Tour de France Scorito

1 2 ... 81 ... 283 284
TomScholten

Hoewel ik heb ook een tijdje niet meer gekeken om eerlijk te zijn, misschien is hij tussendoor toegevoegd en nu weer weggehaald

Treenert

'@juliandavid je vergeet Roglic of is dat een bewussie ;)

@steefje en shimmy88 Vraag is of Kristoff wel zin heeft of wellicht na de 3e etappe ongesteld af stapt

@Jorik Gilbert is veiliger

Is Kreuziger voor iedereen gewoon een zekerheidje en daarom hier niet besproken? Was vorig jaar goed voor 346 punten en kost 1 mln.

Astana Pro Team
.. FUGLSANG Jakob
.. VALGREN Michael
.. LUTSENKO Alexey
.. ZEITS Andrey
.. GRIVKO Andrei
.. GRUZDEV Dmitriy

Het staat er wel bij PCS, zouden ze daar meer weten?

Treenert

http://www.procyclingstats.com/race/Tour_de_France_2017_Startlist

nasibal

Is Kreuziger voor iedereen gewoon een zekerheidje en daarom hier niet besproken? Was vorig jaar goed voor 346 punten en kost 1 mln

Kreuziger reed vorig jaar samen met Sagan en Majka in een team, wat hem nog wel wat puntjes opleverde. Daarnaast had hij zichtbaar schijt aan Contador, waardoor hij zélf ook nog wel wat puntjes pakte. Dit jaar heeft Kreuziger géén Sagan en Majka meer en wél een Chaves en Yates om zich om te bekommeren. Plus dus een andere ploeg waar (let op: onderbuik gevoel!) dergelijk 'schijt hebben aan' niet zo snel getolereerd zal worden of uberhaupt voor zal komen.

Ik vind het lastig om een voorspelling te doen voor Kreuziger dit jaar, maar ik denk in ieder geval dat vorig jaar geen goede benchmark is.

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

Waar kan ik vinden hoeveel punten er verdiend kunnen worden elke etappe voor de groene trui?
Ik weet dat top 10 in proloog ook punten krijgt voor groen, en dat vlakke etappes 50 punten worden toegekend.
Maar hoe zit het bijvoorbeeld met etappe 3. Is die ook 50 waard? of is dat bijvoorbeeld 30?

ONCE

'@ treenert

Kreuziger een zekerheidje dat ie er niet inkomt.
Heeft dit jaar niet overtuigd. Vergeet trouwens niet dat een shitload van die punten aan Sagan en majka te danken was.

Laatst gewijzigd
steefje9

'@treenert zou zomaar kunnen idd. Kan 2 kanten op gaan. Zelfde verhaal voor cavendish.

ONCE

'@ phoenix

Heel easy. Wikipedia jonguh :)
Edit; sorry je vraag was anders. Etappe 3 zal wel 30 punten zijn lijkt mij

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

Waar is het idee op gebaseerd dat Kristoff ziek wordt en af gaat stappen oid.? Alleen op de geruchten rondom een overstap naar een andere ploeg en de openlijke kritiek die hij kreeg binnen de ploeg? En het feit dat Zabel een van de snelste lead out mannen is en dus zelf ook mee kan sprinten? Zijn vorm is niet geweldig, maar ook niet heel slecht als je het vergelijkt met vorig jaar

Treenert

Puntentelling puntenklassement 2017
In de vlakke etappes krijgen de nummers 1 t/m 15 in de rituitslag 45, 35, 30, 26, 22, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 6, 4 en 2 punten. Bij de heuvelritten (en in het middengebergte) krijgen de nummers 1 t/m 15 respectievelijk 30, 25, 22, 19, 17, 15, 13, 11, 9, 7, 6, 5, 4, 3 en 2 punten. In zware bergetappes krijgen de 1 t/m 15 in de uitslag respectievelijk 20, 17, 15, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1 punt. In tijdritten (etappe 1 en etappe 20) krijgen de beste 15 coureurs in de daguitslagrespectievelijk 20, 17, 15, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1 punt. Bij de tussensprints zijn veel punten te verdienen. Anno 2017 is er elke dag één tussensprint. De eerste 15 coureurs die daar passeren krijgen respectievelijk 20, 17, 15, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1 punt.

Phoenix0000

Thanks. Ik dacht dat het 50 voor 1 was en 30 voor 2 in vlak.

