omstandigheden en halve toezeggingen nu eindelijk de kans had om in de Tour weer een beetje uit het knechtenkeurslijf te treden. Dan ga je, als je ook maar een beetje over hersencellen beschikt, niet te vroeg pieken. Dat was mijn inschatting. Fuglsang was voor mij de Uran van deze Tour ;)

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

'@elstupidoloc, tuurlijk kon Majka prima top-10 rijden en zijn aanvalsdrift als een klassement niet meer mogelijk is, is ook erg fraai. Maar het is onzin om er allerlei kul als punten voor Buchmann, vrij zekere teampunten Sagan (die kreeg op voorhand zo'n 60% kans en geen 100% + Sagan had de trui vooral in de laatste week moeten veroveren i.p.v. de gehele ronde) etc. bij te tellen.

Dus laten we het er gewoon op houden dat we een verschil van mening hebben over hoe goed de GC-renner Aru is en hoe goed de GC-renner Majka is. Okay?

Zoals ik al eerder aangaf, vond ik Majka van die renners waar ik extra uitleg over gaf de beste keuze. En bij mij stond ie ook gewoon op de schaduwlijst. Ik schatte enkel wat andere renners gunstiger in qua prijs/kwaliteit.

Laatst gewijzigd
nasibal

Maar het is onzin om er allerlei kul als punten voor Buchmann, vrij zekere teampunten Sagan (die kreeg op voorhand zo’n 60% kans en geen 100% + Sagan had de trui vooral in de laatste week moeten veroveren i.p.v. de gehele ronde) etc. bij te tellen.

Al had hij hier slechts een halve procent kans op, dat is altijd nog een halve procent meer dan Aru, Yates, Bardet en de hele bende. ;) Dit zijn nou juist de puntjes waar je Scorito op kan winnen, gegeven dat je team in de basis al goed genoeg is om in de top mee te draaien uiteraard. Ik zou het dus nóót vooraf al afdoen als onzin.

Verder moet je je wat die groene trui betreft inderdaad niet vooraf blindstaren, maar ook zeker net zo min achteraf blindstaren op het feit dat Kittel opeens wel eens 6 etappes gepakt kan hebben straks. Dat hadden er ook prima 3 kunnen zijn. Als hij 3x 2e ipv 1e was geworden had dat al een sloot aan groene trui punten gescheeld en Sagan heeft een streepje voor op Matthews wat massasprints betreft.

Laatst gewijzigd
BarryE1

'@jsprunk Wederom een voorbeeld van resultaatgericht discussie voeren, maar als we dat dan toch doen: Fuglsang stond op plek 5 in het AK op het moment dat hij op zijn pols valt. In verhouding was zijn vorm zelfs stijgende. Hoe kom je dan tot jouw conclusies, dat is mij volstrekt onduidelijk?!
Dat is bijna vergelijkbaar als dat ik zeg: Izagirre heeft te vroeg gepiekt, onduidelijk of hij zijn vorm door kon trekken. Heb hem zelfs niet in mijn budget team. Iets met een tang en een varken.

jp.vanoosterhout

ik vind dat men hier nogal raar reageert op de opstelling van een ander team..het zit namelijk zo,ik volg het wielrennen ook op de voet en weet hoeveel geluk je moet hebben om in de prijzen te vallen 1 je moet geluk hebben dat jou renners niet vallen.
2 je moet de juiste kopman kiezen
3 je moet de juiste renners opstellen
ik heb 3 jaar geleden ook een grote prijs gewonnen bij zweeler,maar dat wil niet zeggen dat ik het beter weet dan een ander maar gewoon geluk had !nu sta ik ook op plaats 50,maar als ik een team bekijk op plaats 1000 zijn er maar 2 verschillen in onze teams..dus het blijft toch 90% geluk

Klootje Kriekeljon

Wie durft er vandaag voor Kittel te gaan als kopman?

hartstikkebedankt

Wel grappig, lees hier wat discussies dus ging even mijn lijstje checken. Ik schatte vooraf in dat dit de top-10 zou worden. Bardet wel wat laag, maar dacht aan een paar mindere dagen t.o.v. vorig jaar i.c.m. o.a. een sterk deelnemersveld in deze Tour.

