Tour de France Scorito

1 2 ... 82 ... 283 284
Pietje Precies

In deze poule is 1 a 1.5 miljoen overhouden in ieder geval onverstandig.

@Tompot, check even de uitslag van de tijdrit in 2015.

Nu ontbreekt weliswaar de top-4 van toen (de huidige Tony is/lijkt niet meer de Tony van toen), maar de verschillen gaan normaliter groot genoeg worden dat Kittel dit jaar geen kans maakt om etappe 2 de gele trui te bemachtigen. Heel misschien Sagan als ie de eerste 4 etappes écht goed is.

Laatst gewijzigd
d00pzor

Goed dat je het zegt JimKro, ik heb 1.250.000 over en ik kan gewoon niemand vervangen.

Je zou eigenlijk een punten formule moeten hebben die je meer punten geeft als je geld over hebt o.i.d. een derde van je (bedrag /3)/10000000
bij mijn overtallige euros bijvoorbeeld alle punten x 1,041 uitkomen.

Treenert

'@Phoenix en ONCE
http://sport.infonu.nl/overige-sport/180702-tour-2017-sprinters-en-favorieten-voor-de-groene-trui.html

Pietje Precies

Is er ook ergens een lijst die vertelt tot welke categorie een etappe behoort?

Veltini

Henao vs Latour. Beide een aardige tot goede voorbereiding. Henao teamgenoot Froome (=teampunten) en aardige tot goede punch (mits hij meedoet voor de overwinning). Latour gaat punten pakken met de jongerentrui en eventueel meezitten in een vlucht als hij genoeg achterstand heeft in het AK. Beide moeten in principe knechten voor hun kopman. Tijdrit van Latour lijkt me beter, maar niet zo goed dat hij daar flink mee gaat scoren. Wie denken jullie dat de meeste punten gaat pakken?

ONCE

'@ Treenert

Die gasten zijn dus stekeblind. Als je kijkt welke bronnen ze gebruiken zie je de nederlandse wikipedia pagina.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Puntenklassement_Ronde_van_Frankrijk

Daar staat dus duidelijk puntentellig 2011 nog bij, en geen 2017

Dus als je even op de engelse wikipedia kijkt zie je dat de puntentelling allang veranderd is

https://en.wikipedia.org/wiki/Points_classification_in_the_Tour_de_France

Pietje Precies

Henao zijn expected points is naar mijn mening zeer sterk afhankelijk van teamgenootpunten. Dus dat is erg afhankelijk van hoe goed je Froome schat. Hoeveel etappewinsten verwacht je, hoeveel dagen de gele trui, bergtrui, eindwinst, etc?

vasnd

'@Veltini
Afhankelijk van of je Henao vaak kan opstellen en of Froome het goed doet. Eindklassement teampunten te verwachten maar geen witte trui. Uiteindelijk redelijk vergelijkbaar aantal punten te verwachten waarbij Latour iets meer potentie heeft voor meer onverwachte punten denk ik.

Laatst gewijzigd
nasibal

Poels is altijd een veilige gok geweest omdat je wist dat hij een paar keer bij Froome ging eindigen in het 2e deel van de tour en derhalve zelf ook altijd in de punten reed. Ook zonder teampunten was die miljoen er zo uit dus.

Henao zou zomaar de Poels van deze tour kunnen worden. Maar goed, ook zomaar niet.

ONCE

Hoeveel ontliepen Heano en Poels elkaar vorig jaar in punten dan, niet zoveel volgens mij

nasibal

Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen. Poels scoorde ook minder normale punten dan in voorgaande edities aangezien de favorieten maar om en nabij de 3 keer de dienst uitmaakten bergop. Dat risico heb je dit jaar weer.

Zelf zou ik dit jaar nooit voor Henao gaan hoor, maar hij zou best de nieuwe Poels kunnen zijn. Dan moet je naar het parcour kijken om te bepalen of je die gok wil nemen. Bij Poels wist je daarbij zeker dat hij een paar keer de laatste man ging zijn en vervolgens zelf ook nog wel een goede uitslag zou rijden. Bjj Henao is dat twijfelachtig.

