Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 15 april 2011 om 21:58
Dan ook de lange broek omruilen voor een kort exemplaar B)
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op vrijdag 15 april 2011 om 22:00
Kom op zeg direct starten met korte broek, je bent toch geen watje! Alleen je mouwtjes weggooien bij je slaapplek en daarna de finale in
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op vrijdag 15 april 2011 om 22:01
Ben jij dit klimgeit? Geen helm op? Je moet wel het goede voorbeeld aan max geven he;)
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op vrijdag 15 april 2011 om 22:03
Iig: morgen 200 km AGR, kijken wat we er van kunnen maken. Nu nog ff ontspannen op een feestje met wat alcohol, morgen alles uit de kast;)
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op vrijdag 15 april 2011 om 22:07
@Gilly2: Tja dat ben ik. Ik wilde gewoon even een paar uurtjes rustig rijden, soms heb ik dan geen helm op
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op vrijdag 15 april 2011 om 22:13
@klimgeit,
dat is niet zo heel slim van je hoor,
dit heeft ook met je verzekering te maken, en er kan altijd wat gebeuren zeker in limburg met die snelheden. maar ja wie ben ik om daar over te beslissen. je moet het zelf weten maar ik vind het niet zo heel verstandig.
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op vrijdag 15 april 2011 om 22:16
@G/D ligt eraan hoe ik wil rijden, vandaag rustig aan en huppeltjes genomen. Als ik echt een ritje tot het maximum wil gaan heb ik de helm altijd op. Ik kom nog uit het tijdperk dat de helm alleen uit paardestaart haar bestond en niet verplicht was.
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op vrijdag 15 april 2011 om 22:20
@klimgeit,
maar dat heeft toch invloed op de verzekering als er iets gebeurd?
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 15 april 2011 om 22:26
@g/d
Doe jij een helm op als je met de fiets boodschappen gaat doen? Of als je op de Tacx zit? Zo nee, waar ligt de grens?
Oorspronkelijk geplaatst door Sembo op vrijdag 15 april 2011 om 22:29
Lol @ Helm op de Tacx. Dan ben je wel bijzonder hopeloos :P het is ook net hoevaak je valt he. Ik val best vaak waardoor ik nooit zonder helm zal wielrennen maar als je bijna nooit valt, waarom dan altijd een helm op? Ik vindt zo'n ding maar irritant als het warm is.
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op vrijdag 15 april 2011 om 22:29
@xistnc,
nee, dat is wel zo maar ik denk(weet eigenlijk wel zeker) wel dat je gezeur en problemen krijgt als je zonder helm op een racefiets zit dan dat je zonder helm boodschappen gaat doen.
@sembo,
dan moet je je helm iets losser doen of zo'n bardana(of zo iets) op je hoofd doen.
je helm losser in de trainingen
Oorspronkelijk geplaatst door Onie op vrijdag 15 april 2011 om 22:30
Ach die verzekeringsmaatschappijen doen er alles aan om alles uit te sluiten om niet te hoeven uitkeren.
Het is meer een stukje eigen veiligheid.
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op vrijdag 15 april 2011 om 22:35
Ach voor het lichamelijke ben ik verzekerd, zelfs zakelijk, en het materiaal is nooit afdoende verzekerd tijdens trainingsritjes alleen. Met de club is alles goed geregeld of als je lid bent van de KNWU. Maar ik als De grote klimgeit moet als ik op mijn plaat ga gewoon alles zelf dokken (of de tegenpartij die ik aansprakelijk stel indien daar de schuld ligt)
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op vrijdag 15 april 2011 om 22:37
hoe heb jij je materiaal verzekerd? en wat krijg jij als je lid bent van de KNWU?
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op vrijdag 15 april 2011 om 22:46
Momenteel ben ik helemaal niet extra verzekerd. Ik heb de aansprakelijkheidverzekering en tijdens vakanties reisverzekering. Het beste wat je kan doen is je aansluiten bij een club, dan valt er meer te rommelen als je op je plaat gaat. Lid van de KNWU natuurlijk alleen met licentie en dan ben je ook lid van een club, dus verzekerd ;) Ik heb daar gewoonweg te weinig tijd voor op de juiste momenten dus dat doe ik maar niet :6
Oorspronkelijk geplaatst door simplex op zaterdag 16 april 2011 om 01:13
AGR rijders onder de wielerflitsers: do it and enjoy it!
Wel met helm h
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zaterdag 16 april 2011 om 05:28
Doen we @simplex!
Nu opstaan en eten;-)
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zaterdag 16 april 2011 om 05:52
Alvast minpuntje voor de organisatie: wil ik wegrijden, hebben ze het daglicht in Limburg nog niet aangedaan!
