Tour de France Scorito

1 2 ... 8 ... 283 284
jsprunk

Ik ben eigenlijk al best tevreden over mijn team. Grootste twijfel zit bij Yates. Vandaag niet echt overtuigend in de Dauphiné en met 3M wel aan de prijs.
Maar ja, wie gaat er dan 2 weken in het wit rondrijden? Toch plakker Meintjes? Of Latour/Buchmann voor de grote verrassing?

nathancouw

Wil toch even melden dat De Noorse Reus ziek was tijdens Dauphine. Dus als hij nou 100% is gaat hij zijn geld wel waard zijn, denk ik ;)

nathancouw

De eerste selectie is gemaakt, toch een leuk team samen kunnen stellen met 9 (!) topsprinters. Dit kost me uiteraard wel ietwat klasse in de bergen. Toch Froome & Porte (vertrouwen in Richie, dit jaar wordt het jaar!).

gesink/dekker

Toch lastig om conclusies te trekken uit de rit van vandaag. Hoe is de voorbereiding van de renners, op hoeveel % zitten ze. Eigenlijk begint de tour voor de klimgeiten pas over 4 weken. In die 4 weken kan je nog veel gebeuren maar zie je weinig van de renners die nu actief zijn.

Heb nog wat vraagpunten over oa Yates, Buchmann, Meintjes, Fulgsang. Maar zo zijn er vandaag nog wel een aantal verrassingen naar voren gekomen zowel positief als negatief. Blijft puzzelen

zomaareens

Ja fuglsang... wat moet je ermee he..

wielerliefhebbervandeweek

Jammer dat er nog steeds geen 1.250.000 of 1.750.000 renners zijn. Nu moet je perse 2 van 750.000 doen

Yorin

'@jasper1991 volgens mij geef je antwoord op je eigen vraag

embargo

Volgens Scorito is Landa samen met Thomas de kopman in de bergen.
Die stagiar moet echt minder knippen en plakken hoor

Kraanwater

Verwachten jullie iets van thomas? Zelf ben ik geen wielrenner maar hoe snel kan je herstellen van zo'n val? En hoe lang zou je de vorm kunnen doortrekken na zo'n giro. Vond hem er namelijk daar wel goed uit zien

Poeksel

Ze zullen hem niet opstellen als hij niet fit is, Kraanwater. Genoeg alternatieven bij Sky tenslotte.

ONCE

Fit en top zijn wel 2 verschillende dingen.
Die val was niet zo bijzonder dat ie er nu nog last van heeft. Hij zal best fit zijn maar kan me nauwelijks voorstellen dat ie top is omdat ie zich 100% op de Giro heeft voorbereid

nasibal

Duidelijk opnieuw gemaakt voor het 'grote publiek' deze scorito, maar dat was natuurlijk te verwachten. Minstens net zo ruim als het budget zijn de keuzes, er is naar mijn bescheiden mening niet echt één voor de hand liggend 20-tal met slechts 2 of 3 'variabelen'. Er is geen noodzaak voor 'pareltjes' maar wél de ruimte om hier flink mee te scoren, ook gezien het parcours. Helemaal prima dus :)

Laatst gewijzigd
vasnd

Deze discussie hebben we toch elk jaar weer joh. 'Te veel budget' en 'je moet wel de toppers allemaal meenemen want stel dat ze wél gewoon presteren..' En elk jaar zijn er weer uitvallers en verrassingen die de 'pomp je budget in top 5 grote namen AK en top 5 grote namen sprint' mentaliteit weer het afvoerputje in vegen. Elk. Jaar. Weer.
Dit is nooit een winnende strategie geweest in dit spelletje. De grote gok/expertise zit 'm in het vooraf aanwijzen wie van de klappers er níet zal presteren en dat budget in een subtopper steken waar je vertrouwen in hebt. Soms (vaak) is dat puur gokken.
Zo'n renner uit de groep Izagirre, Majka etc zal ongetwijfeld beter scoren dan een van de super dure renners. Maar wie :).

