Oorspronkelijk geplaatst door Pannenkoek op zondag 20 maart 2011 om 16:12
iedereen heeft fout geschat
ik heb 13 rondjes meegereden(totaal 19500m) tot ik werd gelapt door de kop
Zat in ronde 1 achter een val en kwam daardoor op 40meter en ik kan niet sturen dus bij 1 bocht raakte ik steeds op 20meter waar ze optrokken naar 55-60km/u
Het was te verwachten, en opzich wel tevreden alleen jammer dat ik niet wist dat je door mocht rijden als je gelapt was
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zondag 20 maart 2011 om 16:22
net terug van valkenburg, ik maak geen verslag dat doet arjan aangezien die geen kopbeurten heeft gedraaid. Herman en ik en peter moesten alles doen
Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op zondag 20 maart 2011 om 16:26
Ik heb ernet een criterium in Woensdrecht gereden en het ging wel redelijk. het parcours had een klim van 400 meter, een flauwe afdaling, stukje valsplat omhoog en een afdaling tot de finish.
Er stonden exact 120 man aan het vertrek en ik moest natuurlijk weer achteraan starten. Vlak na de finish begon gelijk de klim en kon ik al een paar plaatsen goed maken, ook omdat er in de eerste ronde al 30 man afmoesten. Voor de rest van de ronden was het een beetje overleven en uiteindelijk in de laatste ronde waren er 3 man weggereden en bestond het peloton nog uit zo'n 50 man.
het peloton zou dus gaan sprinten maar 200 meter voor de finish geberude er iets wat er al de hele tijd aan zat te komen. Klapband van iemand, valpartij. Er lagen zo'n 15 man op de grond en ik kon met slippende wielen nog maar net op tijd tot stilstand komen. Hierna ben ik gewoon naar de finish gefietst en iets van 40-50ste geworden.
Ik had misschien wel hoger kunnen eindigen maar ik kon niet naar voren komen aangezien de wegen nogal vol waren met een peloton van 100 man. Maar bij nader inzien ben ik maar blij dat ik een beetje van achter zat, anders had ik gewoon keihard bij die valpartij gelegen.
Ride Time: 01:04.15
Distance: 36.3 km
Avg Speed: 34.2 km/u
Max Speed: 56.3 km/u
De afstand lijkt misschien een beetje kort maar er zat natuurlijk wel een redelijk zwaar klimmetje in het parcours.
Oorspronkelijk geplaatst door Jan op zondag 20 maart 2011 om 17:06
Eens zien of er fietsen te huur zijn in Cuenca (Spanje)
Weer is er goed. 20gr. B)
Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op zondag 20 maart 2011 om 18:17
3h57min
109.6km
27.75 km/h
gem hartslag: 146
richting heuvelland, 1x kemmelberg
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 20 maart 2011 om 19:24
Leuk rondje om Verviers heen. Eerste vijf km met mijn zoon, hierna koos hij een andere route richting huis en ben ik verder gegaan. In Nederland veel zon in de Ardennen veel bewolking. De laatste 15 km flink "gaar".
Wel een mooi rondje, zie blogje
4h25m30s
126,63 km
ca. 1880 hm (Garmin weer op uitzonderlijke hoogte gestart)
28,7 km/h
149 bpm gemiddeld
86 rpm gemiddeld
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op zondag 20 maart 2011 om 20:09
|| 3h36m35s || 26,80 km/h gem. || 96,77 km || 50,23 km/h max. ||
Weersomstandigheden waren geweldig, lekker tempratuurtje, zonnetje was zeer aangenaam en weinig wind.
Met het oog op V-V ben ik richting Posbank gegaan, toen de Schietbergseweg gepakt. Deze was minder lastig dan twee eerdere pogingen via een andere route. Onderaan en middenstuk heb ik een redelijk verzet gedraaid en alleen op het bovenste gedeelte een licht verzetje. De rit redelijk goed verteerd en tot het laatst redelijk door kunnen rijden.
Oorspronkelijk geplaatst door Henki op zondag 20 maart 2011 om 21:52
@klimgeit, ik reed 2 weken geleden ook in de ardennen met de garmin 800. Heb elke dag even opnieuw ingesteld op welke hoogte ik begon ( 200 meter ). Hij deed het dan die hele rit goed. Misschien handig om ff elke keer in te stellen. Toen ik daar namelijk aankwam gaf die een hoogte van 18000 meter aan. Wat voor de ardennen ( en de rest van de wereld ) toch aardig hoog is :p .
