Tour de France Scorito

1 2 ... 12 ... 283 284
Crashtester

Bij Van Avermaet is het ook een beetje de vraag of hij zich in de massasprints wil gaan mengen. Als hij daar constant tussen de 10e en 15e plek zit, plus hij piekt in een paar andere etappes, dan is hij zijn 2M wel waard. Anders niet denk ik.

TrEb

'@allieballie, Zelf zat ik te denken aan Küng, pakt misschien de witte trui op de eerste dag. Latour zal wel in dienst van zijn kopman fietsen, Meintjes en Buchman dacht ik zelf ook.

klassikl

Scorito geeft in de voorbeschouwing aan dat er 5 heuvel etappes zijn. Beetje optimistisch.

Ab Normaal

'@TrEb
In ieder geval Yates, Meintjes en Buchmann, verder zijn er nog wel een paar die het zouden kunnen als ze willen zoals Benoot, maar die gaan eerder voor etappes en laten dus wel eens lopen.
Van Latour weet ik niet of hij mag of dat hij moet knechten voor Bardet.

Niballie

'@TrEb

Hoezo Küng? Die kan niet goed genoeg klimmen. Hoewel er natuurlijk een kans bestaat dat hij na de eerste etappe wit heeft.

Primavoormij

Mannen zoals Gilbert (1M) Felline (1M) Ulissi (1M) Trentin (1M) Brambilla (1M) Kwiatkowski (1.5M) lijken echt koopjes maar ik zou echt geen idee hebben wanneer ik ze zou moeten opstellen behalve etappe 3 en 14 en aantal voor de TT. Kunnen deze gasten niet even aangeven of ze van plan zijn voor de plekken 10-15 te sprinten? :P

TrEb

'@allieballie, Küng vanwege de mogelijke eerste witte trui en die kan hij een aantal dagen dragen. Dacht zelf dat hij een betere klimmer is dan een Calmejane. Die is m.i. leuk voor een paar keer mee in de aanval, verder verwacht ik niet zoveel van hem. Inderdaad komt Küng te kort in de bergen, daarin geef ik je wel gelijk.

Ab Normaal

Calmejane klimt beter dan Küng.

sprintgeit

'@Tompot
Dat is inderdaad juist het mooie, dat iedereen toch verschillende verwachtingen heeft. Ik ben het zelf dus eens met D Martin zn lezing. De renners zijn hier nog wel bereid om hun 6e of zelfs 3e plek op het spel te zetten, maar in de tour vraag ik het me af. Maar goed we gaan het zien, in de Giro bleken uiteindelijk in de laatste week de nummers 4-6 (Pinot, Pozzo, Zak) van de eerste weken de sterkste renners te zijn. Dat gaf ook wel een verassend leuk koersverloop.

Rationeel gezien zijn er inderdaad wel een aantal vervangers voor Greg te vinden die relatief goedkoop zijn, iets in mij zegt echter dat die klasbak van een Greg de 2 mln toch dubbel en dwars waard gaat zijn.

ONCE

'@ Phoenix

een sprinter die in dit veld gemiddeld een 6e plek pakt is nou niet echt minder in vorm tenzij we het over Kittel hebben.
Een sprinter die minder in vorm is laat het ook vaker lopen (Greipel) als ie uberhaupt elke etappe al wel meesprint (Savitsky)

9 sprinters is ook teveel. Mooiste is 7 sprinters die je kunt aanvullen met 2 renners. Vaak is dat de gele trui en een dikke puntenpakker met team/trui punten. Dan moet je wel de Jungels van de Giro of de Majka van 2016 tour hebben.
Maargoed begrijp best dat mensen er 9 pakken, er is er in de tour altijd wel 1 die wegvalt door valpartijen of ziekte etc

ONCE

'@ Crashtester

Dat GvA gaat meesprinten met de vlakke massasprints kan ik je nu al op een brieftje geven dat dat niet gaat gebeuren.

Poeksel

Een probleem van GVA is dat hij elke etappe punten kan scoren. Hij kan top vijf rijden in een bergetappe. Natuurlijk heb je hem dan net die etappe niet opgesteld...

Phoenix0000

'@ Once

Laat ik het anders stellen...Denk je ook niet dat het op dit parcours voor de gemiddelde topsprinter (4 miljoen) makkelijker scoritopunten sprokkelen is dan voor de gemiddelde topklassementsman (4 miljoen)?

@Tompot

au

@ Poeksel

Mannen als Van Avermaat, Felline, Kwiat, Gilbert, ..... komen er bij mij niet in op dit parcours

WCEendT

Als Greg voor de puntentrui gaat is hij een koopje, als hij wat etappes uitkiest meer een risico, je gaat hem elke dag opstellen in de hoop dat dit zijn dag gaat worden, maar...

Phoenix0000

Ik denk dat de winnaar dit jaar veel dure sprinters gaat hebben en maar 2 dur klassementsmannen aangevuld met de koopjes tussen de 2,5 en 1 miljoen. Met name de juiste vluchters/aanvallers van 1 miljoen (Gesink, Barguil, Uran, ....)

Onder anderen omdat ik verwacht dat de sprintoutseders in dit veld rijden voor plek 12 of lager, en de aanvallers in bergen meerdere keren voor ritwinst.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Phoe
Gaat Barguil niet voor klassement dan?

Phoenix0000

'@WCEendt

Tot etappe 9 wel ;-)

Phoenix0000

En ik denk dat greg het op dit parcours wel uit zijn hoofd laat om voor de puntentrui te gaan.
Of de puntenverdeling aan de streep en bij tussensprints moet erg ten gunste zijn van de aanvallers?

Niballie

'@ Phoenix

Felline in de Vuelta gezien afgelopen jaar?

Papa Bart

Mijn grootste vraagteken blijft de manxman. Vorig jaar waren er ook die twijfels en zie wat er gebeurde..

TrEb

Zal Trek de kaart Fellini spelen in bijvoorbeeld de sprints en heuveletappe's? Of zal Degenkolb voor eigen mogen kans rijden?

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

'@ Tompot en Alliballie

1. Hoeveel topsprinters waren er in die vuelta aanwezig?
2. Hoeveel typische sprintersritten zaten erin
3. Moest Feline daar ook gaan knechten voor Degenkolb en Contador

Bedoel dat het soort ritten waar hij in Vuelta hoog eindigde ver te zoeken zijn in deze Tour, dat de concurrentie vele malen groter is in die etappes...met alle respect voor Giani Meersman en Kevin Reza. En dat hij in een ploeg rijdt met twee kopmannen waar hij er niet 1 van is.

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Eens met Phoenix, dat we nu ineens de kant opgaan van Felline en Avermaet die het groen gaan pakken lijkt me nu ook weer niet reeel. Hooguit dat ze voor geel gaan in etappe 3 en daarom de tweede etappe nog wel meesprinten.

Niballie

Ik bedoel juist dat Felline ook in niet sprintritten (lees: bergritten) meedeed om de prijzen. De groene trui in Spanje wil ik geenszins vergelijken met die in frankrijk. Daarvoor zal ik ze ook niet meenemen, de Fellines, GVA's en Gilberts van deze wereld.

Laatst gewijzigd
Kingstown

In de Vuelta hebben ze dan ook geen groene trui. Maar dat geheel terzijde.

1 2 ... 12 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.