Tour de France Scorito

1 2 ... 16 ... 283 284
Pantano

Oke, ik ben overstag gegaan om Majka te pakken, kijkend naar zijn punten de afgelopen jaren. Maar blijf me toch afvragen of hij in deze rol en met alle klassementsrenners die er zijn net zoveel punten gaat pakken. Eindigt hij niet gewoon op de 12e plek?

vasnd

'@pantano: leg de etappes en klassementsmannen naast elkaar en ga lijstjes maken. Verwacht je 8 renners die concequent beter eindigen? Er zullen mogelijk nog wat klimmende vluchters tussen kruipen ala Gallopin. 12e vind ik persoonlijk wat conservatief. Hij presteert heel het jaar al aardig steady en in Californië overtuigde hij imo niet echt maar wie weet komt de piek dus nog en kan hij mooie dingen doen!
Vind hem eigenlijk wel wat weg hebben van Landa als ik het zo bekijk, maar dan zonder het Spaanse temperament.

Laatst gewijzigd
Pantano

'@vasnd: afgaand op de etappes en klassementsmannen, wat zou jouw advies dan zijn?

Heb bijv. nu een dure renner als Valverde vervangen door Majka en Fuglsang.

Lage rugpijn

'@ pantano:,Leren mensen het dan nooit...? Altijd alejandro opstellen! En als je het slim aanpakt kun je ook majka en fugl meenemen.

TrEb

Wat vinden jullie allemaal van Bouhanni? Gezien zijn verleden is hij niet gelukkig in de tour. Vaak opgegeven en weinig punten, volgens mij is hij de 2,5 miljoen niet waard/dure sprinter. Ben benieuwd naar reacties...

sprintgeit

Bouhanni heeft de kwaliteiten om top 5 te rijden in vlakke sprints. Het is ook iemand die risico neemt, dus daarmee neem je zelf ook een risico door hem te nemen. 2.5 mln lijkt me een prima prijs voor 'm denk ik

TrEb

Inderdaad de kwaliteiten heeft hij wel, alleen nog niet(nooit) in de Tour laten zien. Zal dat soms met de druk te maken hebben / presteren in de grootste wielerwedstrijd in eigen land??

De bavariaan

'@trEb

Heb een beetje hetzelfde, ik zit te twijfelen tussen hem en coquard... Vorig jaar was de laatstgenoemde beter, maar heb toch m'n bedenkingen. Kan ze ook allebei nemen, maar dat gaat te koste van m'n 2e rangs klassementsmannen

sprintgeit

Je kan ook nog even wachten, moeten sowieso nog wel een aantal mannen worden toegevoegd aan de selecties. Komen vast nog wel een paar goedkope opties bij

hartstikkebedankt

Overweging van mij is dat Bouhanni op vlak terrein in theorie meer snelheid heeft dan Coquard, Degenkolb, Matthews en denk ook Demare.

robotour

'@de bavariaan je kan ze ook allebei niet nemen;) mede afhankelijk van welke andere sprinters eraan de start staan en hoeveel kans er is dat ze daadwerkelijk veel punten gaan scoren. 2,5mln voor brokkepiloot Bouhanni lijkt mij veel geld al heb ik mij nog verdiept in de budgetten en de mogelijkheden. Op voorhand lijkt mij dat je voor 2,5mln andere renners kunt kiezen die vermoedelijk eenzelfde of meer in te schatten punten gaan halen.
Ook het parcours etc. speelt hierin een grote rol. Hoeveel etappes zullen er op een massasprint uit gaan draaien ?
Vorig jaar zijn 6-7 etappes op een massasprint uitgedraaid. Dit jaar lijken er ook zo'n 7 etappes geschikt voor een massasprint, al zitten er ook wel wat overgangsetappes tussen na een heuvel/bergetappe, waardoor het aannemelijk is dat vluchters een grotere kans zullen hebben dan sprinters.

