Tour de France Scorito

1 2 ... 6 ... 283 284
Quintana10

Budget is misschien iets aan de hoge kant, maar de keuzes die je gedwongen word te maken zijn ook meteen de belangrijkste keuzes. Wie van de top sprinters en wie van de favorieten laat je buiten je selectie ? En elke dag de goede kopman kiezen gaat doorslag gevend zijn.

ploep

Elke grote ronde weer dezelfde kritiek, het budget is te hoog, mensen vragen tips zonder zelf hun keuzes te verantwoorden, laat lekker gaan! Een paar man die een lijstje geven voor wat kritiek is niet zoveel mis mee. Daar krijg je door dat bijvoorbeeld Colbrelli even onder de loupe komt en dat is toch prima. Door die lijstjes reflecteer je ook je eigen keuzes, prima als het zo nu en dan gebeurt. Daarbij, dat een Calmejane genoemd zou worden is een kwestie van tijd, maar ga je hem daarom nemen? Ik ken zijn voorseizoen en talent, maar voorlopig staat hij niet in mijn team omdat ik qua 750k renners denk dat Bennett en Arndt meer punten gaan nemen. Soit, koffiedik kijken.

Zeker bij de Tour, laat lekker gaan en als je écht wil scoren met je kennis, dan moet je lekker op je werk meedoen of met je familie.

Voorts één tip voor een ieder, selecteer die mannen waar je waardering voor hebt en laat mannen die je niet gunt links liggen. Dan blijft je emotie tijdens de koers puur en is het leuker om te kijken. Dit gezegd hebbende moet ik eerlijk zijn en Ullissi gaan vervangen, ach wel nee, zo erg is 'ie nou ook weer niet.

Random wielerliefhebber

Zijn er eigenlijk wel etappes voor mannen als ulissi? Op het eerste gezicht zie ik weinig waar een puncher sowieso gaat winnen

arviidd

Zo ik ben ook begonnen aan een team en ik heb 8m over. dat is niet best! Wat een budget.

Zadelpen

Als je de duurste 5 ak mannen pakt, en de 5 duurste sprinters zit je al rond de 40 miljoen. Het budget is helemaal niet te hoog.
Wordt vermoeiend die zogenaamde kenners die steeds klagen over de spelregels. 'meer voor de massa', 'geen spel voor de kenners', bla bla bla.

Een beetje zielig hoor.

--

Ik heb er wel heel veel zin in, en mijn team staat nu al als een huis, ;-).

Laatst gewijzigd
Mardai

Imo is het budget helemaal niet te hoog. Ik had er graag nog 2/3 miljoen bij gehad ;-).
Nu een team maken is nutteloos. Ik wacht nog even tot de teams definitief zijn. Maar zoals bij Vuelta geen Quintana nemen met Froome durf ik niet aan

arviidd

'@Zadelpen: Aah dus als je dat zegt ben je een kenner. En precies wat je zegt de 10 beste mannen en dan heb je nog 11 miljoen over. Veel te veel! er zijn zat leuke renners van 750.000 en 1.000.000 om je team mee aan te vullen.

Maar ach ja wie ben ik, wie ben jij? Laat mensen lekker zeggen wat ze willen en maak er niet van dat het zielig is.

WCEendT

'@Budget
Kristoff en Greipel zijn hun geld no-way waard als je Kittel al neemt om als kopman te kiezen, team zonder die twee is zonder enige moeite in elkaar gezet.

Mardai

Zadelpen laat je team maar even zien ouwe reus

WCEendT

'@Zadelpen
Het kunnen kiezen van de 5 beste AK-renners en 5 beste sprinters vereist letterlijk 0 kennis, juist de prijs- kwaliteit verhouding, zien wanneer iemand zijn geld echt waard kan zijn is wat er kennis vereist.

De 10 toppers + 10 1-2M renners kiezen kan letterlijk iedereen.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Als je tot 50 kan tellen dan is dat idd makkelijk. Maar heb je dan ook een goed team? Dat valt nog te bezien.

JimKro

'@ wceendt

Maar dat kan dus helemaal niet. Daarnaast zijn de sprinters allemaal 2,5 of meer.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@JimKro
Dat kan zeker wel lol.

Edit:
Vooruit enige keuze die je moet maken is het weglaten van één 4M+er, dan kun je de 10 3.5M+ers aangevuld met Gilbert, Swift, Kwiat, Trentin etc. etc. etc.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Welke renner is PBF?

Zadelpen

Niet op mijn telraam wceendt haha, ;-).

Zogezegd, 5 top ak, 5 top sprinters is 40 miljoen, dan heb je nog een miljoen of 11 voor 10 man.

