Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zaterdag 19 maart 2011 om 21:09
Wat betreft die bandenspanning denk ik dat ik mezelf dan iets tekort doe met 2070mm ingesteld, 8 bar en 67kg. Maar zolang ik maar op lange termijn verbetering in mijn snelheid zie vind ik het prima ;)
Oorspronkelijk geplaatst door wtf1500 op zaterdag 19 maart 2011 om 21:11
@klimgeit
2096 - 2075 = 21 mm, en geen 1,5 tot 2.
Verder vind ik die hele wielomtrek verre van interessant. Reken voor de grap eens uit wat het scheelt als je wiel 100.000 keer(=meer dan 200km) rondgaat, en je zit er een mm naast.
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zaterdag 19 maart 2011 om 21:11
Zo laatste transfusie zit erop!
#laat die niet-limburgers morgen maar komen
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zaterdag 19 maart 2011 om 21:18
@gilly2,
welke transfusie heb je gebruikt? want ik denk namelijk nog niet dat het gaat werken morgen.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zaterdag 19 maart 2011 om 21:20
Als Gilbert morgen koorts heeft weten we waarom
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 19 maart 2011 om 21:22
@WTF het is 2 x phi x r = omtrek. Jij hebt het over het verschil in omtrek, ik over het verschil in straal. verder is 100.000 x 0,000021 km = 2,1 km verschil / maar die 21mm is wel 10% dus (in afstand of snelheid)
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zaterdag 19 maart 2011 om 21:24
@g/d, neusstransfusie om extra zuurstof naar mijn spieren te transporteren
Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zaterdag 19 maart 2011 om 21:26
Ah dus je bent verkouden en hebt neusspray gebruikt?
Ik wordt helemaal dol van die posts over de wielomtrek want ik snap er helemaal geen zak van >.< Ik hoop maar dat mijn wiel en mijn nieuwe wielen gewoon 2096 mm zijn..
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op zaterdag 19 maart 2011 om 21:30
@Sembo
Als ik het lees gaat alles tollen op dit moment. Pff voel me slecht afgelopen week en dat is goed te merken met voetbal/fietsen. Misschien twee keer duur vorige week toch iets te veel van het goede geweest....
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 19 maart 2011 om 21:31
@Sembo: je wielen zijn een stuk kleiner, want er moeten nog banden omheen. Wellicht moeten we afspreken op WF dat indien we op het vlakke rijden water gebruiken om de banden te vullen. Water is niet samendrukbaar en dus halen we de theoretische wielmaat van 2096mm en gewicht speelt bijna geen rol op het vlakke. In de heuvels gebruiken we lucht en zetten computer op 2080 mm lekker veilig :D
Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zaterdag 19 maart 2011 om 21:34
Hmmm met water merk je het tenminste wel snel als je een afloper hebt..
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 19 maart 2011 om 21:35
haha direct je frame gewassen, bij flink lek
Oorspronkelijk geplaatst door causto foppi op zaterdag 19 maart 2011 om 21:44
@pannenkoek
Ken Dylan van Baarle niet. Het is een snel rondje wat ik rij, zonder veel verkeerslichten (en als het kan rij ik sowieso door).
Verder rij ik geen wedstrijden maar kan ik op het vlakke wel hard alleen rijden. Op de bergjes wordt het voor mij lastig met 86 kg. Verder wordt ik dit jaar 44....
Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zaterdag 19 maart 2011 om 21:51
@CF ter informatie: Dylan van Baarle rijdt bij de opleidingsploeg van Rabobank ;)
Maar echt respect voor je gemiddelde. Dat is mij volgens mij nog nooit gelukt met een training.
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 19 maart 2011 om 22:05
@Pannenkoek: Oeps helemaal gelijk 1% verschil geen 10%, zonnesteek opgelopen vandaag of zo....
Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op zaterdag 19 maart 2011 om 22:24
@StonedCamel,
Wij reden in het groene jack van onze sponser Viksparket, zijn om ca.9 uur gestart. groep van 12. geen lekke banden of ander matriaal pech, ging super.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op zaterdag 19 maart 2011 om 23:16
Ok dan was je wat later dan ik, ik ben een kwartier eerder van start gegaan. Begin nogal opgehouden doordat de weg overvol was, daarna ging het ook bij ons super, geen tegenslagen gehad, en dat met zon velg :)
Oorspronkelijk geplaatst door Pannenkoek op zondag 20 maart 2011 om 01:01
@ Causto Foppi
Respect dan, het is erg hard als je dat soort gemiddeldes haalt, maar je hoort het bij 'oude rotten' wel vaker, die hebben een duurbasis van jaren natuurlijk
Oorspronkelijk geplaatst door simplex op zondag 20 maart 2011 om 01:09
Nou zoiets halen sommige oude rotten best wel maar dan moeten zij redelijk aanleg, talent en vooral duurervaring en goede weersomstandigheden hebben. Het is en was voor mij solo rijdend nooit weggelegd, maar dat zegt natuurlijk ook niet veel.
Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zondag 20 maart 2011 om 08:08
Ik ga zo maar weer eens fietsen na carnaval en ziekt.e... Gelijk flinke ronde.. 100+ km.... Ik zie wel :( ... Harstlagmeter nu al op hol geslagen
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 20 maart 2011 om 09:29
Even wachten tot vrouwtje op is gestaan en dan de zon in. Ik heb zin om relaxte duurtraining te doen
Oorspronkelijk geplaatst door kartje op zondag 20 maart 2011 om 09:47
Heeft er toevallig iemand een goede site waarin je alle tourtochten in Belgi
Oorspronkelijk geplaatst door Markoes op zondag 20 maart 2011 om 13:31
Stoned, waarom hebben ze de fulcrum r5 niet bij hopmans? Hij staat nu als aanbieding voor 139 euro op de site.
edit: nevermind, alleen campa body.
Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zondag 20 maart 2011 om 15:16
Vandaag eindelijk weer gefietst. Gemiddelde niet echt hoog, maar dat komt omdat Loof en ik een heel stuk door Antwerpen en Sint-Niklaas hebben gereden op het gemakje. Daar kan je dus geen gemiddelde rijden. Voor Antwerpen was het nog 28.1 km/h.... Ik had er ook last van dat ik vergeten was dat mijn remblokjes versleten waren. Vd week even veranderen.
Gegevens:
Afstand: 127.3 km
Tijd: 4.38.39
Gem. snelheid: 26.1 km/h
Max. snelheid: 39.5 km/h
Gem. hartslag: 159
Max. hartslag: 187
Gem. cadans: 81
Max. cadans: 123
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.