'@shimmy: de vraag is of Bettiol iedere etappe mee sprint. Zijn uitslagen in de dauphine zijn niet heel hoopvol. En dan is die 9e plek in je sprintploeg wel een dure als hij maar 3x meesprint, zelfs als hij in totaal 50 punten pakt. Het alternatief dat je op had kunnen stellen zou mogelijk meer punten pakken. Ik ben niet zo heel enthousiast over Bettiol als 8e / 9e sprinter
Majka vs Meintjes:
Majka is natuurlijk wel een renner die ook zelf punten kan halen. Heeft een aardige solo in huis en is 'topfavoriet' voor de bollentrui. Meintjes kan alleen aanklampen en dan is het maar hopen dat hij hoog binnen plek 15-20 eindigt in de etappes.
Meintjes nemen is een veilige keuze, maar Majka niet nemen is een groot risico.
Nou dan ook maar een vraagstuk van mijn kant. Ik twijfel heel erg tussen twee vluchters: De Gendt en Ulissi. Nu is De Gendt in mijn ogen de betere klimmer, maar weet ik niet zo goed of hij allerbest daalt. Ook de daalcapaciteiten van Ulissi zijn voor mij een groot raadsel. Nu zal Ulissi op de aankomsten met een pukkeltje op het eind misschien ook nog wel puntjes meesprokkelen. Wie van de twee gaat het meeste punten pakken? Of moet ik misschien geen van beiden meenemen en toch voor Gilbert gaan?
'@elstupidoloco ik zou dan bettiol ook niet als sprinter nemen maar als aanvaller ipv gilbert ullisi of rolland en dan degenkolb vervangen voor kristoff. Want ik denk dat kristoff meer punten binnen gaat harken als sprinter (hele team om hem gebouwd) maar de vraag is of je niet meer punten misloopt door dan 1 van die 3 aanvallers te vervangen door bettiol?
VALVERDE... nogmaals uitgesproken dat quintana daar de kopman is en in de vuelta alles om hem draait. Haalt ie dan wel zoveel punten? Puncht ie mee in etappe 3? Of blijft ie bij quintana en de andere klassementsmannen? Wie heeft een mening dit voor mij de doorslag geeft? Anders gezegd... zonder budget en teampunten... daniel martin of valverde?
Quintana is kopman, maar dat betekent niet dat Valverde geen medekopman is. Ze zijn wel gebaat bij een sterk blok tegen Sky. Als er 1 team is die het op die manier Sky lastig kan maken is het Movistar. Aru en Fuglsang zie ik dat niet kunnen.
Valverde zal pas echt gaan knechten voor Quintana als die geel heeft. Tot die tijd zie ik het geen invloed op Valverde zn eigen race hebben. En hell waarom zou Valverde geen geel kunnen pakken. Dan gaat Quintana knechten voor Piti.
Maar het heeft natuurlijk al helemaal geen invloed op de punchetappes. Waarom zou hij bij de rest van de AK manen" blijven" Dat klinkt behoorlijk dom :D
op twitter stelt Astana sinds 19 juni dagelijks een renner voor die de Tour gaat rijden. In de tekst van de eerste twee, Lutsenko en Valgren, worden Aru en Fuglsang specifiek genoemd. Bij de volgende drie, Zeits, Grivko en Gruzdev wordt enkel nog het team en het teambelang genoemd en geen woord meer over Aru en Fuglsang. Toeval, complotdenken, of zijn ze opeens onzeker geworden over de deelname van Aru?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.