Ja, daar heb je wel gelijk in en veel van deze dingen zijn ook rijder afhankelijk.
Zoals je zegt trekt Froome vaak zijn goede vorm van Dauphiné door, samen met Bardet.
Nibali presteert vaak niks voor zijn grote ronde, Quintana zit juist veel in Colombia en pakte eerst altijd de route du sud.
Valverde kan gewoon 3 grote rondes achter elkaar rijden
Blijft lastig keuzes maken! Welke sprinters zijn top? Ik twijfel erg over de topsprinters Greipel, Cavendish en kristoff. Kittel lijkt me een zekerheidje en mannen als bouhanni en demarre Hoe zit het daar mee. Zo lijkt bij aanvang het budget aan de hoge kant maar blijft het op het einde voor mij toch nu al erg puzzelen...
'@steefje Matthews heeft gezegd graag een serieuze uitdager voor Sagan te zijn wat betreft de groene trui. Hij zal dus waarschijnlijk vol sprinten om net die 2 plaatsjes hoger te eindigen, wat voor de mensen met hem in hun team heel fijn is ;) , terwijl een Kittel bijvoorbeeld sneller zal laten lopen als hij merkt dat hij niet gaat winnen.
Wat betreft onzekerheden lijkt Cavendish nog wel de grootste, die is herstellende van Pfeiffer en heeft niet heel veel wedstrijdritme op dit moment. Greipel en Kittel lijken inderdaad toch wel zekerheden. Voor Bouhanni zou ik ook niet meteen een reden zien waarom hij slecht zou gaan rijden. Démare is natuurlijk al wel een paar keer tegengevallen. Coquard heb je ook nog. Kristoff is ziekjes afgestapt in Dauphine en heeft dit seizoen niet erg veel laten zien.
Al deze renners kunnen natuurlijk meevallen en tegenvallen, daar gaat het spel natuurlijk ook om. juiste keuzes en combinaties maken, maar toch ook geluk hebben dat jou renners goed rijden. De keuzes moet je zelf maken uiteindelijk.
Fascinerend idee: Op dit moment zitten meerdere deelnemers te puzzelen. Aandachtig vergelijken zij renners en etappeprofielen en zoeken de ultieme parel voor etappe 5 ( of 6 of 7 etc...). En wanneer de etappe uiteindelijk daar is stellen zij parel niet op omdat hij de dag ervoor heeft laten lopen waarna hij natuurlijk wint...-) om vervolgens te melden " ik had vandaag pech want ik had parel niet opgesteld....:-).
Ik volg wielerflits nu al een tijdje een ben een echte wielrenliefhebber maar ook een echte dummie met scorito! Als ik het hier zo lees is het maken van koppels van 1 ploeg sowieso wel slim om te doen icm met de Team punten? Maar dat geldt alleen als degene wint en/of een trui draagt? En je moet ze dan natuurlijk wel allebei opstellen...
Graag had ik jullie mening betreffende de spurters in zowel een vlakke rit als een lichthellende rit zonder rekening te houden met de puntenverdeling van het spel. De form van de dag speelt een grote rol. Ook de vermoeidheid in de 3de week.
Vlakke rit. 1 Kittel 2 Cavendish(in normale omstandigheden) 3 Bouhanni 4Sagan 5 Greipel 6Kristoff 7Demare 8 groenewegen 9Degenkolb 10 Matthews (in week 3zou ik kristoff,degenkolb,matthews en Greipel hoger plaatsen.
Lichthellende rit. 1 Kittel 2 Matthews 3 Sagan 4 Greipel 5 Degenkolb 6 Coquard 7Kristoff 8 demare 9 Colbrelli 10 Cavendish
Ik vind de Tour altijd het meest lastig van alle pouls. Vooral omdat het niveau er zo hoog ligt, alleen de écht goede renners pakken de punten. Renners als Calmejane, Bennet en Buchmann zijn leuke talenten, in de Giro en Vuelta zouden ze kunnen uitgroeien tot de verrassing maar in de Tour is dat vaak toch nog te lastig. In de Tour wordt de verrassing toch vaak een renners als Uran. Iemand die zich al bewezen heeft maar waar het de laatste jaren niet volledig is uitgekomen. Maar ja, wie wordt dat deze Tour?
Ik vind het dit jaar erg moeilijk wat betreft de sprinters. Ze hebben bijna allemaal wel een verhaal waardoor het gevaarlijk is ze te kiezen. Kittel erg duur, dit jaar meer vlakke sprints dus wellicht moeilijker voor Sagan, Kristoff matig seizoen, Bouhanni heeft nog nooit gepresteerd in de Tour, Matthews zelfde als Sagan, Greipel over de top? Demare same as Bouhanni. Naast coquard en Groenewegen verder allemaal lead-outs?
Misschien ben ik wel erg pessimistisch.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.