Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op donderdag 14 april 2011 om 11:30
effe een off topic vraag:
ik reed zaterdag een klassieker en dat ging wel aardig goed, tot 3 bochten voor het eind. ik reed aan kop en had top 20 a top 30 kunnen eindigen van de 160 man. maar toen stonden er twee sukkels midden in de bocht hun fietsen uit elkaar aan het halen, je kon de bocht niet doorkijken want er stond voor de bocht een vrachtwagen daardoor had ik ze niet gezien. dus ik ben er vol ingereden en nu is mijn wiel kapot.
dus nu zoek ik nieuwe goede wedstrijd wielen. verder zoek ik waarschijnlijk ook trainingswielen nu is mijn vraag wat is jullie advies. ik dacht zelf aan fulcrum maar wat is goed en wat niet, geef maar advies voor trainings en wedstrijdwielen.
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op donderdag 14 april 2011 om 11:31
dus nu zoek ik nieuwe goede wedstrijd wielen. verder zoek ik waarschijnlijk ook trainingswielen nu is mijn vraag wat is jullie advies. ik dacht zelf aan fulcrum maar wat is goed en wat niet, geef maar advies voor trainings en wedstrijdwielen. ook kwa steifheid, stabiliteit enz.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op donderdag 14 april 2011 om 11:36
Ik had laatst een Fiets gekocht, daar stond een wieltest in. Volgens mij in het segment 400-600 euro ofzo. De Fulcrum 1 kwamen er iig heel goed uit. Rijd je eigenlijk alleen vlakke wedstrijden? Dan zou je evt kunnen overwegen om die wielen van Mavic te nemen, de Cosmic Elite ofzo, die zijn speciaal voor vlakke wegen en schijnen daar behoorlijk goed te zijn. Zijn wel wat zwaar voor heuvels/bergen.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op donderdag 14 april 2011 om 12:23
Ik heb weer wat geld en dan moet natuurlijk rollen. En daarom ben ik opzoek naar een nieuwe helm en een bril. Ik had na wat zoekwerk al wel wat moois gevonden. Maar weet een van jullie nog een andere mooie bril of helm?
Bril Helm
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op donderdag 14 april 2011 om 12:32
Ik zou dus nooit zoveel geld uitgeven voor een bril. Ook niet voor een helm overigens. Maargoed, your choice :)
Oorspronkelijk geplaatst door desley0125 op donderdag 14 april 2011 om 12:44
Het is wel een mooie bril voor z'n prijs
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op donderdag 14 april 2011 om 12:46
@Saphire:
Als je dan een bril van 90 euro wilt kijk dan eens naar een met een coating die meekleurt met de hoeveelheid licht. Heb zelf gewoon een simpele van Agu gekocht voor 30 euro, die zal niet veel minder zijn dan die die je laat zien, die heeft namelijk volgens mij geen coating.
Zo'n meekleurende lijkt me echt ideaal.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op donderdag 14 april 2011 om 13:04
@SC ik heb wat rondgekeken maar dan ga je al gauw weer een prijsklasse hoger. En dat vind ik net iets te duur :) Dat is dan allemaal 130 euro ofzo.
@Ruben ik moet morgen 8 uur lang werken dus krijg ik weer wat geld. En ik ben ook bijna jarig (zondag). En we moeten natuurlijk ook de economie blijven stimuleren heh.
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op donderdag 14 april 2011 om 14:34
kunnen jullie ook effe naar mijn bericht over wielen kijken. alsjeblieft?
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op donderdag 14 april 2011 om 15:11
Zo vandaag was het weer eens lekker weer om een stukje te rijden. De enige kant waar ik dit jaar nop niet op was gegaan was de kant van Genk, dus ..... Juist ja.
110 km 734 HM Simpelveld - Beek - Stein - Henk - Neeroeteren - Berg en Maas en weer naar huis. Hoewel ik niet super was en in het begin rustig heb gedaan toch een gemiddelde van 31,2 km/h
Maar toch weer 110km, zie blogje
@Gesink / Dekker: Ik ben benieuwd naar je budget, dan pas kunnen we hier een hersenwaaien over soorten wielen.
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op donderdag 14 april 2011 om 15:46
ff met wind tegen het plateau van Margraten opgefreewheeld. Dat kan helemaal niet!
Vier keer langs de Gulpenerberg, moest mezelf echt temmen. Pas toen het vanuit Partij omhoog liep terug naar Mechelen, ben ik in het wiel gesprongen bij vier oudjes die me passeerden.
Niet heel praktisch met in
Oorspronkelijk geplaatst door Moreno op donderdag 14 april 2011 om 16:31
Ik rijd zelf met mavic open pro wielen zowel trainingen als koersen. Best zware wieltjes, maar wel oersterk. 300euro met ultegra naven
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op donderdag 14 april 2011 om 18:31
het budget mag geen probleem zijn. we wouden al dura ace wielen gaan kopen maar ik geef de voorkeur aan ook nog een stel trainingswielen. en dura ace is verder helemaal top alleen het is opzich best kwestbaar. maar die kunnen we nog altijd gaan kopen hoor dus aan het budget ligt het niet.
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op donderdag 14 april 2011 om 19:42
Fulcrum 3 = mooi trainingsetje ca. 369 euro bij Hopmans
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op donderdag 14 april 2011 om 21:07
Vandaag nog even met alle anti-klimmers van onze school gereden voor het goede doel! Er stond dan aan het eind van de rit een heuze 25km/h op de teller;-) Dus eigenlijk geen echte training, een keer echt getest op Camerig, die jan en ik dan ook vol hebben genomen met 21 gem:-). Met als gevolg boven vijf min wachten op alle anti klimmers:-P.
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op donderdag 14 april 2011 om 21:16
@klimgeit,
wat dan als wedstrijdsetje? fulcrum 5?
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op donderdag 14 april 2011 om 21:19
@xistnc, op de eyserbosweg of keutenberg?
Oorspronkelijk geplaatst door Leon op donderdag 14 april 2011 om 21:30
@g/d,
Lol, Racing 3 is beter dan de 5.
Ik zou Fulcrum 7 kopen om mee te trainen en Fulcrum 1 voor de wedstrijden. Om de trainingswielen natuurlijk wel extra brede en zwaar lopende banden!
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op donderdag 14 april 2011 om 22:37
@leon,
waar bazeer jij dat op als ik vragen mag?
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op donderdag 14 april 2011 om 22:54
@G/D: Bij Fulcrum zijn de beste wielen degene met het laagste getal dus Fulcrum Zero is duurste ca. 800 euro en Fulcrum 7 is ca. 115 euro of zo. M.i. zijn de Fulcrums 3 al goed genoeg voor trainingen en wedstrijden, maar als je nog wat beters wilt hebben tijdens een wedstrijd dan heb je Fulcrums 1 voor 650 euro (ik heb deze laatste zelf en ze zijn wel heel erg goed)
Oorspronkelijk geplaatst door wtf1500 op donderdag 14 april 2011 om 23:11
Ik zou als wedstrijdsetje tubewielen overwegen, ik heb er verder weinig kaas van gegeten maar volgens mij moet dat met een budget a la Racing 1 wel haalbaar zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op vrijdag 15 april 2011 om 07:06
@wtf1500: waarom dat dan? Ik zie niet echt de winst om met lijm te gaan kloten. Maar indien je dat wil kan dat trouwens met de two way fit van fulcrum / Campa
Oorspronkelijk geplaatst door Laatste man op vrijdag 15 april 2011 om 09:44
Amstel tocht met Marc Lotz, nice!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.