Tour de France Scorito

1 2 ... 269 ... 283 284
hartstikkebedankt

Even over die 500K renners, dat valt niet mee inderdaad. Keukeleire één keer een 6e plek = 30 punten + evt. teampunten voor Yates en Valgren één keer een 7e plek = 28 punten + evt. teampunten voor Aru. Dat was het wel zo'n beetje. Ik hoop nog op een goede tijdrit van Sütterlin, anders was die ook waardeloos. Had minstens top-8 verwacht in zijn Duitsland in de proloog. Mijn les voor volgend jaar om in de Tour de France geen enkele 'onzekere' factor meer mee te nemen in de zin van 500K renners, wanneer op te stellen etc. Zie het Roglic verhaal wat inderdaad goed onderbouwd wordt door nasibal.

Poeksel

Toch is een 500k-renner met een voornaam als achternaam (niet Tony of Daniel) al een derde plek behaald. Voor mijn budgetteam was ie wel een goede keuze, in het gewone spel zou het niet zeker zijn dat ik hem die etappe opgesteld had.

Icon

Bakelants is idd keurig zijn 500k waard geweest voor mij.

Mijn vergissing van deze Tour, Roglic selecteren en vervolgens niet opstellen in de etappe die hij wint.... Tja.

Ik heb nog ergens een beetje hoop dat ik aan het einde van de Tour in de top 1% sta maar ik ben bang dat ik tijdens de ronde te veel klassementsrenners ben kwijt geraakt en bij de eind afrekening links en rechts voorbij zal worden gestoken.

hartstikkebedankt

'@Poeksel, oh ja in mijn hoofd was hij 750K maar je hebt gelijk; bovendien gaat hij aan het einde van de rit nog 10 punten opbrengen

Laatst gewijzigd
Filipo

Met de renners die zijn overgebleven is het niet heel lastig om een team te maken. Het selecteren van een kopman wordt wel een uitdaging vandaag. Blijven de vluchters vooruit of gaan we sprinten? Het selecteren van de juiste vluchter is sowieso erg lastig, dus mijn gevoel gaat uit naar een sprinter. Matthews, Greipel of Groenewegen? Lees her en der dat de kans aanwezig is dat Matthews niet mee gaat sprinten (behoud groen) en dat Sunweb voor Arndt gaat. Greipel is heel de Tour al niet zo denderend en gaat Groenewegen niet teveel op achterstand gereden worden aan het begin van de dag? Mijn gevoel gaat uit naar Greipel of Groenewegen.

Laatst gewijzigd
BarryE1

Over een kleurloze tour gesproken en in de categorie "doet ie überhaupt mee": A. Amador

Icon

'@BarryE1, ja hoor doet mee, heb hem een aantal keer zien lossen. ;)

BarryE1

Nog even over die 500k renners, volgens mij zijn het de volgende:
G. Martin;
Atapuma;
Pasuqualon;
Bakelants;
Sunweb knechten (waren die allemaal 500k?)
3 knechten van Astana (Grivko, Lutsenko, Valgren)

Had je ze wel elke etappe op moeten stellen.

hartstikkebedankt

'@Barry Atapuma was 750K, voor 500K had ik hem waarschijnlijk genomen of in ieder geval overwogen

Wielrennertje

Hoezo zou Sunweb voor Arndt gaan als ze een grote, misschien wel de grootste, kanshebber hebben? Ik ga denk ik gewoon voor Matthews als kopman maar EBH zou ik ook nog kunnen kiezen

Starlynk

Die 500k renners waren het dit jaar allemaal niet waard nee. De eerder genoemde G. Martin doet het nog het beste, maar die komt niet in de buurt van het ideale team. Zelfs bij de 750k renners springt er niet echt iemand bovenuit. Het zou zomaar kunnen dat dit jaar de goedkoopste renner in het ideale team een 1m renner is en dat is volgens mij een unicum. Komt natuurlijk ook wel omdat er veel dure jongens zijn weggevallen dus budget is minder een issue dan, maar dan nog is er vaak wel een 500 of 750k renner die zoveel punten haalt dat je er niet omheen kunt en dat is nu ook niet het geval.

Laatst gewijzigd
BarryE1

'@hartstikkebedankt hartstikkebedankt ;-). In dat segment is het vrij lastig om alle bedragen terug naar de renners te herleiden.

BarryE1

'@Starlynk Springt niemand echt bovenuit, maar zijn er wel veel die de 100 scorito punten voorbij gaan:
Latour (ook 750k?)
Selig
Calmejane
Knechten van Sky
Knechten van QS

Vooral voor de knechten geldt, mits elke dag opgesteld!

JimKro

Latour is 1 miljoen.

El Matador

Benoot doet het ook niet onverdienstelijk

Pietje Precies

Ik denk dat op voorhand Küng (doordat je hem ook kopman zou maken) een hele goede kans maakte om in het ideale team te komen.

Maar door de topprestatie van Froome in de eerste tijdrit (6e, had ik in de regen absoluut niet verwacht) zal die er mogelijk ook niet in zitten, doordat Küng's kopmanbijdrage hierdoor wordt afgezwakt.

Hij pakt weliswaar 108 punten. Maar netto zou je kunnen zeggen 44 + 8 + 6 + 6 +14 (44 van Kung - de 30 van Froome) = 78 punten. Terwijl dit dus meer was geweest als Froome iets minder goed had gepresteerd.

