Kwiatkowski heeft een erg sterk seizoen maar zal waarschijnlijk alleen veel punten rapen als Froome uit valt of als Froome een paar etappes pakt en de Tour wint.
Dat geldt in principe voor elke meesterknecht op het duo Quintana/Valverde na die elke bergetappe bij de eerste 5/10 van de favorieten zullen eindigen.
Even over onze Peter....
Met die nieuwe kopmanregel en geen dubbele punten klassementen, zijn mindere vorm, een groot aantal renners die hebben aangegeven toch voor groen te willen gaan...... is hij de 5 miljoen waard? Stuk minder etappes met lastige/punch finish dan vorig jaar, erg goed bezet sprintersgilde.....
Top 3 zal hij niet 1,2,3 sprinten elke keer.
Het voordeel van Sagan is dat je hem in veel etappes kan opstellen. Mogelijk zelfs in bergetappes (trui en/of teampunten). Maar het is goed mogelijk dat hij wat minder punten scoort dan vorig jaar.
Overigens, Nasibal, uitslag van het Sloveens kampioenschap tijdrijden gezien? ;)
Het zou dit jaar zeker kunnen dat Sagan en Froome wat minder gaan scoren dan voorgaande jaren. Neemt niet weg dat ze beide nog steeds de grootste zekerheidjes zijn voor 400+ punten.
Ik zou overigens niet zeggen dat Sagan's vorm minder is dan vorig jaar. Zijn teleurstellende klassieker uitslagen hadden denk ik meer te maken met pech dan met vorm.
Die Sagan discussie hebben we elke jaar gehad. Had m vorig jaar als captain samen met Kittel en had m achteraf beter elke vlakke etappe kopman kunnen maken daar heb ik veel punten laten liggen.
Anyway Sagan is ook een no brainer voor mij. Naast paar punchetappes is het altijd nog maar de vraag of we daadwerkelijk 9 sprintetappes krijgen. Sagan kan zomaar weer eens in de goeie vlucht zitten zoals vorig jaar
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.