Tour de France Scorito

1 2 ... 276 ... 283 284
Zadelpen

Weet je waar ik ook eens mee moet stoppen? Is dat driedubbel afdekken van teampunten. Nu telden een tijdje geleden de kopmanbonuspunten ook dubbel, toen moest je haast wel. Ook moest ik het spel nog leren, dus ik ging lekker veilig zitten met al die scenario's in mijn team.

En zo kwam ik steeds iets hoger in de ranking. Echter... zo doe je nooit mee met de echte mannen. En dat is wat ik graag wil. Volgende keer dus ook echt duidelijke keuzes, misschien een klein back upje, maar verder gewoon gaan voor het gene waarin je gelooft. En scenario 4, 5 en verder? Laat die maar gaan.

Wij van team Zadelpen gaan voor de prijzen vanaf maandag ipv dat slappe 'dan heb ik meer kans op een subtop plaatsje' gepool. Verder hebben wij een nieuwe sponsor aangetrokken. Nieuw materiaal dus. Laten we eerlijk zijn, met een fonkelnieuwe ipad ipv dit old gen android gelach had ik natuurlijk nooit Castroviejo gekozen. U zijt gewaarschuwd.... Vamos team Zadelpen!!!

--

De afgelopen twee dagen ging mijn TT verhaal helemaal in rook op wielrennertje. Leek wel een bosbrand haha, ;-).

--

Edit

Hmmmm..... misschien respectvoller voor de mensen die nog wel strijden voor hun plaatsen om even te wachten met eindconclusies en analyses van onze teams.

Misschien wel leuk en leerzaam als iedereen dat doet straks.

Laatst gewijzigd
Il Mostro

M'n plaats in de top 10 vast kunnen houden vandaag, kopman Froome presteerde naar behoren, net als Uran en in mindere mate Küng. Jammer dat Cummings alweer geen punten pakt, die heeft geen moment echt thuisgegeven de afgelopen weken. Morgen mag Boasson Hagen zijn uitstekende Tour bekronen met een overwinning op de Champs-Elysee, terwijl hij virtueel de gele trui van een met liefde verzorgd Scorito-team draagt.

nasibal

Ik denk trouwens oprecht dat Porte Froome helemaal kapot gemaakt had deze Tour. Sterker nog, dan was Uran waarschijnlijk ook 'gewoon' uit het wiel gereden in de eerstvolgende zware bergrit en had hij het klassement verder gelaten voor wat het was. Daar durf ik wel wat voor te verwedden.

Noud89

Ja, als Porte niet was uitgevallen was Uran ineens de 125ste in koers geweest qua klimmen. Net als op de Mont Du Chat bijvoorbeeld toen hij Porte ook helemaal niet kon volgen. Of wacht...

IL DON

'@Tompot
Kijk ook uit naar Vuelta (net als de Giro). Ik ben Sky-moe. Ik gun Froome wel de overwinning, want het is een beste kerel. Maar dat gecontroleer en die enorme overmacht maakt de Tour gewoon saai. Ik heb persoonlijk sowieso al minder met de Tour, ik vind het qua natuur/landschap ook de minste mooie ronde. Alleen de Vogezen, de Alpen en de regio Nice/Marseille (mooi parcours tijdrit vandaag!) vind ik qua gebergtes mooi. De rest heb ik niet zoveel mee.

Italië vind ik in alles prachtig, ook vanwege de sfeer die er in de Giro hangt. En in de Vuelta vind ik dat woestijnachtige juist wel wat hebben en dan ook die mooie steile klimmen; daar houd ik wel van. Ik ben dus enigszins weer blij dat de Tour er weer op zit en dat San Sebastian en de Vuelta weer lonken.

Nielsbax

weer niet mijn vader verslagen dit jaar. momenteel sta ik op 93,6% en hij op 96%. Vorig jaar was ik ook wel redelijk in de Tour maar de echte uitdaging voor mij is om boven 50% te komen in de Vuelta. ik heb het gevoel dat daar echt alleen maar kenners aan mee doen, bovendien vind ik die ook moeilijk te voorspellen. hopelijk volgend jaar Tour 99% voor een bekertje :p succes allemaal. ik doe groenenwegen als kopman morgen.

ervee

Roglic tegenvallend en gedad met 0,1% naar 99,5% . Moet te doen zijn morgen, dus dat bekertje komt achter mijn naam! :-)

Pietje Precies

'@Nasibal, voor de Tour heb jij volgens mij nog even een balletje qua Bodnar opgegooid, waar ik volgens mij tegenin ging. Weet het niet meer zeker, maar zo ja bij deze nog wat credits daarvoor ;) In ieder geval een ontzettend knappe overwinning vandaag!

