Tour de France Scorito

1 2 ... 13 ... 283 284
Niballie

Wat heeft Felline dan gewonnen vorig jaar:

http://cdn.media.cyclingnews.com/2016/09/11/1/20165710_333985_670.jpg

Kingstown

Dat is overduidelijk een blauwe trui. Zoals het hoort in de Vuelta.

hartstikkebedankt

Ik ben wel benieuwd naar de tactiek van Orica, die met Kreuziger, Chaves en Yates eigenlijk drie man hebben die in de top-10/15 zouden kunnen eindigen. Is daar al expliciet de steun voor 1 kopman uitgesproken?

Laatst gewijzigd
nasibal


In de Vuelta hebben ze dan ook geen groene trui. Maar dat geheel terzijde.

Ik kan ook geen Fellini vinden in de daguitslagen van de vuelta, misschien rond de plek van Geesink? Ook dat geheel terzijde overigens.


@ Poeksel

Mannen als Van Avermaat, Felline, Kwiat, Gilbert, ….. komen er bij mij niet in op dit parcours


Dit soort uitspraken dagen mij altijd uit om een balletje op te gooien voor de genoemde namen.

*Van Avermaet:
Als je geen 9 zekere mannen voor etappe 1 hebt is het een prima '9e man'. Wint Kung dan levert dat 8+6+3 = 17 punten op. Wint Porte dan levert het 14 punten op. Kung hoeft overigens niet eens te winnen om 3 punten voor het wit door te koppen naar van Avermaet. Mocht Kung of Porte inderdaad etappe 1 winnen, dan is Greg ook een prima 9e man voor etappe 2. Minimaal 11 (geel plus wit) zekere puntjes mocht alles bij elkaar blijven. Mocht het oorlog worden op de heuvels rond Luik dan kan hij zelfs in de daguitslag voor gaan komen.
Tel daar de ene etappe bij op waar hij sowieso mee gaat doen voor de daguitslag, die ene etappe dat hij óók meedoet voor de daguitslag en je hem toevallig opgesteld hebt, 8 teampunten per etappe dat Porte in het geel rijd (op dit parcours best mogelijk) en je hem als 9e man hebt opgesteld én een mogelijke eindwinst voor Porte bij op en met wat geluk kom je ook op 'dit parcours' onder de streep op 150 punten uit. Wat aan de krappe kant voor 2 miljoen, maar als je verwacht dat hij nog wat vaker om de knikkers mee gaat doen dan zou het een prima keuze kunnen zijn.

*Felline
Gaat twee keer top 20 kunnen rijden in beide tijdritten. Laten we namelijk eerlijk zijn, je telt geen 20 per definitie betere tijdrijders dan Felline en Felline wil altijd meedoen. Dat altijd mee willen doen telt ook mee in de vele bergritten die wel eens in een ontsnapping kunnen gaan eindigen. ALS trek een mannetje vooruit gaat sturen (en die kans acht ik niet eens zo heel klein) zal Felline vrij hoog in de pikorde staan. Degenkolb, Pantano, Mollema, Cardoso en de 1 of 2 overige sprinttreinknechten zie ik het namelijk minder snel doen. Vervolgens heeft hij ook de kwaliteiten om het af te maken. Als achteraf blijkt dat hij 5x top 20, waarvan 2 x top 10 gereden heeft zal ik verre van verbaasd zijn. In de vlakke sprints verwacht ik hem niet vanwege Degenkolb. Mocht degenkolb echter uitvallen om wat voor reden dan ook, dan zou Felline zomaar eens een Trentintje kunnen gaan doen in de wat lastigere ritten. 100 punten moet er toch wel in zitten voor deze man, daarmee z'n 1 miljoen mogelijk net aan waard. Afhankelijk uiteraard wat andere 1 miljoeners gaan doen.

*Kwiat
Bij Kwiat weet je het nooit. Als hij het op z'n heupen heeft kan hij in beide tijdritten top 10 rijden. Verder zie ik nog wel 2 etappes waar hij mee zou kunnen doen. Mocht je plek hebben dan zouden de teampunten via Froome ook nog wel eens snel op kunnen gaan lopen.

