Tour de France Scorito

1 2 ... 266 ... 283 284
FC Bal in de Sloot

lekker roglic in je team hebben en niet opstellen

elstupidoloco

'@starlynk

Fysiek kan Roglic een klassement vast en zeker aan, maar is hij er mentaal al wel klaar voor? Veel onnodige valpartijtjes duiden toch wel op onhandigheid/concentratiegebrek/gebrek aan stuurmanskunsten in een peloton. Lijkt me niet ideaal voor een klassementsrenner.
Roglic lijkt op z'n best als hij alleen rijdt, in een tijdrit of in de aanval

Starlynk

'@elstupidoloco: ja helemaal mee eens, maar het gaat dit jaar al een stuk beter in het peloton dan vorig jaar, dus wat dat betreft is er ook zeker progressie

GaitBeel

Uran of Froome kopman voor vandaag?

vasnd

'@starlynck

Komt nog eens bij dat met Bennett en Gesink in de ploeg normaal gezien zijn kaart niet getrokken zou worden. Achja. Als als als.

Treenert

Tsjonge wat een epistels met rekensommen en onderbouwingen. Ik ga jullie niet vertellen wat er niet klopt anders zijn we weer 2 pagina's verder ;)

Wat Roglic betreft; dat zal ws nooit geen Sagannetje worden maar toen ie begon bij LJ schijnt hij ongeveer alle teamleden al eens ondersteboven te hebben gereden en ongeveer om de 10 km (beetje gechargeerd) naast zijn fiets te hebben gestaan. Wat dan wel weer sterk is dat het hem geen zak interesseert omdat hij geen gevaar ziet. Zal ongetwijfeld ook met zijn verleden te maken hebben waar het uiteraard ook continu met vallen en opstaan ging. Ik weet nu al zeker dat ik hem volgend jaar weer neem behalve als ze hem bijv. 4 mln. maken.

GaitBeel

Ik neig meer naar Froome omdat hij de laatste dagen weer in iets betere vorm lijkt te zijn dan voorheen. Maar de twijfel slaat toe want Uran haakt altijd aan en heeft een sterkere finish.
Iemand trouwens nog nieuws over Rolland? Schijnt ziek te zijn geweest, zou hij nog in de aanval trekken?

BarryE1

De vraag is niet meer: wie stel ik op, de vraag is: wie laat ik thuis? Ik ga vandaag de Col d'Izoard op met o.a. Bouhanni, Groenewegen en Boudat.

Treenert

'@GaitBeel de vraag is zelfs of hij vandaag wel start (Sporza) omdat zijn kansen eigenlijk verkeken zijn ervan uitgaand dat het vandaag oorlog wordt en Sunweb, met wellicht nog 2 ploegen, morgen de koers wil controleren.

Maar uuhh hoezo die vraag? Heb jij nog keuze dan?

Laatst gewijzigd
BarryE1

Welk team valt jullie het meest tegen, budget in vergelijk met prestaties? Katusha bijvoorbeeld?

Jeffrey81

Movistar komt als eerste bij mij op. Maar ja.... Wie weet wat Valverde nog had gepresteerd?

Verder vind ik Orica ook niet heel erg shocking. Yates doet het leuk natuurlijk, maar verder? Zelfs in de aanval hebben we ze volgens mij maar weinig gezien....

nasibal

De tandjes, wat heb ik allemaal getypt he vannacht.

