Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op maandag 11 april 2011 om 21:56
@xistnc: morgen ook trainen?
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op maandag 11 april 2011 om 21:58
Morgen eind van de middag misschien 2 uurtjes. Het wordt windkracht 4-5 en daar ben ik niet zo van, op die plateaus. Tegen de avond gaat de wind wat liggen.
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op maandag 11 april 2011 om 22:00
ik stap rond 0900 op de fiets, bij ZW wind richting Battice - Argenteau - Verviers ca. 90 - 110 km even kijken hoe het weer is.
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op maandag 11 april 2011 om 22:19
Vraagje: Na het advies van Klimgeit ga ik een nieuw wielsetje Fulcrum Racing 5 bestellen. Nu zie ik ook dat er bijstaat Campagnolo of Shimano body. Verder heb ik een Shimano afmontage, maakt dat wat uit? De Campagnolo is namelijk 20 euro goedkoper.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 11 april 2011 om 22:38
@Ruben:
Het is raadzaam een Shimano body te nemen, anders past het niet namelijk :p
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op maandag 11 april 2011 om 23:04
Voila, andere body zijn andere tandwielen.
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op dinsdag 12 april 2011 om 08:05
Okay thanks. Dit was niet een al te snuggere vraag :p Ik hoop dat ze er snel zijn, want ik heb echt zin om weer te fietsen. Vanmiddag ga ik maar eens een krachttraining in de sportschool doen. Normaal heb ik daar geen zin, maar nu kan ik ook weinig anders.
Nog een klein vraagje: er stond bij de reviews van die wielen dat bij zwaardere wielrenners spaakbreuk kan voorkomen. Hoor ik met 84 kilo tot die categorie of gaat het dan om 100 kilo plus?
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 12 april 2011 om 09:58
Moet je even checken of er een gewichtsbeperking op de wielen zit. Bij de Fulcrum 5 is dit iig volgens mij niet zo. Het geldt ook met name voor categorie 90+ en dan de lichtere duurdere velgen.
Oorspronkelijk geplaatst door causto foppi op dinsdag 12 april 2011 om 19:42
kan iemand aangeven of het mij problemen gaat oplveren om zonder inschrijving over het parcous van de agr te rijden as. zaterdag???
Oorspronkelijk geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 12 april 2011 om 19:46
@ Causto foppi
Nee, ze zeiken altijd in NL je moet alleen wel een helm op anders gaan ze zeggen dat dat verplicht is.
Ik heb al 2x daar gefietst(niet het hele parkoers overigens) zonder deelname bewijs
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 12 april 2011 om 20:12
Causto, dat kan je toch heel het jaar doen, waarom dan precies als er 12500 andere renners er rijden die 40 euro betaald hebben? De drempel van aantal renners en 40 euro zijn voor de veiligheid.
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 12 april 2011 om 20:16
Als het problemen zou opleveren zou dat ook betekenen dat Klimgeit bij wijze van spreken geen boodschappen mag doen, omdat hij dan over een stukje AGR moet.
Oorspronkelijk geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 12 april 2011 om 20:29
@ Klimgeit
Omdat het dan gezelliger is;) En er maar een 'beperkt' aantal inschrijfbewijzen zijn
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 12 april 2011 om 20:34
Ik betaal die 40 euro overigens gewoon voor de gehele ervaring van het weekend. Over de service van de toerversie valt niets te klagen. Het enige puntje van ergernis is de drukte op de Keutenberg. Maar als je je daarop instelt is er ook weinig om druk te maken. Daarbij natuurlijk ook nog de koers op zondag. Dan heb ik het geld er wel voor over.
@Klimgeit
Je had je benen trouwens goed gesoigneerd zaterdag, wat smeer je erop? Ik ben een nieuwkomer in het geschorenbenenkamp ;)
Oorspronkelijk geplaatst door causto foppi op dinsdag 12 april 2011 om 20:40
Blijk plotseling een vrije dag te hebben en zou eigenlijk niet gaan. Op basis van jullie advies ga ik waarschijnlijk 200 km 'booodschappen doen' over het parcours en hoop ik dat ik klimgeit niet tegenkom........
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 12 april 2011 om 20:43
Als iemand 246km boodschappen wil doen vanaf 6u30 en mij op sleeptouw neemt: helemaal prima!
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 12 april 2011 om 22:25
Jongens, zoals elk jaar huur ik een Hummer en rij een keer of vijf de Huls en Eijsenerbos op om boodschappen te halen. Ik moet ieder jaar wel te grill schoonmaken om restjes renner te verwijderen xD
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op dinsdag 12 april 2011 om 22:30
Geintje he, maar indien er 12.500 ingeschreven zijn en er nog 4000 zwartrijden, dan kan je lopend de klimmetjes op. Lijkt me toch voor jullie klasbakken niet leuk.
@Herman: Warming-up extra van AGU smeer ik erop (is niet te gebruiken bij warm weer en na de rit direct verwijderen anders brand het aardig
Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op woensdag 13 april 2011 om 13:56
Even een klein rondje om een twee vrije uurtjes op te vangen. Niet al te gek gedaan, maar toch lekker van het weer en m'n benen kunnen genieten.
Gegevens:
Afstand: 25.6 km
Tijd: 53m59s
Gem. snelheid: 28.5 km/h
Max. snelheid: 34.9 km/h
Gem. cadans: 90
Max. cadans: 104
Gem. hartslag: 155
Max. harstlag: 172
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op woensdag 13 april 2011 om 15:57
Je maakt lekker progressie, en je hebt nog twee maanden tot L3B! :)
Vandaag 2 series van 3x6 minuten in D3 (onder het omslagpunt) gedaan. Met daarvoor, tussen en na ca. 30 minuten in D1.
Was behoorlijk pittig met die harde wind, maar had het nodig voor zaterdag! Evt. morgen en sowieso vrijdag nog wat losfietsen.
2u40 ; 76.5km ; 29.3km/u ; 154bpm
Het is overigens niet fijn om die drie luttele herstelminuutjes tussen de intervallen met volle tegenwind te doen. Met een beetje geluk haal je dan nog net 24-25 per uur.
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op woensdag 13 april 2011 om 16:07
Da's een flink hoge hartslag voor jouw doen! Bovenop de Haute Fagne stond ik af en toe bergaf gewoon stil vanwege de wind. Bijtrappen was pure noodzaak en was eigenlijk niet de bedoeling.
Die progressie is erg prettig. Als dat zo doorgaat, ga ik mijn ambities bijstellen. De grootste uitdaging zit in het beteugelen van de zwaartekracht.
Morgen weer een rustdag, net als gisteren. Vrijdag twee uurtjes in de vroege ochtend en dan de rest van de dag ploegen spotten op de Eyserbosweg.
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op woensdag 13 april 2011 om 16:11
Die hartslag komt dus door die trainingsvorm. Bij elkaar heb ik 36 minuten op hartslag 180-185 gereden. In de andere 2 uur hartslag 140-150. Dus dan is deze gemiddelde hartslag logisch :)
Oorspronkelijk geplaatst door Jvw13 op woensdag 13 april 2011 om 16:46
Hee, even off topic maar ik wielren al een tijdje maar ben toe aan een niewe fiets en ben nog in de groei maar ben 1.80 ong , weet iemand een mooie fiets daarvoor? alvast bedankt:)
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op woensdag 13 april 2011 om 17:24
Wat is je budget? Voorkeur voor merken?
Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op woensdag 13 april 2011 om 17:48
Als framemaat zou ik iig een 58 nemen. Ik ben nu 1.85 en niet echt meer in de groei, en de fiets is perfect.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.