Tour de France Scorito

1 2 ... 277 ... 283 284
Zadelpen

Wat dat betreft is het goed dat Thomas snel uit viel. Want ik signaleerde daar ook al mensen met tissues en natte ogen toen die de punten aaneenrijgde.

Laatst gewijzigd
IL DON

Overigens heeft nasibal altijd nuttige bijdrages, maar in zijn geschetste scenario dat als Porte erin was gebleven dat Uran dan minder gepresteerd zou hebben, geloof ik ook niet in. Porte had het wel wat meer uit elkaar kunnen rammelen, maar Uran zou dan gewoon nog steeds gewoon voor zijn klassement zijn gegaan en steeds hoog in de klassementsgroep zijn geëindigd, wat ik uiteraard wel elke keer met pijn en verbittering zal (moeten) zeggen.

nasibal

Laat ik het anders stellen:

Ik denk dat Uran minder baat bij gehad zou hebben bij een Porte en een Froome die elkaar bestoken dan het strakke tempo wat nu elke keer netjes in een rijtje is aangehouden. Ook denk ik dat áls Uran wel een keer serieus(!) had moeten lossen, hij ook gelijk op flink wat achterstand gezet was. Hij staat niet echt bekend als een 'Aru'.

Of dat ook écht zo is weten we niet en zullen we ook nooit weten. Dat Uran op de Chat als enige Froome en Porte kon volgen is een feit, maar hoe veel Tours hebben we al niet gezien dat de namen die in het begin sterk omhoog rijden niet dezelfden zijn als degenen die dat later in de Tour doen? En ja inderdaad, een ander denkbaar scenario is dat Uran door de aanvallen van Porte gezien had dat Froome te pakken viel. Dat hij daardoor meer initiatief had genomen, Porte er later alsnog doorheen was gezakt en Uran gewoon de Tour had gewonnen.

Het kan allemaal. Waar het op neer komt is dat ik denk dat het wegvallen van Porte het tourbeeld enorm beinvloed heeft. Hij was vooraf eigenlijk de enige van wie we vooraf sowieso aanvallen mochten verwachten die mogelijk ook kans hadden én in de tijdrit Froome zou kunnen bijbenen. Zijn wegvallen heeft mijns inziens bijgedragen aan de doodsaaie optochten naar boven die we nu gezien hebben.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Het budget van Sky + de vorm van sommige knechten is nog wel de grootste dooddoener.

Zo'n combinatie van Knees/Kiryienka/Rowe op het vlakke gevolgd door Kwiatkowski en Landa bergop is wel zo goddelijk. Stel je voor dat Henao, Nieve of Thomas ook nog écht goed was geweest.

Dat Kwiatkowski een steengoede coureur is, was al wel duidelijk, maar ik heb hem echt nog nooit op zulke lange cols zo ontzettend hard zien rijden dat ie zelfs top-10 rijders in de problemen brengt. En ik heb hem al helemaal nooit meerdere cols per dag zo goed zien verteren, dag in dag uit. Petje af hoor!

Porte had daar vermoedelijk wel iets meer tegenin kunnen brengen, maar ook die zat in de eerste etappes behoorlijk gevangen. De mannen van Sky maken het simpelweg zo onaantrekkelijk om aan te vallen. Neemt niet weg dat Uran als een ontzettend laffe haas heeft gekoerst. Maar goed, dat heeft hem eigenlijk uiteindelijk wel gewoon het maximaal haalbare resultaat opgeleverd. Als je ziet dat andere ploegen zelfs op kop gaan rijden, omdat hun 9e plek in gevaar dreigt te komen, heb je denk ik het antwoord waarom ploegen/renners dit doen. De belangen zijn simpelweg (blijkbaar) te groot. Maar voor kijkplezier natuurlijk 100x liever een Dan Martin!

Verder twijfel ik aan de assumptie dat Uran zou hebben laten lopen. In het verleden bleef hij volgens mij in de Giro na tijdsverlies (ook door ziekte of valpartijen) ook gewoon doorrijden voor een klassementje. Vond dat deze Tour eerder een valide argument om mannen als Quintana, Contador en Cháves niet te pakken.

Laatst gewijzigd
IL DON

'@nasibal
Ja, wat als Valverde erin was gebleven? Dan was er misschien wel ergens een coupe tegen Froome gekomen. En wat als Fuglsang erin was gebleven, dan had Astana echt kunnen aanvallen met Aru en Fuglsang. En wat als Sagan erin was gebleven, dan was het ook allemaal anders gelopen (de groene trui) en misschien had Majka daarvan kunnen profiteren als hij er ook in was gebleven. Uiteindelijk zijn er veel renners uitgevallen die ongetwijfeld als ze erin waren gebleven het koersverloop anders hadden doen verlopen. Dan had ik ongetwijfeld een stuk hoger geëindigd in de Scorito-ranking, zeg ik verbitterd. Maar daar koop je niets voor en het heeft ook geen zin om zo te redeneren, want we zullen het nooit weten. Ik ben wel klaar met deze Tour, qua Scorito als qua Sky-dominantie. En hoewel ik erg uitkijk naar de Vuelta vrees ik dat we Sky ook zo overheersend in de Vuelta gaan zien, want Valverde, Quintana, Dumoulin en mogelijk ook Contador gaan hierin niet meedoen. Dan blijft er voor Froome echt alleen Nibali over om te concurreren of vergeet ik nog iemand?