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 20 maart 2011 om 22:10
@Henki: Tja is al de derde keer, baal er wel een beetje van. Ik had het profiel echter gisteren gecheckt via bikeplanner.com en kwam daar op 1880 hm op. Wat ik echter dan ook elke keer vreemd vind is het verschil tussen de Garmin en een dergelijk programma. De Garmin geeft structureel meer HM (die vertrouw ik dan gezien het feit dat deze op satelieten werkt).
Heb jij ook een Garmin 800? Ik heb namelijk nog wel een vraag
Oorspronkelijk geplaatst door Henki op zondag 20 maart 2011 om 22:24
Yep, ik heb die ook. Volgens mij kloppen de HM wel op die garmin, alleen moet je de meters van waaruit je begint wel opnieuw instellen. Het maakt voor die garmin niet uit of je begint op een hoogte van 0 of 193, hij begint gewoon te tellen vandaaruit. Is dus wat je zelf ook prettiger vindt. Ik deed zelf de hoogte van waarop ik zat, waarom weet ik niet.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 20 maart 2011 om 22:28
Ik ben vandaag Bram Tankink tegen gekomen op de Cauberg :)
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 20 maart 2011 om 22:31
zozo, nog effe aan het wiel gehangen of niet, reed hij echt vol de cauberg op of reed hij buitenom?
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 20 maart 2011 om 22:32
@Henki: als je een route hebt gepland en je wijkt er tijdelijk van af dan gaat hij herberekenen en ookal kom je weer op parcours dan blijft hij dit doen. Heb jij dit ook en welke truc is er om dit te verhelpen, want eenmaal op parcours moet hij deze weer gewoon volgen dacht ik zo
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zondag 20 maart 2011 om 22:32
Ik zal maar even een verslagje typen van Limburg vandaag, aangezien er maar liefst vier Vogezengangers bij waren ;)
's Ochtends om 9.30 arriveerden Spartacus, Saphire en ik in Vilt. Even verderop bovenaan de Cauberg wachtten Gilly en vriend Sjors ons op. Van daar zijn we rustig begonnen aan de finale van de Amstel Gold Race. En groupe de Geulhemmerberg op, en 6km later de Bemelerberg waar Gilly de benen eens ging testen. Ik had nog behoorlijk moeite om het zuur van zaterdag uit m'n benen te trappen en hield mezelf in, maar was wel onder de indruk van zijn gemak heuvel op.
Daarna veel kilometers beetje loos gefietst, veel tempowisselingen (ook erg wennen dat schakelen telkens) en vaak op elkaar wachten. Via Wolfsberg en Loorberg besloten we de Camerig te beklimmen, daar draaide ik samen met Gilly als eerste op. Toen ik overnam voelde ik dat ik behoorlijk veel kracht in m'n benen had. Op een gegeven moment kreeg ik door dat Gilly het zwaar had dus heb ik een paar keer lichtjes versneld, uiteindelijk kreeg ik hem los vlakbij de afslag naar het bos. Bovenop gewacht en samen naar Mechelen gereden. Daar met z'n vijven lekker een vlaai gegeten en wat gedronken.
Al vrij gauw moesten we de Gulperberg op, waar Saphire, Gilly en ik voorop gingen. We waren een beetje aan het dollen en Gilly was aan het filmen (wanneer komen de beelden? :D). Ik ging voor het filmpje even 'demarreren', maar dat ging eigenlijk heel gemakkelijk! (Het was inmiddels al 15% ofzo) Ik reed 2 tanden zwaarder dan normaal en mijn hartslag was nog ruim onder het omslagpunt, dus maar doorgetrokken en vol afgedaald. Daarna achter een scooter die me met 40 per uur in Wahlwiller afzette voor de Kruisberg. Die ging ietsje moeizamer, maar alsnog lekker. Vervolgens Eyserbosweg, ook zonder het gewoonlijke harken. Lekker dalen, Fromberg (altijd makkelijk). Toen ik bijna bovenop was zag ik in de verte Spartacus en Saphire net vanuit Elkenrade de Eyserbosweg afdalen. Tevergeefs zwaaien. (a) Afdaling Fromberg lag natuurlijk weer vol grind, dat mogen ze even vegen voor de AGR.
Toen ik in Schin op Geul 'Engwegen' opdraaide zag ik tot mijn verbazing Gilly ineens 200 meter voor me rijden. Die was zijn oom tegengekomen en had een stuk afgesneden. Helaas had ik hem net bijgehaald toen hij af ging stappen om ons te filmen. (Van de rest zijn wel filmbeelden) Keutenberg ging op zich prima, alleen had wel last van het zuur van gisteren. Dus bleef het bij 39*23. Toen iedereen weer voorbij was en ik Sjors omhoog had geduwd, gingen we tezamen naar Valkenburg.
