Tour de France Scorito

1 2 ... 278 ... 283 284
Klootje Kriekeljon

Hij heet Uran Uran he, gewoon nog een x opstellen in de Vuelta.

Lebbes

Zijn alle discussies die hier gevoerd zijn, niet te reduceren tot het feit dat de tour niet echt "zwaar" was. Meestal maar twee echte zware ritten achter elkaar. Alleen froome is er als ik het goed heb van de klassementsmannen de enige geweest die een echt slecht moment heeft gehad
Mijn pick voor morgen, Greipel, hij wint er minimaal een per ronde

Laatst gewijzigd
Niels22

Vuelta: Yates, Yates, Chaves, Zakarin, Majka (verwacht ik daar nog wel), I. Izagirre (zo ernstig is zijn blessure toch niet), Froome, Nibali, Aru, Lopez, Van Garderen, Dennis (of alles op WK-tijdrijden ?), Alaphilippe (dr. I)

ONCE

'@ Lebbes

Froome de enige met een slecht moment? Ik denk dat Aru en Bardet het daar niet mee eens zijn

ONCE

'@ Niels

Izagirre had een gebroken ruggenwervel iirc. Die is wel paar maanden onder de pannen en hoef je niet te verwachten in de Vuelta

Lebbes

'@Once
True,
Aru is ziek als ik goed begrijp en had geen team om hem heen en bardet kan de druk van geheel Frankrijk op zijn schouders niet aan

Edit: maar was de tour in jou ogen wel zwaar genoeg dan?

Laatst gewijzigd
wesley1983

Mss dat Daniel Moreno wel een goede vuelta gaat rijden op zijn oude dag voor Movistar, nog geen grote ronde gereden dit jaar (dus fris) en niet zodanig ver van Uran geeindigd in het klassement in de Route du Sud en de Tirreno, of mogen we nu Uran niet aanschouwen als een waardemeter? :-p :-p :-p

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Misschien hadden ze nog iets harder moeten drukken, had ie wellicht wat aerodynamischer op zijn fiets gezeten.

Noud89

Aldemar Reyes gaat de Barguil van de Vuelta worden. Vergeet Roson en Aguirre verder maar.

IL DON

Ik denk dat ik dit wel kan zeggen: als er een kans is voor Froome om (ook) de Vuelta te winnen, dan is het dit jaar wel. Tuurlijk is de dubbel zwaar, maar de echt zware concurrentie gaat dit jaar niet mee doen. Of Contador moet besluiten om toch mee te doen. Anders zie ik echt alleen Nibali als zware concurrent, maar alleen Nibali moet te doen zijn. Die weet Sky wel te elimineren, geen probleem (helaas).

jsprunk

En Pozzovivo? Met de Giro-vorm kan die in de Vuelta ook meedoen voor het podium.

nasibal

Oh heerlijk die afgunst jegens Uran. Verslaat hier Contador, Quintana, Yates, Meintjes, Aru, Bardet, Martin, Barguil en Landa voor een plaats achter de onverslaanbare door in de breedte gewoon beter te zijn. Prachtprestatie.

Pietje heeft het over hoe knap de prestatie is van Uran. Jantje heeft het er vervolgens over dat de manier waarop te lelijk voor woorden is. Samen kijken ze elkaar aan. Ze beseffen dat ze het duidelijk over iets anders hebben en daarom ook prima allebei gelijk kunnen hebben. De verschrikkelijk lelijke manier waarop Uran naar een podiumplaats rijdt doet niets af van de knapheid van zijn prestatie. Andersom geldt hetzelfde. Beiden zijn ze erg blij dat ze dit onderscheid kunnen maken en niet de mening van een ander ter discussie stellen middels irrelevante argumenten. Ze leven nog lang en gelukkig.

einde.

Laatst gewijzigd
kevinraar

vergeet kruiswijk niet

Gladiool

Effe een lekkere Scorito-vraag, ik vind het niet echt terug in de regels:

Krijgen de opgestelde renners morgen ook nog 'extra' truipunten zoals op het eind van de andere etappes? Of wordt morgen alleen het eindklassement berekend?

En hoeveel groene trui punten liggen er morgen op de streep in Parijs voor de renners?

nasibal

Juo, ook etappe 21 is gewoon een "normale" etappe. Daarna wordt daarbovenop de eindafrekening gemaakt.

ONCE

'@jsprunk

Hopelijk gaat Bardet geen Vuelta doen, die mogelijkheid is er nog wel. Zie liever ook Pozzo voor Ag2R als kopman

SlamSam111

Waarom heb ik geen teampunten gekregen met Buchmann voor Bodnar?

ONCE

Omdat je met tijdritten geen teampunten krijgt voor de etappe, enkel voor truien

Heinrich Lubberding

. Teampunten
Een renner verdient teampunten, als een teamgenoot de etappe wint of als een teamgenoot de leider is in een klassement.

Uitzonderingen
Er zijn twee uitzonderingen op het aantal te verdienen punten:
1.Voor een ploegentijdrit geldt dat een renner punten verdient als zijn ploeg in de top 8 eindigt.
2.Voor een tijdrit (individueel en ploegen) geldt dat een renner geen punten verdient voor een teamgenoot die de etappe wint.

Pietje Precies

Beetje flauwe uitzondering als je het mij vraagt. Ik vergeet het ook regelmatig... deze keer gelukkig niet.

Marco1976

Toevallig nog hier iemand die rond positie 7500 bengelt in het algemeen klassement?
Ik heb vooral de fout gemaakt om quintana te selecteren ipv. Landa. In het vervolg zal ik me beter moeten voorbereiden. Dit kost me toch al snel een paar 1000 plaatsen gok ik.

Laatst gewijzigd
kevinraar

ik nog lager 9631

Marco1976

Wel jammer aan dit spel is dat we niet weten hoeveel spelers van de ruim 71.000 nog actief zijn. Het zou me niet verbazen dat een kwart al afhaakt na een week ofzo als men merkt dat het slecht gaat....

Pietje Precies

Quintana i.p.v. Landa selecteren is niet echt een fout of een kwestie van voorbereiden. Slechts een fractie van alle mensen zal Landa hebben + in een goede poule op voorhand hoorde eigenlijk ook gewoon geen Landa. Was simpelweg na de Giro een te groot vraagteken + vermoedelijk naast Froome ook Thomas boven zich in de rangorde. Kans dat Landa top-10 ging eindigen / op eigen houtje veel Scorito-punten ging binnen hengelen was best wel klein.

Quintana selecteren vond ik door zijn prijs onverstandig. Persoonlijk verwachtte ik een wieltjesvolgende Nairo die zo toch dichtbij of zelfs op het podium zou eindigen. Door de combi van Giro en dit Tour-parcours had ie echter denk ik maximaal 3.5m mogen kosten.

Laatst gewijzigd
Marco1976

Volgend jaar misschien een subpoule organiseren met de deelnemers van dit forum. Dat gaat volgens mij nog "grappig" worden.

1 2 ... 278 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.