Tour de France Scorito

1 2 ... 50 ... 283 284
Charlie33

'@rebellin. Ik zou voor de bovenste gaan. Gaan geheid veel punten pakken. Aanvallers van de bovenste plank. McLay helpt je dan weer in de lastige sprintetappes.
Je moet afwijkende keuzes maken om te winnen. Succes met je poule.

Knalerwtensoep

'@Rebellin Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor succes in het heden. Voeckler presteert gewoon niets meer. Mollema heeft een vermoeiende Giro in de benen. McLay rijdt dit seizoen als een krant.

kierewietje

'@Rebellin, ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, Contador en uitvallen??? Mollema heeft al een Giro in de benen en gaat knechten. Hij is niet duur en gaat wel wat punten pakken hier en daar. Ik vind het geen hele slechte keus, maar verwacht geen top-5 klassering.

bman84

Nieuw op dit forum. Mer veel interesse lees ik jullie , over het algemeen , zeer interessante discussies/input/etc. Doe op een bescheiden manier mee bij een vriendenpoule en laatste 2 jaar redelijk geëindigd. Lees hier weinig over Pinot. Was goed in vorm tijdens de Giro. Elk jaar in mijn team, maar toch teleurstellend. Staat toch weer op mijn lijst, kan het niet laten. :-) , mede vanwege zijn goede giro. Aanvallend/bollen dit jaar of de zware giro nekt hem?

Matt89

'@ bman 84

Pinot kan ofwel erg goed uitpakken ofwel dramatisch. Dat is de gok/afweging die je moet maken. Ik zit er zelf ook nog een beetje mee:)

@ Rebellin

Ik heb ergens gelezen dat zelfs Voeckler niet verwacht nog een etappe te kunnen winnen. Dat zegt voor mij genoeg. Hij is te oud en versleten, zal nog een paar keer in beeld rijden om afscheid te nemen en dat zal het zijn.

____

Ik heb denk ik mijn sprintersteam op orde; 8 man met een budget van 22.5m (volgens scorito is dan inclusief één knecht van 500k).
Ik heb geen enkele sprinter van 3.5m..
Verder zal ik mijn sprintteam dan aanvullen met truipunten of teamgenoten (Gilbert / Trentin etc..)

Zaken die nog van invloed kunnen zijn:
- Team Emirates voegt een interessante sprinter toe en hij is niet te duur.
- Cav gaat niet mee (dan wordt Hagen zeer interessant)
- Greipel rijdt Kittel op een hoop op het Duits kampioenschap.
- Bouhanni krijgt weer ruzie met z'n buurman.

Ik moet zeggen dat ik wel een beetje moeite heb met het feit dat er zo veel van het budget op gaat aan sprinters. Meestal focus ik op de klassementsmannen maar dat durf ik nu niet volledig te doen. Dat zou ook dom zijn gelet op het parcours.

Laatst gewijzigd
zomaareens

bouhanni...wel/nie... waarom rijdt ie eigenlijk niet zo best dusver dit seizoen? zijn daar redenen voor?

jsprunk

Ik heb moeite om Thomas weg te laten, maar kan de 2M hard gebruiken. Wie kan me overtuigen? :)

Pantano

Esteban Chavez gaat de bolletjestrui pakken, let op mijn woorden! Zijn vrije rol is perfect om in het begin tijd te verliezen en daarna veel aan te vallen. Wel best duur in het spel.

Treenert

Teamoverzicht

Klassementsrenner 6 € 19.500.000
Klimmer 3 € 2.750.000
Tijdrijder 3 € 4.250.000
Aanvaller 1 € 1.000.000
Sprinter 7 € 23.000.000
Knecht 0 € 0,00
Totaal 20 € 50.500.000

LeoR 16

Leuk dat mijn favoriete renner hier de laatste paar posts veel besproken werd. Heb met het oog op EBH ook het parcours eens doorgenomen en kom op 6 a 7 kansen om punten te scoren, zijnde rit 1,3,4,14, (15), 16 en 20. Afhankelijk van wat Cavendish gaat doen, kunnen daar nog rit 2,6,7,10,11,19 en 21 bijkomen.

Na een dramatisch zwak voorjaar, kwam hij goed voor de dag in eigen land (al had dat vooral te maken met de zwakte van de tegenstand), en viel hij nadien weer tegen in de Dauphiné. Vooral zijn slechte tijdrit baart mij zorgen, aangezien hij in de sprint meer een positioneringsprobleem had.
Toch denk ik dat hij een redelijk niveau zal halen in de komende TdF, om er nadien nog een sterk najaar aan toe te voegen, zei het deels met het oog op het WK in zijn achtertuin.

Treenert

Mijn verklaring: Bouhanni al een aantal keer gevallen waarvan één keer hard!!
http://www.nu.nl/sport/4658895/bouhanni-verliest-even-bewustzijn-bij-zware-val-in-ronde-van-yorkshire.html
Hij lijkt met angst te sprinten en dat maakt hem niet sneller.

