Tour de France Scorito

1 2 ... 15 ... 283 284
elstupidoloco

Is iemand Majka al op een terras tegengekomen toevallig? Gaat hij saai voor plek 7 algemeen of lekker aanvallen en weer de bollentrui ophalen?

gesink/dekker

Als hij voor plek 7 gaat, dan neem ik hem alsnog op in mijn team. Heeft een mindere tijdrit waardoor Majka aanvallend zal moeten rijden of de toppers zal moeten volgen in de bergen om voor plek 7 te gaan. Of denken hier mensen dat Majka te duur is?

jsprunk

Bij mij is Majka een zekerheidje.

ONCE

Een Majka die niet voor ak gaat is voor mij een zekerheidje. De majka die wel voor ak gaat is echt kleurloos en scoort te weinig. Echt een renner met 2 gezichten(Giro vorig jaar Ak en tour vorig geen Ak). Neem je m mee is het te hopen dat Ak snel de prullenbak in kan.

Hij heeft wel het voordeel met Sagan te rijden natuurlijk, maar als het een jaar geschikt is voor Kittel de groene trui te pakken is het dit jaar wel

Laatst gewijzigd
jsprunk

Vorig jaar Giro was hij 9e in het Scoritoklassement. Tel daar teampunten van Sagan bij op en je hebt voor 2.5M een top-5-renner. Mag jij me een alternatief aanwijzen voor dat geld.

Sander95

Iemand een mening over onze Nederlandse spurter ? Heeft hij dit jaar net die stap hogerop kunnen maken waardoor hij zijn 2mil waard is ?

Jaizkibel2008

Ik denk dat Groenewegen de 2mil waard is. Hij is niet echt beter geworden, maar gaat meer kansen krijgen en zal derhalve ook meer punten gaan pakken dan vorig jaar.

ONCE

Jsprunk

De tour is de Giro niet. Met dezelfde manier van koersen zijn dat minder punten in de tour. In de tour zitten er over het algemeen vaker en meer vluchters voor. Benieuwd wie majka van alle Ak mannen eraf gaat rijden

Laatst gewijzigd
poppeltje94

Ik vind eerder Coquard een veel groter risico dan Groenewegen. Een van de weinige top sprinters die ik niet ga kiezen denk ik.

Pantano

Voor 0,5 miljoen meer heb je Aru, dus dat lijkt me logischer en die lijkt in vorm en is meer een zekerheidje.

ONCE

Denk dat meer de vraag is of het treintje van Dylan beter is geworden. Als die beter is dan vorig jaar gaat ie beter scoren

Laatst gewijzigd
Random wielerliefhebber

Ik vind kristoff een risicotje, ziek in dauphine en gaat niet lekker in de ploeg. Misschien word zabel nog de mclay van deze giro :0

ONCE

'@ pantano

Aru is in de dauphine in vorm geweest. Alleen de vraag is hoe zijn conditie in 3 weken is na z'n blessure

jsprunk

'@Pantano: dan neem jij toch Aru :)
Ik verwacht dat Majka voor 500k minder minstens net zo veel punten gaat pakken. Maar over 3 weken zullen we het zien.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Poeksel ik bedoelde eigenlijk dat Benoot waarschijnlijk hoger gaat eindigen dan Gallopin in de Tour, althans dat was in de Dauphiné zo. Maar Benoot maakt zijn debuut in een grote ronde, Gallopin heeft er al 7 gereden.

Kirsipuu

Groenewegen gaat die 2 miljoen wel waard zijn denk ik, al is het alleen al omdat hij het elke sprintkans gaat proberen en niet zal laten lopen na een paar mislukte pogingen.

De klassementsmannen vind ik wel echt super moeilijk dit jaar. Porte was goed in de Dauphine, maar ja, toch nooit verder gekomen dan plek 5. Valverde was nog niet op niveau in de Dauphine. Kan Contador het nog? Waar staat Chaves met zijn conditie? Is de basis van Aru stevig genoeg? Hoe verteert Quintana zijn tweede opeenvolgende grote ronde? Weinig zekerheidje wat mij betreft, bijna elke renner heeft wel zo zijn verhaal.

snoek1974

de verdeling is lastig aangezien er vooraf veel etappes zullen eindigen in een massasprint en er nog niet veel koopjes zijn qua sprinters ( heb nu nog Felline en Gilbert) en houdt Sky de controle of gaan ze in de bergen koersen zoals laatste etappe Dauphine , als Sky de controle heeft zullen er telkens groepjes met aanvallers wegrijden .

Ook zijn er inderdaad genoeg renners waar je twijfels kan hebben over fitheid zoals Barguil , Aru en Chaves en renners zoals Quintana , Pinot en Mollema die de giro al hebben gereden , ook is de vraag in hoeverre aanvallende renners zoals Landa in het keurslijf van de knechtenrol gevangen zitten

vasnd

Quintana heeft bewezen 2 rondes achter elkaar goed te verteren. Gaat hij tov een 1:1 vervanger meer punten halen? Kan. Aantal keer top 3/winst etappe, Valverde teampunten. Eindafrekening. De vraag is of je met een vervanger + truipunten/teampunten meer zekerheid hebt op diezelfde punten.
Mensen onderschatten toch echt de kracht van concequent scorende renners. Een paar goede gokjes op plek 8 en 9 en je bent binnen. Dat zijn overigens niet de Gallopins en Franks van deze wereld.

Kraanwater

'@pirazzi benoot gaf zelf aan dat hij niet voor een klassement gaat ondanks deze goede dauphine (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170611_02920569) al weet je het natuurlijk nooit. Formolo was dat in eerste instantie ook niet van plan als ik ze mocht geloven voor de giro.

elstupidoloco

Majka is een van de weinige klassementsmannen die niet via Zwitserland of de Dauphine naar de Tour gaat, maar via de Ronde van Slovenie. De jaren dat Majka echt punten pakte in de Tour had hij al een klassement gereden in de Giro. Ik ben benieuwd welk effect zijn veranderde voorbereiding heeft op zijn vorm in de Tour

Poeksel

Majka gaat trouwens top 5 rijden. Althans, dat hoopt hij.

yoeri

Majka is natuurlijk ook pas 26 jaar oud, dus wie weet is hij gegroeid ten opzichte van vorig jaar Giro.

Buiten dat om, heeft iemand een overzicht van het aantal vlakke etappe's met vlakke aankomst, met licht oplopende aankomst, heuvel, aankomst op muur et cetera? Zou heel fijn zijn.

Neluske

Touretappe.nl kijk ik altijd.

Ab Normaal

'@yoeri
En als iemand dat hier opschrijft geloof je het dan blind?
Als ik zeg 5 vlakke sprints, 4 omhoog, 2 punch etappes, 2 tijdritten, 3 finishes bergop, 3 na een afdaling en 2 aanval etappes, geloof je me dan?

Laatst gewijzigd
shyguy

'@Ab ik mis de ploegentijdrit :-)

1 2 ... 15 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.