[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 118 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op woensdag 16 maart 2011 om 19:33

Hangt er natuurlijk vanaf hoe oud je fiets is en hoe degelijk die nog is. Als je frame en stuur en alles nog helemaal goed zijn zou ik ook voor optie 2 gaan.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 16 maart 2011 om 20:02

Ja verder is mn fiets nog helemaal in orde eigenlijk. Hij is 2 jaar oud dus ook nog geen ouderdomsverschijnselen. Het si wel zon Duits fabrieksframe dus geen idee hoelang dat meegaat. Iemand ervaring met de Campa Scirocco? Fulcrum 5? Shimano RS30?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op woensdag 16 maart 2011 om 20:03

@StonedCamel wat versta je onder Duits Fabrieksframe? Is mijn Stevens dat ook?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 16 maart 2011 om 20:07

Bulls, dat is nog iets meer fabrieksframe dan Stevens. Duitse degelijkheid daar doel ik op. De lak van mn Bulls is echter niet heel denderend volgens mij, hoewel je wel alles ziet omdat hij wit is.
Die Scirocco's wordt hem niet, daar schijn je amper banden om te kunnen leggen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op woensdag 16 maart 2011 om 20:56

@SC die Shimano Rs30 zien er wel goed uit. Ikzelf heb op het moment ook zulk soort wielen. En daar rijdt ik al een jaar zonder problemen op.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 16 maart 2011 om 21:03

Ja ik heb 2 jaar op R500 gereden zonder problemen, zien er nu ook wel aardig uitgewoond uit maar ze hebben het prima gedaan.
En dan staan die dingen bekend als slappe meuk :p

Ik ga voor de Fulcrum Racing 5. 159 euro bij Hopmans lijkt me een aardige deal. De echte snelle wielen komen ooit nog weleens :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op woensdag 16 maart 2011 om 21:10

Ik heb geen problemen bij het leggen van bandjes op mijn scirocco's

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 16 maart 2011 om 21:34

Welke bandjes heb je noyelje?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Markoes op woensdag 16 maart 2011 om 21:44

Er is genoeg discussie over het feit of de R5 wel beter zijn dan de R7 wielen.. Maar fulcrum is altijd een goede keus. Toch zou ik persoonlijk voor een wielset als de Fulcrum R3 gaan. Die willen kan je namelijk ook meenemen naar een nieuwe fiets en je zult merken dat het toch flink wat verschil maakt!

Mijn tip overigens voor het opleggen van een band, zorg dat hij wat opgewarmd is. Een tacx band is ongelofelijk stroef maar ff wat bij de verwarming halen en je legt hem er vrij gemakkelijk op!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op woensdag 16 maart 2011 om 21:49

@SC: Vredestein Fiammante

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 16 maart 2011 om 22:45

@noyelje:
Ik las dus dat de Conti GP4000S en de Scirocco niet te doen was om erop te leggen. Stond een hele lijst van op wielertoerist.nl, vind dat opzich wel belangrijk omdat ik meestal geen volgauto heb :p

@Markoes:
Heb dat ook gelezen ja, weet niet meer precies wat er stond maar er kwam uit dat de R5 wel iets beter was dan de R7.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op woensdag 16 maart 2011 om 23:01

@all: probeer eens wat bandenvet (of zuurvrije vaseline), leg de band aan de bovenkant erop, druk met je gewicht de band aan de zijkant naar beneden en je bent de man. Tacxband, GP4000s of andere shit ze gaan er allemaal omheen

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op woensdag 16 maart 2011 om 23:49

Het ging me er niet zozeer om dat het wisselen van buitenband niet zou gaan, dat boeit niet: doe je toch thuis en dan kun je idd bandenvet of wat dan ook gebruiken. Sta je echter een keer lek en breek je je bandenlichters omdat dat ding er niet op wil is het wel goed kut, daarom moet het nog wel een beetje doable zijn om ze erop te leggen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door wtf1500 op donderdag 17 maart 2011 om 00:03

De tweede keer gaat altijd wat makkelijker, een band rekt ietsje op.
Is een setje handgespaakte wielen niets voor je? De geijkte combi van Open pro's/CXP33, bv 105/Ultegra naafjes en spaken naar je smaak. Daarmee hoef je niet zoveel duurder uit te zijn dan de Fulcrum 5.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op donderdag 17 maart 2011 om 00:15

