Zijn alle discussies die hier gevoerd zijn, niet te reduceren tot het feit dat de tour niet echt "zwaar" was. Meestal maar twee echte zware ritten achter elkaar. Alleen froome is er als ik het goed heb van de klassementsmannen de enige geweest die een echt slecht moment heeft gehad
Mijn pick voor morgen, Greipel, hij wint er minimaal een per ronde
Mss dat Daniel Moreno wel een goede vuelta gaat rijden op zijn oude dag voor Movistar, nog geen grote ronde gereden dit jaar (dus fris) en niet zodanig ver van Uran geeindigd in het klassement in de Route du Sud en de Tirreno, of mogen we nu Uran niet aanschouwen als een waardemeter? :-p :-p :-p
Ik denk dat ik dit wel kan zeggen: als er een kans is voor Froome om (ook) de Vuelta te winnen, dan is het dit jaar wel. Tuurlijk is de dubbel zwaar, maar de echt zware concurrentie gaat dit jaar niet mee doen. Of Contador moet besluiten om toch mee te doen. Anders zie ik echt alleen Nibali als zware concurrent, maar alleen Nibali moet te doen zijn. Die weet Sky wel te elimineren, geen probleem (helaas).
Pietje heeft het over hoe knap de prestatie is van Uran. Jantje heeft het er vervolgens over dat de manier waarop te lelijk voor woorden is. Samen kijken ze elkaar aan. Ze beseffen dat ze het duidelijk over iets anders hebben en daarom ook prima allebei gelijk kunnen hebben. De verschrikkelijk lelijke manier waarop Uran naar een podiumplaats rijdt doet niets af van de knapheid van zijn prestatie. Andersom geldt hetzelfde. Beiden zijn ze erg blij dat ze dit onderscheid kunnen maken en niet de mening van een ander ter discussie stellen middels irrelevante argumenten. Ze leven nog lang en gelukkig.
einde.
Effe een lekkere Scorito-vraag, ik vind het niet echt terug in de regels:
Krijgen de opgestelde renners morgen ook nog 'extra' truipunten zoals op het eind van de andere etappes? Of wordt morgen alleen het eindklassement berekend?
En hoeveel groene trui punten liggen er morgen op de streep in Parijs voor de renners?
. Teampunten
Een renner verdient teampunten, als een teamgenoot de etappe wint of als een teamgenoot de leider is in een klassement.
Uitzonderingen
Er zijn twee uitzonderingen op het aantal te verdienen punten:
1.Voor een ploegentijdrit geldt dat een renner punten verdient als zijn ploeg in de top 8 eindigt.
2.Voor een tijdrit (individueel en ploegen) geldt dat een renner geen punten verdient voor een teamgenoot die de etappe wint.
Quintana i.p.v. Landa selecteren is niet echt een fout of een kwestie van voorbereiden. Slechts een fractie van alle mensen zal Landa hebben + in een goede poule op voorhand hoorde eigenlijk ook gewoon geen Landa. Was simpelweg na de Giro een te groot vraagteken + vermoedelijk naast Froome ook Thomas boven zich in de rangorde. Kans dat Landa top-10 ging eindigen / op eigen houtje veel Scorito-punten ging binnen hengelen was best wel klein.
Quintana selecteren vond ik door zijn prijs onverstandig. Persoonlijk verwachtte ik een wieltjesvolgende Nairo die zo toch dichtbij of zelfs op het podium zou eindigen. Door de combi van Giro en dit Tour-parcours had ie echter denk ik maximaal 3.5m mogen kosten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.