1. Froome
2. Valverde
3. Porte
4. Aru
5. Contador
6. Quintana
7. Majka
8. Bardet
9. Meintjes
10. D. Martin

Opmerkelijk wat er dan uiteindelijk van terecht komt haha.

Pietje Precies

Helemaal eens Nasi, mits je dan ook maar daadwerkelijk de mogelijke punten vermenigvuldigt met 1% of 0,5% of 5% of wat dan ook i.p.v. "kans op teamgenoot jongerenpunten via Buchmann".

Ja eens qua Sagan. Was enkel om aan te geven dat je aan de kans dat Sagan het groen zou pakken ook een kans van 30%, 47,5% of 63,3% moest plakken i.p.v. "vrij zekere teamgenootpunten via Sagan".

@Jip, de juiste renners opstellen en juiste kopman selecteren is over een hele ronde gewoon een kwestie van skill i.p.v. geluk.

Laatst gewijzigd
ajvs

Had oorspronkelijk Majka in mijn team ipv Aru. Ben het eens met de pro-Majka mensen, ik vond hem voor zijn prijs heel interessant maar wel erg afhankelijk van teampunten van Sagan, en het was inderdaad minder zeker dat Sagan het groen zou pakken dan afgelopen jaren, desondanks zag ik Sagan alsnog winnen, want tja het blijft Sagan. Maar toch maar 500k vrijgemaakt en Aru gekozen gezien ik Aru zelf meer punten zag halen, maar die keuze was meer omdat ik liever Aru in mn team had.

Laatst gewijzigd
nasibal

nevermind :P

Laatst gewijzigd
Rob94

Lichte twijfel tussen Ulissi of Naessen vandaag.

fringale

Mocht ik van QS zijn, ik zou een Brambila vooruit sturen, want met (kleine) kans op waaiers, en opgave Gilbert, denk ik niet dat ze meer dan 2 renners bij Kittel zullen mogen laten, mocht die lossen. Stybar en Bauer al zeker niet, en ik kan me voorstellen dat Daniel Martin ook liever een Vermote ter beschikking heeft. Heb je enkel nog Sabatini. Dus dan maar beter kaart Kittel even in de achterzak, en ze pas trekken mocht hij toch in het zog van andere ploegen weer kunnen aansluiten.

Icon

'@Fringale,

Je hebt me overtuigd. MAAAAR wie dan wel kopman? Matthews zie ik opnieuw niet winnen en alle andere sprinters kunnen eigenlijk hetzelfde overkomen als Kittel...

Edit: Ja EBH, maar die heb ik niet ;)

@Rob94, Ik had dezelfde keuze en ga voor Naessen, die heeft in een uitgedunde groep altijd een leuke sprint, hij zal niet winnen maar wel meer kans op punten in mijn ogen.

Laatst gewijzigd
fringale

'@icon : Ik ga alleszins voor Matthews. Hij zal sowieso weer proberen meeschuiven voor die tussensprint, en wie zegt dat die kopgroep niet vooruit blijft, want zijn status van "klopbaar" laat dat wel toe, als ook andere kanshebbers, type EBH, meezijn. En wat waaiers en Matthews betreft, daar heeft hij zelf een goede herinnering aan.

Laatst gewijzigd
Filipo

Wat zijn jullie verwachtingen van Cummings vandaag? Staat wederom weer hoog bij de bookies, maar heeft me al te vaak teleurgesteld deze ronde. Verwacht eigenlijk geen overwinning van een vluchter net na een rustdag.

zomaareens

waait aardig door daar hoor..zag zojuist een filmpje

1 2 ... 255 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.