@Stoned, ligt natuurlijk ook een beetje aan buitentemp., maar de meeste nemen niet de tijd om flink aan de zijkante te hangen tijdens het bandje erop leggen (me included till a few weekes ago). die paar mm die je daarmee pakt laten de meest banden erop leggen. En je wilt bij hogere snelheden of afdalingen wel dat de bandjes er strak opliggen. Ik heb vroeger tubes gehad en een keer is de voorband eraf gewrongen (na lekkage een nieuwe erop leggen) maar op Alu rijden doe je maar heel kort

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op donderdag 17 maart 2011 om 07:46

@klimgeit: "maar de meeste nemen niet de tijd om flink aan de zijkante te hangen tijdens het bandje erop leggen"

Hoe bedoel je?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op donderdag 17 maart 2011 om 08:26

@wtf: Heb ik ook nog wel naar gekeken ja, schijnt het beste te zijn om die bij zon professionele spaker te laten bouwen, niet duur en schijnen niet kapot te kunnen. Ik wil ze echter nu snel hebben, dat is ook de reden dat ik wat goedkopere wil.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Markoes op donderdag 17 maart 2011 om 08:40

Ik denk dat Zoran (bikexperto) best snel een setje voor je inelkaar zet hoor stoned.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op donderdag 17 maart 2011 om 09:16

Ik ben op zoek naar snel en niet naar best snel, ga morgen bij Hopmans die Fulcrums halen. Denk niet dat Zoran dat redt ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op donderdag 17 maart 2011 om 14:45

@pannenkoek. Als die dit vandaag nog ziet..
Rijdt jij vanavond al de zomeravondcompetitie?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op donderdag 17 maart 2011 om 15:33

Op een gescheurde velg kun je prima trainen :p
69,2 km
2.33.35
HF avg: 148 bpm
HF max: 202 bpm
Vgem: 27,3 kmu
Vmax: 47.8 kmu
Incl max: 7%
Ascent: 45 m

Rondje gereden, redelijk rustig aan gedaan op het einde wel wind behoorlijk op de neus. 3 sprintjes de Rotteberg op, 1ste volle bak van onder tot boven, daar was die HFmax van 202 ook van :p
Niet echt last gehad van mn velg, maar ga morgen toch maar nieuwe halen, vind het niet echt een prettig idee dat je ieder moment een paar spaken kunt breken xD

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op donderdag 17 maart 2011 om 16:19

37,6 km
27,3 gemmideld snelheid 45,0 max
150 gemmidelde hartslag 194 max
976 kcal

Even een lekker rondje gedaan met een paar tempo versnellingen ten eerste even de Grebbeberg opgegaan ondanks dat mijn benen slecht voelden sprintte ik best goed nog naar boven toe. Daarna kwam ik een andere wielrenner tegen dus ik zet me op kop blijkt ie na 1 km andere kant op te gaan en geen kopwerk te hebben gedaan :( Ik had niet echt een lekkere wind vandaag een beetje in de zij steeds. Maar al met al lekkere training.

Ik heb ook geprobeerd door mijn neus te ademen ik merkte wel dat mijn hartslag erg naar beneden ging daardoor. Normaal adem ik namelijk altijd door mijn mond.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op donderdag 17 maart 2011 om 18:02

Het verbetert bij mij:
3h22min
93.7km
27.8km/h
hartslag: 144 (max: 175)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op donderdag 17 maart 2011 om 19:17

@Noyelje: Als je je wiel eerst plat legt en de band er voor 3/4 oplegt en vervolgens je wiel rechtop op je schoen zet kan je de buitenband aan de zijkanten beetpakken en nog even flink naar beneden trekken. Dit geeft vaak net even een paar mm op waardoor je daarna (indien je dit vasthoud en je je wiel tegen je buik aanzet) de laatste 10-20 cm van de band er gemakkelijk op kan leggen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op donderdag 17 maart 2011 om 20:35

@Gilly: nee dat niet maar na 7 lekke banden in de eerste maanden, ging het steeds beter :(

1 2 ... 118 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.