Verder voor Scorito erg fijn dat Roglic weer 'faalt'. Had niet verwacht om vandaag zelfs wat plekjes te stijgen (met enkel Froome, Küng en Uran). Hopelijk morgen nog een decent score en dan de pijnlijke eindafrekening.

Heb het hier eigenlijk al veel te vaak geroeptoetert, maar blijf maar balen van het feit dat Patist' zijn team nauwelijks van de mijne afwijkt. Niet alleen in aantal renners, maar vooral ook qua type renners en dus budgetverdeling. Helaas blijkt Matthews die miljoen extra versus Colbrelli dubbel en dwars waard te zijn, viel Valverde versus Bardet al gelijk in duigen en nakte bronchitis Rolland (versus Swift). Vind het wel leuk dat ik (elders) hem na 5 etappes al als potentieel eindwinnaar callde (toen ie nog wat lager stond) :)

Qua Porte heb ik zo mijn twijfels. Was het hele jaar door duidelijk de sterkste GC-renner qua klimwerk en tijdrijden. Echter is 3 weken koersen toch een ander verhaal, grotere kans om ziek te worden, valpartijen, Tour kan op allerlei terreinen beslist worden, sterke van de ploeg, etc. Hierdoor zag ik Froome toch als de favoriet. Knap dat ie zich zo ontwikkeld heeft op andere fronten (afdalen, rijden in de wind, etc). Verder een kleurloze Tour-overwinning van hem. Geen enkele etappezege en het verschil puur in de tijdritten maken, bah!

Had etappe 5 Porte wel als kopman, omdat ik verwachtte dat hij daar fors zou gaan uithalen, maar daar viel ie me vies tegen. Etappe 8 of 9 toonde ie wel aan samen met Froome op dat moment de beste klimmers in koers te zijn. Zijn prijs was hij qua '100 punten per 1 miljoen' incl. eindklassementen denk ik wel waard geworden, maar betwijfel of hij zijn prijs ook waard was geworden in vergelijking tot andere GC-renners. Ze halen immers stuk voor stuk veel meer punten dan je op voorhand mocht verwachten, door het gebrek aan vluchters die voorop zijn gebleven in 'hun' etappes.

Misschien was Valverde door allerlei boni's nog wel een serieuzere kanshebber geweest... verder natuurlijk weer onzin om te sneren naar de nummer 2!!! in de Tour. Wat een bizar sterke ronde heeft die achter de rug! Froome daarentegen lijkt na dit voorjaar en nu zo'n beperkt verschil t.o.v. van renners als Uran, Bardet, etc toch wel echt over zijn top te zijn. Ben benieuwd naar de Vuelta... al lijkt de concurrentie er ook niet okselfris aan de start te verschijnen..

Laatst gewijzigd
nasibal

Ja, als Porte niet was uitgevallen was Uran ineens de 125ste in koers geweest qua klimmen. Net als op de Mont Du Chat bijvoorbeeld toen hij Porte ook helemaal niet kon volgen. Of wacht…

Dat zeg ik dan ook helemaal niet. Ik denk dat mét Porte er meer oorlog was geweest tussen de favorieten. Ook die gedachte zal ik even in hapklare brokjes klaarleggen: Op het moment dat er iemand bergop sterker is dan Froome móet Froome wel aanvallen. Nu is er echter redelijk 'laf' en in strak tempo omhoog gereden. We hebben slechts wat kleine speldenprikjes gezien van Bardet. Dit maakt het voor veel renners makkelijker om te volgen dan wanneer er oorlog gemaakt wordt op het niveautje Froome slash Porte.

Wat dat voor Uran had betekent vervolgens? Ik denk dat áls hij er een keer afgereden was hij ook eerder had laten lopen en gewoon weer op het oorspronkelijke rittenkaap plan was teruggevallen. Dát is wat ik zei. Of het echt zo was geweest zullen we natuurlijk nooit weten. Maar je sneer lijkt me prima op zn plaats! (y)

Over de etappe over de Chat kan ik vrij weinig zeggen. Die stond ik immers langs de flanken van dat monsterlijke ding zelf te bekijken ipv op TV.

