Tour de France Scorito

1 2 ... 84 ... 283 284
kierewietje

Dat moet je op t terras gehoord hebben, Starlynk! Zat er een bekende? Hij heeft elders een contract getekend, misschien daarom. Orica gaat niet om te sprinten iig.

Ensor

Wie neemt er Quintana niet mee?

Stuff

Team Sky neemt Quintana niet mee.

vasnd

'@ensor
Ik.
Vind het parcours niet voldoende in zijn straatje. Hij had het vorig jaar moeten (en kunnen) doen.

Laatst gewijzigd
Dom Tumoulin

'@ronddraaier bron?

vasnd

'@dom
Op zn Twitter zegt ie dat.

puntenpakkertjes

wie zal ik nemen: van avermaet of boasson hagen?

Icon

Buiten de tijdritten om, hoe vaak zou Roglic meekunnen doen voor de etappe winst? Ik begin Gesink sterk te overwegen, maar dan moet ik Roglic inwisselen voor T Martin. (waarvan ik buiten de tijdritten niet te veel van verwacht. )

Vieds

Bij mij fungeert Roglic ook als aanvaller in een paar heuvel etappes en allround backup.

Vieds

Iets waar ik nog mee worstel is in hoeverre Vanspeybrouck in staat zal zijn mee te sprinten. Wanty zal zich willen laten zien, dus hij zal 't geheid proberen.

Ik ken hem alleen helemaal niet en kan moeilijk inschatten wat z'n niveau is. Vraag me af of hij meer punten bijelkaar zal sprokkelen dan renners als Kung of Bodnar. En ja, heb nog een plekje en 750.000 over...

Ornor

Ik denk gewoon dat de kans dat Quintana of contador (naaat de favorieten froome en porte) tegenvalt groter is dan de kans dat een Buchmann of Latour meevalt (naast de favorieten voor wit yates en Meijntjes.

Laatst gewijzigd
Ornor

Ik neem Quintana dus niet mee.

GaitBeel

Fuglsang of Izzagirre?
Beide zijn 1,5M
Izzagirre is expliciet aangewezen als kopman terwijl het er op lijkt dat Fuglsang zijn kopmanschap moet delen met Aru.
Izagirre zijn vorm is een beetje lastig in te schatten. Fuglsang daarentegen is in goeden doen, echter, zou het niet zo kunnen zijn dat hij te vroeg heeft gepiekt in de Dauphiné?
Laten we zeggen dat de tijdrit er even niet toe doet, wie zouden jullie dan meenemen als je tussen deze twee renners moest kiezen?

RemcovanderMaas

'@gaitbeel
Hier zelfde dilemma! Nu staat Ion er bij mij in, juist vanwege zijn tijdrit.
Fuglsang heeft mijn voorkeur qua renner, maar of ie meer punten gaat halen .... twijfel!

Charlie33

Ik denk dat Jos een betere deal is dan Primoz. Goedkoper en evenveel kans op winst proloog

Stuff

Het is geen proloog maar een tijdrit. Wezenlijk verschil in aantal km's. Daarnaast kan Roglic op meerdere terreinen nog punten halen, van Emden zie ik dat minder snel doen. De vraag is alleen of Roglic z'n prijskaartje van 2 miljoen gaat waarmaken.

NilisB

Jos gaf zelf, na de tijdrit op het NK, wel aan dat hij nog niet goed genoeg was en deze week zou bekijken of hij überhaupt wel mee zou gaan.
Een dag of 2 later zat hij bij de ploeg maar het lijkt me dat hij zelf nog steeds niet helemaal overtuigd is van zijn vorm.

Als hij de proloog echter wint maakt hij zijn geld alweer goed als je hem als aanvoerder kiest.

Charlie33

Precies. Jos heeft 1 dag nodig om zn geld terug te verdienen. Roglic drie of vier. Maar welke dagen?

JimKro

'@Charlie33

Aan de andere kant, je wilt toch juist met je 750k renners proberen om meer punten te halen dan dat ze 'waard' zijn. Er zullen altijd dure renners in je team zitten die niet genoeg gaan opleveren. Dan hoop je dit (deels) te kunnen opvangen met een goedkope renner die verrassend presteert. Dat zie ik bij van Emden nou niet zo snel gebeuren. 1x winst in de eerste tijdrit is echt het hoogst haalbare (ik heb er al zo m'n twijfels bij of dat wel gaat gebeuren). Voor de tweede tijdrit is het erg onzeker of je hem dan nog wel kan opstellen. Ik zou m'n 750k anders besteden in ieder geval.

Pantano

Er zijn op dit forum al 100.000 dingen over Roglic gezegd. Gewoon pakken en punten scoren, je krijgt spijt als je 'm niet pakt, ook al is hij 2 miljoen.

tvm

Dat renners per se hun geld terug zouden moeten verdienen is inderdaad onzin.
Anders zou ik ook alleen maar renners van rond de 1 M kiezen. Je wint geen poule omdat je relatief veel punten wint, maar alleen als je absoluut gezien de meeste punten pakt.

nasibal

Buiten de tijdritten om, hoe vaak zou Roglic meekunnen doen voor de etappe winst? Ik begin Gesink sterk te overwegen, maar dan moet ik Roglic inwisselen voor T Martin. (waarvan ik buiten de tijdritten niet te veel van verwacht. )

Én een 500k'er upgraden. Ook niet geheel onbelangrijk om in de overweging mee te nemen. De punten die hij zou halen gooi je immers weg. Er zijn wel een paar 500k'ers die toch prima 50 punten kunnen pakken over de hele tour gezien. Daar heeft Gesink een etappewinst voor nodig, of hij moet het ook in meerder etappes bij elkaar sprokkelen.

Laten we zeggen dat de tijdrit er even niet toe doet, wie zouden jullie dan meenemen als je tussen deze twee renners moest kiezen?

Met dit parcours en de namen die je noemt lijkt het me juist dat de tijdrit er wel enorm toe doet. Ion 2x 8e in de tijdrit is 52 punten. Dat moet Fuglsang dan eerst maar eens goed gaan maken. Daarmee wil ik niet zeggen dat Ion per definitie een betere keuze is dan Fuglsang, maar je houdt jezelf voor de gek als je de tijdrit niet meeneemt denk ik.

Laatst gewijzigd
Lattiv

Ik kan echt geen reden bedenken waarom je Jos van Emden mee zou nemen als je voor hetzelfde geldt Kung kan meenemen. Die is duidelijk in vorm, piekt al het hele jaar naar de proloog toe, krijgt teampunten als Porte in het geel rijdt...

ONCE

v emden is wel ideaal als Dylan 6 etappes binnen kopt en groen draagt...

Laatst gewijzigd
Charlie33

'@lattiv. Voor Jos maak je plek. Cultheld

1 2 ... 84 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.