Oorspronkelijk geplaatst door desley0125 op zaterdag 16 april 2011 om 08:46
Succes iedereen die meedoet aan agr
Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zaterdag 16 april 2011 om 13:49
Eerste 157 km zitten erop. De vlakke aanloop, zeg maar. Bij het laatste verzorgingspunt werd ik achterop gereden door Gilly2 en KoffieMolenJan en later reden ook Hermantk en Spartacus binnen. Zij moesten er toen nog 60, ik nog 110.
157 km | 1420 hms | 27,4 km/u | 143 bpm
Qua snelheid is het meer dan ik had verwacht. Met name in het begin had ik steeds goede groepen. In een klim moest ik ze dan laten gaan en dan was het ff wachten tot de volgende goeie groep. Af en toe ontkwam ik niet aan wat kilometers solo windhappen.
Tot nu toe okee, maar ik zie zwaar op tegen de laatste 90 km. Met Schweiberg, Gieveld, Camerig, Drielandenpunt, Vijlenerbos, Kruisberg, Eyserbosweg, Fromberg, Keutenberg en Cauberg.
Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zaterdag 16 april 2011 om 16:23
Vandaag een superlekkere dag gehad. Al vroeg uit bed, zodat we om half acht konden starten in Oudenaarde voor de Peter van Petegem-classic. Misschien is dit nog wel een mooiere rit dan de Ronde van Vlaanderen.
De eerste kilometers waren vlak, maar na een kilometer of tien begonnen de heuvels, sommige gecategoriseerd, sommige niet. In het begin was het nog wel goed te doen, niet al te steil. Na de eerste bevoorrading ging het echter heftig, met eerst de extreem korte maar enorm steile Steenbeek. na een paar kilometer gevolgd door de Berg ten Houte, waar mijn wiel zelfs van de grond kwam op het 21%-stuk toen ik te hard aan mijn stuur trok. Daarna ook nog de erg zware Fortuinberg, met ook een stuk 21%. Tot de tweede bevoorrading volgden ook nog onder meer de Kappelleberg, de Taaienberg en de Wolvenberg. Lastig zat dus.
Daarna was het ergste geweest, maar kwamen er nog een pak hellingen, met de erg lange Korsele en de gevaarlijke Varent. De laatste, de Caildenberg viel erg mee. In het vlakke stuk naar de aankomst nog flink doorgenkald. Nog een heel stuk op een 100 meter gereden van een groepkje met Eric, maar uiteindelijk een eigen groepje gevonden waarmee ik kop over kop terug mee terug naar Oudenaarde ben gereden.
Het was een erg lekkere dag, met goed fietswerk en prachtig weer in een fantastische omgeving! Dit is misschien wel leuker dan de Amstel Gold Race met 12.000 man!
Gereden hellingen (17):
Makkegem (816m, gem 2.1%, max 4%)
Pottenberg (1200m, gem 3.4%, max 8.7%)
Dorrebeekstraat (1200m, gem 4%, max 9.5%)
Elverenberg (1268m, gem 3.6%, max 9%)
Veldeman (1000m, gem 4.3%, max 13%)
Steenbeek (300m, gem 7%, max 17%)
Berg ten Houte (1100m, gem 6%, max 21%)
Fortuinberg (1200m, gem 7.3%, max 21%)
Tenabele (900m, gem 4.4%, max 9%)
Taaienberg (800m, gem 6,1%, max 16%)
Bovenstraat (1100m, gem 4%, max 9%)
Kapelleberg (800m, gem 6.7%, max 14%)
Wolvenberg (650m, gem 7.1%, max 17%)
Tempelstraat (1100m, gem 4%, max 7%)
Korsele (3300m, gem 2.2%, max 5%)
Varent (800m, gem 7.4%, max 13%)
Caildenberg (800m, gem 3.8%, max 7.4%)
Gegevens:
Tijd: 5u25m22s
Afstand: 144.4 km
Gem. snelheid: 26.6 km/h
Max. sneleheid: 62.4 km/h
Gem. hartslag: 160
Max. harstlag: 182
Gem. cadans: 84
Max. cadans: 125
Hoogte: rond de 1500m
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 16 april 2011 om 17:52
Heren ik heb speciaal voor jullie een Club "Wielerflits" aangemaakt op www.bikeplanner.com Het leuke hiervan is dat we niet alleen hier stoere verhalen kunnen zetten, maar deze ook getoetst zijn door keiharde data gedownload uit je Garmin of Polar
Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zaterdag 16 april 2011 om 17:56
En wil ik aan Klimgeit toevoegen dat je ook een leuke route van een andere kan bekijken!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.