*Gilbert
Kan met Kittel redelijk wat teampunten pakken. Kittel zal ook deze tour de groene trui niet mee naar huis brengen, maar kan er prima een tijdje in rondrijden. 3 overwinningen voor de Duitser met toyboykapsel lijkt me ook niet onmogelijk. Toch weer 30 puntjes. Daarnaast tel ik 1 of 2 etappes waar Gilbert sowieso mee kan doen in de daguitslag én hij heeft zowel in de bergritten als overgangsritten geen kopman om zich druk om te maken. Die gaat echt niet stilzitten.

Stuk voor stuk in minstens de helft van de etappes prima als 9e renner inzetbaar, voor slechts een kleine investering. Alleen Greg is net 500k te duur denk ik en in de 1 tot anderhalf categorie kan ik nog wel een aantal renners opnoemen die óók in minstens de helft van de etappes als 9e renner inzetbaar zijn.

Laatst gewijzigd
gesink/dekker

'@hartsikkebedankt,
In een eerder bericht stond dat Simon Yates voor een top 10 klassering gaat en de jongerentrui. Chaves gezien zijn eerdere resultaten in de grote rondes zou hij ook top 10 moeten en kunnen rijden. Maar ik vond ze alle drie niet overtuigend in de Dauphine. Nu was het Chavez zijn eerste wedstrijd en het zou mij niks verbazen als ze "vermoeid" aan de Dauphine begonnen. Misschien dat ze vlak voor de Dauphine op trainingsstage zijn geweest?

Malathion

Interessant dat mensen Quintana afschrijven. Ik denk dat hij juist deze Tour veel punten kan pakken. Valverde zal kopman zijn. Quintana krijgt wellicht een vrijere rol. Of zal snel op achterstand staan. Dan gaat hij aanvallen, ritten pakken. Vergelijkbaar met Landa. Ik denk dat hij op die manier een gevaarlijke klant kan zijn.

Phoenix0000

'@ nasibal

Ik ben het eigenlijk wel helemaal met je eens, maar toch niet overtuigd om 1 van de heren op te nemen in de selectie. Hoe kan dat nou? :-)

Noud89

Weet je wie ook wel eens een Trentintje kan aan doen? De man in kwestie zelf :D

Malathion

'@ Tompot Als ze beide kopman zijn wordt zijn selectie alleen nog maar interessanter. Valverde heeft laten zien niet te wachten tot de laatste col. Ook Aru en Fuglsang hanteren de tactiek van omstebeurt. Quintana zal dat ook met Valverde gaan doen. Niemand heeft meer zin om achter de Sky-trein aan te rijden.

nasibal

'@Noud
Het heet dan ook niet voor niets een Trentintje ;) Al moeten we het na afgelopen Giro wel een Richezetje gaan noemen mischien.

@Quintana discussie
Wat Quintana tegen zich heeft is de prijs. Afgezien van de slechte dag van Porte zie ik Quintana het niet beduidend beter dan hem doen in de bergen. Die 500k dat Porte duurder is worden goedgemaakt in beide tijdritten. Al helemaal als Kung de eerste tijdrit wint. Daarbij heeft hij met van Avermaet een renner in het team die zomaar een etappe kan winnen waar je eigenlijk de favorieten verwacht (en dus Porte opgesteld hebt). Hoppa, 10 gratis puntjes. Valverde zou, afhankelijk van zijn tijdrit in etappe 1 met wat mazzel heel eventjes het geel kunnen pakken, maar dat geldt minstens net zo hard voor Froome en Porte. Verder zie ik hem geen trui dragen en zelfs als hij twee etappes pakt zijn dat 'maar' 20 punten voor Quintana.

Naast Porte kan je Quintana ook met Bardet vergelijken. Quintana heeft mij qua klimmen in de tour nooit echt overtuigd t.o.v. andere favorieten, behalve in het eerste jaar dat hij meedeed. Dat hij nu zoveel beter gaat klimmen dan Bardet lijkt mij niet. Bardet is 500k goedkoper én gaat minstens net zoveel in de aanval.

