[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 128 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 26 maart 2011 om 17:11

@Gilly: Das een best gemiddelde!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zaterdag 26 maart 2011 om 17:27

@Saphire
Haha, ik word al bang voor je als je als eerste boven bent op de Boersberg. Maar met je 55kilo (?) tegen een groepje wat op het vlakke gemiddeld 22 rijdt.. :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zaterdag 26 maart 2011 om 17:48

@saphire
Hadden die anderen er ook al 75km opzitten, toen ze je tegenkwamen? ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zaterdag 26 maart 2011 om 18:27

Vandaag lekker gefietst.... Maar het was wel erg zwaar.

Vanmorgen vroeg al vertrokken. Loof stond om kwart voor zeven bij mij voor de deur. Daarna naar Gent gereden en rond een uur of acht gestart aan 't Kuipke in het Citadelpark. Het eerste uur best wel hard gereden en toen had ik al 29 kilometers op de teller staan. Daarna begon het te heuvelen en bleek al snel dat de benen niet super waren. Echt slecht was het niet, maar er was veel verbetering mogelijk.

De bergjes gingen niet echt goed, ik had veel moeite, maar kon wel makkelijk doorpedalleren. Werd wel veel ingehaald. Veel achter Loof aangereden in de verte . Tot de Molenberg, toen kwam ik Loof tegen bovenaan die in de kant stond/zat en te kampen had met kramp. Het volgende bergje van de dag, de niet echt zware Rekelberg, was ik dan ook als eerste boven. Mooi dat daar net een fotograaf stond .

Ik heb het de hele dag moeilijk gehad, maar de laatste kilometers had ik nog kracht over en heb ik samen met een andere gozer nog een kilometer of vijftien kop over kop gereden boven de dertig in het uur. Toen ik had besloten om de laatste 5,6,7 kilometer rustig aan te doen reed ik in het gat in het fietspad. Lek, de eerste dit jaar (hopen dat het nu niet in snelstreinvaart elkaar opvolgt). Wel toevallig dat na 'het gat' zeker tien fietsers met een lekke band stonden. Echt niet normaal. Even later kwam Loof eraan, die heeft gewacht en toen zijn we het laatste stukje op het gemak terug gereden naar 't Kuipke.

Gereden bergjes:
Makkegem (800 m, gem 2.5%, max 4.1%)
Volgemeberg (1000m, gem 5%, max 12%)
Berg ten Houte (1100m, gem 6%, max 21%)
Heirwegstraat (1400m, gem 4,5%, max 11%)
Steenbeekberg (300m, gem 7,2%, max 17%)
Steenberg (800m, gem 7,5%, max 13%)
Leberg (950m, gem 4,2%, max 13,8%)
Taalman (500m, gem 5,5%, max 10%)
Valkenberg (540m, gem 8,1%, max 12,8%)
Eikenmolen (610m, gem 5,9%, max 12,5%)
Dorrebeekstraat (1200m, gem 4%, max 9,5 %)
Molenberg (463m, gem 7%, max 14.2 %)
Rekelberg (400m, gem 4%, max 9%)
Langendries (1275m, gem 5.1%, max 9%

Op de Molenberg liggen ook (erg slechte) kasseien. En verder kregen we ook de kasseienstrook van de Lange Munte en Lippenhovenstraat (laatste niet helemaal zeker van naam).

Gegevens:
Afstand: 138.4 km
Tijd: 5.40.09
Gem. snelheid: 24.4 km/h
Max. snelheid: 69.8 km/h
Gem. hartslag: 164
Max. hartslag: 188
Gem. cadans: 71
Max. cadans: 111
Hoogte: 566m (volgens internet)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op zaterdag 26 maart 2011 om 18:47

