[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 141 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op vrijdag 15 april 2011 om 10:21

@klimgeit en wtf1500,
wat is daar het voordeel van als ik vragen mag?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door petoi op vrijdag 15 april 2011 om 11:55

Vandaag mijn fiets van de fietsenmaker halen misschien was de fiets het niet waard om te laten repareren maar in ieder geval beter niets.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 15 april 2011 om 14:55

75km de beentjes laten dansen. Extra rondje via Valkenburg om de startrommel op te halen en om een scanner te kopen voor de koersradio.

75 km | 925 hms | 22,8 km/u | WIN bpm

En nu het leukste van fietsen: koolhydraten tanken!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op vrijdag 15 april 2011 om 15:24

@G/D Volgens overlevering wat minder rolweerstand, maar weet niet of dit nu nog zo is. Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op vrijdag 15 april 2011 om 15:27

Even vandaag gefietst, weinig tijd dus 58 km maar dan wel Klingeleberg - Fromberg - Sibbegrubbe - Cauberg - Brakkeberg - Dalemerweg - Keutenberg - Koning van Spanje - Kruisberg - Eysenerbosweg waar ik nog geinterviewd ben door L1 i.v.m. een of andere zool die punaises heeft gestrooid op het parcours. Details op blogje.
Maar toch weer 58km, zie blogje

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 15 april 2011 om 15:30

@klimgoat
Ik had je tegen kunnen komen!

Schweiberg - Camerig - Wolfshaag - Trois Bornes (nieuw asfalt!) - Kruisberg - Eyserbos - Keutenberg

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op vrijdag 15 april 2011 om 15:45

@klimgeit,
en waarom zou jij er persoonlijk niet voor kiezen? en waar moet die gek dan al die punaises hebben neergelegd op het parcours hadden ze dat er ook bij verteld? en als ze er liggen dan liggen ze er zondag niet meer omdat iedereen er al zaterdag in heeft gereden. dus ook niet zo heel slim van die gek

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op vrijdag 15 april 2011 om 15:45

ik heb tussen 10 en 12 gereden, was nog erg rustig met renners. Behalve dan op de Geulemerberg vreemd genoeg

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op vrijdag 15 april 2011 om 15:56

@G/D tubes moet je met lijm erop leggen en dan even laten drogen. Bij wedstrijden is dat geen probleem, als je lekrijd is of je wedstrijd ten einde of je moet een reservewiel hebben. Indien je de wieltjes als 1e of 2e set heb, wil je ook de mogelijkheid hebben om ermee te trainen, dan moet je 1. een reserve band meenemen. Dit is dan pakketje zo groot als een vouwband wat dus even niet in de rugzakje past. Dus het beperkt je mogelijkheden en die wegen volgens mij niet op tegen de iets geringere rolweerstanden.
Ik weet ook niet waar die punaises gegooid zijn ik heb niets gezien

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op vrijdag 15 april 2011 om 17:14

Vandaag van Rhenen naar Delft gefietst. Heerlijk weertje en al weer flink bijgebruind zo.

120.3 km
04.10.07 uur
Vgem: 29.0
HFavg: 153
HFmax: 178
Ascent: 75m

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op vrijdag 15 april 2011 om 17:49

@G/D:
Toen wtf het zei vroeg ik me ook af wat het voordeel van tubes eigenlijk is. Heb wat rond zitten neuzen, maar de laatste jaren schijnt de gewone band zo sterk ontwikkeld te zijn dat het verschil in rolweerstand echt minimaal is. Tubes zijn in dat geval enkel nog interessant als je een auto achter je hebt met reservewielen. Als ik me niet vergis trainen profs ook met gewone banden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door wtf1500 op vrijdag 15 april 2011 om 18:31

Het is allemaal hearsay bij mij hoor, ik rij zelf gewoon met clinchers. Maar omdat het om twee wielsets ging, wilde ik die mogelijkheid aandragen. Uiteraard ga ik er dan van uit dat wedstrijdwielen puur voor de koers is. Als dat niet het geval is snap ik het nut niet echt van twee wielsets. In de praktijk zul je denk ik 9 van de 10 keer voor je fijnste wielen kiezen.

Een wielsetje voor tubes is vaak wat lichter, je rijdt geen stootlekken, kan meer met de druk spelen. Je wielomtrek wordt volgens mij ook iets groter. Zo heb ik het ongeveer in m'n hoofd zitten. Kijk anders ook eens in het peloton waar je rijdt, waar die andere jongens mee rijden.

Ik denk ook wel dat het verschil in rolweerstand minimaal is, zolang je het met de echte wedstrijdbandjes vergelijkt, bv Veloflex of Vittoria Open Corsa's. Maar alle beetje helpen... ;)

Fulcrum 2-way fit is voor tubeless, dat is weer iets anders. Er zijn nog maar weinig rubberfabrikanten die daar iets mee doen, Hutchinson is de enige die ik ken.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op vrijdag 15 april 2011 om 18:31

Weer even een uurtje gevonden om te rijden. Voor mijn doen solo redelijk doorgetrapt, maar ook niet tot de bodem.

