Tour de France Scorito

1 2 ... 83 ... 283 284
vasnd

'@PP
PCS heeft icoontjes voor de etappes staan maar ik weet niet of die overeenkomen met hoe de ASO ze ingeschaald heeft.

Laatst gewijzigd
nathancouw

Froome zit me toch niet lekker. Hij is minder aan het worden dan de vorige jaren. Zo lang aan de top maar dit jaar nog geen overwinning, je kunt er niet omheen. Maarja, het blijft Froome. Die kan ze er in de 3de week ook allemaal simpel afrijden en met +10 min. voorsprong winnen (bij wijze van spreke). Toch vind ik Porte dit jaar heel sterk en verwacht ik dat dit zijn jaar wordt waar hij geen grote instorting heeft. Quintana wordt veel over getwijfeld maar is altijd goed in zijn 2de grote ronde. En onthoud, hij wilde graag erg goed zijn in de tour dus hij zal zich wel hebben ingehouden in de giro. Die man gaat er gewoon weer staan. Valverde blijft mij een raadsel, maar je kunt hem bijna niet weglaten..toch?? Komt hij vandaag weer met zo'n leuk interview waarin hij zegt zich vol voor Nairo weg te cijferen. Alhoewel hij ook meldde dat hij graag hoog in het klassement blijft staan dus ik verwacht dat hij er vaak lang bijblijft en zich NIET volledig gaat wegcijferen voor de heer Quintana. Daar heeft hij nog genoeg anderen voor.(Moreno, Amador, Fernandez, Betancur en een Herrada wellicht). Ik zou toch bijna alle 4 nemen. Maarja, waar moet ik dan bezuinigen? Ik zit dan wel snor bij het klassement en kan dat dan wel aanvullen met renners van het kaliber fuglsang en meintjes (qua prijs) en dan een iets minder sprintteam? Man man man.. Wat doen ze ons toch elk jaar weer aan.

Pietje Precies

'@Nathancouw,

Vandaar dat ik het ook frappant vond dat men in de 'eigen budgetversie' niet voor 40/45 miljoen koos i.p.v. 30. Naar mijn idee krijg je dan namelijk een stuk leukere teams. In die 30 miljoen versie kan je zelfs de dure renners die gewoon 'value' zijn niet of nauwelijks meenemen...

Met als resultaat dat 'skill' misschien wel minder belangrijk wordt (en geluk dus belangrijker) dan in de 51-miljoen poule :p

Laatst gewijzigd
JimKro

'@Malathion

Dank, hier was ik al naar op zoek. Kon het op een of andere manier nergens vinden op het internet.

Gids05

Is het niet slimmer om een meintjes of een yates te nemen ?want die pakken toch wel bijna zeker de jongere trui puntjes steeds?

Ornor

Ik ga all-in op jongeren. Niet alleen vanwege de hoeveelheid punten, maar ook de zekerheid ervan. Als ze een beetje lekker in het klassement staan pakken ze punten voor AK en JK zonder dat ze daarvoor in de etappe perse een goede uitslag hoeven te rijden (wat nog steeds kan, natuurlijk). Daar komt bij dat jongeren nog groeiende zijn en dus vaak beter dan verwacht en ouderen toch vaak hun tarief niet kunnen waarmaken. Ten opzichte van de gemiddelde Tourpoule-deelnemer heb je ook een voordeel, die zal al snel denken aan de topfavorieten (van weleer), maar heeft waarschijnlijk nooit gehoord van een Buchmann.

Daarbij: Als alle truien in je team hebt, is het gewoon elke dag lekker invullen, daar kun je best een doel van maken. Ik probeer dus een team samen te stellen waarbij ik elke dag geel, groen, wit en bollen kan opstellen. Zo kan ik gedurende het spel kiezen voor risico nemen voor extra punten, of als ik al goed geklasseerd sta in de vriendenpoule op zeker spelen en cash overhouden aan het einde van de rit 😉

kierewietje

Doe je best! Ik hoop dat je m'n wiel kunt houden...

Pietje Precies

Zekerheid vind ik juist wat twijfelachtiger. Misschien wat betrekking tot échte kanshebbers om jongerenklassement te winnen nog wel, maar daar achter..