timplify

Is Naesen niet iets? Gisteren sterk. Of zouden ze bij AG2R alle ballen op Bardet gooien?

jsprunk

2 jaar geleden was het winnende team:
Froome 5M (c)
Quintana 5M (c)
Sagan 5M (c)
Contador 5M
Greipel 4M
Valverde 4M
Van Garderen 3.5M
Kristoff 3.5M
Degenkolb 3M
Bardet 2.5M
Pinot 2.5M
Coquard 2M
Demare 1.5M
Gesink 1.5M
Thomas 1.5M
Dumoulin 1M

Pareltjes zoeken om te winnen, is dus echt niet nodig (al mocht je toen nog een selectie van 16 man opstellen).
Overigens was het optimale team destijds (zie https://qnh.eu/analytics-om-de-tour-pool-op-je-werk-te-winnen-deel-2/):
Froome 5M (c)
Quintana 5M
Sagan 5M (c)
Greipel 4M
Valverde 4M
Degenkolb 3M
Rodriguez 3M
Bardet 2.5M
Pinot 2.5M
Coquard 2M
Porte 2M
Gesink 1.5M
Thomas 1.5M
Van Avermaet 1.5M
Gallopin 1.5M
T. Martin 1.5M (c)
Poels 1.5M
Boasson Hagen 1.5M
Jungels 750K
Pauwels 500K

De laatste 2 zou je toen pareltjes kunnen noemen.

pirazzi

Tony Martin captain in het optimale team van 2016 met als hoogste uitslag een negende plaats, opmerkelijk. Hij reed toen wel voor Quick Step dus kreeg teampunten van Kittel. Edit: zie nu dat het om de Tour van 2015 gaat.

Laatst gewijzigd
nasibal

Als ik me niet vergis harkten Dumoulin en thomas in die tour toen ook bovenverwachting (geeikt naar de gemiddelde wielervolger) veel punten binnen. Wat bekendere renners, maar voor die prijs en rol destijds toch minstens halve pareltjes te noemen.

Pareltjes hoeven niet altijd onbekende renners te zijn. Het kunnen ook "onverwachte" relatief laaggeprijsde renners zijn.

Laatst gewijzigd
vasnd

Ja, achteraf is het mooi wonen ((c) Theo Maassen).
Parels zijn niet altijd onbekende renners..

Ik ben nog niet uit over de jongerentrui. Je moet iemand kiezen om er wat eindpunten mee halen, maar kan een evt dure foute keuze worden. Geen simpele keuze ala Giro.

Laatst gewijzigd
vasnd

Haha Nasi ik wilde net het prijs/punten verhaal toevoegen :P.
In de Tour wat minder relevant vanwege het brede veld dan de 2 kleinere ronden met minder top kanshebbers.

Poeksel

'@timplify: Olivier Naesen zou best de Polanc van de Tour kunnen worden ;)

nasibal

'@poeksel

Je bedoelt die renner waar je vooraf veel van verwacht, het ook waar maakt, maar onverklaarbare redenen steeds niet door je opgesteld wordt? ;)

@Vasnd

Helemaal mee eens.

ditisdavid

Ben nu buitengewoon benieuwd hoe dichtbij Froome tov Porte zit qua piekmoment. Deze Tour is qua klassementsrenners sowieso veel lastiger dan vorig jaar.

Laatst gewijzigd
Icon

Welke renners zullen dit jaar voor de bollentrui gaan?

Heb gehoord dat Majka voor een Algemeen klassement wil gaan rijden.

Poeksel

Je snapt hem Nasibal! Al scoorde Polanc ook klassementspunten.

@icon: De Gendt wellicht?

Mardai

Wat is er met Yates aan de hand? Hij bakt er niet veel van op dit moment in de Dauphine.

Buchmann is iig een stuk goedkoper alternatief.

1 2 ... 8 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.