JimKro

'@Klootje

Mooie score hoor! Dan sta je nog behoorlijk wat hoger dan ik. Ik moet het nu doen met een plek 1600. Ik hoop in ieder geval nog bij de beste 2% te komen. Morgen kan ik nog scoren met m'n sprinters maar de eindafrekening zal niet gunstig voor mij gaan worden.

Deze ronde helaas opnieuw de boot ingegaan met te weinig klassementsmannen. Valverde's val hielp niet mee en helemaal het wisselen van Uran voor Ulissi twee uur voor de start heeft me genekt voor een top 100 score. Verder ben ik wel erg tevreden over mijn dagselecties en kopmankeuzes. Soms wat geluk, maar vooral nagenoeg geen fouten gemaakt.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

JimKro, Ulissi ook in mijn ploeg. En de enige echte teleurstelling. Wie had je nog meer allemaal?

IL DON

Ik sta op 98,2% (rond plek 1270), maar de eindafrekening zal voor mij ook heel ongunstig uitpakken.

Geen Uran, Bardet, Barguil, Roglic, De Gendt en Yates.

En plek 2000 staat maar 50 pnt achter mij, dus ik zal denk zelf nog wel naar plek 3000 afzakken.

Ik heb wel nog een goede sprintersteam en ik ga Bouhanni als kopman doen. Dat is best een gok en ik hoop maar dat het goed uitpakt.

Kristoff zou ook nog kunnen, die vaak wel goed op de Champs-Elysee. Maar volgens mij is hij nog niet 100 procent fit/herstelt van zijn val. Lastig!

Noud89

'@nasibal

Je bent al dagen op rij de ene naar de andere sneer aan het uitdelen richting Uran. Mijn vermoeden is dat je hem hier niet in je team hebt. De feiten rondom Uran zijn heel simpel, hij is er niet één keer echt afgereden deze Tour. Ook niet op de momenten dat Porte aanviel, bijvoorbeeld op de Mont du Chat. Alleen Froome en Uran konden Porte daar volgen.

Misschien was het voor Uran zelfs wel veel voordeliger geweest als Porte later in de ronde pas was uitgevallen. Als Porte dan daadwerkelijk ook sterker was dan Froome, want ook dat is gewoon een groot vraagteken.

Al met al is Uran misschien wel de meest constante renner van de hele Tour geweest, en is zijn tweede plek ondanks het uitblijven van echte aanvallen meer dan terecht. Het verzinnen van scenario's waarbij Uran er opeens vol doorheen zou zijn gezakt is gewoon compleet onlogisch gezien zijn prestaties. Het antisupporteren van je waardoor zelfs comments verwijderd zijn is nog een tikkeltje erger. Maar zeg nou eens, heb je Uran in je team?

Klootje Kriekeljon

Ja die eindafrekening, die vrees ik zelf ook nog.

Bouhanni zou mooi zijn als het goed valt. Maar die heeft volgens mij nog geen 1x snelle benen getoond deze Tour. Wie nog meer behalve Kristoff?

nasibal

Je bent al dagen op rij de ene naar de andere sneer aan het uitdelen richting Uran. Mijn vermoeden is dat je hem hier niet in je team hebt.

Ah, daar komt de aap uit de mauw. Gezien het topic waarin ik mijn opmerking plaats + de uitvoerige discussies die hier gevoerd zijn is het inderdaad heel makkelijk te concluderen dat deze betreffende opmerking iets met mijn scoritoteam te maken heeft slash voort komt uit iritatie daaromtrent. Daar had ik niet bij nagedacht toen ik hem plaatste. Het staat er volledig los van.

Uran vond ik deze tour inderdaad een strontlaffe renner en daar kan ik me aan irriteren. Zeer irriteren zelfs. Dat mijn reacties waar je op doelt verwijderd werden is misschien 'volgens de regels' terecht en goed dat het gebeurde. Toch denk ik niet dat ik een zeer afwijkende of onterechte mening tentoonstelde. Natuurlijk is het enorm knap wat Uran laat zien. Je moet het maar kunnen. Maar 'knap' kijk ik niet voor. Ik vind het van iedereen knap dat ze uberhaupt deelnemen aan de Tour, laat staan uitrijden. Ik kijk voor mijn vermaak. Zo'n Uran die de hele tour slechts voor z'n 2e plek lijkt te fietsen ipv voor de overwinning doet af aan dat vermaak. Dan vele male liever een Bardet, Aru of Martin die strijdend ten onder gaan. Of een Yates die ook voor z'n 7e plek fietst. Aanvallend wel te verstaan. Nogmaals, hoe 'knap' het ook is van Uran. Nu is het overigens toevallig Uran. Bij Gesink, de paus of zelfs het mooie buurmeisje waar ik al jaren heimelijk op verliefd ben zou ik dezelfde mening toebedeeld zijn. In 'the heat of the moment' kan ik mij hier, zoals je gezien hebt, nogal over uitlaten. Als je me hierop over wil aanspreken prima, maar ook dát kan zonder sneer.

