Tour de France Scorito

1 2 ... 94 ... 283 284
Starlynk

'@DvH6: Tsja, Roglic.. Het punt met Roglic is dat hij zomaar de tijdrit kan winnen, een week in het geel rijden en top 10 in het klassement. Ik zeg niet dat dat gaat gebeuren, maar het is zeker niet onmogelijk. In die situatie kan je pooltje de prullenbak in als je hem niet hebt.. Aan de andere kant is er een (in mijn ogen) net zo aannemelijk scenario dat Tony Martin de tijdrit wint, Roglic in een vlakke etappe in het gedrang valt en/of tijd verliest, klassement helemaal laat lopen en het niet lukt om een vlucht af te ronden.. Dan heb je 2 miljoen weggegooid.. Ik heb werkelijk geen idee welke van deze twee scenario's realistischer is en dan is 2 miljoen wel veel geld..

Daaraantegen vind ik Tony Martin voor 1,5 miljoen eigenlijk ook te veel, want voor dat geld móét hij eigenlijk de tijdrit winnen. Zoals gezegd, niet onmogelijk, zeker gezien de tourstart in Duitsland (herinneren we ons de prestaties van de Nederlanders in de tijdrit in Utrecht nog?), maar met de aanwezigheid van Roglic zeker niet gegarandeerd... Moeilijke keuze dus, want waarschijnlijk gaat 1 van de 2 zijn geld wel waard zijn en de ander niet, tenzij bijv. Van Emden of Küng de tijdrit wint, dan zijn ze allebei waarschijnlijk hun geld niet waard :p We hebben nog even om er over te twijfelen ;)

Wat betreft Buchmann of Bodnar: ik heb inderdaad Buchmann en geen Bodnar. Ik zie Bodnar geen top 5 rijden in Düsseldorf en ik zie Buchmann wel top 5 rijden in het jongerenklassement.

Laatst gewijzigd
barcasportz

Het is veel, maar zou me niet blind staren op zn ziekte die wellicht al over is of over een week over is. Als je al 2e kunt worden achter Bennett ben je volgens mij wel aardig genezen. Idd koersen die 3 weken duren gaat misschien nog een probleem zijn maar hij kan met deze trein ook zomaar 3 etappes winnen. keuzes keuzes

Imbatido

https://twitter.com/MarkCavendish/status/879270099600855040

sprintgeit

Goed, het is een gok. Je kan EBH ook niet specifiek voor je sprinttrein nemen, maar ipv een Gilbert/Naesen/GvA als je die had. Dan heb je een relatief dure renner voor etappe 14/15 die dan wel weer een tijdrit kan rijden (die 2e zie ik 'm dan weer niet meedoen), en daar krijg je dan een optie op sprintetappes na etappe 8 voor terug. Daarnaast is de kans natuurlijk nog kleiner dat Cav de moeilijke sprintetappes door gaat komen, dus daar kun je 'm sowieso wel opstellen.. Enige ding is wel dat als je daarnaast nog 8 sprinters hebt, het ook kan zijn dat je team-/truipunten weggooit, als ze het allemaal redelijk blijken te doen. Daarnaast zie ik EBH in bijvoorbeeld etappe 3 niet echt punten pakken, terwijl ik dat bij Gilbert en GvA wel kansrijk acht.

Laatst gewijzigd
Treenert

'@barcasportz nou was daar in Slovenië ook geen enkele andere topsprinter en Bennett met 2 vingers in de neus

http://video.eurosport.com/cycling/tour-of-slovenia/2017/sam-bennett-outsprints-mark-cavendish-to-win-slovenia-stage-4_vid986155/video.shtml

Ow ja en Petit en Boudat zagen gisteren de 'massasprint' tussen Demare en Bouhanni niets eens. Zij eindigden verdienstelijk op een respectievelijk 31e en 55e plaats. ;)

hartstikkebedankt

De woorden achter de keuze zijn niet zo bemoedigend moet ik zeggen. De complete HSL is mee met Eisel, Janse v Rensburg en Renshaw + Venter en Thwaites die ook het een en ander kunnen opknappen. Ik denk dat Hagen een eigen plan mag trekken met al dit geweld voor Cavendish en Pauwels/Cummings gaan natuurlijk voor een rit.

nasibal

Bij het wegvallen van Coquard ben ik blij dat Cav toch mee doet. Kunnen we alsnog een flink deel van de deelnemers luttele miljoenen zien verbranden.