Tijd: 58m37s
Afstand: 28.5 km
Gem. Snelheid: 29.2 km/h
Max. Snelheid: 37 km/h
Gem. Cadans: 92
Max. Cadans: 110
Gem. Hartslag: 161
Max. Hartslag: 180

Blog

Morgen Peter van Petegem-classic. Mooi alternatief voor de AGR!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door wtf1500 op vrijdag 15 april 2011 om 18:34

ontopic maar weer :D : Ik zit er ernstig aan te denken om morgen m'n eerste tt van het jaar te rijden:
Haute Veluwe in Bennekom. http://www.cbfb.nl/tdh.htm

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op vrijdag 15 april 2011 om 19:28

@wtf1500 echt mooie tocht. Let wel op dat de start nu op een andere plek is heh als normaal. Ik wilde hem eigenlijk ook rijden maar kan jammer genoeg niet.

@AGR-gangers succes allen met de loodzware tocht

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op vrijdag 15 april 2011 om 20:22

Ik werd net gebeld door een collega die had me al gehoord op L1. Tja achteraf overdenkende was het niet handig om mijn buurmensen aan te merken als potentiele punaisegooiers xD mijn buurvrouw is echt tegen de AGR, de hele dag van die zotten op een fiets waardoor je niet weg kan :D

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 15 april 2011 om 20:43

@klimgeit
Probeer haar duidelijk te maken wat al die zotten bijdragen aan de economie in deze achterstandsregio. Direct via consumptie en indirect via toeristenbelasting.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op vrijdag 15 april 2011 om 20:49

@xistnc: tja al meerdere keren verteld. Waar ze natuurlijk wel gelijk in heeft dat hier een groot deel van het jaar clubjes wielrenners rijden die denken dat de gehele weg voor hun is en automobilisten km's lang achter zich trachten te houden door met 3 man naast elkaar te rijden

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 15 april 2011 om 20:57

Tja en dan heeft ze een punt. Dat imago hebben 'wij' helaas aan onszelf te danken.

Hoe weten overigens motorclubs, dat ze morgen en overmorgen beter uit Limburg weg kunnen blijven? Het wordt mooi weer dus motorweer!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op vrijdag 15 april 2011 om 21:07

Ach de meeste weten het wel, zo rij ik al enige jaren niet meer naar Den Bosch en 's avonds naar huis de dagen voor de AGR, is meestal een file vanaf weert xD Ik blijf het geweldig vinden die kleurrijke stoet door Limburg terwijl ik op het balkon zit in het zonnetje (morgen trouwens naar voetbalwedstrijd in Maastricht en zondag criterium in Lieshout) dus zal het deze keer lastig zijn ervan te genieten

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 15 april 2011 om 21:30

Ah, een lekker palmpje, dan de wekker op kwart over vijf en hopen dat een Klaas Vaak me weet te vinden.

Morgenochtend om half zeven starten voor een aanloop van 160 km. Eigenlijk is dat heel de AGR niet, maar ze kunnen nou eenmaal niet anders qua parkoers. Als je die 12000+ wielrenners en fietsers mekaar voortdurend laat kruisen, wordt het een nog grotere chaos.

De laatste 90 km zijn zwaar, vooral omdat het de laatste 90 km zijn. Tien uur precies als netto fietstijd vind ik een leuk streven. Eerst had ik elf in mijn gedachten, maar toen had ik nog niet goed naar het parkoers gekeken.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op vrijdag 15 april 2011 om 21:33

Net even een lekker snelle training gedaan. het ging opmerkelijk goed aangezien ik gister nog ziek was. Dit geeft wel vertrouwen voor mijn wedstrijd zondag.

Ride Time: 02:19.26
Distance: 74.2 km
Avg Speed: 31.9 km/u
Max Speed: 52.4 km/u
Avg Hr: 154
Max Hr: 193

En natuurlijk succes aan de AGR beesten!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op vrijdag 15 april 2011 om 21:34

@xistnc,
dan ga je zeker nog een keer rusten of langs de kant staan iets te eten. of doe je ergens effe een bakkie? maar daar is het waarschijnlijk te druk voor?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 15 april 2011 om 21:37

Na die vlakke aanloop van 160 km komt de route precies langs mijn park, dus daar ga ik ff een half uurtje pauzeren. Allicht tussendoor ook nog wel her en der een paar minuutjes.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op vrijdag 15 april 2011 om 21:47

De mannen die morgen rijden hebben echt een prachtdag in het verschiet een graadje of 18 en nagenoeg geen wind. Als deze er al is 's ochtends (schat na 10 uur) uit zuidelijke richting, later draaiend naar noordelijke richtingen.
@exitnc: na 160 km heb je al de buiten een paar makkelijke toch ook al de Geulemerberg, Fromberg, , Bemelerberg, Zweiberg en Loorberg gehad. Das wel een vlakke aanloop, dan is een bakkie wel verdiend B)

1 2 ... 141 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.