Als je de punten van Quintana vooral verwacht te halen uit 'aanvallen omdat het klassement niet wil', dan zijn Yates, Pinot en Majka drie (veel) goedopere alternatieven. Had Quintana in die prijsrange gezeten, dan had ik hem natuurlijk wél altijd mee genomen.

Laatst gewijzigd
Niballie

Ook eens met nasibal. En Greg is inderdaad net te duur. Net als Primoz.

Laatst gewijzigd
sprintgeit

Majka, wat heeft die man al een punten binnengeharkt in z'n scorito carriere...

Kan iemand me trouwens wat logica verschaffen mbt de punten die vorig jaar behaald zijn, Kreuziger 346 punten, Bodnar 253. Zit daar achter dat als je ze elke etappe had opgesteld, ze dat aantal hadden gehaald door alle Sagan teampunten?

Imbatido

Kunnen ze bij Scorito Rohan Dennis niet vast toevoegen? (lezen die hier mee?) Kan me niet voorstellen dat hij niet mee zou gaan namelijk, zeker omdat hij favoriet is in de eerste tijdrit.

Primavoormij

'@sprintgeit ik heb me dit ook afgevraagd, het lijkt inderdaad zo te zijn dat ze er vanuit gaan dat je die desbetreffende renner iedere dag opstelt en dus teampunten binnenhaalt. Houdt er rekening mee dat Kreuziger, Bodnar en Valgren allen voor hetzelfde team als Sagan en Majka reden en daardoor ontzettend veel teampunten hebben binnengehaald. Ik snap dat ze het op deze manier beredeneren (iedere dag opstellen) maar het geeft natuurlijk niet echt een realistisch beeld van hoe zinvol het is om dat soort renners in je team te nemen.

WCEendT

'@Imbatido

Hoop het niet, al teveel tijdrijders die ik wil; Castro, Martin, Roglic, Kung etc.

Niballie

'@sprintgeit

Volgens mij is dat inderdaad het maximaal aantal haalbare punten. Bodnar eindigde natuurlijk nog wel een keer toptien in de rit met Sagan, Froome en Thomas. En Kreuziger eindigde redelijk hoog in het eindklassement. Maar tel alle mogelijke teampunten op en je hebt het gros van die punten verklaard.

nasibal

'@Primavoormij en Sprintgeit

Bodnar is een keer 3e en een keer 12e geworden. Kreuziger 12, 5, 16, 19, 17,13,17 en 6e. Plus 10e in het eindklassement. Geheel gebaseerd op de enorme teampuntenaantallen van Sagan en Majka is het dus ook weer niet. Overigens, met hun prijzen was zelfs het vanwege het niet opstellen mislopen van de helft van de teampunten nog geen probleem geweest. Maar laten we eerlijk zijn, met het oog op 'zinvolheid': Zo'n renner als Bodnar neem je toch juist mee voor de verwachtte teampunten van Majka en Sagan + hopelijk een redelijke uitslag in de tijdrit? In dat geval maak je daar ook juist een plekje voor vrij zodat je daar vaak gebruik van kan maken.

luukrothkrantz

Quintana had toch zelf gezegd altijd een stuk sterker te zijn in de 2e grote ronde op een rij en dat hij daarom dit jaar voor de Giro-Tour combi koos?
Alhoewel Froome hem ironisch genoeg niet bij het rijtje uitdagers noemde, want volgens Froome hebben zijn voornaamste uitdagers geen Giro gereden... Ik ben wel benieuwd en beschouw Quintana daarom wel nog als een optie voor mijn team.
Ik doe al een tijdje mee maar nog nooit uitgerekend hoeveel punten iemand nou eigenlijk moet halen om zijn prijs terug te verdienen. Heeft iemand dit wel al eens gedaan? Zo ja, is iemand bereid om hierover een tip van de sluier op te lichten?