Zo zal de nummer 7 van het algemeen klassement nooit laten lopen & de nummer 10 ook niet. Maar voor een jongerenklassement rijd je alleen als je kans maakt om te winnen. Zo kan de nummer 16 van het algemeen klassement die tegelijk de nummer 2 van het jongerenklassement is zomaar laten lopen. Laat staan de nummer 3 van het jongerenklassement die de nummer 22 van het algemeen klassement is, etc. Volgens mij eindigde de laatste 5 jaar de nummer 3 van het jongerenklassement gemiddeld op een minuut of 40. Dan wordt het al vrij snel vrij random wie er 3e, 4e, 5e eindigt.

sprintgeit

Terugkomend op Bevin.. hij eindigt in etappe 5 in Zwitserland wel gewoon boven Bonifazio, Matthews, Modolo en Degenkolb. Daarnaast is hij vanuit z'n verleden in die Aziatische koersen ook gewend te sprinten.

Hij zal vast Greipel en Kittel niet het vuur aan de schenen gaan leggen, maar als je het vergelijkt met eerder genoemde namen als Naesen, Vanspeybrouck, Felline of renners die de laatste maanden overal buiten tijd /op achterstand eindigen als Mclay en Guardini dan is het toch best een prima optie lijkt me als sprinter nr 8/9?

Laatst gewijzigd
Kpenty

Btw zie ik veel mensen hier zeggen dat Porte en Froome hoog gaan eindigen met de eerste tijdrit, maar ik zie ze moeilijk top 15 halen hoor. Zeker als je vergelijkt met de openingstijdrit in de Tour van 2015, toen reden er amper klassementsrijders de top 20 binnen.

den_john

als porte geen top 15 haalt eet ik mijn schoen op

Ornor

'@pietje precies

Maar dat is precies wat ik bedoel: Iemand kan op 40 minuten staan, in de etappe totaal falen, en tóch punten opleveren.

En dat je m in je team hebt, betekent niet dat je hem hoeft op te stellen. Zelfs zonder opstellen krijg je aan het einde van de tour nog eens punten cadeau.

De top 5 van het JK is zoveel makkelijker te voorspellen dan alle andere truien, zonde om die zekerheid niet te pakken, lijkt mij.

Kpenty

Ja tuurlijk rijden ze normaal gesproken een prima tijdrit. Maar 14 km is toch wat anders dan 25 km of meer waar ze normaal gesproken goed presteren. Bijvoorbeeld een sterke sprinter zou dit ook goed kunnen. En denk dat er dus wel veel mannen zullen zijn die om de top 20 zullen rijden en de verschillen zullen klein zijn, dus ik ben er niet helemaal zeker over.

Ornor

'@kierewietje

We gaan het zien, ik ben een newbie op dit forum, maar heb me wel aangemeld voor de forum-subpoule...

Phoenix0000

Cumt ie wel of cumt ie nie

Flop2004

Tja, dat was vroeger bij onze Theo niet de vraag........je wist zeker dat ie zou Koomen.

Beste wielerverslaggever ever. Rip

ray

Zou Benoot in de eerste week verrassend de witte trui kunnen pakken? Klom in de dauphine toch heel behoorlijk...... Weet niet goed hoe zijn tijdrit is over 14 km...?

Pietje Precies

Vind ik eigenlijk wel meevallen Ornor. Op het bergklassement na is het overal wel duidelijk wie de topfavorieten zijn, wie de kanshebbers en wie de outsiders.

Anyway ik zou in ieder geval niet nummer 3 tot 5 van het jongerenklassement om die reden pakken. Enkel als je daarnaast van die renners ook iets als goede etappe klasseringen, algemeen klassement, bergklassement, teamgenootpunten, wat dan ook verwacht. Dan klinkt zo'n renner als nummer 19/20 meenemen best plausibel.

Benoot is een behoorlijk complete coureur, maar een goede tijdrit heb ik hem denk nog nooit zien rijden.

Laatst gewijzigd
tvm

Tellen voor de kopman alleen de punten dubbel van de daguitslag? Of ook van het klassement?

Viktororosso

"Kopman
Per etappe wijzen deelnemers 1 kopman aan, uit de 9 renners die zijn geselecteerd voor die etappe. De kopman verdient dubbele punten met de etappe uitslag (top 20)."

Aldus Scorito

RubenVB

Den_John. Hier is dus mooi een screenshot van genomen. Tot volgende week zaterdag.

RubenVB

'@TVM alleen dagpunten. Was vroeger anders.

@Sprintgeit moeilijk. Hij is bij de goede uitslagen wel meestal op een sprintje heuvel op of na een zware heuveletappe met een vlak einde. Niet compleet vlak zoals de reguliere sprinters

kierewietje

Jammer dat Ewan geen tour rijdt. Waarom eigenlijk niet?

Starlynk

'@kierewietje: Omdat die jongen 22 is en Orica 1 grote ronde per jaar voor nu wel genoeg vindt.

ronddraaien

Fuglsang is vader! Niet naar huis in het midden van de Tour hooray!

1 2 ... 83 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.