Tour de France Scorito

1 2 ... 9 ... 283 284
Niballie

Pinot wil voor de bollen toch?

nasibal

Yates heeft niet veel gereden in aanloop naar deze dauphine en heeft hier ook helemaal geen reden om op zn tandvlees aan te blijven klampen. Heeft vandaag lekker laten lopen en zal morgen in de kopgroep zitten. Winnen ook waarschijnlijk.

Mardai

Nasibal aan welke verdeling zit jij te denken?
Ik heb nu:
5 klassement
3 klimmers
2 tijdrijders
2 aanvallers
6 sprinters
1 knecht

Klootje Kriekeljon

Tip van Klootje: trek geen grote conclusies aan de hand van de verhoudingen in de Dauphiné. Zwitserland idem.

Jori

Moet eerlijk gezegd zeggen dat Dauphiné vaak een goede voorbode was. Maar gezien Chaves net weer koerst, Froome hier nog niet top is, Aru indruk maakt in zijn eerste kilometers, Yates nog niet vol lijkt te gaan etc. lijkt het inderdaad nog maar de vraag

Klootje Kriekeljon

Mijn ervaring is juist dat het geen goede indicatie is. Alleen SKY kan dubbelen en zo lang pieken, Bardet vorig jaar ook. Maar over het algemeen zijn jongens die top zijn in de DL niet meer op dat niveau in de laatste week Tour.

nasibal

De vraag is wel een beetje welke jongens die nu pieken in genoemde races ook daadwerkelijk top moeten zijn in de laatste week Tour.

Jori

Vorig jaar top 10:
Froome, Bardet, Martin, Porte, Contador, Alaphilippe, A. Yates, Rosa, Meintjes, Rolland

daarvan hebben er velen toch een hele goede tour gereden

Klootje Kriekeljon

Jori, de DL is vaker georganiseerd. ;)

Laatst gewijzigd
Jori

Ja, daar heb je wel gelijk in en veel van deze dingen zijn ook rijder afhankelijk.
Zoals je zegt trekt Froome vaak zijn goede vorm van Dauphiné door, samen met Bardet.
Nibali presteert vaak niks voor zijn grote ronde, Quintana zit juist veel in Colombia en pakte eerst altijd de route du sud.
Valverde kan gewoon 3 grote rondes achter elkaar rijden

steefje9

Blijft lastig keuzes maken! Welke sprinters zijn top? Ik twijfel erg over de topsprinters Greipel, Cavendish en kristoff. Kittel lijkt me een zekerheidje en mannen als bouhanni en demarre Hoe zit het daar mee. Zo lijkt bij aanvang het budget aan de hoge kant maar blijft het op het einde voor mij toch nu al erg puzzelen...

Wielrennertje

'@steefje Matthews heeft gezegd graag een serieuze uitdager voor Sagan te zijn wat betreft de groene trui. Hij zal dus waarschijnlijk vol sprinten om net die 2 plaatsjes hoger te eindigen, wat voor de mensen met hem in hun team heel fijn is ;) , terwijl een Kittel bijvoorbeeld sneller zal laten lopen als hij merkt dat hij niet gaat winnen.
Wat betreft onzekerheden lijkt Cavendish nog wel de grootste, die is herstellende van Pfeiffer en heeft niet heel veel wedstrijdritme op dit moment. Greipel en Kittel lijken inderdaad toch wel zekerheden. Voor Bouhanni zou ik ook niet meteen een reden zien waarom hij slecht zou gaan rijden. Démare is natuurlijk al wel een paar keer tegengevallen. Coquard heb je ook nog. Kristoff is ziekjes afgestapt in Dauphine en heeft dit seizoen niet erg veel laten zien.
Al deze renners kunnen natuurlijk meevallen en tegenvallen, daar gaat het spel natuurlijk ook om. juiste keuzes en combinaties maken, maar toch ook geluk hebben dat jou renners goed rijden. De keuzes moet je zelf maken uiteindelijk.