Dus je kan niet zoals jij beweert 10 man van 1a 2 miljoen nemen. Maar 10 man van 1 miljoen.

En dat scheelt een stuk....

Edit

ah!!!!!! Je eerste concessie is reeds gemaakt middels een edit....

Je moet je, denk ik, niet blind staren op het budget alleen. Er doen zoveel goede, wat zeg ik, fantastische renners mee dat er vele, moeilijke keuzes over blijven.

Even de 10 duurste mannen pakken en nog 10 tropische verrassingen erbij proppen, daar ga je het echt niet ver mee schoppen deze tour.

Aldus Zadelpen.... haha, verder geen waarde aan hechten, ;-).

Laatst gewijzigd
Mardai

Wat verwachten jullie van Pinot? Hij wou eigenlijk niet naar toe maar 'moest" van zijn team. Hij gaf aan voor etappezeges te gaan. Gaat hij zijn 2 miljoen prijskaartje in genoeg punten omzetten?

ronddraaien

'@pirazzi
Ik weet niet waar je het haalt, maar vermoedelijk zal PBF geen renner, maar een berg zijn. De eerste aankomst boven noemt niet toevalling: Planche des Belles Filles. Vroem Froem http://www.procyclingstats.com/race/Tour_de_France_2012_Stage_7_La_Planche_Des_Belles_Filles

pirazzi

Aha , bedankt, zie de post van 8 juni om 12:26. "Op een Martin ( Tony of Dan?), op PBF ...

Knalerwtensoep

PBF waar Sagan nog vrolijk op het 20%+ stuk een wheelie doet..

ditisdavid

Dat is serieus lelijk geformuleerd van me, die reactie. Wat ik bedoelde: op Planche des Belles Filles (=PBF, kennelijk minder gangbare afkorting dan ik dacht) zal Roglic een eventuele gele trui normaal gesproken niet met succes kan verdedigen, laat staan dat hij de gele trui daar kan veroveren op Tony Martin (niet omdat Martin te weinig zal verliezen maar omdat Roglic niet bij de toppers kan blijven, voor alle duidelijkheid), dus zal Roglic, in het m.i. onwaarschijnlijke geval dat hij in etappe 1 (of 3) het geel pakt, dat in etappe 5 verliezen en is het dus zelfs als hij het geel vroeg pakt de vraag of hij 2 miljoen waard is.

jasper1991

Porte niet erg overpriced voor 4.5m? Vorig jaar nog 2.5m als ik het goed heb. Daarnaast komt Porte elk jaar wel weer wat tegen, heeft vaak een slechte dag, lekke band voor de finale in etappe 2, het motorincident, dit allemaal in 1 tour. Verder een tijdstraf in de giro als gevolg van een wielwissel van een niet-ploegmakker. Ook toen hij moest knechten voor Froome voorgaande jaren had hij vaak 1 of meerdere slechte dagen... Daarentegen is hij in kleinere ronden ijzersterk... Heeft dus nog nooit echt bewezen dat hij ongeveer 450 punten zou kunnen gaan halen in een grote ronde, zou zomaar weer een plaats buiten het podium kunnen gaan worden... Wat ook een nadeel is dat hij, in tegenstelling tot Bardet en Contador, minder vaak in de aanval zal gaan als het klassement in het water valt... Kortom, veel nadelen, maar kan ook zomaar eens de tour winnen als froome niet 100% is

Poeksel

Je geeft het goede antwoord op je eigen vraag ;)

Casey

Noteert u Robert Gesink maar!

Of toch niet...? : )

ConINGtador

Heb ik onder een steen geleefd als ik zeg König en Dauphiné?

alexzsci

Ik heb een aantal vragen waar ik graag jullie mening over hoor.

Zo vraag ik me ten eerste af wat de rolverdeling zal zijn binnen de LottoNL ploeg? Bennet heeft al is laten zien top 10 in een grote ronde te kunnen rijden, maar deed dit wel met maar 2 top 20 noteringen in etappes. Twijfel dus of hij zijn 750k waard gaat zijn, helemaal als hij zich weer toelegt op een klassement wordt het lastig om te kiezen wanneer je hem opstelt.

Daarnaast vraag ik me af of Sunweb ergens heeft laten weten of ze vol de kaart Matthews gaan spelen in alle sprints? Als hij zich op specifieke aankomsten gaat toeleggen wordt Arndt namelijk erg interessant.

Tot slot ben ik benieuwd naar wat mensen inschatten als de ideale verdeling van je team, ik heb momenteel 8 sprinters, 7 klassementsmannen, 1 tijdrijder en 4 aanvallers...

1 2 ... 6 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.