Icon

'@kilometervreter, ik geloof dat je het met 100 punten per 1 mil in de bovenste 25% van het veld mee doet.

ONCE

Imbatido

Geen idee of Dennis wel rijdt. Las vanochtend een stuk in nieuwsblad.be een interview met Hermans en volgens hem wordt er in februari al beslist wie welke GT rijdt en daar wordt niet van afgeweken. Nog een behoorlijk dubieuze uitspraak van Hermans mbt Porte en het team dat ie het team niet sterk genoeg acht en Porte daarom niet ziet winnen.

ONCE

Quintana die zich op de tour richt vind ik 4 miljoen al duur genoeg. Hij rijdt veel te defensief en eindigt weinig voorin groepjes. Volgens mij ook weinig bergop aankomsten. 1 of 2? Heb het nog niet goed bekeken, maar zag al wel redelijk wat aankomsten na een afdaling.
Nu met een Giro achter de kiezen vind ik het risico al te groot

Laatst gewijzigd
Primavoormij

'@ nasibal misschien heb je gelijk. Ik zou zelf nooit een renner meenemen enkel en alleen voor teampunten omdat ik een plek in het team daarvoor te kostbaar vind, maar in het geval van bodnar (die nog een redelijke tijdrit heeft) en het feit dat je bij Tinkoff dat jaar meer kans had op alleen het groen, maar met Contador en Majka voor respectievelijk het geel en de bolletjes bij de eindafrekening wat punten kunt pakken is het toch wel interessant. Dat Bodnar dan zelf ook een keer derde wordt is natuurlijk mooi meegenomen maar niet echt ingecalculeerd.

@kilometervreter er wordt wel eens gezegd dat je 100 punten per miljoen moet rekenen. Ik denk zelf dat dit alleen geld bij de goedkopere renners (1M of goedkoper) maar naarmate ze duurder worden een kleiner aantal punten dan 100 gerechtvaardigd is.

ONCE

'@ phoenix

Ik denk dat de balans natuurlijk wel iets meer op de sprinters moet liggen op voorheen ja en vooral de juiste toppers moet hebben idd. Maar 9 toppers selecteren hou je te weinig geld over voor de Ak mannen. En ik denk dat je mbt Ak toppers daarin ook de tt moet meenemen. Dus porte heb ik nog niet definitief buiten de selectie.
Ik denk dat de winnaar de juiste sprinters thuis laat. Er gaan er uit de 3-4 miljoen categorie ongetwijfeld 1 a 2 falen maar de vraag is wie. Er zitten behoorlijk wat gevallen tussen die beide kanten op kunnen vallen. Ik had maar stuk of 4 sprinters waar ik van echt van overtuigd was

Wielrennertje

Ik zou eerder geen Porte dan geen Valverde nemen. Valverde sprint op het laatst nog wel eens weg uit het favorietengroepje of perst er een sprintje uit. Allemaal extra punten, ik zie Porte veel meer als een behouden renner.

nasibal

'@Primavoormij

Ik zou zelf nooit een renner meenemen enkel en alleen voor teampunten

Inderdaad, dat is zonde.

maar in het geval van bodnar (die nog een redelijke tijdrit heeft)

Daar zit het hem in. De beste teampuntenpakkers zijn renners van 500k-1 miljoen die 1 of 2 etappes zelf voor top 20 meedoen. In die 1 of 2 etappes maken ze hun prijs goed, waardoor alle teampunten bonus zijn.

...omdat ik een plek in het team daarvoor te kostbaar vind

Je moet er sowieso van uit gaan dat zonder uitvallers je renners nummer 19 en 20 niet vaak op zal stellen. Aangezien je toch minimaal 500k per plek moet gebruiken omdat ze verplicht opgevuld moeten worden kan je hier dus het beste de Bodnarren van deze wereld in proppen. Je stelt ze op in 'hun etappes' en verder reken je per etappe uit of de teampunten de verwachte punten van je 'renner 9' overstijgen. Zo geef je geen kostbare plekken weg.

1 2 ... 13 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.