Tour de France Scorito

1 2 ... 77 ... 283 284
ConINGtador

Zozo, maar liefst 3 sterren. Wel leuk zo'n lijst.

Laatst gewijzigd
De bavariaan

kwestie van tijd jongen haha, ik hou het bij voor de vuelta en giro volgend jaar:P

jort101

Zozo, ik hoor bij de 5-star Tourforum gebruikers :) Leuk zo'n lijst! En ik zal de 5 sterren proberen te behouden de komende rondes ;)

De bavariaan

ik zal hem de komende weken wat updaten zo nu en dan, motiveert ook gelijk om mooie verhalen te posten ipv shit waar niemand iets mee opschiet.
voorspel is altijd belangrijk, hier ook... haha

Imbatido

Ik vraag me af hoe Guardini überhaupt op de startlijst is gekomen. Die vent is bezig aan zijn slechtste seizoen uit zijn carrière en wordt zelfs in de Tour of California buiten tijd gereden. Kan me niet voorstellen dat ze die meenemen.

jort101

Achja.. hij heeft zoals eerder vermeld toch al 39 profzeges geboekt. En ze hebben niet veel meer sprinters bij UAE. Zal zomaar eens kunnen verassen deze tour denk ik.

zomaareens

Zak ik in aantal sterren als ik zeg dat in Daniel Martin een top 5 toedicht deze tour?

gesink/dekker

'@Jort101,
Kan inderdaad de verrassing worden. De sprints van Ben Swift in Dauphine waren wel redelijk maar niet super. Verwacht dat de sprintsnelheid van Guardini hoger ligt, dan van Swift. Maar of Guardini aan het einde fris genoeg is om mee te sprinten betwijfel ik gezien het seizoen.

UAE, heeft wel 3 "sprinters" mee met Ulissi, Swift en Guardini. Ben benieuwd wie ze gaan uitspelen. Voor de pure sprintsnelheid Guardini, maar denk toch dat ze gaan voor Swift --> betrouwbaarder.

tvm

Zomaareens,
Sterren zakken niet. Die vallen.
Ze vallen op.

jsprunk

Ulissi een sprinter noemen gaat wat ver? Hij reed in de giro 2016 ereplaatsen in bergetappes en won 2 punchetappes.

tvm

'@jsprunk, eens.
Ik weet dat vergelijkingen altijd mank gaan, maar toch zou ik Ulissi willen vergelijken met Bettini. Hij heeft een aardige sprint in huis, maar is geen topsrinter. Hij kan aardig bergop, maar is ook geen topklimmer.
Hoewel hij natuurlijk qua klassiekers nog niets heeft bereikt in vergelijking met Paolo.

RubenVB

'@De Bavariaan hahaha ja, hier moest ik om lachen.

Is een keer wat anders dan het herhaal verkeer!

@Jsprunk Ulissi heeft minimaal 5 % omhoog nodig om te sprinten

jort101

'@gesinkdekker
Denk idd dat ze Swift uitspelen. Zou ook kunnen dat ze beide mogen sprinten.

aardappeljager

Misschien dat ik het (voor nu) weet.
Als klimmende aanvaller is Atapuma wel een mooie voor mijn team ipv Felline. Dan hou ik 250k over, maar dat is ok.

Heb op dit moment Naessen nog in mijn ploeg, dus die zou ik kunnen opwaarderen naar een 750k tijdrijder bijvoorbeeld

ONCE

http://www.cyclingnews.com/news/swift-will-return-to-tour-de-france-with-freedom-to-hunt-victories/

Stukje van eerder dit jaar. Lijkt erop dat ie gewoon wat stages gaat uitzoeken die m liggen.

elstupidoloco

'@De Bavariaan: "praat lekker mee", heerlijk commentaar, klinkt als: "heeft er de ballen verstand van, maar doet lekker mee." Soort van Bram Tankink, totaal niet geschikt om ook maar iets te winnen, maar fietst leuk mee!

@gesink/dekker: guardini en swift beiden voor eigen kans lijkt me reeel. Om nou een leadout te hebben voor plekje 16 van swift is ook zo wat

jort101

Zouden ze dan toch voor guardini gaan op het vlakke?

Laatst gewijzigd
JimKro

'@de bavariaan

Haha erg geestig 😂 . Nog een handig overzicht ook!

Swift wordt overigens mijn ultieme sprint/aanval/punch man. Veel etappes inzetbaar voor weinig geld met een beetje geluk.

ONCE

Jort101.

Kan. Of guardini doet een Savitskytje

jort101

'@once
Haha dat kan ook, daarom neem ik hem ook niet ;) Zijn wel betere alternatieven.

vasnd

Haha dat sterrenlijstje, hulde!

Zabel is een interessante man als Kristoff uitvalt. Gut feeling zegt me dat hij ziek wordt.. Als Guardini wil en mag dan haalt hij zijn prijs er wel uit. Maar ik heb geen plek voor een goksprinter :(

honderdprocent

Ik doe voor het eerst serieus mee en ik ben er bijna uit al zal ik nog wel wat wisselen.

Ik vind het lastigste het kiezen van een klimvrijbuiter. Navarro, Gesink, Latour, Uran en de duurdere Pinot, de gendt, rolland, barguil en brambilla en Ulissi die ook kan punchen het zijn er veel te veel en heb maar plaats voor 2. Pinot en Gesink mijn ideale keuze kan ik natuurlijk weer niet betalen. Wordt weer puzzelen.

Vraagje: Ik ben wel benieuwd wie de laatste man van Bouhanni is en wie dus zou mogen sprinten als hij afstapt. Van alle sprinters lijkt me de kans het grootst dat Bouhanni afstapt. Kies je Laporte of Van Genechten, volgens mij is het Laporte die zou mogen sprinten, kan je best punten scoren en de eerste etappes stel je gewoon Roglic op met de gele trui ;)

ONCE

Soupe-laporte is het vertrouwde lead out koppeltje van bouhanni. Normaal gesproken laporte laatste lead out maar zal sws de honneurs waarnemen mocht bouhanni wegvallen.
V genechten zit in de voorselectie maar lijkt me stug dat die mee naar de tour gaat.

Laatst gewijzigd
De bavariaan

vorig jaar was laporte de man inderdaad, een van de weinige meevallers in mijn team.
nu zou ik eerder zabel nemen, die is zeker de man als kristoff afstapt.
vreemd genoeg is mijn goedkoopste renner 1.000.000 dus zit niet echt met het gokje van de 2e sprintkopman

Phoenix0000

Dat jullie überhaupt praten over sprintopties van onder het miljoen in deze tour.

1 2 ... 77 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.