In etappe 2 pakte Küng voor mij nog 14 punten, maar op zijn plekkie had ik toen ook Dan Martin (16) of Froome (8) kunnen selecteren. Al is Dan Martin natuurlijk wel een gevalletje achteraf, want dat was of 0 of 16 punten. Zelfs al had Kittel die etappe 50% kans op de etappezege dan was dat dus slechts 8 expected points voor Dan Martin, maar goed. Dus zeg dat ie toen ook nog maximaal 6 punten aan mijn selectie toevoegde.

Vervolgens had ik hem helaas ook in etappe 3, dus door eigen onkunde is dat netto versus Fuglsang een score van -25. Al was ik eerder voor Uran of Porte gegaan i.p.v. Fuglsang.

Daarna heb ik Küng niet meer geselecteerd. Vandaag helaas door een shitload aan uitvallers wel, maar het alternatief (Buchmann 2 punten) schiet ook niet bepaald op. Hopelijk in de tijdrit nog 30 a 40 punten. Verder had ie op voorhand natuurlijk nog met Porte als ploeggenoot een prima kans op fraaie teamgenootpunten.

Al met al heeft ie voor mij dan een erg mooie hoeveelheid punten binnengehaald. Misschien niet voldoende voor het ideale team, maar dat komt denk ik door de topprestatie van Froome in de 1e tijdrit / uitvallen van Porte.

-------
@BarryE1,

Maar netto scoren de renners die jij noemt ook vrij ruk. Neem Latour, leuk en aardig die 124 punten. Maar netto pakt ie misschien de helft, door de grote hoeveelheid punten die hij heeft gepakt in etappes dat je hem niet selecteert (bijv. sprintetappes) + de keren dat je hem hebt geselecteerd en hij niet in de punten reed.

Laatst gewijzigd
Bidonhouder

Ik denk dat het ideale team dit jaar erg moeilijk is om te benoemen. Dit komt door alle uitvallers. De mannen die een pouletje de winnende poule maken tijdens deze tour zijn Barguil en Uran. Van deze twee heb ik zelf alleen Uran in mijn team. Had ik Barguil in plaats van Ion genomen en die 500K die ik overhad nog geïnvesteerd, dan had ik dit jaar in de top 10 geëindigd. Helaas zijn de uitvallers niet van tevoren te voorspellen, dus zijn deze discussies achteraf (over het ideale team) zinloos naar mijn mening.

Pietje Precies

Mwah Bidonhouder, zolang je je maar bewust bent dat het beste team achteraf niet hetzelfde is als het beste team vooraf zie ik geen probleem.

Achteraf bepaal je door daadwerkelijke resultaten. Vooraf door parcours-verkenning, scorito-puntentelling, assumpties hoe goed een renner gaat zijn, etc. Stukkie subjectiever dus, maar de kunst om het zo objectief mogelijk te doen.

Achteraf kan je mijns inziens ook nog prima een poging doen om het beste team vooraf en achteraf te mengen, wordt het alleen nog iets subjectiever. In zo'n team zit bijvoorbeeld imo een Sagan wel gewoon, etc.

Laatst gewijzigd
Icon

'@Pietje en Bidonhouder, vooraf is er in mijn ogen geen "ideaal team". Wel is er een team wat jij denkt dat het beste is.

Achteraf is er prima een "ideaal team" vast te stellen, of dit vooraf wel of niet logisch zou zijn geweest doet er in mijn ogen niet toe. Het ideale team is nou eenmaal de samenstelling van renners met het hoogste aantal punten (die je voor 51 mil kunt kopen).

Bidonhouder

Dus jij wilt zeggen dat je in het ideale team Sagan, Porte en Valverde thuis zou moeten laten? Lijkt me niet erg realistisch ..

Icon

'@Bidonhouder, voor het ideale team van de Tour de France 2017 met de kennis van nu, zeker.

Ik wil hiermee niet zeggen dat ik dat vooraf ook had gedaan. Sterker nog ik had ze alle 3. Ik heb vooraf zelfs meerdere malen gezegd dat je deze tour niet zonder Sagan en Valverde zou kunnen winnen.

Voor de duidelijkheid, het ideale team is voor mij het team dat achteraf de meeste punten heeft gescoord binnen het budget. Dat dit vooraf totaal onlogische keuzes oplevert doet er dan in mijn ogen niet toe. Het zegt dan ook niks over of je wel of geen foute keuzes vooraf hebt gemaakt.

Jelmerbelkin

Om nog terug te komen op de 500k knechten die min 50 punten hebben gehaald: Voor mij heeft Guillaume Martin rond de 70 punten gepakt. In de eindafrekening komen daar ook nog 10 punten bij, dus zeker een goede keus geweest. Zie nu dat ie al genoemd was, mijn fout

Laatst gewijzigd
BarryE1

'@Pietje Precies Helemaal mee eens hoor, heb ook geen analyse of waardeoordeel aan mijn opmerking gehangen.

ditisdavid

Vergeten op te stellen in beide poules -____-

Klootje Kriekeljon

Laat ze maar rijden deze mannen, zou prima zijn met Edvald als kopman.

1 2 ... 269 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.