Op een gegeven moment versnelde Gilly en die heeft me formidabel meegenomen naar en afgezet onderaan de Cauberg. Daar laatste stukje doortrekken voor zover dat nog kon. Saphire en Spartacus waren al boven, want die hadden ook al afgesneden.. :p Even nagebabbeld, Bram Tankink gespot, en toen naar huis. Was zeker een geslaagde dag!
Ik heb 2u50 gefietst. 75.5km, 26.7km/u gemiddeld en hartslag van 151hpm.
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 20 maart 2011 om 22:39
Kijk es aan, ik hoef ook al geen verslag meer te maken (bedankt Hermantk!). Dan maar alleen mijn gegevens:
Gegevens Waarde Eenheid
Duur 2:53:30
Registratie-interval 5 s
Energieverbruik 1788 kcal
Aantal hartslagen 26211 slagen
Herstel -51 slagen
Minimale hartslag 101 hsm
Gemiddelde hartslag 151 hsm
Maximale hartslag 182 hsm
Standaardafwijking 12,8 hsm
Minimum Snelheid 3,4 km/u
Gemiddeld Snelheid 25,7 km/u
Maximum Snelheid 72,5 km/u
Afstand 73,8 km
Afstandsmeter 7481 km
Minimale hoogte -127 m
Gemiddelde hoogte -40 m
Maximale hoogte 74 m
Stijging 1100 m
Daling 1110 m
Hellingen 10
V.A.M. 380 m/h
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 20 maart 2011 om 22:44
Wie had er eigenlijk op de Cauberg gewonnen (ben ik alweer vergeten) ;) ?
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zondag 20 maart 2011 om 22:49
Uitslag Cauberg: :p
1. Saphire06 (DSQ, Sibbergrubbe afgesneden)
2. Spartacus (DSQ, Sibbergrubbe afgesneden)
3. Hermantk
4. Gilly2 (met een spectaculaire laatste jump) (DSQ, Fromberg afgesneden)
5. Sjors (DSQ, Sibbergrubbe afgesneden)
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zondag 20 maart 2011 om 22:51
Perfect verslag@hermantk.
Herman was vandaag de grote meneer en ver,heel ver daarachter kwam ik peter arjan pas. Vond het wel een beetje genant op de gulperberg ik fijn filme van de voorste tot de achterste. telefoon weggedaan. sjors teruggebracht naar peter en arjan en toen viel me pas op dat er eentje weg was. Dus ik vragen waar is herman naartoe[ik dacht pissen ofzo]. Nee was het antwoord die is al vertrokken. Al scheldend gedemareerd kreeg ik niemand mee. Achtervolgd achtervolg daar was ie eindelijk 200m voor me op eyserbos;-). Daarna nog ff de kopman perfect afgezet onderaan de cauberg (auto ingehaald;-))
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zondag 20 maart 2011 om 22:54
Mocht je het nodig hebben, hou je mijn knechtenwerk tegoed voor Veenendaal-Veenendaal ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 20 maart 2011 om 23:00
@Henki: als je een route hebt gepland en je wijkt er tijdelijk van af dan gaat hij herberekenen en ookal kom je weer op parcours dan blijft hij dit doen. Heb jij dit ook en welke truc is er om dit te verhelpen, want eenmaal op parcours moet hij deze weer gewoon volgen dacht ik zo
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zondag 20 maart 2011 om 23:04
@herman, AGR of L3B is ook goed hoor:-)
Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op maandag 21 maart 2011 om 09:33
Jongens, geweldig bezig geweest in Limburg, jullie klimvorm is na z,on dag behoorlijk toegenomen, dat beloofd voor 9 april voor de rest van ons niet veel goeds, heb tot nu nog geen meter geklommen.(o ja vlak voor de finish in Leiden een molshoop).ga daar nu wel de komende weken wat aan proberen tedoen.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 21 maart 2011 om 09:57
Een van de Limburgers/Limburggangers nog een mooie route door Limburg van circa 100km met 1500 hoogtemeters?
Morgen ga ik daar eens even de beentjes pijnigen :)
En mn 10000e hm van het seizoen rijden :)
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op maandag 21 maart 2011 om 15:55
@SC
Ik zou even op de site van amstelgoldrace naar die bordjesroutes kijken. En dan kan je er eentje uitkiezen, of stukken combineren. ;)
Voor de hoogtemeters zou ik lus 2 doen, richting Camerig, Drielandenpunt en Gemmenich.
Maar je zou dit gedeelte ook kunnen combineren met bv. de laatste 30km uit de finale (lus 3) vanaf Gulpenerberg ofzo.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.