@Bijls: Waarschijnlijk ben je over de Haaghoek gekomen als je ook de Leberg hebt gereden.
Vanochtend later dan gepland vertrokken en iets voor half 9 waren we bij Gent. Helaas misten we de afslag dus hebben we(voor het 2de jaar op rij) de Omloop Passage Fitness links laten liggen. Dus maar doorgereden naar Oudenaarde en daar besloten de groene route van de RvV te gaan rijden, over oa de Muur van Geraardsbergen. Ondertussen hadden we de doorkomsttijden van de E3 Prijs doorgekregen en besloten ook daar nog maar ff een kijkje te nemen.
Na 10km kreeg ik een lekke band, na deze gefixt te hebben doorgereden. Helaas weer eens problemen met de route, een aantal keer verkeerd gereden en over de route van de Omloop. Toen na 65km terug beland in Oudenaarde en na een shopsessie in het centrum voor de RvV verder voor de laatste lus van 35km. Met de Koppenberg, OUde Kwaremont en Paterberg. Op de Paterberg ging het verrekte zwaar en bovenop kwam ik erachter dat ik op mn middenblad stond :p
na 85 km was het weer zover: Lek! weer dezelfde band en de 3de keer in 200km. Toch eens kijken wat er aan de hand is.
Daarna de doorkomst van de E3 gezien opd e Eikenberg en terug naar de auto.
Totaal:
100km
27 gemiddeld(met file door E3 en lekke banden, netto zeker 28 gemiddeld)
HFavg: 142 bpm(Waarschijnlijk doorgelopen tijdens het plakken van 1 van de banden, 1x heb ik hem vrijwel zeker uitgezet. Maargoed, pompen is ook inspannend :p)
Hoogte: 1150 meter.

Dik tevreden, vooral met de hartslag op zon parcours!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zaterdag 26 maart 2011 om 18:55

@Bijls, ik heb medelijden met je knie

xistnc

&name=Bijls&tt=66837]hier[/url] bekijken

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zaterdag 26 maart 2011 om 23:41

Morgen/maandag op-en-neer naar Leeuwarden. 340-350km zoiets, geen heuvels, geen kasseien, hooguit wind. Maar zelfs dat mag geen naam hebben.

Morgen van opzij, maandag wind mee. Volgens weeronline.nl. Ff de achterstand in kms inlopen!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op zondag 27 maart 2011 om 03:58

@Spartacus en Herman: Aangezien ik geen reactie meer heb gekregen van die vriend verzamel ik toch niet om 9 uur met jullie. Zelf heb ik ook nu net een feestje gehad, dus een extra uurtje slaap zal me ook vast goeddoen. Hopelijk lezen jullie dit op tijd; succes met de tocht!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zondag 27 maart 2011 om 06:49

@Ruben
Ligt het nou aan het uitblijven van de reactie? Of toch aan het feestje?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zondag 27 maart 2011 om 06:53

ik ga nu weer op weg naar weer een toertocht: e3 prijs.... Weet alleen nog niet of ik de 133 km ga doen, misschien de 83

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op zondag 27 maart 2011 om 07:09

Het uitblijven van de reactie, anders sta ik daar om 9 uur en dan zou mijn vriend toch pas om 10 uur komen aankakken.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Jan op zondag 27 maart 2011 om 12:05

twee uur op pad geweest.

38,5gem.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 27 maart 2011 om 12:10

@Jan kun je keer reageren op mailtje dat ik naar je stuurde op 21 maart? En aan je gemiddelde te zien werkt je nieuwe motor erg goed.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zondag 27 maart 2011 om 13:03

Zit nu bij Lemmer na drie uur met wind tegen door de polders. Helemaal gaar en ik moet nog 50km.

Zo ben ik misschien net voor de laatste km van GW binnen! Trein is niet echt een vluchtroute, want dat kennen ze hier niet met al dat water.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zondag 27 maart 2011 om 15:58

Viel al met al nog mee, met iets minder wind tegen kreeg ik mijn gemiddelde in de laatste 60km van 24-laag naar 24-hoog.

173km | 24,9km/u | 181hms | 147bpm

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 27 maart 2011 om 16:30

Vandaag een erg goede herstel training gedaan aangezien ik gisteren 75 km had gedaan en morgen ook nog 40 km doe. Het was echt lekker weer ik zag ook erg veel fietsers fietsen.