Starlynk

'@JimKro: Onzin, het ideale team in Tour 2015 was gewoon 50 miljoen en dan moest je nog besparen want puur qua punten had Cavendish er toen ook in moeten zitten maar was te duur (5m destijds). Tour 2016 was het ideale team wel 0,5 miljoen minder, maar ook daar moest je besparen en had je niet genoeg budget om qua punten het allerbeste team te halen (o.a. Quintana haalde toen eigenlijk genoeg punten maar zat niet in het ideale team vanwege zijn prijskaartje).

Mogelijk dat Tour 2014 wel een stuk minder was (hield het toen nog niet bij), omdat Froome en Contador toen uitvielen en de overmacht van Nibali.

Treenert

'@ONCE ik wist dat het jarenlang anders was maar ze schrijven het wel overtuigend met de ritten etc erbij. Ik kan het nergens anders vinden, ook niet in het tourbook Malathion. Zou het niet terug veranderd kunnen zijn?

ONCE

Nee

Het is toch duidelijk waar ze de fout vandaan hebben als je de bron, die ze vermelden, bekijkt
Niet zo gek als je snel even een stukje in elkaar wil flansen, knooiers

Laatst gewijzigd
Treenert

Ow nee toch niet. Zie nu ook de bronnen die geraadpleegd zijn. Tsjonge wat slecht!

TrEb

'@pietjeprecies
Site voor etappe overzicht kan op bv touretappe.nl

Nylz

'@Tompot

Niks is zeker mbt Roglic, maar hij heeft aardige resultaten behaald in Romandie, Baskenland en de Tirreno. Hij kan makkelijk een aantal dagen in het geel rijden en zo puntjes pakken. De vraag is dan natuurlijk: is dat 2M waard?

JimKro

'@starlynk

Ik vergis me inderdaad. Het gaat niet om het optimale team, maar om het winnende team. Het winnend aantal punten kan geregeld behaald worden met een lager budget dan het maximale budget.

Hier is dat stukje over 2015. Toen kon het winnende team gemaakt worden met 31.500.000.

https://qnh.eu/analytics-om-de-tour-pool-op-je-werk-te-winnen-deel-2/

Laatst gewijzigd
StijnvanA_

Valverde + Aru of Quintana + Bardet?

BertieC

Iemand enig idee wat Bevin gaat doen deze tour? Hield zich in Zwitserland goed staande in het sprintgeweld, maar gaat hij ook als sprinter naar de tour, dan kan hij namelijk wel een redelijk wat punten gaan scoren. Daarentegen reed hij vorig jaar een compleet anonieme vuelta tot zijn opgave

timplify

Ik verwacht wel wat van Bevin, mits hij carte blanche krijgt. Laat leuke dingen zien de laatste tijd. Echter zouden ze ook voor Bettiol kunnen gaan.

Jelle van der Linden

Ik verwacht dat Bevin en Bettiol beide niet meegaan doen met de massasprints, ze zullen beide hun ritjes gaan uitzoeken (zoals in de heuvelritten/overgangsetappes), dus is het de vraag wanneer je ze gaat opstellen, maar vindt dan overal op dit moment Bevin iets beter.

nasibal

Hield zich in Zwitserland goed staande in het sprintgeweld,

Welk sprintgeweld precies? Sagan, Matthews en Degenkolb de enigen van 'naam', aangevuld met Trentin en een Modolo die nog (steeds) niet de oude was. Daarnaast zat er geen enkele echt vlakke sprint tussen. Bevin is een goede renner hoor, die naam gaan we nog wel een paar keer horen, maar Zwitserland lijkt me geen graadmeter voor hem als sprinter.

Malathion

Tourboek: https://aso.wetransfer.com/downloads/257c21c1a7817988afb9a508b35b83e920170615164039/8dca98

Staat alles in: laatste km's etappes, punten, tussensprints. You name it.

Pietje Precies

'@Treb, volgens mij heb ik daar helemaal niets aan. Daar staat toch enkel een korte/matige beschrijving van de etappe, zonder te vermelden in welke categorie die etappe valt voor het puntenklassement?

Zelf werk ik het liefste met het officiële roadbook, maar bizar genoeg staat daar volgens mij ook niet eens in hoe de puntentelling dit jaar werkt. Laat staan welke etappe tot welke categorie behoort. Zelfde informatiegebrek geldt voor het bergklassement, maar daar is volgens mij qua puntentelling niets veranderd.

1 2 ... 82 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.