Tour de France Scorito

1 2 ... 39 ... 283 284
Huggyfonz

is een froome volgens een ieder alleen rendabel als ie de tour wint of zien jullie hem ook nog genoeg punten halen als ie laten we zeggen 2e of 3e wordt. Hij heeft namelijk tot nu toe 3 maal de tour gewonnen maar ook alle keren dat ie dat deed de dauphine ervoor gewonnen. De keer dat ie uitviel in de tour had ie de dauphine ook niet gewonnen. Ik begin over de beste man te twijfelen.

Wielrennertje

Ik weet het ook niet zo met Froome, maar toch neem ik hem maar gewoon. Waarschijnlijk rijdt hij straks weer iedereen aan gort, erg balen als je dan door een beetje twijfel hem niet had.

WCEendT

Met dit parcours Kittel thuis laten is gekke werk, op welke manier ook, het blijft een stomme keuze.

Kittel is een van de eerste die ik in mijn team heb gezet en gaat er ook echt niet meer uit.

WCEendT

'@Nasibal
Begrijp ik het nu goed en verkies je Greipel boven Kittel mede door de prijs?

madeks

Wat verwachten jullie van de sprinters in de eerste tijdrit ?
Ik ben namelijk een beetje door aan het slaan met het aantal tijdrijders in mijn team, en vroeg me af of er naast Matthews nog sprinters vol de tijdrit gaan rijden. Kittel, Kristoff, Sagen en Demare moeten hier toch ook punten kunnen halen ?

flashke

Tompot is wel gecharmeerd door zijn grote idool Bachmann, zoveel is duidelijk.

Icon

'@Madeks, Kittel heeft vaker laten zien nog heel verdienstelijk te kunnen tijdrijden. Dit voornamelijk in het korte(re) werk. Ik denk (en hoop) dat hij de eerste tijdrit er ook vol invliegt, mede om in etappe 2 eventueel het geel te kunnen overnemen.

Van de rest weet ik het echt niet.

Laatst gewijzigd
jp.vanoosterhout

cavendish 2de achter bennett,maar voor mareczko,colbrelli,ferrari,mezgec..zou hij dan toch goed zijn in de tour de france ???

flashke

Tompot
het was maar een mopje omdat je tweemaal Bachmann schreef. Zoek er niets persoonlijk achter ;-)

Shimmy88

pff ik begin nu toch ineens weer te switchen met sprinters. Omdat Cav 2e wordt toch cav en bouhanni erin voor degenkobl en demare.

Nadeel is alleen dat ik geen sympathie heb voor cav en bouhanni en wel voor degenkobl en demare.

Lage rugpijn

'@ shimmy: Een 2e plaats in een tweederangs rondje is genoeg om je te doen twijfelen? :-). Maar goed , even serieus. Cavendisch kan best weer genoeg snelheid hebben voor een goede sprint maar vraag je ook eens af wat 3 weken tour doen met een net hersteld lichaam? Hij moet toch echt al die bergen over en wat blijft er dan over voor die laatste km?

Shimmy88

'@ lage rugpijn Maar was dit vorig jaar ook niet de discussie, dat omdat hij zich volledig had gefocust op de OS hij de bergen niet door zou komen?

TomScholten

Ik zit er trouwens ook aan te denken om Meintjes in te wisselen voor G.Martin en daardoor geld over te houden voor andere plekken....maar er is natuurlijk een reële kans dat Meintjes top 10 eindigt in het AK en 1e of 2e in het JK..dat zijn behoorlijk veel eindpunten.

dit zorgt uiteindelijk bij mij voor de wissel: Felline en Meintjes eruit voor Aru en G.Martin....nu is de vraag hoe winstgevend dit is aangezien ik G.Martin er waarschijnlijk nooit in ga zetten en dus puur voor de eindpunten heb. maar goed er zijn denk ik ook weinig etappes waar Meintjes voorin gaat eindigen. Ik gooi dan alleen met Felline wel een alleskunner weg maar daardoor heb ik wel Aru in mijn team, iemand die kanshebber voor de top 5 is (veel eindpunten) en in de bergetappes met de grote jongens mee kan.

hogere wiskunde dit! gelukkig is het nog maar 2 weken haha

Lage rugpijn

'@ shimmy88: Er is nogal een verschil tussen zelf de keuze kunnen maken of je afstapt en een verzwakt lichaam volgens mij. Maar goed, als je het anders ziet moet je hem natuurlijk selecteren.

Lage rugpijn

'@ tomscholten: Wie is G Martin?

TomScholten

Jonge renner van Wanty, al een aantal goede koersen gereden dit jaar. zou wel in de top 5 JK kunnen eindigen. Aan de andere kant voor 250.000 meer zit je al bij Buchmann

Lage rugpijn

Wordt druk met al die Martins... Er onstaat wel een beetje een buchmann hype heb ik het idee. 7 e in de dauphine is natuurlijk knap maar als je de wattages pakt die ze in de tour trappen lijkt me top 20 al een hele prestatie.

WCEendT

'@Lage Rugpijn
Hij is 750K natuurlijk snel waard met teampunten van Sagan en mogelijk ook Majka en daarnaast top 5 in jongere klassement voor misschien wel 17 etappe's + eindklassement.

Rawolf

Is buchmann in de tour niet in dienst van Majka? Lijkt me sterk dat Bora 3 kopmannen heeft. Majka heeft alleen poljanski/McCarthy verder

WCEendT

'@Random
Het is niet zo dat Majka top 5 gaat rijden hé, die heeft niet zoveel aan knechten, Buchmann zal wel zolang mogelijk voor eigen kansen mogen rijden lijkt mij. Het zou natuurlijk heel anders zijn als Buchmann bij Porte, Contador ofzo in team zou rijden.

Lage rugpijn

'@wc eendt: als je 17 etappes truipunten wil moet je hem wel 17x opstellen.

vasnd

Cavendish wat doe je nu... Zelfde verhaal met fantastische trein en kansen...

WCEendT

'@Lage Rugpijn
Jaah klopt, maar hoe dan ook, zijn kans om de 750K waard te zijn is redelijk groot.

WCEendT

'@Tompot
+ Sagan teampunten :P

Imbatido

Ik twijfel zelf ook om Kittel te nemen. Hij is in mijn ogen niet meer met afstand de beste sprinter in het peloton, wat hij bij Giant-Shimano destijds wel was. Die overmacht die hij destijds liet zien is er niet meer. Hij is dit jaar redelijk wisselvallig en mede door een sterk en vooral breed bezet sprintveld zal het lastiger zijn om er echt bovenuit te steken. Het verschil tussen pakweg de tweede en achtste plek is dit jaar misschien wel kleiner dan ooit en zijn concurrentie dus ook. Daarom zullen andere sprinters qua prijs/kwaliteit wellicht meer opleveren, al zijn die allemaal ook niet direct goedkoop. Daarnaast is zijn treintje met Sabatini-Trentin ook niet bovengemiddeld.

De grootste reden om hem wel te nemen zou zijn omdat hij vooraf de meest overtuigende kopman is. Zonder hem zou ik eigenlijk niet weten wie mijn onomstreden kopman zou moeten worden in de sprint. En een goede tijdrijder in de eerste tijdrit kan ik ook nog wel gebruiken. Mocht hij er toch bovenuit steken en de eerste sprints winnen, dan is de kans ook groot dat hij enige tijd in het groen zal rijden, en in dat eindklassement ook nog veel punten pakt. In dat geval is hij weer onmisbaar en zijn geld zeker waard.

1 2 ... 39 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.