Poeksel

Morgen gaat het trouwens regenen. Froome valt, kan niet meer verder en Uran wint de tour. Nasibal loopt een trauma op en stopt met Scorito. Het leven gaat overigens verder.

ONCE

Je vergeet bijvoorbeeld Uran. En astana start met zowel Aru als MAL.
En dat sky in de vuelta lang niet zo dominant is in de vuelta hebben we vorig jaar toch wel gezien

Klootje Kriekeljon

http://www.procycling.no/tre-ting-skaper-hodebry-for-edvald-for-paris/

Pietje Precies

Trouwens qua uitvallers. Op voorhand verwachtten de bookies dat er ongeveer 169 renners de Tour uit zouden rijden. Zaten ze dus erg knap dichtbij met hun inschatting. Daarentegen zijn er denk ik wel veel meer toppers uitgevallen dan verwacht werd.

IL DON

'@ONCE
Uran en Aru rijden de dubbel. Daar verwacht ik dan niet veel van: nu konden ze het niet, dan geloof ik niet dat ze het 2e ronde achter elkaar wel kunnen (eerder minder niet, dan wel). En Lopez verwacht ik sowieso niet als concurrent van Froome. Die krijgt in de tijdrit van 42 km al zo'n oplawaai dat hij daarvoor al heel wat voor moet gaan staan, wat al niet gaat gebeuren. Ik zie dus voorlopig alleen Nibali als concurrent. Rijdt A. Yates nog de Vuelta? En anders zie ik nog Jungels. En waarschijnlijk nog wel een verrassing. Maar die zie ik het Froome ook niet heel moeilijk maken eerlijk gezegd.

kevinraar

weer gezakt sta maar 9631 helaas op naar de vuelta

ONCE

Dus Uran en Aru kunnen geen dubbel rijden en Froome wel? Nu denk ik dat Aru dit seizoen inhoud te kort komt om in de Vuelta goed te zijn maar dat terzijde. Quintana wint vorig jaar ook gewoon de Vuelta van froome na de Tour van Froome (Dik) verloren te hebben dus waarom Uran niet?
Het is maar net hoe ze het opgebouwd hebben. Nu lijkt Froome in de derde week wel sterker dan vorig jaar dus misschien kan ie het niveau langer doortrekken in de Vuelta. Hij blijft natuurlik wel topfavoriet maar is niet bij voorbaat al winnaar.
Daarnaast heb ik voor mezelf nog wel een verrassing of 2 in gedachten, maar die zeg ik lekker niet ;)

Laatst gewijzigd
nasibal

Daarnaast heb ik voor mezelf nog wel een verrassing of 2 in gedachten, maar die zeg ik lekker niet ;)

Beter maak je ze 1 minuut na de start wel bekend, met onderbouwing, anders krijgen we er pagina's lang discussie over als ze opeens goed presteren ;)

ONCE

Nee, nee ik kom pas mijn gelijk halen over zulke keuzes als ze daadwerkelijk goed presteren. Overigens verzwijg ik dan wel de 5 missers in mijn selectie...

vasnd

Oh heerlijk die afgunst jegens Uran. Verslaat hier Contador, Quintana, Yates, Meintjes, Aru, Bardet, Martin, Barguil en Landa voor een plaats achter de onverslaanbare door in de breedte gewoon beter te zijn. Prachtprestatie.

ONCE

Afgunst jegens Uran? Hoe kom je daar nou weer bij

elstupidoloco

'@kevinraar

Ach je hebt nog altijd 85% (?) achter je gelaten! Met zoveel uitvallers deze tour is dat soms al een hele prestatie 😜
Er zijn genoeg mensen die nu 99+% scoren die ook wel eens een mindere ronde hebben. Op naar de Vuelta en dan gewoon voor de 99%

vasnd

'@ONCE
Ik quote jou toch niet?

elstupidoloco

Ik word moe van Uran. Zullen we alvast beginnen met jaime roson keihard hypen voor de Vuelta?

ONCE

'@ Vasnd

Heb het ook over zn algemeenheid. Afgunst is wat anders dan kritiek.

@ Elstupidoloco

Hernan Aguirre gaat de Vuelta podium rijden!

vasnd

'@ONCE
Ik ga niet in discussie. Ik dop nog een biertje open en geniet nog even verder.

Superman Lopez gaat de Vuelta winnen. Proost!

IL DON

Froome is al 3x 2e geworden in de Vuelta, vaak nadat hij ook de Tour had gereden. Dus ja, Froome kan de dubbel aan.

ONCE

Het laatste wat ik wil is een discussie over motherfucking Uran in deze tour...

IL DON

En Sky komt ook gewoon in de Vuelta met een prima-selectie om het iedereen weer eraf te rijden. No problemo, Poels snakt er al naar!

ONCE

'@ Ill Don

Ja dat zeg ik toch ook niet, maar dat geld voor de meeste renners die de Tour rijden. En je bevestigd eigenlijk direct al wat ik eerder heb gezegd, dank daarvoor
(van die 3x vuelta podium was het maar 1x een volledige dubbel. Maar dat terzijde, daar gaat het me helemaal niet om)

Laatst gewijzigd
1 2 ... 277 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.