Tour de France Scorito

1 2 ... 11 ... 283 284
nathancouw

'@steefje froome niet kiezen is wel een risico? Alhoewel ik hem graag thuislaat want ik vind hem een verschrikkelijke vent. Wie de beste knecht is is lastig te zeggen. Landa en Thomas zijn sowieso goed en kijken hoe Poels terugkomt dus ik zou goed uitkijken naar hoe hij presteert in de Route du Sud.

elstupidoloco

'@ONCE: om dezelfde reden die jij hebt voor Porte, laat ik Contador, chaves en Quintana buiten de ploeg. Een sterke sprintploeg lijkt me waardevoller op het moment. Weinig goedkope alternatieven voorlopig ook qua sprint

nasibal

Sagan en Valverde zijn renners waar je gewoon zeker van bent dat ze 80% van de ronde in een top 5 van 1 of meerdere klassementen staan en daarmee steevast truipunten pakken. Daarnaast kan je ze ook veilig in vele soorten etappes opstellen, om deze truipunten daadwerkelijk binnen te harken. 10 etappes x 5 truipunten is flink naar beneden afgerond denk ik, maar toch evenveel als 1 etappewinst. Sagan en Valverde hebben daarnaast ook altijd de mazzel gehad met renners als Quintana, Visconti, Contador, en wat langer geleden Nibali etc etc. Renners die steevast elke ronde wel wat overwinningen pakten en/of in een trui rondreden. Gratis teampunten er dus ook nog eens bovenop. Dubbele trui en teampunten gerekend + de punten (team + trui) na afloop van een ronde leverden toch al snel 150-200 punten op, zonder ook maar een daguitslag mee te tellen.

Dít is wat deze renners zoveel waard maakt t.o.v renners als Froome en Kittel. Renners welke qua prijs altijd vergelijkbaar zijn, ook goede uitslagen rijden, maar wegens bovenstaande toch een pak minder punten sprokkelden.

Hoe je het ook went of keert, met de nieuwe regels wordt dit voordeel 'gehalveerd'. Daarnaast werden Valverde en Sagan toch minder vaak als 1 van de drie vaste kopmannen gekozen aangezien men toch vaak voor een pure sprinter + de twee beste klimmers gingen. Beiden vallen daar niet onder en konden daardoor in 'hun etappes' dan ook niet als kopman ingezet worden. Dat voordeel valt nu ook weg.

Dit zijn absoluut zaken om mee rekening te houden in je overwegingen. Ik denk echter dat de opties achter deze twee namen te groot in aantal zijn, wat zorgt voor een aanzienlijke kans op 'misrekening' wil je compenseren. Wil je Sagan + .... vervangen door Greipel en Colbrelli, of door Aru en Majka, of door Bouhanni en Yates, of door Ion en Quintana, of door Coquard en Demare, Kristoff en Meintjes?? Etc. Etc. Dat is nogal een vraagstuk. Greipel + ... in de Giro steevast vervangen door Modolo en Nizzolo (vooruit, niet afgelopen Giro) is voor de hand liggender dan de enorme variatie aan opties die je nu hebt. De mist spreidt zich wijd open, klaar om de ongelukkige scorito'ers te ontvangen.

Ik ben hierdoor dit jaar juist minder voor het weglaten van Sagan dan vorige jaren. Aangezien ik hem (gelukkig) vorige jaren op de valreep toch heb meegenomen doe ik dat nu dus al helemaal.

@Poeksel
Ik wil er niets over horen.

Laatst gewijzigd
ONCE

Elstupidoloco

Voor die 3 had ik direct al geen plaats, maar wil ze ook niet ;)

RubenVB

Ik ben er al uit. Een hele goede renner van 750k of 1 mljn kan nog veranderingen brengen,maar dat verwacht ik niet dat die er nog bij komt.

