Tour de France Scorito

1 2 ... 5 ... 283 284
flashke

Je kunt nog steeds een goedkope renner kiezen en met het overschot van een doorsnee topper een absolute topper maken. Gewoon even de afweging maken. Als iemand trouwens denkt dat Cav de Tour gaat winnen, zal hij sowieso tekort schieten, hoog budget, laag budget of geen budget: wie de koers goed volgt én wat geluk heeft zal winnen. Die voorwaarden zijn cumulatief, dat is al altijd zo geweest op dit spel, bij uitbreiding elk spel.

Ik vind het wel redelijk interessant qua koopjes. Veel goede renners voor echt weinig geld staan er misschien inderdaad op het eerste zicht niet bij, maar een renner die bv nu 2M kost terwijl ik hem ook zou overwegen voor 3.5M noem ik ook een koopje.

Laatst gewijzigd
Niballie

'@poppeltje

Nee.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Ik lees hier van alles over budget. Denk dat iedereen met dit bedrag leuke dingen kan doen en dat max. 5 miljoen voor een renner juist deze keer goed te rechtvaardigen is omdat je iedere dag een andere kopman kunt kiezen. Het sprinten zal in grote mate beslissend zijn denk ik. Hoe je het ook wendt of keert, er doen eigenlijk 10 sprinters uit de eerste lijn mee (2,5 miljoen of duurder) en daar kun je er maar een stuk of 4-5, misschien 6 uit kiezen als je een gebalanceerd team wilt. De keuze daar is eigenlijk al beslissend (is Cavendish goed en hoe lang houdt hij het vol; rijdt Bouhanni nou eindelijk eens een paar ritten leuk mee; eindigt Sagan in de vele massasprints 'gewoon' elke dag top-5 in dit veld), maar je moet dan ook nog een man of 4 selecteren die daarachter kunnen eindigen in al die vlakke ritten en dat is óók beslissend. Klassement eigenlijk idem, er zitten wel aardig wat mannen bij die ik goedkoop vind en waarvan ik denk dat ze ofwel hoog kunnen eindigen of meerdere keren voor een ritwinst zullen gaan, waarbij de factor tijdrijden wat mij betreft ook altijd meegewogen moet worden. Sommige toppers vallen altijd tegen qua puntenoogst doordat bergritten vaak andere winnaars dan de favorieten kennen (zeker in de Tour). Dan de eerste tijdrit. De winnaar kan maar zo 5 dagen in het geel rijden; maar als diegene die je daar specifiek voor bedenkt niet wint, levert ie dan wel z'n geld op? Kortom, het gepuzzel kan weer beginnen!

Laatst gewijzigd
ronddraaien

Het blijft wel fantastisch om iedere keer te lezen hoe Scorito zelf de renners inschat. Zo is Tim Wellens plots een even sterke klimmer als Yates of Meintjes, en beter dan Roglic. Ook dé man in vorm, Simon Gerrans, wordt tussen de klimmers geplaatst. Bennatti en Cimolai krijgen twee (2!!!) sterren als sprinter, Gilbert, winnaar van de Ronde van Vlaanderen krijgt één ster als kasseirenner terwijl je boy Lars Boom nog steeds drie sterren krijgt, meer dan Naesen en Bo Hagen(waarom bestaat die categorie trouwens nog?).
Er zouden blijkbaar ook slechts 15 renners meedoen aan de Tour die een betere tijdrit hebben dan Bardet.

Die sterrenverdeling is hét middel om eenmalige wielervolgers uit te schakelen.

Filipo

Pff wat een hoop mooie renners voor lage bedragen. Budget had inderdaad best naar beneden gekund. Wellicht een optie zoals eerder ter sprake kwam om in de subpoules zelf een budget te hanteren. Geen gekke gedachten en meer uitdaging.

WCEendT

Ach 50M we moeten het er maar mee doen deze keer.

Filipo

'@tompot

Natuurlijk kan je het onderling zelf regelen. Denk dat zo'n optie een toegevoegde waarde kan zijn aan het spelletje om meer uitdaging te creëren en niet heel lastig te integreren is in de software.

jsprunk

Wie zei dat er geen toppers meededen aan deze Tour? Zomaar even 20 toppers aangevinkt en daarbij een hele hoop toppers overgeslagen.
Er zijn veel bekende renners die erg goedkoop zijn, wat mij betreft.

Crashtester

Er doen veel toppers mee, maar ook wel heel veel 'met een verhaal'. Froome lijkt minder dan de vorige jaren, Quintana wellicht vermoeid door de Giro, Chaves misschien nog niet helemaal fit, same voor Aru, en ook Cavendish, en Bouhanni etc.