Dit alles heeft niets, maar dan ook niets, met mijn scoritoteam te maken. Sterker nog, zonder sterkhouders Bardet en Uran heb ik nog steeds een goede kans om bij de beste 250 te eindigen dus veel zelf veel aan te merken hebben op mijn eigen team zou denk ik een beetje misplaatst zijn. Ik heb ook al eerder uitgebreid uit de doeken gedaan dat ik nooit maar dan ook nooit Uran in mijn team opgenomen zou hebben. Dat achteraf blijkt dat hij veel punten haalt verandert daar niets aan, dat zou zeer opportunistisch zijn. Mocht ik de tijd terug kunnen draaien zonder de kennis van nu had ik hem nog steeds niet in mijn team opgenomen. Dan nu daarover gefrustreerd gaan doen zou een beetje gek zijn. Wat me hier wel gefrustreerd heeft zijn die mensen die achteraf 'hun gelijk komen halen' en 'tof komen doen'. Die discussie hebben we echter al tot in den treure gevoerd en ik kan me ook wel indenken dat mensen mij juist in diezelfde categorie zien.

Aan jou of je het wil geloven natuurlijk. We zitten hier op een anoniem forum waar dingen typen en doen alsof erg gemakkelijk is ;)

Het verzinnen van scenario’s waarbij Uran er opeens vol doorheen zou zijn gezakt is gewoon compleet onlogisch gezien zijn prestaties

Dit vind ik een beetje een vreemde opmerking. Zijn prestaties van nu heeft hij geleverd binnen de kaders van het daadwerkelijke scenario. Dat het in een ander, in mijn ogen plausibel, scenario wel eens heel anders had kunnen lopen kan toch best als discussiepunt opgeworpen worden? Daar zou het feit dat ik met het noemen van Uran enkele mensen op de tenen trap niets aan mogen veranderen lijkt me.

Laatst gewijzigd
David B

Ik ga er maar vanuit dat als Uran gekund had, dat hij dan had aangevallen. Hij heeft zuinig gereden met een maximaal resultaat. Ik houd meer van aanvallers vanuit mijn huiskamer gezien maar vanuit Rigoberto's positie geheel begrijpelijk. Kan me er niet echt aan storen..

Phoenix0000

Inderdaad opvallend dat de klassementsmannen samen met Kittel en Matthews de top 10 van het scorito puntenklassement aanvoeren.
Zeker gezien de verwachting vooraf dat er maar weinig etappes voor de klassementsmannen waren en veel sprintetappes.
Achteraf heeft de vlucht in de bergetappes het zelden gered, of nou ja, niet met man of 15 zodat er geen punten meer lagen aan de streep voor de klassementsmannen. Compleet verkeerde inschatting dus van mij vooraf en met een veel te licht bevonden klassementsteam (na uitvallen Valvere en Izzaguire op dag 1) kom ik ook niet verder dan beste 92% ofzo.

nasibal

Wat meespeelt in de scoritoranking is dat het klassement vrij vroeg in de ronde gevormd is en verder vrij weinig veranderd. De nummers 1,2,en 3 krijgen 10,8 en 6 punten. Dat x toch zeker een 15-tal etappes tikt vrij aardig aan. Landa pakt daarbij nagenoeg de hele Tour 8 teampunten voor de gele trui. 8x 20 = 160. Martin pakt al een etappe of 16 6 teampunten voor het groen (totaal 96 punten) en ook Yates profiteert al 20 etappes van witte truipunten. Uiteraard stel je geen van allen elke etappe op, maar daar houdt de scorito-lijst geen rekening mee. Sprinters die op dezelfde wijze van 'extra' punten hebben geprofiteerd zijn eigenlijk alleen Kittel en Matthews geweest. Dat zie je ook gelijk terug.