Waar ik bij de Giro een uitstekende keuze had voor de renners die ik had gekozen in mijn team, maakte ik extreem veel fouten bij de dagkeuzes. Verkeerde kopmannen en aanvallers in etappes waar klassementrenners wonnen en andersom. Succes iedereen!

snoek1974

15 namen zeker , alleen 16 t/m 20 nog open voor vervanging , nu voor

2x B sprinters Mc Lay en Swift - misschien komen hier nog betere opties voor

Buchmann - witte trui en team punten Sagan en Majka . Plus back up voor de klim positie

PAntano - bolletjestrui en aanvaller , maar krijgt die de ruimte of moet die knechten voor Contador

KUng - goedkope optie om als kopman voor proloog te nemen en ook grote kans op eerste witte trui , nadeel is dat die niet veel Eigen punten zal halen buiten die etappe , hooguit wat teampunten Porte , dus mogelijk nog vervangen door een goedkope sprinter of een klimmer voor de witte trui zoals calmejane of een aanvaller met klassement ambitie zoals Bennett .

Hier zal nog wat in veranderen , maar er zal minder gepuzzeld worden dan bij de giro waar dagelijks mijn team weer veranderde

Wielrennertje

Ik zit nogal met Porte. Hij is zeker een grote uitdager, daarvoor snap ik best dat hij 4.5 miljoen is. Maar het gaat om de punten en die zie ik hem gewoon niet pakken. Misschien beter gaan voor een goedkopere, zodat ik dan meer kan investeren in andere renners.
@snoek Pantano moet knechten voor Contador, is daarvoor ook naar Trek gehaald.

den_john

Eerste keer dat ik deelneem en heb meteen een kleine vraag. Stel nu Martin wint de tijdrit. Krijg ik dan ook teampunten met bijvoorbeeld een Kristoff als ik Kristoff niet opstel bij mijn 9 renners, of krijg je enkel teampunten als je de renner effectief opstelt?

vasnd

Alleen voor de eindafrekening geldt dat renners niet opgesteld hoeven zijn om punten te vergaren. Andersom krijg je met Kristoff ipv Tony opgesteld wel punten.

den_john

ok bedankt!

Ab Normaal

'@Nasi
Valverde gaat dit jaar juist geen teampunten pakken, hooguit mocht Castroviejo verrassen met de tijdrit.
Quintana verwacht ik gewoon niks van, geen bergtrui, helemaal noppes.
Valverde moet het dit jaar helemaal zelf doen denk ik.
Neemt niet weg dat hij nog altijd sprint in de punch etappes, maar het zijn er wel minder. Mocht hij dus de rol moeten lossen bij het groepje Froome in de bergetappes wordt het wel een dure misser.

Pantano

Ik laat dit jaar denk ik Valverde weg uit mijn team (4,5) ten faveure van Aru (3) die in vorm is en wss mee gaat doen voor een podiumplek. Met het extra geld kan je Fuglsang er nog bij pakken of heb je extra geld voor een sprinter 😉.

thombvb

Ik twijfel toch wel over Valverde. Er zit toch maar 1 echte punchetappe in en als hij op de lange klimmen niet meegaat met de besten en steeds rond de zesde plaats eindigt, is hij dan die 4,5 miljoen wel waard?

sprintgeit

Ikzelf denk juist dat het parcours perfect is voor iemand als Valverde. Iedereen verwacht nu, omdat ze de Dauphine hebben gezien dat het koersverloop precies hetzelfde gaat zijn, maar vergeet niet dat iedereen in de Dauphine wel bereidt is z'n zevende stekkie op te geven..dat is in de tour anders. Juist zo'n koersverloop speelt iemand als Valverde met een goed eindschot en eeuwige wil om vooraan te eindigen in de kaart.

WCEendT

Mensen vergeten ff dat het Valverde is, hij gaat miss geen 4.5M waard zijn, maar het is zijn wel zo goed als zekere punten. Daarnaast geeft hij je altijd een paar momenten van spijt, indien je hem niet selecteerd.