Zonder gekkigheid, mijn onderbouwing:
Zelfs met zijn indrukwekkende Tour leverde Cav niet meer punten op dan zijn concurrenten in dezelfde prijscategorie. 3,5 miljoen investeren in Cav betekent dat je die 3,5 miljoen ergens anders (waarschijnlijk uit je sprinttrein, want je klassementsploeg is al relatief mager) moet wegplukken. Lood om oud ijzer dus, daadwerkelijk iets extra's toevoegen t.o.v andere opties gaat hij niet vermoed ik. De winnaar van vorig jaar kon de waanzinnige Cav zelfs thuislaten, dan kan de winnaar van dit jaar de vermoeide Cav zonder ritme vast ook thuislaten.

Aan de andere kant zie ik Pietje Precies deze post nog wel aanhalen in het topic van volgend jaar haha.

Wat Roglic betreft:
Hij lijkt aan de dure kant, maar zoals ik het zie bespaart hij je vooral een plekje. Hij is voor 1 miljoen een prima tijdrijder en past ook prima in het rijtje van 1 miljoen kostende aanvallers (ulissi, Rolland, Uran, Gesink...). Samen, je raad het al: 2 miljoen. Voordeel: slechts 1 plekje bezet. Roglic is daarbij zo'n typsiche renner die volgens 'normale' verwachtingen z'n geld niet waard gaat zijn, maar een enorm potentieel naar boven heeft. Doet hij 2 tijdritten mee voor de top 5, is hij 1 miljoen waard en gooi je 1 miljoen weg. Klimt hij daarnaast opeens goed genoeg voor een klassement, of zit hij 4 keer in een succesvolle vlucht dan haalt hij het geld er méér dan uit.

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

'@nasibal Ik waag me er ook zeker niet aan, al moet ik wel zeggen dat Greipel, Kristoff, Degenkolb en Bouhanni ook zomaar in onze categorie stumpers kunnen terecht komen, maar bij Cav denk ik in ieder geval wel te weten dat hij de Tour niet gaat uitrijden. Dat scheelt al een slok op een borrel.

Patriickjoo

Verwachten jullie meer punten voor Porte of Valverde? Porte zal normaal gesproken in de 2 tijdritten sowieso punten pakken.. Valverde kan natuurlijk goed aankomen maar hoeveel aankomsten zijn er daadwerkelijk op zijn lijf geschreven? Vorig jaar viel het puntentotaal van Valverde toch tegen..

gesink/dekker

'@Treenert,
Het verschil tussen Petit en Boudat is dat Petit op 29 seconden finishte van Demare samen met ploeggenoot Chavanel. En Boudat op 2 minuten. Boudat is er gewoon afgereden en Petit heeft het waarschijnlijk laten lopen.

nasibal

Valverde is vooral, zoals eerder terecht aangehaald, duurder dan eerdere jaren. Porte overigens ook.

elstupidoloco

'@nasibal: Roglic heeft natuurlijk ook een leuk heuvelsprintje/punch in de benen en met Martens geen gekke knecht om hem goed af te zetten. Die 500k ten opzichte van der Panzerwagen is hij natuurlijk wel waard.

RubenVB

'@Nasibal Coquard had gegarandeerd minimaal 6 x in de top gezeten. Tour de France doet wonderen met een Fransman. Maarja. We zullen het nooit weten.

flashke

'@gesink/dekker
Fout, Boudat ging in het laatste uur nog (bergop!) versnellen met oa. Latour en Vachon. Dat is de reden waarom hij op twee minuten eindigde, wat nog een eind voor zijn medevluchters is. Ik geloof er ook niet in voor de Tour, maar onwaarheden verspreiden, vind ik niet ok.

nasibal

'@Elstupido

Dat sowieso, die Panzerwagen heb ik dan ook nooit echt serieus overwogen uberhaupt.

Treenert

'@Stuff Cavendish stapt in de 8e niet eens meer op, t/m 7e etappe dus (is mijn gok)

barcasportz

gesink/dekker

Zo kan ik het ook: Boudat reed lek op 1km van de meet in pole position en petit moest het laten lopen

Starlynk

'@elstupidoloco/nasibal: ik zou ook eerder Roglic nemen dan T. Martin, maar zoals het er nu voor staat, neem ik ze denk ik allebei niet. Dat 2-in-1 is een leuk verhaal, maar dat kun je in principe over elke tijdrijder zeggen. Ik zie wel interessantere alternatieven dan Roglic voor aanvallers van 1 miljoen (dus los van de tijdrit). Daarnaast moet je die "vrijgekomen" plek dan ook nog wel met iets nuttigs kunnen vullen (en daar dus ook budget voor vrij maken). Dus ja, je kunt gaan voor Roglic + extra willekeurige renner (minimaal 500k), maar of dat opweegt tegen, laten we zeggen, Küng en 750k aanvaller + minimaal 1 miljoen upgrade in de rest van je team....?