40,2 km | 26,5 gem (53,8 max) | 138 bpm (187 max)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 27 maart 2011 om 17:17

Vandaag Terug over de Heuvelrug gereden vanuit Driebergen, samen met Hermantk. Het was wederom koud 's morgens, maar werd daarna beter met het zonnetje. Veel geklommen werd er niet op de Heuvelrug; des te meer werd er door de polders en over de dijk gereden. Op de dijk hebben Hermantk en ik alvast beetje geoefend voor V-V. Terug in Driebergen zagen we nog RubenAV, die was intussen klaar met de 100; wij hadden de 135 gedaan. Toch knap na zo'n kort nachtje vanuit Wageningen naar Driebergen fietsen en dan de 100 doen. De gegevens:

Gegevens Waarde Eenheid
Duur 4:14:40
Registratie-interval 5 s

Energieverbruik 2587 kcal
Aantal hartslagen 38212 slagen
Herstel -31 slagen
Minimale hartslag 95 hsm
Gemiddelde hartslag 150 hsm
Maximale hartslag 178 hsm
Standaardafwijking 11,8 hsm

Minimum Snelheid 3,5 km/u
Gemiddeld Snelheid 30,2 km/u
Maximum Snelheid 61,1 km/u
Afstand 127,4 km
Afstandsmeter 7756 km

Minimale trapfrequentie 39 rpm
Gemiddelde trapfrequentie 93 rpm
Maximale trapfrequentie 116 rpm
Tijd gefreewheeld 0:29:25 (11.6 %)
Afstand gefreewheeld 14,4 km (11.3 %)

Minimale hoogte 1 m
Gemiddelde hoogte 17 m
Maximale hoogte 68 m
Stijging 345 m
Daling 339 m
V.A.M. 81 m/h

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zondag 27 maart 2011 om 17:18

Vandaag 'Terug over de Heuvelrug' in Driebergen gereden.
Zo'n dag dat er van alles tegenzit. :p
Ik werd vanochtend wakker om 8.05, terwijl dat 7.15 had moeten zijn. Maar op een of andere manier stond mijn wekker niet aan (de tijd stond wel goed). Binnen kwartiertje aangekleed en zat ik op de fiets met 3 broodjes appelstroop in m'n vuistje. Richting Driebergen gereden in half uurtje (zo'n 15km). Daar op de Pyramide voelde ik al veel zuur in m'n benen, maar dacht dat het aan het abrupte ochtendverloop lag.
Vanaf Driebergen met Spartacus op weg gegaan. Eerst stuk door de polders daar in een groepje met van die typische 'leraren'. Wij mochten de kop overnemen als er wind tegen was, maar als we voor de wind reden kwamen ze er met z'n allen overheen.. In de groep reed ik trouwens met hartslag 120, dat ging wel prima. Maar ik was hun gedrag zo zat. Toen we op de dijk kwamen, en er drie niet op kop wilden, ben ik vol doorgereden. Nog met weinig succes, dus in Wijk bij Duurstede vol door elke bocht gegaan om aan de boom te schudden. Daarna ingehouden zodat Spartacus over kon nemen. Die heeft ook nog lekker doorgereden, totdat het voor hem genoeg was. En die 'leraar' in zijn wiel weigerde om over te nemen. Dus ik maar weer op kop. Gelukkig wel de groep gehalveerd en later wat meer hulp. Maar die jongens gingen natuurlijk de 100km rijden ipv. 135km.
Daarna met een omweggetje richting Grebbeberg gereden, wilde daar goed doortrekken, maar had totaal geen kracht in de benen. Ik zag Spartacus alweer terugkomen, dus heb de benen maar 'stil' gehouden. Het was dus duidelijk voor vandaag: Goeie conditie, slechte benen. Even verderop ook nog last van m'n knie gekregen waardoor ik helemaal niet meer goed omhoog kwam. Ploeteren in het wiel van Spartacus heuvelop. Maar hartslag niet eens over de 150..
Tocht nog redelijk uitgereden, daar Ruben + vriend getroffen, en daarna maar weer naar huis. Uiteraard kreeg ik er nog een hongerklop overheen, maar kwam een dorpsgenoot tegen die me nog wel even op sleeptouw wilde nemen de laatste kilometers.
Heb dit weekend meer dan 300km getraind, dus zware benen waren op zich wel logisch. Ik heb nu toetsweek, dus mijn eerstvolgende koersdag is zaterdag. Om daarna weer 3 dagen te kunnen herstellen. Supercompensatie mag mij dus nu tot grotere hoogten brengen. :)

160.0km
5u25
29.3km/u (de tocht op zich iets van 30+)
140hpm

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zondag 27 maart 2011 om 20:33

Vandaag weer flink gefietst. Na de zware dag in de Omloop, vandaag de E3-Prijs.