Poeksel

In eigen land rijdt EBH altijd goed toch? Dus vanwaar je vertrouwen in hem dit jaar, leor 16?

alexzsci

Ben weer heerlijk aan het schaven, wisselen en schuiven en ben grotendeels rond denk ik, heb nog een klein deel van het budget over waar ik over twijfel, maar ben verder over zowel mijn sprintploeg als mijn klassementsploeg redelijk tevreden, beetje hulp bij het laatste restje wordt gewaardeerd:

McLay- Bennett- Atapuma

V

Colbrelli- Naessen- G. Martin

Qua samenstelling voor mijn ploeg bestaan beide opties uit een sprinter en twee mannen voor aanvallen/back up

zomaareens

'@ Leor. Precies als cav niet meegaat of heel vroeg afstapt om het toch niet gaat..wat heeeeel normaal zou zijn met Pfeifer...dan moet je m hebben gezien het aantal etappes waar ie punten gaat halen(al ben ik het niet eens met het feit dat ie in de tijdrit punten gaat halen..net buiten top20 denk) Als cav meegaat is het gewoon ruk..ik wil ook heel graag in mn team omdat ik fan ben, maar tja.. Dan gok ik toch bouhanni denk

martman85

'@rebellin: Voeckler gaat niet veel punten pakken is mijn voorspelling. Zal het vooral van zichzelf moeten hebben want team genoot punten zullen minimaal zijn voor hem. In 2016 heeft hij 30 punten gehaald. En met die 30 punten is hij zelfs geen 500k waard. Er zijn veel 500k / 750k renners die een stuk interessanter zijn dan Voeckler en alleen al aan teamgenootpunten meer dan hem gaan pakken.

sprintgeit

Ik zou dan voor optie B gaan, omdat Colbrelli meer punten gaat halen dan de andere 5 bij elkaar naar mijn verwachting. Beetje de vraag wat je zelf van Mclay verwacht.

Ben wel wat gekleurd, omdat ik weinig verwacht van aanvallend ingestelde klimmers als Bennett. De klassementsmannen, met name Aru en Bardet, zullen er vol voor gaan bij de weinige kansen die ze krijgen. In de Giro had men nog een beetje de houding: als het vandaag niet komt dan in de komende 8 bergritten wel een keer. Dat gaat in de tour niet op. Daarom verwacht ik aanvallend succes met name in etappes als 14 en 15, wat niet voor de Rollands en Atapuma's gaat zijn.

Niballie

'@jsprunk @Tompot

Thomas reed de laatste dagen wel in dienst van Elissonde (en Viviani), omdat die er als enige Sky renner goed voorstond.

tvm

'@ Alexzci,

Kun je niet voor Colbrelli, Bennett en G. Martin gaan? Of is dat te duur?

Ik heb nu nog een dilemma.
Stel, je mag 1 sprinter van het onderste rijtje kiezen. Welke neem je niet, en waarom?

Greipel 3.5 mln -intrinsiek de snelste. Wellicht minder in vorm? Heuvel op minder sterk
Degenkolb 3 mln Tussen beide sprinters in, zowel snelheid als heuvel op.
Matthews 3 mln - intrinsiek de minst snelle. Goed in vorm. Heuvel op sterk.

ajvs

Ben er in de grote lijnen al wel uit, enkel in mijn AK team moet nog wat gesneden worden:
Valverde slachtofferen voor Quintana (of toch Contador?) en dan Majka kunnen vervangen voor Aru.
Andere optie is Valverde vervangen voor Bardet en Majka voor Aru en 500k overhouden.

Note: voor de punchetappes zoals rit 3 en rit 14 kom ik sws wel 9 renners die ik kan opstellen dus ben Valverde daar niet per se nodig (al is hij daar ofc altijd handig).

lars91

'@tvm.

Ik zou alleen Matthews nemen.

elstupidoloco

Greipel niet, laat sneller lopen als hij niet eerste wordt en heuvel op minder
Degenkolb mist in mijn ogen ondersteuning
Matthews heeft een nette trein en gaat voor groen, dus moet sprinten voor ieder plekje.hij kan daarnaast een aardig stukje punchen. ik zou Matthews nemen

bramverbruggen

Ik was ervan overtuigd om Bardet te nemen. nadat ik zijn uitslagen dit seizoen heb gezien ben ik daar minder van overtuigd. Daarentegen was ik ervan overtuigd Yates niet te nemen omdat hij te duur was(mijns inziens). Hij heeft toch best leuke resultaten neergezet dit seizoen, alleen de dauphine was ruk. Daarnaast zijn de witte trui punten die Yates gaat pakken een flinke voorsprong op de totaalpunten die Bardet gaat pakken. Zo heb ik die 500K bespaard voor die ene sprinter die ik nog graag wilde. Ik ben er denk ik wel uit op deze manier, laat het maar beginnen!

Imbatido

Zou het lonen om dit jaar 9 sprinters mee te nemen? Of zou het beter zijn om te kiezen voor 8 sprinters, en te kiezen voor de zekerheid van de geletruidrager die met truipunten minstens 10 punten haalt, en misschien zelf nog tussen 15 en 20 finisht? Ik heb het idee dat als je voor 9 sprinters gaat je dan veel 'restpunten' laat liggen, waardoor die 9e sprinter zijn geld wellicht niet waard is. En dan ga ik niet uit van een eventuele budgetsprinter, maar in het segment 1,5+. Het voordeel is natuurlijk dat mocht iemand uitvallen dat je dan nog altijd kan overgaan op 8+1, maar heb je wel veel geld in rook zien opgaan.

Mathieu Moller

Ik heb zelf wel negen sprinters, vanwege het grote aantal sprintkansen. Zoals je zelf al zegt, is het handig om wat backup te hebben mocht er een uitvallen of niet aan sprinten toekomen (Bennett vorig jaar). Ook kun je een aantal sprinters in de bergetappes nog opstellen voor groene-trui-punten of teampunten, maar het ligt ook grotendeels aan hoe je uitkomt met je budget.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Ik zit een beetje te stuiteren over Greg v A en Gilbert. Ik heb nu 8 sprinters maar overweeg er nog 1 extra te nemen en een van deze beide heren te laten vallen. Aangezien ik ervan uit ga dat een sprinter die top 10 kan rijden in verscheidene sprints aankomsten meer punten binnenveegt dan 1 van deze 2.....

1 2 ... 50 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.