@Treenert

Wie A zegt moet natuurlijk ook gewoon B zeggen. Balletje opgooien is balletje hooghouden. Adje zeggen is Adje doen. Etc etc. ;)

hartstikkebedankt

Movistar, BMC, Bora, Katusha, Lotto Soudal, Bahrain en ook een aantal ploegen waarbij één renner het nog aardig doet zoals UAE (Meintjes); Cofidis (Bouhanni) en Orica (Yates), maar de rest eigenlijk niet goed presteert zoals Swift, Ulissi (UAE), een Navarro van Cofidis kon toch niet echt mee gisteren en verder nog weinig gezien van de ploeg en Albasini, Keukeleire, Impey, Chaves, Kreuziger (Orica) verwacht je op voorhand toch ook wel wat van. Zeg niet dat het bij sommige ploegen zonder reden is (vooral de valpartijen), maar ze vallen wel tegen, bijvoorbeeld dan ook de overgebleven mannen van Movistar, de aanvallers van Lotto Soudal (en Greipel) en een Colbrelli van Bahrain.

Sunrider

Ik heb nog net 9 renners over, haal ik Parijs?

SlamSam111

Aru gaat nog wat kletsen krijgen vermoed ik.

GaitBeel

Ik heb nog drie onzekere plekken
Keuze tussen Rolland, Buchmann, Boasson Hagen, Bouhanni, Groenewegen, Swift en Zabel.
Dan lijkt mijn keuze te vallen op deze drie renners:
- Buchmann (valt meestal net buiten top 20 dus twijfel; wel derde in jongerenklassement, kan klimmen en hij kan in een kopgroep zitten)
- Rolland (Niet fit en dus niet goed in deze ronde; Kan klimmen en eventueel teampunten Uran bij etappewinst of gele trui (onwaarschijnlijk))
- Boasson Hagen (Gaat niks klaarspelen in deze etappe waarschijnlijk; vijfde in puntenklassement, teampunten eventuele etappewinst van Cummings of Pauwels)
De andere zes plekken zijn bezet door Froome, Yates, Martin, Uran, Roglic en Matthews.
Uitvallers zijn Valverde, Porte, Majka, Izzagirre, Sagan, Kittel, Demare.

Treenert

Gait: Rolland, Buchmann en Swift

hartstikkebedankt

'@GaitBeel Ik zou doen wat je zelf oppert.

Treenert

Die Roglic zet met zijn Telemark-landing op het podium eigenlijk wel het hele peloton te kakken.

BarryE1

Kan vandaag kiezen uit het scenario: consolideren met Froome als kopman waarbij ik hoogstwaarschijnlijk alsnog een 50-100 verlies t.o.v. concurrentie in de sub-poule.
Of uit het scenario: hopen dat de vlucht stand houdt en een kopman kiezen als Buchmann/Ulissi.
Bovenmatig vertrouwen in die specifieke vluchters heb ik niet, maar ben bang dat er weinig anders op zit.

Flipper01

Ik gok erop dat Uran vandaag uit de kast komt en de aanval kiest in de slotkilometers! Zou mooi zijn als hij een keer wat laat zien.
Ben benieuwd of Martin ook weer de aanval kan kiezen (en tijdwinst kan pakken).

Treenert

'@ Gait

12:56 - 179 km
Start! 161 renners zijn gestart in deze Alpen-rit. Rolland (CDT) direct in de aanval.

Rolland en Swift zitten erbij :)

Laatst gewijzigd
Treenert

Renners in de kopgroep per ploeg: Fortuneo, Direct Energie en UAE (5). Lotto, Katusha en Astana (4). Wanty, Cannondale, Cofidis, Dimension Data en BMC (3). Bahrain, Quick-Step, Movistar en AG2R (2). Sunweb, Orica, FDJ en Trek (1).

Lotto Jumbo 0 (LEES: NUL) schiet mij maar lek.
Wagner maar zeker Martens moet(en) daar toch gewoon bij zitten?

hartstikkebedankt

'@Treenert, buiten dat ze 0 kans maken op de overwinning vandaag had Martens, Roosen, Wagner of opnieuw Roglic best mee kunnen zitten in een groep van 50 man. Al was het maar voor de vorm.

BarryE1

'@Treenert Roglic min of meer eigenlijk ook. Althans, in ieder geval een ultieme poging doen voor het bergklassement.

1 2 ... 266 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.