Extra vroeg uit bed vanmorgen. Zes uur, zelfde tijd, maar waarom moet nu net die stomme klok afgelopen nacht een uur naar voren. Dus eigenlijk ook te weinig geslapen.

Om twintig over acht ben ik dan van start gegaan in Harelbeke en de benen voelde verrassend genoeg redelijk goed het eerste uur. Ik kon met een relatief lage harstslag toch ruim 28 kilometer bijschrijven. Daarna ging het natuurlijk langzaam achteruit. Maar dit kwam ook door de hellingen. Op sommige ging het redelijk goed, bij andere stond ik bijna stil. De Paterberg konden mijn benen na dit zware weeken niet meer aan. Al ben ik al niet zo van dat hele steile met ruim twintig procent op de kasseien. En ik ben er ook niet zo dol op om in het gootje te rijden.

Het laatste uur ging weer als een trein. Laatste vijftien kilometer zeker met gemiddeld 35 afgeraffeld (in het wiel natuurlijk )

Gereden bergjes vandaag:
Edelare (2000m, gem 6%, max 7%)
La Houpe (2000m, gem 6%)
Berg Stene (1400m, gem 8,5%, max 10%)
Boigneberg (1300m, gem 8,5%, max 12%)
Eikenberg (1252m, gem 5%, max 9%) + stuk kasseien
Taaienberg (530m, gem 6%, max 15%) + kasseien
Kapelberg (750m, gem 7,15%)
Patersberg (361m, gem 12%, max 20%) kasseien
Oude Kwaremont (2500m, gem 4,2%, max 11%) kasseien (tot Kwaremontplein, daarna vlakt het af)
Kluisberg (de achterkant, 1500m, gem 6%
Tiegemberg (1400 m, gem 6%)

Maar toch, niet verkeerd

Gegevens:
Afstand: 134.2 km
Tijd: 5.23.02
Gem. snelheid: 24.9 km/h
Max. snelheid: 66.0 km/h
Gem. hartslag: 150
Max. hartslag: 177
Gem. cadans: 70
Max. cadans: 127
Hoogte: 1358m (volgens internet)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zondag 27 maart 2011 om 20:38

@Bijls volgens mij moet je wat lichter gaan trappen in het vervolg :) Ik vind het wel knap dat je beter bent gaan rijden de 2de dag tov de 1e.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door wtf1500 op zondag 27 maart 2011 om 20:50

Dat van die cadans weten we nu onderhand wel toch? Niet nodig om bij elke post te vertellen dat er lichter getrapt moet worden.

Iemand nog Fiatjes 500 geteld vandaag? Het waren er zeer veel, tussen Rheden en Rhenen.
Ik heb vandaag voor 't eerst dit seizoen de italiaanseweg bedwongen. Posbank was me nog iets te ver.

edit: de gegevens in het kort.

150km @26,6
134 bpm, 93rpm.
700hm.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op zondag 27 maart 2011 om 20:58

Vandaag de 100 kilometer heuvelrugtocht gereden vanuit Driebergen, aangezien ik moest fietsen vanuit Wageningen was het totaal 163 kilometer. Deze week is het di

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zondag 27 maart 2011 om 22:04

De 5e training samen met Max: hieronder staan de gegevens, [url=http://www.bikeplanner.com/index.php?module=blog&

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op maandag 28 maart 2011 om 18:27

Vandaag terug vanuit Leeuwarden. De polders heb ik nu wel weer gezien voor dit jaar!

In Friesland kom je uiteraard geen wielrenners tegen, maar schaatsers. In dit geval Marianne Timmer met haar Henk, nabij het mooie Kameleondorp Terherne.

172 km | 26,7km/u | 168hms | 140bpm

Overigens zowel gisteren als vandaag met windwapperjack en 6-7kg bagage.

1 2 ... 128 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.