'@starlynk
Fysiek kan Roglic een klassement vast en zeker aan, maar is hij er mentaal al wel klaar voor? Veel onnodige valpartijtjes duiden toch wel op onhandigheid/concentratiegebrek/gebrek aan stuurmanskunsten in een peloton. Lijkt me niet ideaal voor een klassementsrenner.
Roglic lijkt op z'n best als hij alleen rijdt, in een tijdrit of in de aanval
Tsjonge wat een epistels met rekensommen en onderbouwingen. Ik ga jullie niet vertellen wat er niet klopt anders zijn we weer 2 pagina's verder ;)
Wat Roglic betreft; dat zal ws nooit geen Sagannetje worden maar toen ie begon bij LJ schijnt hij ongeveer alle teamleden al eens ondersteboven te hebben gereden en ongeveer om de 10 km (beetje gechargeerd) naast zijn fiets te hebben gestaan. Wat dan wel weer sterk is dat het hem geen zak interesseert omdat hij geen gevaar ziet. Zal ongetwijfeld ook met zijn verleden te maken hebben waar het uiteraard ook continu met vallen en opstaan ging. Ik weet nu al zeker dat ik hem volgend jaar weer neem behalve als ze hem bijv. 4 mln. maken.
Ik neig meer naar Froome omdat hij de laatste dagen weer in iets betere vorm lijkt te zijn dan voorheen. Maar de twijfel slaat toe want Uran haakt altijd aan en heeft een sterkere finish.
Iemand trouwens nog nieuws over Rolland? Schijnt ziek te zijn geweest, zou hij nog in de aanval trekken?
Movistar, BMC, Bora, Katusha, Lotto Soudal, Bahrain en ook een aantal ploegen waarbij één renner het nog aardig doet zoals UAE (Meintjes); Cofidis (Bouhanni) en Orica (Yates), maar de rest eigenlijk niet goed presteert zoals Swift, Ulissi (UAE), een Navarro van Cofidis kon toch niet echt mee gisteren en verder nog weinig gezien van de ploeg en Albasini, Keukeleire, Impey, Chaves, Kreuziger (Orica) verwacht je op voorhand toch ook wel wat van. Zeg niet dat het bij sommige ploegen zonder reden is (vooral de valpartijen), maar ze vallen wel tegen, bijvoorbeeld dan ook de overgebleven mannen van Movistar, de aanvallers van Lotto Soudal (en Greipel) en een Colbrelli van Bahrain.
Ik heb nog drie onzekere plekken
Keuze tussen Rolland, Buchmann, Boasson Hagen, Bouhanni, Groenewegen, Swift en Zabel.
Dan lijkt mijn keuze te vallen op deze drie renners:
- Buchmann (valt meestal net buiten top 20 dus twijfel; wel derde in jongerenklassement, kan klimmen en hij kan in een kopgroep zitten)
- Rolland (Niet fit en dus niet goed in deze ronde; Kan klimmen en eventueel teampunten Uran bij etappewinst of gele trui (onwaarschijnlijk))
- Boasson Hagen (Gaat niks klaarspelen in deze etappe waarschijnlijk; vijfde in puntenklassement, teampunten eventuele etappewinst van Cummings of Pauwels)
De andere zes plekken zijn bezet door Froome, Yates, Martin, Uran, Roglic en Matthews.
Uitvallers zijn Valverde, Porte, Majka, Izzagirre, Sagan, Kittel, Demare.
Kan vandaag kiezen uit het scenario: consolideren met Froome als kopman waarbij ik hoogstwaarschijnlijk alsnog een 50-100 verlies t.o.v. concurrentie in de sub-poule.
Of uit het scenario: hopen dat de vlucht stand houdt en een kopman kiezen als Buchmann/Ulissi.
Bovenmatig vertrouwen in die specifieke vluchters heb ik niet, maar ben bang dat er weinig anders op zit.
Renners in de kopgroep per ploeg: Fortuneo, Direct Energie en UAE (5). Lotto, Katusha en Astana (4). Wanty, Cannondale, Cofidis, Dimension Data en BMC (3). Bahrain, Quick-Step, Movistar en AG2R (2). Sunweb, Orica, FDJ en Trek (1).
Lotto Jumbo 0 (LEES: NUL) schiet mij maar lek.
Wagner maar zeker Martens moet(en) daar toch gewoon bij zitten?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.