Duidelijk is wel dat de sprinters deze Tour veel kansen krijgen, daar ligt mijn eerste focus nu in ieder geval op.

jort101

De Tour, meestal de lastigste poule om hoog te eindigen.. maar ik heb er weer zin in ;)

Wielrennertje

Zit nu wat te puzzelen enzo. Heb nu steeds bij de laatste plek rond de 1.5 tot 2 miljoen over, terwijl ik dan al allemaal toppers heb geselecteerd..

jsprunk

De beperking ligt voor bij de 20 plekken. Ik wil nog meer renners selecteren :p

Er is toch best wel wat te kiezen, vind ik. Als je kijkt bij "sprinters", staan daar 13 man die allemaal de moeite waard zijn en dan ontbreken er nog wel wat die je ook als sprinter aan zou kunnen duiden. Meer dan 9 in je team heb je er echter niet nodig.

Papa Bart

Ik heb verdomme veel te veel geld in scorito maar niet in het echte leven, wat is dat voor een verdeling? :-)
Uhm puzzelen weer begonnen, maar nog wel een beetje vroeg. Ik vind met name het logischerwijze enorme aanbod aan sprinters deze tour lastig....

Random wielerliefhebber

Mijn voorlopige formatie bevat geen contador froome quintana kristoff

Wat vinden jullie ervan?

Swift
Groenewegen
Colbrelli
Demare
Greipel
Cavendish
Kittel
Sagan
Gilbert
Brambilla
T Martin
Roglic
Uran
Ion izagirre
Latour
Meintjes
bardet
Yates
Valverde
Porte

hartstikkebedankt

'@Random ik vind dat je weinig garanties hebt voor je klassement verder ga ik niks zeggen.

Enige renner die ik er uit pak, wellicht ter discussie op het forum: zo'n Colbrelli voor 2 miljoen in de Tour de France. Een erg goede renner maar in de massasprints zit er denk ik met het huidige veld niet heel veel meer in dan gemiddeld plaats 10-12, terwijl je bij andere aankomsten weer moet gokken dat hij mee zit.

Laatst gewijzigd
Timdepunter

We gaan niet het hele team plaatsen @random wielerliefhebber.
Het forum gaat niet vertellen wie je wel of niet uit dat team moet kiezen. Je moet zelf beslissingen maken

Awakenings83

Waarom altijd die hele teams plaatsen. Maar goed dat weten we inmiddels. Zijn we trouwens zon beetje de namen die ik hier de afgelopen dagen voorbij heb zien komen. Goed meegelezen dus😓

JimKro

Ik krijg bij sommige mensen het idee dat ze een ander spel spelen dan ik. Ik moet behoorlijk harde keuzes maken om een gebalanceerd team op de been te zetten binnen dit budget.

Daarnaast is het qua budget echt niet meer dan in andere jaren. Ik denk eerder minder, aangezien er meer renners bij zitten in de categorie 2-3 miljoen.

Laatst gewijzigd
Kingstown

'@ Tim:

Wie zijn die "we" waar je het over hebt? Jij en je parkiet?

Timdepunter

Nee mijn struisvogel. Haha iedereen haat die lijstjes.

Wielrennertje

Tja, het spel speel je uiteindelijk voor de lol. Als je nu alles een op een gaat kopieeren uit teams die hier worden geplaatst is dat natuurlijk diegenes eigen keus, maar wat is dan nog het nut van het spel? Ik maak gewoon mijn eigen keuzes, we kunnen alleen moeilijk gaan zeggen wie iemand moet gaan nemen, daar gaat het spel nu net om..

WCEendT

Net in een keer een team in elkaar gezet, budget is serieus veelte hoog. Zeer spijtig dit, zonder enige moeite kun je alle toppers in je selectie opnemen.

Geurtje

Klopt WCEendt. Budget is te hoog, maar straks komen er nog renners bij dan gaan we weer twijfelen. Ik had m ook in 20min klaar.

Random wielerliefhebber

Ik speel voor de lol, boeien als mensen mijn team kopiëren.

Crashtester

'@WCEendT: Nou moet je niet gaan overdrijven, je moet echt wel keuzes maken. Laat mij maar eens een team zien waarin plek is voor zowel Froome, Quintana, Porte, Valverde, Contador en Bardet als Sagan, Kittel, Cavendish, Greipel en Kristoff.

1 2 ... 5 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.