Om een meer 'kloppend' overzicht te kijgen zou je je eigen totaaloverzicht eens moeten maken en dan de punten beschouwen. Doen dan je sprinters net zo hard onder voor je klassementsmannen als 'scorito top 10' doet lijken? Uiteraard hangt dit natuurlijk ook van je team af, maar ik denk dat het de verhoudingen beter weergeeft. Zeker als je kijkt naar de verzamelde punten en niet alleen naar het 'aantal' renners.

Laatst gewijzigd
Connotador

'@ Phoenix0000

Ik denk niet dat je dat per se verkeerd hebt ingeschat. De tijdsverschillen in de top van het klassement bleven extreem klein waardoor (als het niet al de Sky-trein zelf was) altijd wel teams of de AK-mannen zelf wouden rijden en de andere toppers zo op de pijnbank probeerden te leggen. Dat hoge tempo plus de weinige kansen voor de klimgeiten van het AK om het verschil te maken in deze Tour de France nekten menig kopgroep. Hierdoor werden veel kansjes om bergop het verschil proberen te maken benut.

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

'@nasibal

Je hebt helemaal gelijk. Ik zal zo eens kijken.
Toch neemt dat niet weg dat de klassementsmannen over de hele linie meer hebben gescoord dan ik vooraf had verwacht. Vooral gezien verhouding soort etappes en het verloop van de Tour vorig jaar. Steeds grote groepen vluchters die het haalden.

IL DON

Phoenix0000
Ja, dat was erg jammer. Zeker nadat Porte, Majka en Fuglsang waren uitgevallen had ik hier hoop op, want ik had wel door dat de punten dan naar Bardet, Uran en Barguil zou gaan. Ik had nog wel Calmejane en Rolland voor de vlucht, maar die laatste presteerde niet. Dit koersverloop was echt heel nadelig voor mij. Echt zo ontzettend jammer..

IL DON

En ik kan mezelf deze Tour weinig verwijten. Ik heb bijna altijd het maximale uit mijn beschikbare team gehaald, keuzes pakten vaak goed uit (wat in de Giro anders was), geen fouten gemaakt. Maar je hebt het koersverloop/geluk ook aan je kant nodig om hoog te eindigen, dat zat er niet in helaas.

IL DON

'@Tompot
Nee, dat nooit, haha.

Van Uran en Bo Hagen zal ik komende tijd 's nachts nog wakker van schrikken. Wat een nachtmerrie deze 2 heren..

Noud89

'@Nasibal

Maar het is gewoon een heel raar scenario wat je schetst. Porte heeft op de Mont du Chat meermaals aangevallen en kreeg iedereen eraf behalve Froome en Uran. Dus de enige conclusie die je daaruit kunt trekken is dat Uran net als alle anderen door het uitvallen van Porte een concurrent minder had, maar dat hij ook met Porte erbij zeker niet de mindere was van Bardet/Aru/Martin, die er bijvoorbeeld op de Mont du Chat ook al af moesten en waarvan er twee naar het zich nu laat aanzien allebei zo diep in het rood zijn gegaan dat het ze fysieke problemen oplevert. Uran heeft het bijna allemaal in zijn eentje gedaan, en ik geloof niet in een scenario waarbij hij geen top-5 had gereden.

Overigens hoort Uran wel het hele jaar al bij de betere wanneer het bergop gaat, maar zijn zijn klassementen in de kortere rondjes vaak verpest door ITT/TTT's. Bergop presteerde hij voor mij ietsje boven verwachting, maar had ik hem al behoorlijk goed verwacht. Zijn tijdrit van vandaag is wel een behoorlijke verrassing voor me, daar was hij de laatste twee jaar wel echt heel matig in.

elstupidoloco

Met nog 1 etappe te gaan blijf ik mijmeren wat er deze Tour zou zijn gebeurd als Valverde gewoon had gestreden. Als iemand toch in staat geweest was om Froome keer op keer aan te vallen, te sprinten voor boni's, zelfs in de tijdrit Froome koude rillingen bezorgen, op Planche de Belles Filles in het geel te rijden, dan is het in mijn ogen toch Valverde. Ik heb deze tour oprecht gemist hoe prachtig die man op zijn fiets zit, terwijl ik keek naar die keniaans-britse giraffe, de harkende mollemalende bauke, de zwalkende aru die in 1km planches des belles filles meer ellebogen uitgedeeld heeft dan Sagan en Cavendish samen in hun hele leven.
scoritogewijs was valverde niet nemen één van mijn beste (minst slechte) keuzes deze tour, maar oh wat ik heb ik die man gemist!

1 2 ... 276 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.