'@Fringale,
Ik heb een beetje voor mijn beurt gepraat, bedenk me nu pas dat het laatste stuk ook nog enigzins oploopt.
Btw mijn scenario voor vandaag:
Kittel lost op de eerste berg, Sunweb en andere sprintploegen zullen tempo blijven rijden tot in het dal (kittel komt wel weer terug) en uiteindelijk breekt de waaier hel los in de vallei met als winnaar, Kittel. QS blijft toch het beste in waaiers rijden.
Ja idd en alsnog kies ik voor Matthews als kopman, denk ik, ik heb nog 15 minuten, aaargh.
Cummings rijdt altijd de hele ronde in de staart om dan 1 of 2 etappes uit te halen. Of dat nog gaat komen durf ik niet te zeggen, maar zijn 'dramatische rijden' is heel normaal voor hem. Verder zijn het juist de dagen na een rustdag die vaak kansrijk blijken voor een kopgroep.
QS en waaierrijden, mag ook niet overschat worden, want je hebt in de eerste plaats hardrijders nodig, met ervaring...op Vlaamse wegen. Op het wk in Qatar was enkel Boonen van QS, en had je daarnaast GVA, Keukeleire, Naesen en Stuyven die de waaier trokken. Stybar en eventueel Vermote en Bauer, ok, maar dat zijn ook niet de grote motoren ala Jungels...man, man, wat was dat een heerlijke etappe. Dus in geval van waaiers, zie ik in de eerste plaats Sky (Kwiatkovski, Rowe, Kyrienka) brokken maken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.