ONCE

Is het ook phoenix. De getallen die treenert post is de situatie van 2011 tm 2014. Tenzij ze het dit jaar weer terug hebben veranderd. Maar zou een beetje raar zijn als ze Sagan nu weer in de kaart spelen. Die aanpassing was juist als reactie op dominantie van Sagan

ONCE

https://en.wikipedia.org/wiki/Points_classification_in_the_Tour_de_France

Laatst gewijzigd
d00pzor

Koppelvraagstukkie:

Degenkolb & Kwiatkowski
Groenewegen & Majka

ik neig naar Groenewegen omdat ik een chauvinist ben en Majka omdat ik hoop dat ie bij de 2e klim ettappe tijd verloren heeft en vrij kn aanvallen, bovendien teampunten voor Sagan.
Maar Kwiat heb ik altijd een zwak voor gehad, waarschijnlijk omdat hij in 2013 aanvallende tour reed en omdat ie alles kan. kan in veel etappes plekken opvullen en teampunten pakken voor Froome.
het Kwiat koppel levert minder punten op in de aankomsten bergop, maar meer in de heuvel/ bergetappes met vlakke finish.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

EDIT: ik heb nog 4.750.000, dus na een van deze koppels nog 250.000 dat in een vervanger zou kunnen.

Laatst gewijzigd
ONCE

Ah vreemd, linkje aangepast

ONCE

Als Kittel de massasprints domineert en er 4 of 5 binnenkopt gaat t voor Sagan lastig worden het groen te pakken

Laatst gewijzigd
Malathion

https://aso.wetransfer.com/downloads/257c21c1a7817988afb9a508b35b83e920170615164039/8dca98

Zo. Dan weet iedereen alles.

ONCE

Nee

ONCE

Vergeet niet dat Cavendish vorig jaar lid was van de engelse olympische baanploeg. Als ik iets niet heb vertrouwd de afgelopen jaren...

Laatst gewijzigd
ronddraaien

Ik ben totaal in paniek: na lang puzzelen heb ik eindelijk een ploeg waar ik tevreden over ben, maar nu kom ik plots 250K over. Mijn autistische kant krijgt dit maar niet verwerkt. Heeft er iemand in het verleden al geprobeerd om Scorito te contacteren om die 250K cash te krijgen, in de plaats van te investeren in renners, of heeft dit geen slaagkansen?

Buchmann-Bennett-Küng zijn de boosdoeners, maar ik heb meer vertrouwen in hen, dan in een 1mil renner.

ONCE

Prima toch, heb weleens een scorito gedaan met 500k over

Laatst gewijzigd
Marthijn8

'@tompot

Klopt wat je zegt dat het lijkt dat Lotto goed in vorm is. Wat ook een voordeel is van Roglic ivm Tony dat de winnaar niet gaat winnen met veel seconden voorsprong, dus mocht Tony winnen dan kan Roglic evt in de 3e ettape het geel pakken of een andere renner die dicht in het klassement staat. Nog een voordeel is dat van Emden meedoet en die kan evt ook toeslaan in de eerste tt.

vasnd

'@tompot

Gezien het koersverloop bij de afgelopen Tours van Sky's Froome is het niet waarschijnlijk dat PDBF rustigjes op gefietst wordt. Een Voeckler-esque situatie met welke tijdrijder dan ook lijkt me dan ook uitgesloten (edit: dit zeg je zelf ook al, excuus).
Roglic kan met de besten mee op de Valverde/Martin/Kwiat-heuvels maar ik zie vooralsnog geen enkele indicatie dat hij 'echte bergen' overleefd.

Zijn prestatie op Montjuic deed me twijfelen aangezien ik in levende lijve heb gezien wat voor wegen daar liggen maar het blijven korte pukkels.

Kortom: in een elite groepje vooruit met Uran/Rolland/De Gendt/Wellens/Costa etc wordt ie vermoedelijk voor de top gelost en wordt het lastig na de afdaling te winnen. Blijft ie er toch bij, dan gevaarlijke klant! Heeft het voordeel dat hij relatief onbekend is denk ik en in zo'n groepje redelijk anoniem kan blijven meepiepen. Zo'n groepje is echter ook koren op de molen van Bennett en/of Gesink. Dus ik zou er niet te veel van verwachten buiten de TTs

Laatst gewijzigd
marcfiets

'@tompot
Waarom is het geel zo belangrijk, immers in de sprint etappe er na ga je hem toch niet opstellen?

JimKro

'@ronddraaien

Het meest optimale team is veelal minder dan 50 miljoen waard. Ik geloof zelfs ergens te hebben gezien dat het best mogelijke team van de Tour 2015 zo'n 38 miljoen waard was.

Zelf ben ik 50e geworden in de Vuelta 2015 met 1-1,5 miljoen over. Helaas had ik toen geen Dumoulin.

Edit: ik heb wel het idee dat de prijzen van renners steeds accurater zijn geworden in de laatste paar jaar. Dus dan zal het minder vaak voorkomen dat het optimale team goedkoper is dan 50 miljoen. Denk maar aan de tijd dat Quintana 1 miljoen was, of Aru 500 duizend.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 81 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.