TrEb

Van Roglic verwacht ik wel wat in de eerste week. In de openingstijdrit zal hij kort eindigen (misschien winnen??) En door in de derde etappe wederom kort te eindigen (heuveletappe voor punchers) kan hij daar de gele trui pakken en die daarna een aantal dagen in bezit houden. (= veel punten)

Laatst gewijzigd
Poeksel

Maar als je negen sprinters hebt die top 15 rijden (of waar je dat in ieder geval van verwacht), dan heb je geen plek om Roglic met zijn gele trui op te stellen...

nathancouw

Dan neem je 8 sprinters ;)

TrEb

Ik ga voor 7 sprinters incl Sagan. daarnaast Roglic en Avermaet of Gilbert. Verder ga ik voor aanvallende klimmers (type Cummings en Thomas DeGendt) en één of twee echte klassementsmannen. Eerst eens de definitieve startlijst afwachten. Bij de Giro vielen er bij mij best veel renners in de laatste week af.

Crashtester

'@Tompot: Uiteraard, dat is een mogelijkheid. Ik denk echter dat veel mensen bij deze Tour niet goed weten waarvoor ze moeten 'sparen', als je je geld niet aan sprinters uitgeeft. Of je moet Froome, Porte, Valverde, Contador, Quintana en Bardet allemaal in je ploeg willen hebben, dan is het natuurlijk wel nodig.

Phoenix0000

Een minder in vorm zijnde topsprinter kost je minder geld dan een minder in vorm verkerende klassementsrenner.
Stel dat er 7 etappes in een sprint eindigen en je pakt gemiddeld een 6de plek voor 30 punten dan zijn dat al 210 puntjes alleen uit de etappes.
Daar moet een Bardet/Contador nog maar eens aan zien te komen.

sprintgeit

'@Tompot,
Zoals ik aangaf, koersverloop gaat afwachtender zijn. Dit betekent dat ze meerdere etappes in een groepje favorieten aan gaan komen en je weet wie er dan vooraan eindigt. Daarnaast zijn de opgenomen cols wat korter dan in het verleden, iets wat Valverde uitstekend zou moeten liggen. In eerdere grote rondes kreeg hij het juist op grote hoogte erg lastig.

Ik moet ook zeggen dat ik best wel eens overtuigd ben geweest van het tegenvallen van types als Valverde, Sagan, Froome, v Avermaet etc. maar dat dit tot op heden gewoon nooit is gebeurd (oke 1 jaartje Froome natuurlijk). Bij mij ligt nu de crux een beetje bij v Avermaet, is budgettechnisch zeer onhandig om te nemen (beinvloed je mogelijkheden voor sprint/klimploeg), maar die man heeft in het verleden bewezen koersen naar z'n hand te kunnen zetten zelfs als dit op papier onwaarschijnlijk leek (Rio, om maar wat te noemen en ook de voorgaande tour).

Om dit nog wat kracht bij te zetten:

v Avermaet: 2016 5x top 10 waarvan 1 winst, 2015 6x top 10 waarvan 1 winst (en uitgestapt na 14 etappes), 2014 5x top 10 .. hier zaten ook sprint/klimetappes bij

Valverde: Sinds 2014 maaar 1x minder dan 6x top tien (matige 2016 tour editie waarin hij top 10 AK plus 4x top 10 reedt na een 3e stek in de giro)

TrEb

'@Tompot, daarom noemde ik die twee als goede voorbeelden, het gaat om dat type renners. Ben trouwens benieuwd welke jongeren voor de witte trui gaan strijden.

Niballie

'@ TrEb

Lijkt me Simon Yates, Buchmann en Meintjes met misschien nog mannen als Latour, Calmejane en Guillaume Martin als outsiders. Bij die laatste drie is het vooral afhankelijk van hun ambities.

Niballie

Nu al leuk trouwens: Daniel Martin, Tony Martin en Guillaume Martin.

1 2 ... 11 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.