Ben het overigens wel helemaal eens met dat Roglic een gigantische bonus naar boven heeft. Hij zal onder normale omstandigheden toch altijd minimaal 100 punten halen en kan zomaar een van de topscorers worden als alles goed valt. Dat is voor mij wel een reden om hem te overwegen, maar of ik er 2m aan budget voor vrij wil/kan maken weet ik nog niet.

kschiffmacher

Heb mn team zo goed als rond... Twijfel zit m in mn sprintploeg. Heb 8 klassementsmannen en 8 sprinters... Maar bij die sprinters zit een Swift die ik zou kunnen upgraden met 500K. Vraag is alleen of ik dat moet doen of dat ik een klassementsman moet opofferen om bijv. Greipel in mn ploeg te fietsen...

FrankP

'@nasibal
Volgens mij vergeet je in je betoog wel dat Cavendish vorig jaar voortijdig afstapte. Als Cavendish de Tour had uitgereden had hij in elk geval 60 punten gekregen voor zijn 2e plek in het puntenklassement. Daarbij is het ook aannemelijk dat hij (gezien de vorm die hij had) top-5 had gereden tijdens de laatste etappe (30-50 punten). In dat geval was Cavendish rond de 450 punten uitgekomen.

Overigens verwacht ik niet dat Cavendish dit jaar de Tour uitrijdt, maar toch.

Treenert

Stelling: Kittel gaat in de 1e 'tijdrit' (slechts 14 km) gas geven en dus ms wel top 10 rijden voor een evt. gele en groene trui na etappe 2 m.b.v. bonusseconden uiteraard.

Vraag: Zou dat voor Sagan aanleiding zijn om dat in de tijdrit ook te doen ivm het groen of zijn deze punten te verwaarlozen?

Of zou het gezien de afstand ms juist net te lang zijn voor Kittel en in het voordeel van Sagan?

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Treenert: ik verwacht niet dat Sagan zich erg druk maakt over wat Kittel gaat doen (of groene trui punten in de etappe), maar denk wel dat hij volle bak gaat om zelf proberen geel te halen. In de tijdrit in Utrecht (13,8 km) werd Sagan ook 19e.

Icon

'@Treenert, Ik denk niet dat het een reden voor Sagan zou zijn omdat Kittel het doet. Maar er is zeker een kans in mijn ogen dat Sagan er ook vol voor gaat. Bij mij staat hij er vooralsnog niet in, maar is wel de eerste die in aanmerking komt.

PS Dat Kittel vol gas gaat geven is ook nog maar de vraag, 14km is echt wat anders dan 5km, maar bij gebrek aan beter is het zeker een goede optie om hem er in te zetten.

Stuff

'@Treenert

Ik denk dat zowel Kittel als Sagan, maar met name Matthews hoge ogen gaan gooien in de 1e tijdrit.
Daarnaast zijn er ook hier voor de top 15 punten voor de groene trui te verdienen, en ik denk dat Sagan iedere kans aangrijpt om maar zoveel mogelijk punten te halen.

elstupidoloco

'@starlynk/nasibal: op basis van dit jaar vraag ik me af of er in heuvelritten veel betere renners zijn die je ook nog eens in een tijdrit op kunt stellen. Ulissi, Izagirre, Felline en eventueel Boasson Hagen zijn denk ik de enige opties. Ulissi heeft toch een mindere tijdrit dan, Felline heeft waarschijnlijk teamorders. Dan is de vraag of je een renner kunt upgraden met die 500k die Roglic duurder is dan Izagirre/ Felline. Om voor 500k een echte upgrade te hebben is nog niet zo makkelijk met alle renners vanaf 2 miljoen. Groenewegen naar Bouhanni, Degenkolb naar Kristoff/Greipel/Cav, Meintjes naar Majka, Majka naar Aru, Aru naar Bardet, Bardet naar Contador, Contador naar Porte: ik ben er in veel van deze gevallen niet zo zeker van dat deze upgrade ook echt een verbetering is.

Boasson Hagen kan ten opzichte van Roglic natuurlijk wel ingezet worden als 9e man in de sprinttrein. Maar op het moment dat Cav netjes 6e wordt en Hagen buiten de top20 belandt (niet ondenkbaar) dan is een 9e man van Quickstep of Bora waarschijnlijk een betere keuze. Kortom, zelfs voor 2 miljoen vind ik Roglic een logische keuze.

1 2 ... 94 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.