is een froome volgens een ieder alleen rendabel als ie de tour wint of zien jullie hem ook nog genoeg punten halen als ie laten we zeggen 2e of 3e wordt. Hij heeft namelijk tot nu toe 3 maal de tour gewonnen maar ook alle keren dat ie dat deed de dauphine ervoor gewonnen. De keer dat ie uitviel in de tour had ie de dauphine ook niet gewonnen. Ik begin over de beste man te twijfelen.
Wat verwachten jullie van de sprinters in de eerste tijdrit ?
Ik ben namelijk een beetje door aan het slaan met het aantal tijdrijders in mijn team, en vroeg me af of er naast Matthews nog sprinters vol de tijdrit gaan rijden. Kittel, Kristoff, Sagen en Demare moeten hier toch ook punten kunnen halen ?
'@Madeks, Kittel heeft vaker laten zien nog heel verdienstelijk te kunnen tijdrijden. Dit voornamelijk in het korte(re) werk. Ik denk (en hoop) dat hij de eerste tijdrit er ook vol invliegt, mede om in etappe 2 eventueel het geel te kunnen overnemen.
Van de rest weet ik het echt niet.
'@ shimmy: Een 2e plaats in een tweederangs rondje is genoeg om je te doen twijfelen? :-). Maar goed , even serieus. Cavendisch kan best weer genoeg snelheid hebben voor een goede sprint maar vraag je ook eens af wat 3 weken tour doen met een net hersteld lichaam? Hij moet toch echt al die bergen over en wat blijft er dan over voor die laatste km?
Ik zit er trouwens ook aan te denken om Meintjes in te wisselen voor G.Martin en daardoor geld over te houden voor andere plekken....maar er is natuurlijk een reële kans dat Meintjes top 10 eindigt in het AK en 1e of 2e in het JK..dat zijn behoorlijk veel eindpunten.
dit zorgt uiteindelijk bij mij voor de wissel: Felline en Meintjes eruit voor Aru en G.Martin....nu is de vraag hoe winstgevend dit is aangezien ik G.Martin er waarschijnlijk nooit in ga zetten en dus puur voor de eindpunten heb. maar goed er zijn denk ik ook weinig etappes waar Meintjes voorin gaat eindigen. Ik gooi dan alleen met Felline wel een alleskunner weg maar daardoor heb ik wel Aru in mijn team, iemand die kanshebber voor de top 5 is (veel eindpunten) en in de bergetappes met de grote jongens mee kan.
hogere wiskunde dit! gelukkig is het nog maar 2 weken haha
Ik twijfel zelf ook om Kittel te nemen. Hij is in mijn ogen niet meer met afstand de beste sprinter in het peloton, wat hij bij Giant-Shimano destijds wel was. Die overmacht die hij destijds liet zien is er niet meer. Hij is dit jaar redelijk wisselvallig en mede door een sterk en vooral breed bezet sprintveld zal het lastiger zijn om er echt bovenuit te steken. Het verschil tussen pakweg de tweede en achtste plek is dit jaar misschien wel kleiner dan ooit en zijn concurrentie dus ook. Daarom zullen andere sprinters qua prijs/kwaliteit wellicht meer opleveren, al zijn die allemaal ook niet direct goedkoop. Daarnaast is zijn treintje met Sabatini-Trentin ook niet bovengemiddeld.
De grootste reden om hem wel te nemen zou zijn omdat hij vooraf de meest overtuigende kopman is. Zonder hem zou ik eigenlijk niet weten wie mijn onomstreden kopman zou moeten worden in de sprint. En een goede tijdrijder in de eerste tijdrit kan ik ook nog wel gebruiken. Mocht hij er toch bovenuit steken en de eerste sprints winnen, dan is de kans ook groot dat hij enige tijd in het groen zal rijden, en in dat eindklassement ook nog veel punten pakt. In dat geval is hij weer onmisbaar en zijn geld zeker waard.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.