Het puzzelen is weer begonnen en wat is het lastig. Het budget is redelijk ruim, want je kan 20 'grote' namen in je team opnemen, maar dan nog moet je er veel thuis laten. Wie zijn in vorm? Wat zegt de Dauphine en wat kunnen bijvoorbeeld Thomas en Pinot na een (halve) Giro? De prijs van 2 mln is de overweging waard..
Ik heb zojuist het parcours eens kort bestudeerd en wat ik al eerder las is helaas waar; weinig kansen voor dé klassementsrenners. Als ik het zo bekijk zijn er wel 15 etappes waar Sagan (in theorie) in de top 5 kan belanden, ofwel door een sprint ofwel door een vlucht. Hij lijkt wat minder dominant dan andere jaren, maar Sagan thuislaten kan eigenlijk alleen maar slecht aflopen, of hij moet al vrij snel afstappen.
Ook voor wat betreft de sprinttrein is het lastig want er is enorm veel keus. Normaal gesproken ben ik voor wat betreft Scorito geen fan van Greipel maar voor 3.5 mln is zelfs dat een mooie optie met de vele kansen voor hem. Pf ik wacht eerst maar Zwitserland, Ster ZLM en Slovenië af en dan ga ik maar weer verder puzzelen:)
Nu ik, zievContador niet in het geel .
En comibinaties voor team punten heel lastig Neem ze voor Kittel - Froome - en Porte elk een .
De eerste tijdrit Tony - Martin Roglic - Porte D Martin - Kung- Izagire - Froome - Castroviejo -Bookwalter - Valverde -Contador -Kiryenka - Clement M Mathews En dan nog een paar zegt het maar . Geel zal denk ik gaan tussen T Martin - Roglic - Porte
Ik kies er dit jaar voor om nog even te wachten met mijn ploeg te maken, maar lees hier toch graag mee. Schiet me dus niet af als ik een alternatief geef met een compleet andere prijs, of een renner afbreek terwijl die voor zijn prijs toch een goeie keuze zou zijn.
@tourminator
Zo zie je het wel heel positief voor Ulissi. Rit 9 lijkt me wel wat te zwaar voor hem (rit 8 past hem beter denk ik), rit 11, 16 en 19 worden gewoon een massasprint, en in die andere ritten ben ik benieuwd wat hij van plan is. Voor zover ik weet, rijdt hij (natuurlijk) geen klassement, dus is een renner van zijn kwaliteiten enkel geïnteresseerd in ritzeges. Meesprinten voor plek 17 zie ik hem niet doen.
De meeste ritten die je opnoemt, moet hij wel kunnen, maar dan zal het toch vanuit een vroege vlucht moeten gebeuren. Hij zal er ook niet telkens bijzitten (of wordt hij de nieuwe Majka/Landa/Pantano?). Enkel rit 3 en 14 kan hij vanuit het peloton een gooi doen naar winst. Zijn vorm is goed, zijn talent is onmiskenbaar, en het parcours biedt voldoende kansen. Ik ben er zeker van dat hij een ritzege zal pakken, maar voor een spel als Scorito met dagopstellingen is het wel een tricky kerel.
@Silent Hill
Komaan ouwe knakker, je kijkt toch al lang genoeg naar deze sport om te weten dat de lead-out bijna nooit wint. Sagan, Degenkolb en kopman Matthews beginnen pas aan hun inspanning als die van Arndt erop zit.
@rayman
Gilbert en Martin zijn naast punchers natuurlijk compleet andere renners. Gilbert is puur goud in overgangsritten, Martin is in principe een must voor velen hier in hun bergploeg.