Laatst gewijzigd
Lage rugpijn

Fascinerend idee: Op dit moment zitten meerdere deelnemers te puzzelen. Aandachtig vergelijken zij renners en etappeprofielen en zoeken de ultieme parel voor etappe 5 ( of 6 of 7 etc...). En wanneer de etappe uiteindelijk daar is stellen zij parel niet op omdat hij de dag ervoor heeft laten lopen waarna hij natuurlijk wint...-) om vervolgens te melden " ik had vandaag pech want ik had parel niet opgesteld....:-).

Lancearmstronghero

'@lage rugpijn , ga lekker slapen!

steefje9

Ik volg wielerflits nu al een tijdje een ben een echte wielrenliefhebber maar ook een echte dummie met scorito! Als ik het hier zo lees is het maken van koppels van 1 ploeg sowieso wel slim om te doen icm met de Team punten? Maar dat geldt alleen als degene wint en/of een trui draagt? En je moet ze dan natuurlijk wel allebei opstellen...

nasibal

Nope, de winnaar of truidragee hoef je niet op te stellen. Die hoef je niet eens in je team te hebben. Degene die de teampunten gaat vangen, die moet je wel opgesteld hebben.

erick

Graag had ik jullie mening betreffende de spurters in zowel een vlakke rit als een lichthellende rit zonder rekening te houden met de puntenverdeling van het spel. De form van de dag speelt een grote rol. Ook de vermoeidheid in de 3de week.
Vlakke rit. 1 Kittel 2 Cavendish(in normale omstandigheden) 3 Bouhanni 4Sagan 5 Greipel 6Kristoff 7Demare 8 groenewegen 9Degenkolb 10 Matthews (in week 3zou ik kristoff,degenkolb,matthews en Greipel hoger plaatsen.
Lichthellende rit. 1 Kittel 2 Matthews 3 Sagan 4 Greipel 5 Degenkolb 6 Coquard 7Kristoff 8 demare 9 Colbrelli 10 Cavendish

Poeksel

Nee, dar is niet per se slim. Als Sagan groen en geel pakt maar 25M kost, dan is ie waarschijnlijk te duur, maar zijn teamgenoot van 500k is juist goedkoop vanwege teampunten. Dan neem je dus Sagan niet en zijn teamgenoot wel.

Kirsipuu

Ik vind de Tour altijd het meest lastig van alle pouls. Vooral omdat het niveau er zo hoog ligt, alleen de écht goede renners pakken de punten. Renners als Calmejane, Bennet en Buchmann zijn leuke talenten, in de Giro en Vuelta zouden ze kunnen uitgroeien tot de verrassing maar in de Tour is dat vaak toch nog te lastig. In de Tour wordt de verrassing toch vaak een renners als Uran. Iemand die zich al bewezen heeft maar waar het de laatste jaren niet volledig is uitgekomen. Maar ja, wie wordt dat deze Tour?

Pantano

Wat is de tweede tijdrit voor een etappe? Is dat ook een prooi voor renners als Tony Martin en Roglic of is dat te zwaar voor hen?

vasnd

Vlak met 1 flinke puist. Niet genoeg om Tony, Dennis of Primoz bang te maken maar bv een Bialoblocki had er van moeten huilen.

Bode80

Team staat. Nu alleen nog de definitieve selecties afwachten.
Verdeling van renners:
6 klassement
7 sprint
7 overig (aanvallers, knechten en tijdrijders)

gesink/dekker

'@nasibal,
Over de team en truipunten zou je dat even kunnen uitleggen? Dat snap ik niet helemaal. Het is toch ook slim om iemand met de trui op te stellen?

Stuff

Ook het mijne staat:
6 klassement
2 klimmer
2 aanvaller
1 tijdrijder
9 sprinter

Maar mezelf kennende wijzigt er nog wel een en ander de komende weken.

Milanos Kateros

Ik vind het dit jaar erg moeilijk wat betreft de sprinters. Ze hebben bijna allemaal wel een verhaal waardoor het gevaarlijk is ze te kiezen. Kittel erg duur, dit jaar meer vlakke sprints dus wellicht moeilijker voor Sagan, Kristoff matig seizoen, Bouhanni heeft nog nooit gepresteerd in de Tour, Matthews zelfde als Sagan, Greipel over de top? Demare same as Bouhanni. Naast coquard en Groenewegen verder allemaal lead-outs?

Misschien ben ik wel erg pessimistisch.

1 2 ... 9 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.