Raafje

Zou iemand Pantano nemen? of zal ie heel de Tour voor Contador in dienst moeten rijden. Ik twijfel ook nog of ik Izagirre zal nemen. In het voorjaar vond k hem echt sterk rijden.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Volgens mij heerst er bij Trek niet zo'n strakke ploegdiscipline (zie ook Nizzolo en Stuyven die volledig langs elkaar heen sprinten). Wellicht dat Contador dat wel voor elkaar krijgt, maar ik zou niet verbaasd zijn als Pantano en Felline "gewoon" mogen aanvallen.
Daar ligt ook hun kracht, ik denk meer dan in het knechten achter een Sky+BMC+Movistartrein.

sprintgeit

'@Raafje
Dat weet je nooit. Met de Giro, had je hetzelfde verhaal met Visconti die voor Nibali zou moeten koersen. Heeft toch nog aardig wat punten gescoord in punch etappes en ontsnappingen. Het is echter wel een groter risico dan vorig jaar, aangezien hij toen volop moest koersen om zich in de kijker te rijden.

Die renners tussen de 500k en 1.5 mln hebben niet voor niets die prijzen he ;), je moet een beetje gokken.

gesink/dekker

Nadeel van een renner als Visconti, is dat je zo'n renner verwacht in een etappe en opstelt maar niet presteert. En in een etappe dat je hem niet verwacht, hij juist wel presteert. Heeft mij wel wat punten gekost in de giro :(

hartstikkebedankt

Haha ja vervelend inderdaad, ik had dat ook bij ik meen die ene etappe die gewonnen werd door Izagirre. Had daar geloof ik wel LL Sanchez geselecteerd en die zat ook wel mee van voren (3e ple), maar Visconti had ik thuis gelaten die rit (2e plek en balen). Wel twee keer Rui Costa als captain geselecteerd terwijl hij tweede werd (ritwinst Fraile en Rolland) dus daar heb ik niks over te klagen.

sprintgeit

En dat kan met name met Pantano dus ook gebeuren.

TrEb

'@gesink/dekker
Komt mij bekend voor, had Visconti ook opgesteld in etappes dat hij niet mee was in ontsnappingen en andersom.
Ben benieuwd of Thomas de Gendt tijdig is hersteld van zijn polsblessure. Altijd een interessante renner in de tour.

JimKro

Je weet dat renners als Pantano en Felline echt wel punten gaan binnenhalen. Het is inderdaad vooral de truc om ze op de juiste momenten in te zetten. Overigens zijn er dit jaar zoveel van dit soort renners in dezelfde prijscategorie dat ik zelf meer geneigd ben om dan iemand te selecteren die geen ploegverplichtingen heeft. Aangezien je toch keuzes moet maken. Je hebt waarschijnlijk maar 2-3 plekken over voor dit type renner. Ik denk dat veel van deze renners elkaar qua punten toch niet veel zullen ontlopen.

Laatst gewijzigd
Pantano

Liggen er veel kansen voor Ulissi deze Tour?

Niballie

Moet je even naar het etappeschema kijken.

Icon

Wat zijn jullie gedachten over het sprinten van Sagan van gisteren? Op mij kwam het niet heel sterk over en vrees een beetje dat hij te kort gaat komen deze tour...

Mathieu Moller

Misschien raar om te zeggen als je zijn uitslagen erbij pakt, maar ik vind Sagan het hele jaar al niet echt overtuigend. Toch heb ik hem wel in mijn team, want het is en blijft Sagan.

wielerliefhebbervandeweek

NASIBAL:
"haha of bodnar dit jaar wéér de beste optie is voor 750k zal nog moeten blijken natuurlijk ;) Ik heb persoonlijk een andere op het oog, náást de voor de hand liggende namen Bennet, Kung en Buchmann."

Let me guess: C of A

TrEb

'@icon
Zijn piek zal over 3 weken zijn, mij zegt het niet zo heel veel. Arndt eindigt trouwens ook nog netjes in de top 20. Zit er over te denken om hem in mijn team op te nemen...

1 2 ... 16 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.