Ik ben waarschijnlijk de enige (omdat het misschien een flagrante onwaarheid is), maar ik stel me wel vragen over hoe goed Gilbert nog is op heuvelaankomsten. Het is volgens mij al lang geleden dat hij nog eens echt iedereen eraf knalde, zoals hij dat in 2010-2011-2012-2014 deed op de Cauberg en andere aankomsten. DDV, E3, RvV, AGR, 3daagse de Panne en Parijs-Nice: overal waar ik hem indruk zag maken, deed hij het met een slopende, lange inspanning. Hierbij kun je dan wel zeggen dat hij dit jaar nog nooit echt aan het type heuvelopaankomst-wedstrijd deelnam. (Zou de vorige Gilbert niet meespringen met Sagan op de Poggio, zelf de sprong maken naar de kop van de koers in de Brabantse Pijl, zoals Wellens en Vakoc, of Kwiatkowski lossen op de Bemelenberg in AGR?) Goed, dat is mijn gevoel, een gevoel is natuurlijk geen waarheid.
@droomteam
D Martin, Contador en Valverde mag je in principe wel schrappen als kanshebbers voor die openingstijdrit (inclusief ereplaats). Als hij aan de start komt, is er eigenlijk maar één kanshebber voor geel: Dennis.
Lange post, excuses, doe vooral je eigen ding en laat je niet te veel beïnvloeden door mij.
Ik had hetzelfde idee Tompot. Waarom een kleurloze nummer 7 van de etappe kiezen terwijl je ook een alles of niks kamikazepiloot kan kiezen :) Ik ben benieuwd wie de kenner hier zien als de daalkampioenen? Froome? Roglic? Brambilla? Daarmee kunnen leuke verschillen gemaakt worden op dit parcours!
Mensen die twijfelen over Valverde. Je kunt hem ook in sprintetappes opstellen, die vent rijdt altijd belachelijk ver van voren in elke etappe. Elke koers komt hij nauwelijks uit de top 30 in de uitslag.
Daarnaast zijn er etappes voor hem met een eventuele groepsspurt van 10/20 man waar hij een grote kans heeft op podium/winst. Dat het een fabeltje is van Valverde met die 2000m cols heeft hij ook wel eens bewezen.
Of hij die 4 miljoen waard gaat zijn betwijfel ik zelf ook nog maar het is een garantie voor punten.
Bardet en Aru lijken mij de toppers na Froome, Porte en eventueel Quintana.
Contador lijkt het beste echt al te hebben gehad, nooit echt klasse geweest sinds dat doping geval. Nu is het vaker op de tanden knarsen en hopen dat hij aan kan klampen.
Valverde, Bardet, Kwiat en Sagan lijken me toch wel de beste dalers.
Ben het trouwens ook erg eens met Tompot. Ik merk dat ik tijdens zo'n ronde erg gefocust ben op de renners in mijn selectie, als ik dus wat meer favoriete renners kies maakt het voor mij leuker. Ik behaal toch nooit echt hoge plekken dus daar hoef ik het niet voor te doen.
Lekker puzzelen de hele dag.... Ik vind het ook lastig om al definitieve keuzes te maken, bij mij staan er 4 altijd vast in; Sagan, Valverde, Kittel en Froom(y).
Zelfs een slechte voorbereiding maakt voor Froomy niet uit, die gaat gewoon vlammen.
Mij valt op dat veel mensen Quintana meteen uitsluiten. Aan de ene kant snap ik dat door de beperkte klim kilometers, anderzijds kan ik me ook een jaar herinneren dat hij 3e werd in de tour maar toch mooi de Vuelta won... Nu na zijn 2e plaats in de Giro kan hij dat misschien wel in de tour doen..
Ik gok dat het vooral op de sprinters aankomt, wat is dus een slimme keuze; ga je voor de 3 grote mannen, en vul je aan? Of is het slim om een keuze te maken in de grote mannen, er wellicht 1 of 2 thuis te laten en het geld te verdelen in sprinters tussen de 2 en 3,5 miljoen.. Ben benieuwd wat de ervaren Poolspelers gaan doen! In ieder geval iedereen veel plezier met het 1000x omgooien van jullie teams, ik wacht nog even tot één weekje voor de start.. :)
Iemand een idee wat betreft Fuglsang? Het vrouwtje is zwanger en zal normaal gesproken bevallen in de eerste week van de tour. Met dit in het achterhoofd is al een paar maanden geleden besloten dat Fuglsang (mede)kopman zou worden in de tour. Of hij dus door zal gaan, zeker nu Aru ook goed lijkt te zijn, blijft voor mij onzeker.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.