Tour de France Scorito

1 2 ... 14 ... 283 284
JimKro

Ik had vorig jaar Bodnar, maar niet opgesteld toen hij 3e werd 😅

ONCE

Ik heb het ook niet over de keuze valverde- porte maar een categorie eronder. Ak mannen die wel minder behoudend zijn maar een mindere tt hebben. En moet ik daarnaast nog geld zien vrij te maken binnen de sprintploeg dus wordt nog aardig gepuzzel

sprintgeit

'@nasibal
Klopt wat je zegt, maar was toch wel weer een beetje verrast door de enorme hoeveelheid punten die de heren zo hebben verzameld. Geeft wel weer aan dat het mooi zou zijn als je wat teamgenoten hebt van degene die vroeg bollen + geel pakt. (dit ging over je eerdere opmerking, met de tweede ben ik het ook eens, dat zijn de pareltjes)

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

De keuzes zitten 'm dit jaar wel in alle lagen. In andere jaren waren de echte toppers wel een soort zekerheidje, maar dat vind ik dit jaar ook niet vanwege de vele keuze in de 2,5 tot 4 miljoen categorie. De keuzes voor renners daar kunnen al beslissend zijn. En dan nog een paar pareltjes van 0,75 tot 1,5 miljoen...

Ik houd het voorlopig op een basis van 7 klassementsrenners en 7 sprinters; aangevuld met 2 aanvallende klimmers, een sterke 'ploeggenoot', 2 tijdrijders met wat extra's en een aanvaller met een sterk eindschot. Ik hoop dat de startlijst spoedig verder wordt aangevuld, dan kan ik weer heroverwegen.

Primavoormij

'@ nasibal nou, duidelijk. Die gaat in mijn team xD

nasibal

haha of bodnar dit jaar wéér de beste optie is voor 750k zal nog moeten blijken natuurlijk ;) Ik heb persoonlijk een andere op het oog, náást de voor de hand liggende namen Bennet, Kung en Buchmann.

Laatst gewijzigd
vasnd

Met de juiste GC-tandem en extra teammaat in je pool stapel je de teampunten lekker op. Denk aan Froome/G, Valverde/Q, Aru/F, Contador/M. Blijft gokken :).

nasibal

Die M is wel lekker goedkoop dit jaar.

vasnd

Tour/Vuelta combi heeft hij nooit heel lekker verteerd, kan me niet voorstellen dat hij echt potten zal breken.
Tenzij.
Wat als hij die piek in juli inmiddels zo gewend is dat hij matig was in de Giro. En nu als een malle supercompenseert na z'n hoogtestage. Hij hoeft maar een paar etappes top te zijn voor genoeg punten :].

nasibal

Hij hoeft maar een paar etappes top te zijn voor genoeg punten :].

Hier zit het hem inderdaad in. In zijn huidige rol kan hij eerder laten lopen en hoeft hij niet elke etappe bij de les te zijn. Een beetje een Poels rol, waardoor hij op sommige momenten energie kan sparen en deze op andere momenten dan juist weer 'extra' heeft. Voor anderhalf miljoen hoef je maar op een paar aankomsten top 10 te rijden. Als hij het beter aanpakt dan in waaieretappe in de Giro, dan moet dat toch zeker lukken met zijn relatief goede eindschot. Mits z'n kopman er aan blijft hangen uiteraard.

Zadelpen

Heb er nog eens goed voor gezeten. Mijn bergploeg is in kampioensvorm, die staat! Echter ik heb ruzie in mijn sprintploeg, er bestaat geen enkele consensus onderling en de sfeer is gewoon beneden pijl.

Nog twee weken om dit op te lossen...

Octrooi

Een naam welke ik nog niet heb gehoord hier is Tony Gallopin, lijkt dit jaar erg interessant als 750.000 renner in een team zonder klassementskopman... Echter het aantal puncheurs overstijgt het aantal punch etappes.

pirazzi

Tiesj Benoot lijkt de klassementskopman bij Lotto Soudal te worden.

Poeksel

Weet Marc Wauters dat al, Pirazzi?

Primavoormij

'@nasibal König?

ronddraaien

Konig rijdt geen Tour.

Random wielerliefhebber

'@nasibal ik snap niet waarom je denkt dat kung de proloog wint. In mijn ogen hebben Tony Martin, Roglic en dennis als die meegaat meer kans.

Edit: als van emden meegaat zou küng zelfs mijn 5e man zijn!
Benoot heeft zelf in een interview aangegeven in de tour niet voor het klassement te gaan. Dit kan misschien nog veranderen als hij er na de eerste bergrit goed voor staat.

Laatst gewijzigd
vasnd

König ja, zekerheidje voor teampunten van Froomey!

vasnd

Ohnee we leven niet meer in 2016.

:D

Laatst gewijzigd
gesink/dekker

'@Nasibal,
Renner M moet dan wel bij zijn kopman blijven. Ik verwacht dat renner M op de aankomsten boven tot 3 kilometer bij zijn kopman blijft en het dan laat lopen. Zelfs eerder als Sky de trein weer op de rails krijgt. De aankomsten na een afdaling kunnen wat voor renner M zijn, maar dat ligt aan zijn vorm. Zit hij er dan nog bij.
Nasibal verwacht jij dat renner M zo goed is dat hij de betere klimmers kan volgen? Of verwacht jij dat zijn kopman het zo goed gaat doen dat er veel teampunten naar renner M gaan?

nathancouw

Leuk hoe jullie M gebruiken alhoewel ik toch wel denk dat 90% doorheeft over wie het gaat :)

Malathion

En gaat P niet de rol van M vervullen?

Laatst gewijzigd
nasibal

@nasibal ik snap niet waarom je denkt dat kung de proloog wint. In mijn ogen hebben Tony Martin, Roglic en dennis als die meegaat meer kans.

Genoemde namen hebben in mijn ogen inderdaad net zo goed kans om de proloog te winnen, dat klopt. Daarmee is Kung echter nog geen optie-af. Dat is ook gelijk de charme van dit spelletje. Iedereen schat de kansen weer net wat anders in.


Nasibal verwacht jij dat renner M zo goed is dat hij de betere klimmers kan volgen? Of verwacht jij dat zijn kopman het zo goed gaat doen dat er veel teampunten naar renner M gaan?

Ik ben met name bang dat C gaat afhaken en M er, zoals je zelf ook al zegt, bij moet blijven. Komt hij in het favorietengroepje aan (wat zeker moet kunnen als dit groepje nog 10-15 man groot is) dan ligt het er maar net aan of hij er zin in heeft.

En gaat P niet de rol van M vervullen?

Zal afwisselen. P is meer een renner die zich op kop in dienst van compleet kapot rijdt en dan afhaakt. M verwacht ik eerder in de achterhoede van het groepje stribbelen in een poging er zo lang mogelijk bij te blijven.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Wie zouden er meegaan bij Sky trouwens en waar hangt dat nog van af (behalve de blessure van Poels)?

Henao, Thomas, Landa, Poels en Nieve zullen toch niet allemaal mee gaan of wel? Zou wel monsterlijk zijn en dan met Froome, Kwiat en Kennaugh/Kiriyenka.

nathancouw

Lijkt er toch veel op dat zij wel allen meegaan.. @hartstikkebedankt

1 2 ... 14 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.